Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2020, 11:28   #881
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Als het van de "linkse elite" afhangt, wordt beledigen binnenkort bij wet verboden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 februari 2020 om 11:29.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 11:33   #882
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ge doet wat ge wilt. Ik mag een mening hebben over dat gedrag, net zoals gij op regelmatige basis ook uw mening geeft over mijn gedrag.

Wat ik niet vind kunnen is dat gij uw bachanaal gebruik als excuus voor racisme en antisemitisme.

Dat is alles. Vind ge mij elitair links ? Ok, ge hebt al door dat ik dat niet zo heel erg vind hé. Ik ben niet zo voor die pensée unique die maar stelt dat we carnaval leuk moeten vinden, dat we voetbalfans moeten moeten zijn, dat we "volks" moeten zijn....ik ben eigenlijk bijzonder ongevoelig voor die populaire druk vanuit de maatschappij. Carnaval is iets dat hier in het Maasland u door de strot naar binnen wordt geduwd. Ik heb er een hekel aan. Mag het even ?
Ik ben ook geen carnavalszot, noch een voetbalfan, maar ik heb wél anarchistische trekjes en vind het leuk om te zien dat één keer per jaar de gevestigde waarden worden ontvestigd.

In Aalst wordt het carnaval NIEMAND door de strot geduwd. Ik wil de Aalstenaars niet de kost geven die liever thuis blijven tijdens carnaval. Wie het niet aanstaat blijft er weg, kijkt er niet naar, en lastbut not least, bemoeit er zich niet mee. Unesco én de Joden met hun negationismewet sporen niet met de vrije meningsuiting, en nog minder met carnaval.

Tijdens Aalst carnaval wordt er niemand afgetuigd, geen gedode Palestijnen met een buldozer van de grond geschraapt, geen vrouwen/meisjes aangerand en verkracht, geen auto's in brand gestoken, geen winkels geplunderd, en geen terroristische aanslagen gepleegd. Er is wél respect voor de vrije meningsuiting, zelfs als daarmee op lange tenen wordt getrapt. De calimero-joden hadden vorig jaar beter een voorbeeld genomen aan tsjeverin Ilse Yut-her-prot die, met een toren op haar kop, rondliep tijdens Aalst carnaval. Zelfspot is het beste wapen tegen ludieke spot, maar in dat bedje zijn de Joden DOODziek. En niet alleen de Joden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 februari 2020 om 11:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 11:50   #883
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uitgezonderd bij bepaalde vormen van situation comedy, wordt er bij elke mop of grap of cartoon, altijd wel iemand, of een bepaalde bevolkingsgroep, geraakt of "gekwetst". Er is altijd iemand die de pineut is, en dus "uitgelachen" wordt.
Misschien moet elitair links er dan maar gewoon voor zorgen dat lachen "tout court" verboden wordt, zo zijn dan alle problemen van de baan.

Citaat:
Oud 28 februari 2020, 11:54   #884
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Uitgezonderd bij bepaalde vormen van situation comedy, wordt er bij elke mop of grap of cartoon, altijd wel iemand, of een bepaalde bevolkingsgroep, geraakt of "gekwetst". Er is altijd iemand die de pineut is, en dus "uitgelachen" wordt.
Misschien moet elitair links er dan maar gewoon voor zorgen dat lachen "tout court" verboden wordt, zo zijn dan alle problemen van de baan.
De "comedy" waar het hier over gaat is al eens voorgedaan in de jaren 30 en heeft geleid tot 6 miljoen dode Joden.

Sorry, maar er is een verschil tussen dit en "lachen met iemand".

Er was een tijd dat men dacht "dit nooit meer", maar die tijd is blijkbaar gedaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 11:54   #885
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Latijnse woordjes, doe je nu elitair ? Naughty boy. Maar je bent welkom in onze club

Hoeveel debatten moet ik hier samenvatten waar jullie objectieve cijfers & wetenschappelijke onderbouwing van de tafel vegen in ruil voor inderdaad cafepraat en social media trollerigheid ?

