Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2019, 20:54   #881
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die mens werd bedreigd met een gebroken fles. Ik vind dat eigenaardig dat men enerzijds het schandalig vindt als de politie erop klopt, maar anderzijds staat te juichen als men brokken maakt.

Natuurlijk ben ik geen voorstander van *politie*geweld: het geweld moet van het volk zelf komen. Wij zien eigenlijk een soort speelplaats, waar er met foef-wapens wordt gespeeld en men een hele held is als men een blauw oog heeft gekregen of gegeven. Eigenlijk hebben zo een dingen maar zin als er tienduizenden doden door (echt) wapengeweld vallen.

Mijns inziens zou het veel beter zijn dat die gele hesjes gewapend zijn en in plaats van wat vandalisme, ook daadwerkelijk hun medeburgers doodschieten in plaats van gewoon hun goederen en economie stuk te maken ; en dat het niet de "ordediensten" maar wel de gewapende burgers zelf zijn die met vuur antwoorden.

Blijkbaar erkennen de gele hesjes de "democratische besluitvorming" niet ; maar dan is er maar 1 die overblijft, en dat is de natuurlijke besluitvorming met dodelijk geweld. Maar dan staan ze te bleiten als ze eens wat van de stok krijgen.

Ik zou het normaal vinden dat gele hesjes kruispunten blokkeren en met wapens de voertuigen van hun medeburgers tot stilstand brengen ; maar ik vind het even normaal dat burgers in die voertuigen ook het vuur openen op gele hesjes die hen de weg willen versperren.

Ik vind het ergens normaal dat een leger van 60 000 gewapende terreurzaaiers die aandacht willen voor hun zaak boven de normale democratische kanalen, alles wat op hun weg staat, met wapens vernietigen ; maar ik vind het ook normaal dat burgers die daar niet mee akkoord gaan, vrij het vuur zouden mogen openen op die terreurzaaiers.

En moge de best bewapende winnen he.
Als ik het goed voor heb, ben jij niet vies v.h. woord "Revolutie".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2019, 20:56   #882
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat de Gele Hesjes hun eigen ruiten aan het uitslaan zijn. Ze hebben reeds (al of niet terecht) van Macron een flinke toegeving verkregen die in de begroting van La France een extra ferme bres slaat. En Frankrijk is er in de voorbije paar jaar niet in geslaagd haar begroting met een evenwicht af te sluiten. België/Belgique overigens ook niet. Maar het probleem voor Macron is dat hij eerder (vooraleer de Hesjes op het toneel verschenen) met nogal wat bombarie en voortvarendheid had voorgesteld dat elk Euroland een deel van zijn begroting in Europese handen zou geven om aldus een soort supranationale Europese begroting te creëren. Daar reageerden de Duitsers erg allergisch tegen. Maar nu dat er een extra gat van 10 miljard in de Franse begroting komt mag Macron zijn Europese ambities al helemaal opbergen.

De Hesjes zouden er beter aan doen hun gezond verstand aan te spreken en zich tevreden te stellen met het cadeau dat ze reeds binnengehaald hebben. Maar nee, dat gebeurt zo te zien niet. Ze wanen zich opnieuw in 1789. Ze willen én meer verdienen, én minder belastingen op het loon én goedkopere brandstof én Macron zien aftreden, én, én...

Dat zie ik voor de Hesjes niet goed aflopen.
Bedoel je de échte Hesjes of de amokmakers ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2019, 23:46   #883
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt. 2 weken geleden: 38 000 ; vorige week: 12 000. Gisteren: 60 000.
Waar komen die cijfers vandaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2019, 23:49   #884
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Hesjes zouden er beter aan doen hun gezond verstand aan te spreken en zich tevreden te stellen met het cadeau dat ze reeds binnengehaald hebben. Maar nee, dat gebeurt zo te zien niet. Ze wanen zich opnieuw in 1789. Ze willen én meer verdienen, én minder belastingen op het loon én goedkopere brandstof én Macron zien aftreden, én, én...

