Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2020, 23:05   #881
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
medunkt dat Uw veronderstelling iets raar is
5 milj = 50 % zou betekenen dat in mijn onmiddellijke omgeving dat ook merkbaar is..niet dus...welgeteld 1 op 10 of zo
Idd.

5.068.561 tot op vandaag inclusief nu.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 november 2020 om 23:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 05:52   #882
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Belgie zou tot op heden reeds meer dan 5 miljoen testen gedaan hebben.
Circa 50% van de bevolking.

Als 25 of 30% idd positief test zouden we plus minus een 1 milj 250 tot anderhalf miljoen positieven verwerkt hebben.
We zitten echter op 453000.
Minder dan 10% dus.
En doden minder dan 1%

Me dunkt dat er toch wel iets raar is.
Omdat die 30% de positiviteit is van de testen die ze de laatste tijd afnemen, maar dat is lang zo niet geweest. Er zijn dus veel testen afgenomen toen die positiviteit kleiner dan 10% was.

Als ik 100 testen afneem met een positiviteit van 5% dan heb ik 5 gevallen. Als ik daarna 100 testen afneem met een positiviteit van 30%, dan heb ik 30 gevallen.

In totaal heb ik 200 testen gedaan, is mijn huidige positiviteit 30% en in totaal heb ik toch maar 35 gevallen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 06:42   #883
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je net gedaan hebt met iets raars te lezen lees je direct daarna nog iets meer raars.

Als je zou nagaan wat ik hier schrijf sinds Maart zal je merken dat ik van in den beginne heb gezegd dat er iets niet klopt aan heel dat virus en het verhaal er rond.

Dit is geen natuurlijk virus. Persoonlijke mening maar die ooit nog wel zal bewaarheid worden. Ooit.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 07:14   #884
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit is geen natuurlijk virus. Persoonlijke mening maar die ooit nog wel zal bewaarheid worden. Ooit.
Voorlopig gedraagt het zich wel perfect als een normaal virus he. Het enige wat zich niet normaal gedraagt, is de maatschappij. Wij vernietigen bewust het meest waardevolle waar wij eeuwen voor gevochten hebben, en wij vernietigen het welzijn, de blijheid en de welvaart van 99% van de burgers om minder dan 1% (waarvan een groot deel eigenlijk zichzelf zonder problemen zou kunnen beschermen) zogezegd te willen redden, met een methode die vrijwel zeker faalt.

Zo een waanzin is inderdaad schrikbarend en abnormaal. Dat virus is totaal normaal en gedraagt zich als een niet zo bijzonder schadelijke ziektekiem, zoals we er zovelen gehad hebben in onze geschiedenis.

Dit virusje was de druppel die de emmer van de woke maatschappij heeft laten overlopen, die er niet tegen kan dat ze moet toegeven dat haar illusies, wel, pure illusies zijn, en die zich daaraan vastklampt op waanzinnige zelfvernietigende wijze.

De oeverloos pretentieuze medische wereld die geconfronteerd wordt met haar eigen limieten wil dat niet geweten hebben, en gaat tot in het waanzinnige in haar vernietigingsdrang om toch maar haar functie van zogezegde "noodzakelijke redder" kunnen te spelen en wij trappen daar allemaal in, denkende dat meneer doktoor ons van de dood kan redden in alle omstandigheden, wat hij zelf ook gaan geloven is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 07:20.
Oud 5 november 2020, 07:24   #885
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Voorlopig gedraagt het zich wel perfect als een normaal virus he.
Zo een waanzin is inderdaad schrikbarend en abnormaal. Dat virus is totaal normaal en gedraagt zich als een niet zo bijzonder schadelijke ziektekiem, zoals we er zovelen gehad hebben in onze geschiedenis.
Ik vind dit virus zich totaal niet normaal gedragen. Ik heb nog nooit een virus geweten waar veel mensen niks van voelen maar anderen aan dood gaan. Al wie de griep krijgt voelt dat....al wie een verkoudheid krijgt voelt dat....al wie HIV krijgt en niet wordt behandelt gaat dood. Al wie Hepatitis krijgt wordt ziek....al wie de mazelen krijgt weet dat.

Ik ken geen enkel virus dat de ene helft van de wereld honderd duizenden besmettingen per dag veroorzaakt en in de andere helft van de wereld nog geen 5 per dag.

Zo normaal vind ik dat allemaal niet.

Er klopt iets niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 november 2020 om 07:52.
Oud 5 november 2020, 08:25   #886
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit virus zich totaal niet normaal gedragen. Ik heb nog nooit een virus geweten waar veel mensen niks van voelen maar anderen aan dood gaan. Al wie de griep krijgt voelt dat....al wie een verkoudheid krijgt voelt dat....al wie HIV krijgt en niet wordt behandelt gaat dood. Al wie Hepatitis krijgt wordt ziek....al wie de mazelen krijgt weet dat.