Zetelverdeling vergeten gisteren ?
Thuistaal in het onderwijs ?
Wereldvreemde rechters ?
Klimaatdebat ?
....

Met Yolanda van Camp en Theo Francken op kop.

De lijst is lang hoor. Als jullie steevast kiezen voor het buikgevoel ipv de cijfers, kies ik er voor om jullie te bestempelen als toogpraat verkondigers. De dingen zijn zoals ze zijn.

Op geen enkele van die debatten heb ik objectieve cijfers van tafel geveegd. Ik heb ze wel weerlegd, dat dan weer wel. Ik ben het namelijk volkomen oneens met verdeling op basis van inwonersaantal. Jij doet dat dan af als onzinnig, dus valt er maar weinig meer te debatteren.

De thuistaal is nog zoiets. Je mag met cijfertjes komen aandraven wat je wil. Je krijgt het toch praktisch niet georganiseerd. Maar goed, praktische bezwaren zijn blijkbaar ook niet geldig. So be it. Ik wil wel toegeven dat ik nogal conservatief aangelegd ben als het gaat om onderwijs. Het feit dat de kwaliteit naar beneden gaat en dat de lat lager gelegd wordt, baart me serieus zorgen. Zeker op het niveau van hoger onderwijs.

Met betrekking tot het klimaatdebat volg ik u trouwens. Ik heb er immers geen enkel probleem mee om toe te geven dat jij wel wat meer onderlegd bent op dat gebied dan ikzelf.

Wereldvreemde rechters, tjah. Ik ga me weinig moeien in de lage strafmaten die sommige criminelen hier krijgen. Ik denk er het mijne van. Ik heb het eerder niet begrepen op activistische rechters en het heeft geen enkele zin om te ontkennen dat die er zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 28 februari 2020 om 11:56.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 11:57   #886
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "comedy" waar het hier over gaat is al eens voorgedaan in de jaren 30 en heeft geleid tot 6 miljoen dode Joden.

Er was een tijd dat men dacht "dit nooit meer", maar die tijd is blijkbaar gedaan.
Mooi Godwin puntje gescoord. Aalst Carnaval gaan vergelijken met de jaren 30, qua drama queen gehalte kan het alleszins tellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 28 februari 2020, 12:01   #887
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Pfffftttt......

Tijdens Aalst carnaval wordt er niemand afgetuigd, geen gedode Palestijnen met een buldozer van de grond geschraapt, geen vrouwen/meisjes aangerand en verkracht, geen auto's in brand gestoken, geen winkels geplunderd, en geen terroristische aanslagen gepleegd. Er is wél respect voor de vrije meningsuiting, zelfs als daarmee op lange tenen wordt getrapt. De calimero-joden hadden vorig jaar beter een voorbeeld genomen aan tsjeverin Ilse Yut-her-prot die, met een toren op haar kop, rondliep tijdens Aalst carnaval. Zelfspot is het beste wapen tegen ludieke spot, maar in dat bedje zijn de Joden DOODziek. En niet alleen de Joden.
Oud 28 februari 2020, 12:03   #888
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mooi Godwin puntje gescoord. Aalst Carnaval gaan vergelijken met de jaren 30, qua drama queen gehalte kan het alleszins tellen.
Het is wat het is. Joden als mieren (insecten) afbeelden en in dezelfde optocht SS'ers mee laten lopen die "vlaanderen" promoten. Komaan jongens....

Dit is geen maatschappijkritiek. Dit is doelgericht om te kwetsen en daarna het mes nog eens rond te draaien in de wonde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 12:04   #889
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politiek correcte waanzin = alles wat tegen de partijlijn van de NVA (en het VB bij sommigen) ingaat.
Modewoordje.
Kritiek op wat de NVA of het VB goed vindt is ongepast. Doe je dat, volgt meteen de aanval op de persoon. In real life, en op dit forum door de partijsoldaten.