Dat zie ik voor de Hesjes niet goed aflopen.
Er is één belangrijke zaak waardoor de gele hesjes mijn sympathie hebben: hun vraag naar "le RIC".
Oud 6 januari 2019, 23:58   #885
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Wisten jullie dat de sociale zekerheid jaarlijks 1,4 miljard naar makakken in Marokko doorsluisd?
Ik ben voor de gele hesjes en ik vind het nog altijd niet gewelddadig genoeg.
Oud 7 januari 2019, 00:41   #886
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wisten jullie dat de sociale zekerheid jaarlijks 1,4 miljard naar makakken in Marokko doorsluisd?
Ik ben voor de gele hesjes en ik vind het nog altijd niet gewelddadig genoeg.
Hebben de gele hesjes iets gezegd over de SZ die naar het buitenland vloeit?
Oud 7 januari 2019, 05:46   #887
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar komen die cijfers vandaan?
Meen ik mij te herinneren op de Franse TV.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2019, 05:48   #888
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat zijn dezelfde. De gele hesjes zonder amokmakers stellen niks voor. Piepklein betogingske. Zonder amokmakers zou er zelfs niet over gesproken worden. De gele hesjes beweging bestaat enkel maar dank zij die amokmakers, en dat weten ze heel goed. Ik zeg niet dat alle gele hesjes voldoende moed hebben om daadwerkelijk spul kapot te kloppen, maar die dienen enkel maar als "rookwolk" om de noodzakelijke amokmakers tussen kunnen te verbergen.
Oud 7 januari 2019, 05:50   #889
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het goed voor heb, ben jij niet vies v.h. woord "Revolutie".
Nee, een revolutie heeft meestal leiders en een ideaal. Hier is dat het geval niet. Het is pure anarchie. Ik denk dat anarchie het beste toneel is om de strijd tegen elkaar zo efficient en bloederig mogelijk kunnen te voeren. Elke omkadering van de strijd van iedereen tegen iedereen remt de efficientie van de slachtpartij af, en rekt het enkel maar. De eersten die in hun broek zouden doen, zijn de gele hesjes zelf denk ik. Het is gemakkelijk afslachtbaar volk. Met hun geel hesje zie je ze van ver en kan je goed mikken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2019 om 05:59.
Oud 7 januari 2019, 05:58   #890
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is één belangrijke zaak waardoor de gele hesjes mijn sympathie hebben: hun vraag naar "le RIC".
Ja dat is juist. Maar dat is eigenlijk maar een kleine minderheid die op het idee gekomen is van die beweging gebruik te maken om dat op tafel te leggen.

Aangezien de gele hesjes beweging totaal niet gestructureerd is, volstaat het immers van op een zaterdag een geel hesje aan te doen met een klein groepje, een spandoek mee te nemen, en te doen alsof al die andere gele hesjes met U akkoord zijn. Aangezien de meeste gele hesjes die daar rondlopen, zelf niet goed weten wat ze willen (het zijn vaak intellectueel beperkte mensen, dat merk je aan de interviews), gaan die snel denken dat ze hetzelfde denken als jij en je groepje met je spandoek. Dat hadden een paar slimmerikken goed gezien toen ze die vraag deden enkele weken geleden. Dat waren intelligente mensen die plots die RIC als centrale eis stelden.

Want de gele hesjes beweging was een kieken zonder kop. Aanvankelijk was het tegen die diesel tax en "tegen taksen in het algemeen". Daar zijn dan wat andere vragen bijgekomen, zoals pensioen en zo. En ook het herinvoeren van de vroegere vermogensbelasting die Macron verminderd had. Maar aangezien, op dat laatste na, Macron dat allemaal heeft toegegeven, en zelfs meer, had die beweging geen kop meer.