Ik ken geen enkel virus dat de ene helft van de wereld honderd duizenden besmettingen per dag veroorzaakt en in de andere helft van de wereld nog geen 5 per dag.

Zo normaal vind ik dat allemaal niet.

Er klopt iets niet.
Ik ben niet erg onderlegd op medisch vlak maar ik dacht dat hepatitis wel degelijk asymptomatisch kan zijn.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 09:35   #887
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik ben niet erg onderlegd op medisch vlak maar ik dacht dat hepatitis wel degelijk asymptomatisch kan zijn.
A soms (vooral bij kinderen) B heel zelden alleen de C variant is wel eens lang zonder symptomen.
Oud 5 november 2020, 09:46   #888
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit virus zich totaal niet normaal gedragen. Ik heb nog nooit een virus geweten waar veel mensen niks van voelen maar anderen aan dood gaan.
Er zijn er nog wel, maar het is de eerste keer dat we daar met onze neus op gedrukt worden. Immers, zonder testen en zo WEET JE NIET dat er asymptomatische gevallen zijn. Voor veruit de meeste ziektes zijn asymptomatische gevallen nooit opgevallen, omdat we denken dat die mensen gezond zijn, meer niet.

Griep is ook zo.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586318/

70% van de griep zou asymptomatisch zijn, na rekening te houden met allerlei factoren.

Alleen is zo iemand tot nu toe iemand "die geen griep had".

Het voordeel van deze epidemie is dat we vanalles ontdekken over wat we niet wisten van andere ziektes he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 november 2020 om 09:47.
Oud 5 november 2020, 09:49   #889
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn er nog wel, maar het is de eerste keer dat we daar met onze neus op gedrukt worden. Immers, zonder testen en zo WEET JE NIET dat er asymptomatische gevallen zijn. Voor veruit de meeste ziektes zijn asymptomatische gevallen nooit opgevallen, omdat we denken dat die mensen gezond zijn, meer niet.

Griep is ook zo.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4586318/

70% van de griep zou asymptomatisch zijn, na rekening te houden met allerlei factoren.

Alleen is zo iemand tot nu toe iemand "die geen griep had".

Het voordeel van deze epidemie is dat we vanalles ontdekken over wat we niet wisten van andere ziektes he !

Als je de griep niet doorkrijgt heb je maar een verkoudheid, of een valling. Pas van het moment dat je ziek in bed thuis blijft heb je de griep.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 09:53   #890
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat die 30% de positiviteit is van de testen die ze de laatste tijd afnemen, maar dat is lang zo niet geweest. Er zijn dus veel testen afgenomen toen die positiviteit kleiner dan 10% was.

Als ik 100 testen afneem met een positiviteit van 5% dan heb ik 5 gevallen. Als ik daarna 100 testen afneem met een positiviteit van 30%, dan heb ik 30 gevallen.

In totaal heb ik 200 testen gedaan, is mijn huidige positiviteit 30% en in totaal heb ik toch maar 35 gevallen.
Dat valt na te gaan.
Oud 5 november 2020, 10:21   #891
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat valt na te gaan.
Inderdaad, en dat is niet moeilijk.
Oud 5 november 2020, 11:19   #892
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat is niet moeilijk.
Mocht je u geroepen voelen?
Oud 5 november 2020, 11:21   #893
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht je u geroepen voelen?
Te simpel, doe het zelf.
Oud 5 november 2020, 11:28   #894
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wilde ik wat meer informatie inwinnen en nam ik volgende site:

https://www.nationalgeographic.com/t...la-to-covid-19

Dat was OOPS!!! want volgende mededeling 'sierde' mijn scherm.

Citaat:
This website is not accessible in your geographic area as it appears you are not located inside of the United States or its territories (including Puerto Rico, Guam, Saipan, American Samoa, U.S. Virgin Islands). If you think you have received this message in error, please contact our support team at [email protected].
Bovenstaande naar aanleiding van wat ik al eerder schreef dat er op Zondag 15 november 2020 een uitzending op TV zal gegeven worden over het probleem op National Geographic.

From ebola to covid 19. (klinkt al bijna als een liedje van Neil Young: From Hank to Hendrix )

Seffens nog eens wat anders uitproberen dat ik die wel kan bekijken de site.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 november 2020 om 11:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 12:10   #895
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Te simpel, doe het zelf.

Dossier Coronacrisis

Meer testen, dus meer besmettingen? Ja, maar cijfers tonen dat er meer aan de hand is
Het is een vraag die we van veel mensen krijgen: hoe zit het nu precies met die stijgende coronabesmettingen? Zijn die niet gewoon een logisch gevolg van het stijgende aantal tests? En moeten we ons dan wel zorgen maken?