En de partijlijn van de NVA = de mening van cafepraters gecombineerd met social media trollen.
Laat de vetgedrukte dan waar zijn:
Is dat dan niet exact hetzelfde als wat gij en uw Joodse-brothers-in-crime doen wanneer gij/zij kritiek te verduren krijgen?
Voorbeelden galore in real life, en in Michael zijn ma Terry's gazet door de Freilich brulkikker zio-partijsoldaten.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 februari 2020 om 12:07.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 12:06   #890
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absurditeit in het kwadraat.
Armoe troef.
Anale jeuk.
Oud 28 februari 2020, 12:08   #891
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk, als er daadwerkelijk sprake is van antisemitisme, moet er klacht worden neergelegd. Maar wat blijkt :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190308_04241049

Dus zelfs het meest politiek correcte controle-orgaan denkt er anders over.

Citaat:
Oud 28 februari 2020, 12:09   #892
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Is dat dan niet exact hetzelfde als wat gij en uw Joodse-brothers-in-crime doen wanneer gij/zij kritiek te verduren krijgen?
Voorbeelden galore in real life, en in Michael zijn ma Terry's gazet door de Freilich brulkikker zio-partijsoldaten.

De waarheid is simpel en komt uit een kindermond: wat je zegt ben je zelf.
Oud 28 februari 2020, 12:17   #893
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wat het is. Joden als mieren (insecten) afbeelden en in dezelfde optocht SS'ers mee laten lopen die "vlaanderen" promoten. Komaan jongens....

Dit is geen maatschappijkritiek. Dit is doelgericht om te kwetsen en daarna het mes nog eens rond te draaien in de wonde.
Daarmee voorbijgaand aan het Aalsters dialect waarbij mier eigenlijk muur betekent. Klaagmier, klaagmuur. Goed gevonden, niet meer dan dat. Dat jij daarbij wil gaan "bewijzen" dat die carnavalgroep de Joden als insecten en minderwaardig gaat zien is belachelijk. Er was geen enkele antisemitische insteek.

Trouwens, mieren zijn extreem nuttige dieren en harde werkers.

Laatst gewijzigd door fox : 28 februari 2020 om 12:18.
Oud 28 februari 2020, 12:24   #894
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee voorbijgaand aan het Aalsters dialect waarbij mier eigenlijk muur betekent. Klaagmier, klaagmuur. Goed gevonden, niet meer dan dat. Dat jij daarbij wil gaan "bewijzen" dat die carnavalgroep de Joden als insecten en minderwaardig gaat zien is belachelijk. Er was geen enkele antisemitische insteek.

Trouwens, mieren zijn extreem nuttige dieren en harde werkers.
In't kort: 't is 'mierenneukerij' van een collaborateur der Hebrew fanclub.
CQFD.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 februari 2020 om 12:29.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2020, 12:31   #895
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Kijk, als er daadwerkelijk sprake is van antisemitisme, moet er klacht worden neergelegd. Maar wat blijkt :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190308_04241049

Dus zelfs het meest politiek correcte controle-orgaan denkt er anders over.
Intussen.....
Citaat:
24/02/2020

Unia heeft 25 klachten gekregen over carnaval Aalst

Bij het interfederaal gelijkekansencentrum Unia zijn een 25-tal klachten binnengekomen over het carnaval van Aalst. De helft ervan is nog voor het rondgaan van de carnavalstoet in Aalst binnengelopen (door de recente heisa in de media over de stoet), de andere helft is erna gekomen, dus sinds zondagmiddag. Dat zegt Patrick Charlier, directeur van het interfederaal gelijkekansencentrum Unia.