Maar een bende van "wij zijn niet content, wij willen ... eh wat eigenlijk ?" samen met een instrumentalisering van alle wat extremere oppositie partijen, en zelfs minder extreme oppositiepartijen, die allemaal Macron het leven zuur willen maken (het is de job in de politiek om het bestuur moeilijk te maken en te dwarsbomen) is blijven voortdoen.
Aanvankelijk waren ze met zo een 200 000 man. In Frankrijk is dat een redelijk kleine betoging. Maar gezien de grote schade die ze in Parijs aangericht hadden, 2 keer, heeft men toegegeven. Het is enkel de schade die de beweging een gewicht geeft. En een kleiner aantal blijft dat plezant vinden. Gewoon keet schoppen. Tot een paar slimmerikken gedaan hebben alsof al die keetmakers een "RIC" wilden.
Oud 7 januari 2019, 13:39   #891
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn dezelfde. De gele hesjes zonder amokmakers stellen niks voor. Piepklein betogingske. Zonder amokmakers zou er zelfs niet over gesproken worden. De gele hesjes beweging bestaat enkel maar dank zij die amokmakers, en dat weten ze heel goed. Ik zeg niet dat alle gele hesjes voldoende moed hebben om daadwerkelijk spul kapot te kloppen, maar die dienen enkel maar als "rookwolk" om de noodzakelijke amokmakers tussen kunnen te verbergen.
Van amokmakers gesproken, in volgend videofragment ziet men hoe vernietigend deze woestelingen tekeer gaan:https://youtu.be/cBiHJxGxz1g
Oud 7 januari 2019, 13:50   #892
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zijn dat de 'echte' gele hesjes, die in volgende video een en ander muzikaal onderstrepen: https://youtu.be/quPzi5CJdbM
Oud 7 januari 2019, 14:24   #893
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Van amokmakers gesproken, in volgend videofragment ziet men hoe vernietigend deze woestelingen tekeer gaan:https://youtu.be/cBiHJxGxz1g
Denk je dat ze daarmee iets bekomen hadden ? Denk je dat ze daarmee "in het nieuws" zouden komen elke week ?
Oud 7 januari 2019, 14:32   #894
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je dat ze daarmee iets bekomen hadden ? Denk je dat ze daarmee "in het nieuws" zouden komen elke week ?
Natuurlijk niet. Ik vond het alleen maar grappig en goed klinkend. Bovendien fris vrouwvolk.
Oud 7 januari 2019, 21:59   #895
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meen ik mij te herinneren op de Franse TV.
Geloof ik niet veel van, daar de Franse media duidelijk aangeven dat de opkomst daalt.
Oud 8 januari 2019, 06:37   #896
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof ik niet veel van, daar de Franse media duidelijk aangeven dat de opkomst daalt.
Tja, uw geloof is niet altijd juist georiënteerd, he

Als je deelnemingscijfers wil, kijk dan hier:
https://fr.wikipedia.org/wiki/Mouvem..._Gilets_jaunes

17 november : un pic de 287 710 manifestants ?* 17 h dans toute la France
24 november: en faisant état de 166 000 manifestants
1 december: (met veel brokken in Parijs) 136 000 manifestants en France
8 december: (groot gevecht in Parijs) de 136 000 manifestants
15 december: 66 000 dans toute la France
22 december: la participation s’élève ?* 33 600 manifestants
29 december: geen cijfers in het artikel, ik had 12 000 gehoord op TV.
5 januari (vorige zaterdag): 50 000 manifestants en France

De cijfers zijn van het ministerie van binnenlandse zaken. Of die absoluut juist zijn wordt in vraag getrokken, maar hun proportionaliteit zal misschien correct zijn.

Men kan moeilijk zeggen dat 50 000 minder is dan 33600.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2019 om 06:38.
Oud 23 januari 2019, 08:40   #897
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Gilets jaunes 23.01.19 stand van zaken

Dag thema- LBD 40 ou LBD 40/46

Zal het morgen nog mogelijk zijn om op te komen voor onze rechten en deze van onze kinderen en kleinkinderen zonder lichamelijk of financieel gepakt te worden door zij die alles in handen hebben en het volk niet meer op hun juiste plaats plaatsen en respecteren?