Philip Heymans
di 15 sep 14:29

Elke dag opnieuw brengt het wetenschappelijk instituut Sciensano de nieuwste cijfers over het coronavirus: de evolutie van het aantal nieuwe besmettingen, het aantal ziekenhuisopnames en het aantal overlijdens. Na een kalmere periode is het aantal nieuwe besmettingen nu al een tiental dagen aan het stijgen. Maar tegelijk wordt er ook meer getest: "Deze week hebben we voor het eerst meer dan 30.000 tests kunnen uitvoeren", zei bevoegd minister Philippe De Backer (Open VLD) vorige week in "De ochtend" op Radio 1. Is het dan niet logisch dat er ook meer besmettingen gevonden worden?

CORONACRISIS
IN KAART: hoeveel nieuwe besmettingen telde jouw gemeente de voorbije twee weken? Ontdek het hier
update di 03 nov 12:30
Eerst nog even een niet onbelangrijke waarschuwing: een volledig correcte berekening valt eigenlijk niet te maken. Sciensano maakt niet bekend hoeveel positieve tests er zijn, wel hoeveel mensen besmet zijn.

Dat klinkt hetzelfde, maar dat is het niet: stel dat iemand zich twee keer laat testen, twee keer met positief resultaat. Dan wordt die persoon twee keer geteld bij het totaal aantal tests, maar slechts één keer bij de positieve mensen.

Om helemaal correct te zijn, zou je dus het aantal positieve tests moeten kunnen afzetten tegen het totaal aantal uitgevoerde tests, of het aantal besmette mensen tegenover het totaal aantal geteste mensen. Aangezien dat niet kan.
Is er geen beginnen aan.
Oud 5 november 2020, 12:12   #896
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie zou tot op heden reeds meer dan 5 miljoen testen gedaan hebben.
Circa 50% van de bevolking.

Als 25 of 30% idd positief test zouden we plus minus een 1 milj 250 tot anderhalf miljoen positieven verwerkt hebben.
We zitten echter op 453000.
Minder dan 10% dus.
En doden minder dan 1%

Voor de geïnteresseerden: Deze drogreden heet een "Non Sequitur"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur

Citaat:
Non sequitur is Latijn voor "het volgt er niet uit." Een redenering wordt non sequitur genoemd als het besluit niet volgt uit de premissen, en dus een onjuist gevolg is. Dit is een speciaal geval van een drogreden. Het is belangrijk om op te merken dat bij een non sequitur het er niet toe doet of het besluit juist is of niet, de redenering is in elk geval fout omdat het besluit niet volgt uit de premissen.p
vb:
A: een kat is een zoogdier
B: ik ben een zoogdier
=> ik ben een kat

of

A: 5 miljoen mensen zijn getest
B: België telt 11 miljoen mensen
=> circa 50% is gevaccineerd.

In bovenvermeld voorbeeld wordt er vanuitgegaan dat iedereen maar maximaal 1 keer getest is geweest.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 5 november 2020 om 12:13.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 12:38   #897
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Voor de geïnteresseerden: Deze drogreden heet een "Non Sequitur"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Non_sequitur

vb:
A: een kat is een zoogdier
B: ik ben een zoogdier
=> ik ben een kat

of

A: 5 miljoen mensen zijn getest
B: België telt 11 miljoen mensen
=> circa 50% is gevaccineerd.

In bovenvermeld voorbeeld wordt er vanuitgegaan dat iedereen maar maximaal 1 keer getest is geweest.

.

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2020 om 12:39.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:17   #898
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Nee, dat is het punt niet. Er zijn testen afgenomen toen het percentage positieven klein was (een paar procent). Nadien zijn testen afgenomen toen het percentage positieven hoog was (30%).

Het totaal aantal positieven op het totaal aantal testen is dus de gemiddelde waarde van het percentage positieven, en niet gewoon de laatste.

Mambo stelt vast dat er op 5 miljoen testen, een kleine 500 000 positief zijn, wat 10% is, en hij stelt vast dat VANDAAG 30% positief is, en leidt daaruit af dat er een probleem is. Nee, die 30% is gewoon vandaag. Maar niet over gans de periode. Die 10% is de gemiddelde waarde.
Oud 5 november 2020, 21:33   #899
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vermits men degenen die meervoudig getest zijn niet in een afzonderlijke kolom geplaatst heeft is het wat raden.

En het is ook wat raden naar de reden waarom men dat niet doet.
Oud 6 november 2020, 08:10   #900
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits men degenen die meervoudig getest zijn niet in een afzonderlijke kolom geplaatst heeft is het wat raden.
Dat is het punt niet. Het punt is dat er periodes geweest zijn waar niet 30% maar slechts 5% van de testen positief was. Als je naar de som van al de testen kijkt, zitten die daar ook in. Dat maakt dat op het geheel, het percentage positieven het GEMIDDELDE is van al die percentages over de tijd heen, en niet gewoon de percentages van enkel maar de laatste weken (30%).

Meer is daar niet aan.

Als gij interest op uw spaarrekening neemt over 10 jaar, en je kijkt naar de som van al uw interest opbrengsten als percentage van uw spaarbedrag, dan gaat dat gelijk zijn aan de gemiddelde interestvoet over die 10 jaar, en niet de interestvoet van de laatste 6 maanden he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be