Door zich terug te trekken als Unesco-erfgoed hebben ze het teken gegeven dat alles kon en alles mocht”, vervolgt Charlier. “Dat heeft zondag geresulteerd in een reeks stereotypen van Joden, maar zeker het stereotype van de Jood als mier - weliswaar lokaal bedoeld als een woordspeling op ‘klaagmier’ - is in een nationale en internationale context niet te begrijpen en duidelijk antisemitisch. Het is een verwijzing naar de vernietiging van de Joden door de nazi’s als een vorm van ongedierte. “
Citaat:
Ook klachten over carnaval in Ath en Malmedy

Overigens is Aalst niet het enige carnaval waarover Unia klachten krijgt. Ook andere stoeten, zoals de Ducasse van de gemeente Ath of de stoet in Malmedy, lokken klachten uit. Daar gaat het over de aanwezigheid van "blackfaces" of mensen met zwartgemaakte gezichten, wat als een vorm van racisme wordt ervaren. Elk jaar ontvangt Unia in totaal een 80-tal klachten over het carnaval in ons land.
Volgend jaar LeopoldII met een stoet dansende échte Congolezen met echte en nep afgehakte handen in de carnavalstoet!

We zullen zien wie dan klacht indient! En wat eventuele klachten als resultaat zullen hebben. De Belgische vvorst en de mensonterende handelswijze in zijn kroonkolonie vallen alleszins NIET onder de beschermende negationismewet.
Oud 28 februari 2020, 12:34   #896
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In't kort: 't is 'mierenneukerij' van een collaborateur der Hebrew fanclub.
CQFD.
Tavek de carnavalhater zal het graag horen.
Oud 28 februari 2020, 12:54   #897
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik niet vind kunnen is dat gij uw bachanaal gebruik als excuus voor racisme en antisemitisme.
Racisme en antisemitisme roepen betekent niet dat het dat ook is, dat kan een rechter uitmaken, maar dagadegijniebepalen...
Oud 28 februari 2020, 12:59   #898
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Latijnse woordjes, doe je nu elitair ? Naughty boy. Maar je bent welkom in onze club

Hoeveel debatten moet ik hier samenvatten waar jullie objectieve cijfers & wetenschappelijke onderbouwing van de tafel vegen in ruil voor inderdaad cafepraat en social media trollerigheid ?

Zetelverdeling vergeten gisteren ?
Thuistaal in het onderwijs ?
Wereldvreemde rechters ?
Klimaatdebat ?
Alsof alle experts het eens zijn wat die thuistaal betreft...
En wat dat klimaatdebat betreft, we zien direct wat er gebeurt als er wat minder gevlogen wordt, door het Coronavirus.
Direct ligt de economie op zijn gat.
Dan zie je waartoe de wacko voorstellen van Anuna en Greta toe leiden.
....
Oud 28 februari 2020, 13:17   #899
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Freilich, vooral gespecialiseerd in het misbruiken vh leed dat zijn voorouders door de nazi's werd aangedaan. Telkens hij zijn zin niet krijgt, wordt "sorremans" vanonder het stof gehaald, zoals ook tijdens het debat over het al dan niet (on)verdoofd slachten van dieren :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...w.google.be%2F

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 februari 2020 om 13:29.
Oud 28 februari 2020, 13:21   #900
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge doet wat ge wilt. Ik mag een mening hebben over dat gedrag, net zoals gij op regelmatige basis ook uw mening geeft over mijn gedrag.

Dat is alles. Vind ge mij elitair links ? Ok, ge hebt al door dat ik dat niet zo heel erg vind hé. Ik ben niet zo voor die pensée unique die maar stelt dat we carnaval leuk moeten vinden, dat we voetbalfans moeten moeten zijn, dat we "volks" moeten zijn....ik ben eigenlijk bijzonder ongevoelig voor die populaire druk vanuit de maatschappij. Carnaval is iets dat hier in het Maasland u door de strot naar binnen wordt geduwd. Ik heb er een hekel aan. Mag het even ?
Jij moet helemaal niks. Het is alleen intriest dat jij neerkijkt op iedereen die dat wel leuk vindt.

Verder heb ik niets met Aalst carnaval. Ben daar 1 keer geweest maar als niet Aalstenaar Ben je daar eigenlijk meer een buitenstaander. Er was trouwens niets racistisch of antesemtisch aan de stoet van afgelopen weekend. Uw bewering raakt kant noch wal
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be