“Civilization is nothing more than the effort to reduce the use of force to the last resort.”

José Ortega y Gasset,
The Revolt of the Masses

<<Civilization is nothing more than the effort to reduce the use of force to the last resort>>

De beweging zou volgens het hierop volgend artikel 80.000 mensen tellen.
Als dat waar is dan kunnen wij er dan niet beter mee stoppen?
Of is het “fake news”?
In dat geval moeten wij het bewijs leveren.
Dit kan alleen maar met een grote bijeenkomst van alle “gilets jaunes “ op een plaats te brengen.
Aangezien de straat waar men daadwerkelijk op ons schiet-daarvoor te gevaarlijk is doen wij dat best op een locatie die wij gaan huren.
Misschien wel de “Olympia” of iets dergelijk?
Plaats voor 100.000-200.000-300.000 of zal het meer zijn.
Deze uitnodiging moet het bewijs leveren van steun van verderzetten of ermee te stoppen.
Het kan niet dat de huidige “gilets jaunes” als enige schade ondervinden zowel lichamelijk als financieel voor iets dat niet gedragen wordt door een meerderheid.
Ondertussen moeten wij uitdrukkelijk eisen dat de middelen die door de politie tegen ons worden gebruikt “proportioneel” blijven.
Er moet voor de politie een verschil zijn tussen een positie op afstand houden zonder onmidelijk gevaar waar dus niet uit plezier wordt geschoten.
En een aanval.
En zelfbevrediging.
Qu'est-ce que la légitime défense ?
Vérifié le 03 janvier 2018 - Direction de l'information légale et administrative (Premier ministre), Ministère chargé de la justice
https://www.service-public.fr/partic...osdroits/F1766

La légitime défense : conditions strictes !

http://gouverneur.provincedeliege.be/fr/node/7401

Geweld mag, zolang het maar proportioneel is

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...l-is~b0ae2b30/
De legitimatie van het gebruik van geweld in het
internationaal recht

https://lib.ugent.be/fulltxt/RUG01/0...15_0001_AC.pdf

De huidige wet op zelfverdediging stelt dat je in het kader van noodweer proportioneel geweld mag gebruiken.
https://www.wetenschapsforum.nl/inde...lfverdediging/

In hoever kan je met zo een wapen waarvan je op voorhand niet wet waar je het slachtoffer gaat raken schieten?
Bedoeld voor de benen.
Maar wat als het zoals het de laatste maanden in de Champs Elysée akten – het hoofd is, de ogen zijn samen met andere gevoelige plekken.
En dit alleen maar omdat de politiek geen visie heeft gehad en alle slagen nu laat opvangen door de politiekrachten welke de pineut zijn van deze slechte inschatting.

Volgende reportage zullen daar misschien duidelijkheid in brengen:

RENNES : ENCORE UN TIR DE FLASHBALL/LBD NON RÉGLEMENTAIRE

https://www.youtube.com/watch?v=MMtsEKfGiH8

Pour ou contre le Flash-Ball ? Le débat résumé en conversation SMS
Alternative douce aux armes ?* feu pour les uns, engin traumatisant et mortel pour les autres, le lanceur de balle de défense (LBD) fait débat depuis le début du mouvement des « gilets jaunes ».
Par William Audureau, Jérémie Baruch et Gary Dagorn Publié le 17 janvier 2019 ?* 16h26 - Mis ?* jour le 17 janvier 2019 ?* 17h14
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs...5_4355770.html

