![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
5.068.561 tot op vandaag inclusief nu.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 november 2020 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik 100 testen afneem met een positiviteit van 5% dan heb ik 5 gevallen. Als ik daarna 100 testen afneem met een positiviteit van 30%, dan heb ik 30 gevallen. In totaal heb ik 200 testen gedaan, is mijn huidige positiviteit 30% en in totaal heb ik toch maar 35 gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je net gedaan hebt met iets raars te lezen lees je direct daarna nog iets meer raars. Als je zou nagaan wat ik hier schrijf sinds Maart zal je merken dat ik van in den beginne heb gezegd dat er iets niet klopt aan heel dat virus en het verhaal er rond. Dit is geen natuurlijk virus. Persoonlijke mening maar die ooit nog wel zal bewaarheid worden. Ooit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo een waanzin is inderdaad schrikbarend en abnormaal. Dat virus is totaal normaal en gedraagt zich als een niet zo bijzonder schadelijke ziektekiem, zoals we er zovelen gehad hebben in onze geschiedenis. Dit virusje was de druppel die de emmer van de woke maatschappij heeft laten overlopen, die er niet tegen kan dat ze moet toegeven dat haar illusies, wel, pure illusies zijn, en die zich daaraan vastklampt op waanzinnige zelfvernietigende wijze. De oeverloos pretentieuze medische wereld die geconfronteerd wordt met haar eigen limieten wil dat niet geweten hebben, en gaat tot in het waanzinnige in haar vernietigingsdrang om toch maar haar functie van zogezegde "noodzakelijke redder" kunnen te spelen en wij trappen daar allemaal in, denkende dat meneer doktoor ons van de dood kan redden in alle omstandigheden, wat hij zelf ook gaan geloven is. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken geen enkel virus dat de ene helft van de wereld honderd duizenden besmettingen per dag veroorzaakt en in de andere helft van de wereld nog geen 5 per dag. Zo normaal vind ik dat allemaal niet. Er klopt iets niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2020 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#888 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Griep is ook zo. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586318/ 70% van de griep zou asymptomatisch zijn, na rekening te houden met allerlei factoren. Alleen is zo iemand tot nu toe iemand "die geen griep had". Het voordeel van deze epidemie is dat we vanalles ontdekken over wat we niet wisten van andere ziektes he ! Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je de griep niet doorkrijgt heb je maar een verkoudheid, of een valling. Pas van het moment dat je ziek in bed thuis blijft heb je de griep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#891 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht je u geroepen voelen?
![]()
![]() |
#893 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilde ik wat meer informatie inwinnen en nam ik volgende site:
https://www.nationalgeographic.com/t...la-to-covid-19 Dat was OOPS!!! ![]() Citaat:
From ebola to covid 19. (klinkt al bijna als een liedje van Neil Young: From Hank to Hendrix ![]() Seffens nog eens wat anders uitproberen dat ik die wel kan bekijken de site. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 november 2020 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#895 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dossier Coronacrisis Meer testen, dus meer besmettingen? Ja, maar cijfers tonen dat er meer aan de hand is Het is een vraag die we van veel mensen krijgen: hoe zit het nu precies met die stijgende coronabesmettingen? Zijn die niet gewoon een logisch gevolg van het stijgende aantal tests? En moeten we ons dan wel zorgen maken? Philip Heymans di 15 sep 14:29 Elke dag opnieuw brengt het wetenschappelijk instituut Sciensano de nieuwste cijfers over het coronavirus: de evolutie van het aantal nieuwe besmettingen, het aantal ziekenhuisopnames en het aantal overlijdens. Na een kalmere periode is het aantal nieuwe besmettingen nu al een tiental dagen aan het stijgen. Maar tegelijk wordt er ook meer getest: "Deze week hebben we voor het eerst meer dan 30.000 tests kunnen uitvoeren", zei bevoegd minister Philippe De Backer (Open VLD) vorige week in "De ochtend" op Radio 1. Is het dan niet logisch dat er ook meer besmettingen gevonden worden? CORONACRISIS IN KAART: hoeveel nieuwe besmettingen telde jouw gemeente de voorbije twee weken? Ontdek het hier update di 03 nov 12:30 Eerst nog even een niet onbelangrijke waarschuwing: een volledig correcte berekening valt eigenlijk niet te maken. Sciensano maakt niet bekend hoeveel positieve tests er zijn, wel hoeveel mensen besmet zijn. Dat klinkt hetzelfde, maar dat is het niet: stel dat iemand zich twee keer laat testen, twee keer met positief resultaat. Dan wordt die persoon twee keer geteld bij het totaal aantal tests, maar slechts één keer bij de positieve mensen. Om helemaal correct te zijn, zou je dus het aantal positieve tests moeten kunnen afzetten tegen het totaal aantal uitgevoerde tests, of het aantal besmette mensen tegenover het totaal aantal geteste mensen. Aangezien dat niet kan. Is er geen beginnen aan.
![]() |
#896 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de geïnteresseerden: Deze drogreden heet een "Non Sequitur" https://nl.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur Citaat:
A: een kat is een zoogdier B: ik ben een zoogdier => ik ben een kat of A: 5 miljoen mensen zijn getest B: België telt 11 miljoen mensen => circa 50% is gevaccineerd. In bovenvermeld voorbeeld wordt er vanuitgegaan dat iedereen maar maximaal 1 keer getest is geweest.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 5 november 2020 om 12:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2020 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het totaal aantal positieven op het totaal aantal testen is dus de gemiddelde waarde van het percentage positieven, en niet gewoon de laatste. Mambo stelt vast dat er op 5 miljoen testen, een kleine 500 000 positief zijn, wat 10% is, en hij stelt vast dat VANDAAG 30% positief is, en leidt daaruit af dat er een probleem is. Nee, die 30% is gewoon vandaag. Maar niet over gans de periode. Die 10% is de gemiddelde waarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits men degenen die meervoudig getest zijn niet in een afzonderlijke kolom geplaatst heeft is het wat raden.
En het is ook wat raden naar de reden waarom men dat niet doet.
![]() |
#900 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer is daar niet aan. Als gij interest op uw spaarrekening neemt over 10 jaar, en je kijkt naar de som van al uw interest opbrengsten als percentage van uw spaarbedrag, dan gaat dat gelijk zijn aan de gemiddelde interestvoet over die 10 jaar, en niet de interestvoet van de laatste 6 maanden he. |
|
![]() |
![]() |