Polémique sur les LBD : Castaner dote les forces de l'ordre de caméras-piétons
• Par Etienne Jacob
• Mis ?* jour le 22/01/2019 ?* 20:20
• Publié le 22/01/2019 ?* 18:38

http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...as-pietons.php

Nantes] L’État condamné pour un tir de LBD 40
Publié le 5 décembre 2016 | Maj le 4 décembre 2016

https://paris-luttes.info/nantes-l-e...ur-un-tir-7202

Montpellier : un gilet jaune grièvement blessé par un tir de flash-ball

https://france3-regions.francetvinfo...l-1610209.html

Le lourd bilan des lanceurs de balle de défense de la police
Chaque manifestation de « gilets jaunes » s’accompagne de son lot de blessés par des tirs de LBD, une arme qui a remplacé les Flash-Ball. Le nombre de plaintes liées ?* leur usage reste inconnu.
Par Yann Bouchez Publié le 16 janvier 2019 ?* 05h21 - Mis ?* jour le 17 janvier 2019 ?* 18h36

https://www.lemonde.fr/police-justic...0_1653578.html

La carte des gilets jaunes gravement blessés

https://www.liberation.fr/apps/2019/...ement-blesses/

L’usage risqué du Flash-Ball lors de manifestations
Lors des manifestations des « gilets jaunes », le 1er décembre, plusieurs personnes ont été blessées par les projectiles en caoutchouc tirés par des lanceurs de balles de défense.
Par Jean-Baptiste Jacquin et François Béguin Publié le 07 décembre 2018 ?* 12h32

https://www.lemonde.fr/police-justic...0_1653578.html

VIDEO. «Gilets jaunes» ?* Montpellier: Un homme a-t-il été blessé par un tir de balle de défense samedi ?
FAITS DIVERS Selon la préfecture, le projectile qui a atteint le jeune homme n'a pas été identifié...
Nicolas Bonzom
• Twitter
Publié le 21/01/19 ?* 15h30 — Mis ?* jour le 21/01/19 ?* 15h30

https://www.20minutes.fr/montpellier...defense-samedi

Décision 2018-267 du 25 octobre 2018 relative un tir de LBD 40/46 ayant atteint le réclamant mineur lors d’une intervention de police consécutive ?* une patrouille lors de laquelle les policiers expliquent avoir été pris ?* partie

https://juridique.defenseurdesdroits...splay&id=26751

Après le Flash-Ball, la technique policière de la «nasse» attaquée devant la justice
• Par Christophe Cornevin
• Mis ?* jour le 22/01/2019 ?* 19:56
Publié le 22/01/2019 ?* 18:38

http://www.lefigaro.fr/actualite-fra...la-justice.php

A Marseille, un homme est bien mort ?* la suite d’un tir de Flash-Ball, mais c’était en 2010
Un article de « 20 Minutes », très partagé dans le cercle des « gilets jaunes », laisse croire qu’un manifestant a perdu la vie récemment. Ce qui est faux.
Par William Audureau Publié hier ?* 11h56, mis ?* jour hier ?* 12h00
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs...8_4355770.html
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 08:43   #898
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Zal het morgen nog mogelijk zijn om op te komen voor onze rechten en deze van onze kinderen en kleinkinderen zonder lichamelijk of financieel gepakt te worden door zij die alles in handen hebben en het volk niet meer op hun juiste plaats plaatsen en respecteren?
't is te hopen van niet he. Ooit moeten er toch winnaars zijn. Vae Victis.
Oud 4 september 2019, 15:38   #899
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard tweede serie herfst 2019

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Terwijl dat men het bij de voetbalbond nog niet heeft begrepen. Indien dat Radja Nainggolan niet buiten de selectie werd gezet door Martinez kon hij Meunier (gele kaart) in die beslissende match vervangen en waren wij wereldkampioen geweest. Een trainer kan je maximum twee jaar in dienst houden en daarna weg ermee. Hij heeft op dat ogenblik al zijn technieken doorgegeven aan de spelers en is leeg. Trainers die het langer kunnen zij voor de bond onbetaalbaar. Vandaag krijgt het publiek opnieuw de rekening van de onkunde.
Même absent, Radja Nainggolan a une solution imparable pour aider les Diables
https://parismatch.be/actualites/spo...er-les-diables
On-be-grij-pe-lijk: Rode Duivels verliezen met 5-2 van Zwitserland en zijn uitgeschakeld in Nations League
Gisteren om 22:36 door Gert Gysen

https://www.gva.be/cnt/dmf20181118_0...eague-vergeten

Terwijl dat wij goed nieuws krijgen uit de politiek- geen lullen meer in het Vlaams parlement.
Wat heeft de man die nu ontslag neemt verwezenlijkt in al die jaren buiten een goede partijsoldaat te zijn?
Wat opvalt in d verklaring – nee, nee, ik heb geen ander job. Dit om zeker te zijn dat de vertrekpremie zal worden uitbetaalt. Hij heeft de les van minister Gatz goed onthouden, wij ook…
Vandeurzen zal ontslagvergoeding opnemen
Gisteren om 15:14 door Peter De Lobel

136.000 euro.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03955724
Maar hoe zit het bij de « werkende mieren » ?
'De afschaffing van anciënniteit zal oudere werkzoekenden niet helpen'
Sacha Dierckx
07/10/18
https://www.knack.be/nieuws/belgie/d...n-1375975.html

Burgers zonder moed (kloten aan hun lijf, vrouwen inbegrepen) en die dag na dag met alles wat de overheden hun oplegt akkoord gaan, dat is een zaak.
Maar wanneer zij in de weg gaan staan van diegene die willen stellen dat het genoeg is geweest dat is een spijtige zaak.
In Frankrijk met de actie “gillets jaunes” gingen zij met hun wapen (auto) zelf betogers doodrijden.
Te voet zouden zij dat nooit doen omdat het lafaards zijn.
Het ganse terwijl dat Macron-Jupiter-Louis XIV vandaag naar België komt om op de kosten van het “publiek geld” opnieuw te feesten. Misschien krijgt er weeral iemand “la Légion d’honneur” (komt er een nieuwe Fortis aan of krijgt Reynders er een tweede?)
Hausse du carburant : Jacline Mouraud pousse un coup de gueule devant la députée LREM des Yvelines

https://www.youtube.com/watch?v=Byrhrxa5r4I

Le coup de gueule de Jacline Mouraud - C ?* Vous - 06/11/2018

https://www.youtube.com/watch?v=CCxlDDt98Vk

Zemmour se lâche sur les gilets jaunes

https://www.youtube.com/watch?v=a0C0xtTM2l0

Gilets Jaunes : Macron remplace les impôts par des taxes. Avec Olivier Delamarche

https://www.youtube.com/watch?v=CVGPt2nPU20

Bruno Le Maire vivement interpellé par un ouvrier de PSA Mulhouse

https://www.youtube.com/watch?v=UU5yG6xxvUc

M. Le Pen : Macron s'est pris une veste jaune

https://www.youtube.com/watch?v=sWsxQdyvJho

Nochtans hebben zij ook kinderen en kleinkinderen , waarom als zij beslist hebben om niet te vechten voor deze hun toekomst gaan zij in de weg staan van deze die het wel willen doen.
Vakbonden zijn vandaag verbrand in eigen midden, zij die niet gehandeld hebben wanneer het moest. Door hun gebrek en afwezigheid hebben wij met zij allen de banken en soevereine geldcrisis moeten betalen. En wij doen dat nog elke dag. Niemand binnen het politiek bedrog heeft ons op geen enkel ogenblik verteld hoe groot de “rommelschulden waren”.
En natuurlijk is het de schuld van de “politiek” wie anders?
Wie maakt de wetten wie reguleert er en wie dereguleert er?
Tussen banken en overheid is het telkens opnieuw een wederdienst – wij de overheid geven jullie de ruimte om op rug van de burgers veel geld te verdienen en jullie geven ons het geld wanneer dat wij het vragen liefst zonder limiet. Daar was Dexia goed in met de publiek projecten die zij kregen en leningen die zij gaven allemaal beslist door dezelfde personen aandeelhouder . Het ganse leidde uiteindelijk tot de dividenden aan aandeelhouders met inbegrip de coöperanten.
ACW-Gemeentelijke Holding en uiteindelijk ARCO.
Coöperanten die op de hoogte waren van heel de binnen keuken aangezien dat zij ook in de politiek zaten. De schakels waren dus van de eerste tot de laatste in hun handen.
Het is ook daarom dat na de beslissingen over de F-35 en de nieuwe directeur van de Nationale bank zij ook zullen beslissen dat alle Arco coöperanten hun geld terugkrijgen. Zij zullen dus hun eigen uit betalen.
Quid: alle andere aandeelhouders?
Quid: Grondwettelijkhof?
Quid: Hoe gaat de EVP hun Europa een goedkeuring motiveren?
De schande voorbij…
En het ergste is dat zij vandaag al klaar staan om te herbeginnen deze keer met Belfius.
Vanwaar de conclusie – België de “schurkenstaat”
Ondertussen en met de nodige afstand heeft de burger begrepen dat “Fortis” en Lippens alleen maar gevallen is door DEXIA.
De overname van ABN AMRO was een schitterende zaak geweest voor ons land maar door de soevereine schulden (landen die boven hun middelen hebben geleend) en de rommelcrisis van de Amerikaanse hypotheekmarkt was het vertrouwen tussen banken weg. Wat maakte dat Fortis – Lippens niet meer in bezit kon komen van de nodige fondsen om te overname te financieren.
De val van Fortis: arrogantie en misrekeningen
29/09/2008 om 00:00 door nico tanghe, pascal dendooven

http://www.standaard.be/cnt/ef214avl

België – Leterme-Reynders hadden ook perfect Fortis kunnen redden iets wat zij zonder de DEXIA ramp waarschijnlijk hadden gedaan.
Maar DEXIA dat was familie. En aangezien dat bij faling al het binnenhuis “gesjoemel” naar buiten ging komen met alle “politieke” consequentie er aan verbonden was dit zeker te vermijden.
In het boek de “geldmakkers” staat vermeld dat men voor de mogelijke bankrun bij Dexia alle biljetten van 500 € ging halen overal in Europa.
Zelf de “publiek” kunstcollectie hangt in de lucht. Waarbij sommigen zeggen dat men ze naar het “containerpark” heeft gebracht. Buiten de stukken die in een of ander bureel of salon hangen…
Vandaag met de “gillets jaunes” hebben sommigen het lef van op televisie ( c’est pas tous les jours dimanch) te komen vertellen dat het ingebouwde systeem bij het tanken er alleen maar is voor het klimaat- opwarming van de aarde. Net alsof dat cliquetsysteem een uitvinding is van gisteren. Terwijl dat dit bedrog in de “schurkenstaat” altijd al heeft bestaan.
Net alsof dat de auto eigenaars met al de belastingen (directe en indirecte) die zij betalen iets hebben teruggekregen. Nee, allen maar files en uren in hun auto zitten (onbetaalde) overuren te kloppen, nochtans op weg en terug van hun werk.
Zelf de trein (NMBS) kunnen zij niet regelen – zaterdag 17.11.18 weeral een veetransport na de kust . Voorzien vertrek 09.51u – vertraging 20 minuten aankomt te Brugge 28 minuten. En dit maar met vijfvoertuigen er waren geen zitplaatsen meer en ook geen staanplaatsen oudere mensen zaten in de gang op de trappen en dan zat er nog een fiets (niet plooibaar) tussen (zonder ticket). Aangezien de werken werd de reis in die omstandigheden ook nog langer. Spaanse, Engelse, Duitse toeristen stelde de vraag: is dat altijd zo bij jullie?
Treinen alweer minder stipt
Vandaag om 06:30 door Jef Poppelmonde

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03956133

C’est pas tous les jours dimanche
https://www.rtlplay.be/cest-pas-tous...imanche-p_8455
Septième activation du système de cliquet en 2018 sur le diesel
10 juillet 201811:18
https://www.lecho.be/economie-politi.../10029961.html
Qu’est-ce que le 'système du cliquet' ?
https://www.petrolfed.be/fr/question...8me-du-cliquet

Het is duidelijk dat zolang er geen protest komt van de burger de “politiek” verder nieuwe belastingen zal blijven opleggen om hun eigen belang en systeem te handhaven.
Met de (mannelijke) benoeming van de nieuwe directeur van de Nationale Bank toont de politiek met voldoende kracht dat vrouwen in ons land van geen tel zijn.
En daar ook weeral geen reacties van die vrouwen binnen de partijen zelf. Iets wat opnieuw de “schurkenstaat” versie versterkt.
De logica is nochtans evident – als je een vrouw moet vervangen dan doet je dat toch door een ander vrouw te plaatsen. Arme CD&V zij zijn dus met al die senioren in hun besturen de weg kwijt…
Welke vrouw met verstand gaat er nu nog in mei 2019 voor CD1V stemmen is ook een goede vraag?
Eén competente vrouw vinden was blijkbaar te moeilijk’

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181101_03897851

Is er nog een “democratie”?

Hebben wij nog recht om veilig op straat te manifesteren of is het allemaal tegen slagen en boetes, Zijn sommige politie optredens opgezet spel om te kunnen overgaan naar meer afschrikkingsgeweld?

Oproerpolitie wie zijn zij, wat zijn de rekruteringvereisten, zijn het allemaal Rambo’s? Gekomen om burgerslagen uit te delen?

Zijn onze verworven rechten nog aanwezig of hebben de vakbonden en socialisten (Di Rupo) ze aan de liberalen gegeven en voor wat in de plaats?
Wat blijft er over van de Franse revolutie (1789) wat is er imprescriptible et inaliénable gebleven of staat voor de liberalen dankzij hun socialistische onderdanen alles te koop voor eigen en partij verrijking?

Waar staat Groen-Ecolo?

Dus gaan wij nu niet terug naar school zoals onze kinderen.

Nee, wij gaan de tweede serie in van de Franse “gilets jaunes”.

Net op een ogenblik dat Hong-Kong zich slim verslagen geeft.

Na maanden protest trekt leider van Hongkong omstreden uitleveringswet formeel in

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...eden-uitlever/

Waar en wil is, is een weg.

Het kan inderdaad niet verder dat de politiek met ons en met onze aarde doen wat zij willen om het kapitaal te dienen.
Wij het soevereine volk zijn de bazen van ons land en van onze aarde.
Spijtig dat er te veel aan de taart zitten en het niet meer beseffen waar de toekomst zit van hun kinderen en kleinkinderen.
Morgen is te laat.
Gilets jaunes geef ons een tweede Franse revolutie wij willen overleven en onze politici zijn niet meer helder.
In dit onderwerp gaat u alles vinden over het gebruik van die wapens waarbij burgers opzettelijk ogen verliezen omdat zij horizontaal werden gericht.
License to kill, maakt niet uit als men weet dat zelf de bodyguards van Macron ook de straat opgingen om klappen uit te delen.
Je gaat mij toch niet vertellen dat Macron de Rotschild een tweede mandaat krijgt…

Terzake
Bekijk hier "Terzake" van dinsdag 3 september.
di 03 sep
20:40

Politiegeweld tegen gilets jaunes

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...ekijk-terzake/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaa...-28facb555180/
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2019, 15:56   #900
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Ik vrees dat velen onder ons de beweging v.d. Gilets Jaunes onderschatten.
Wait and see.
Fransen in een Franse colaire mag je nooit onderschatten zie de Bastille destijds.
Ook daar is het profitariaat en de onkundige en te dure overheid een doorn in het oog van wie dat allemaal moet betalen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be