![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Inzonderheid het Antwerpse stadsbestuur heeft zich kosten noch moeite gespaard om de 11-juliviering op de Grote Markt te ontdoen van zijn Vlaams karakter en te herleiden tot een inhoudsloos gratis-concert. De enige keer dat het Vlaamse volkslied op de Grote Markt weerklonk, betrof het een parodie van ‘Debby en Nancy’: “zij zullen haar niet temmen, de fiere Vlaamse poes.” Toen enkele honderden aanwezigen na het concert spontaan de Vlaamse Leeuw inzetten, werden ze onmiddellijk overstemd door luide muziek van op het podium. Op 11 juli mocht het Vlaamse volkslied blijkbaar niet weerklinken. Verwijzingen naar de Vlaamse identiteit en de betekenis van 11 juli waren niet alleen ongewenst, maar werden door Patrick Janssens en co zelfs verboden. Zo kregen Vlaams Belang-militanten het verbod opgelegd om VL-zelfklevers uit te delen en werden de betrokkenen zelfs met arrestatie bedreigd. De Vlaamse Volksbeweging (VVB) kreeg dan weer geen toelating om een verkoopsstand te plaatsen waar leeuwenvlaggen, zelfklevers, en dergelijke meer werden aangeboden. En tenslotte werden aan het fractielokaal van het Vlaams Belang aan de Grote Markt door de stadsdiensten zelfs twee niet-officiële leeuwenvlaggen (zwarte in plaats van rode klauwen) met een hoogtewerker verwijderd. Een en ander kadert uiteraard in de multiculturele ideologie van Janssens en co, die van de Vlaamse nationale feestdag het liefst een zoveelste ‘gratis’ ‘feel good’-feestje willen maken. Het Vlaams Belang heeft geen enkel probleem met een laagdrempelige populaire manifestatie naar aanleiding van onze nationale feestdag, maar dit mag niet betekenen dat de essentie van 11 juli verloren gaat. In dit kader riep Filip Dewinter de Vlaamse actiegroepen en organisaties dan ook op om volgend jaar werk te maken van een alternatieve manifestatie die gestalte kan geven aan een laagdrempelige, maar stijlvolle én strijdbare 11-juliviering. Laatst gewijzigd door Duym : 13 juli 2007 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#883 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 't zou zo van de vld kunnen komen. Op het hele 'vlaanderen onafhankelijk' en een paar kleinere punten na.
![]() |
![]() |
![]() |
#885 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() erg ,erg , erg , te merken dat belangers absoluut niet tegen kritiek kunnen en als het om echte problemen gaat , draaien ze altijd rond de pot.
ook logen ze blindelings hun leiders zonder maar een vraag bij te stellen. de vergelijking metr sekten en radicale linkse en radicale moslimgroepen is dan ook niet ver af. voor al deze uitspatingen moet een cordon gelden. is de winter dan anders dan jahjah ; mao ; of stalin ? nee wat ze hebben allemaal geen respect en begrip voor andere mensen hun opvattingen hun eigen belang primeert |
![]() |
![]() |
![]() |
#886 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik bedoel " ...volgen ze blindelings hun ...."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bedankt ook voor de vele voorbeelde die uw loze beschuldigingen staven. ![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#888 |
Burgemeester
|
![]() Toen ik voor het eerst mij bezig ging houden met politiek, ging mijn voorkeur in het begin uit naar het VB, en later toen ik begreep hoe het cordon sanitaire werkte, voelde ik nog meer sympathie voor het Belang. Maar tegenwoordig twijfel ik of het wel goed zou zijn als zij het land zouden regeren (Belgie of Vlaanderen). Ik kan mij goed vinden in hun Vlaams-nationalisme, ook in hun economische punten, maar hun vreemdelingenbeleid en justitiebeleid doen me twijfelen: krijgen we dan geen strenge regering (al zou het nog geen dictatuur worden)? Maar ik ben toch wel tegen het cordon, want het hoort niet thuis in een democratie. Als mensen VB stemmen, moeten de andere partijen daar rekening mee houden en niet afdoen als 'niet mee te onderhandelen'. Vlaams Belangers en hun kiezers zijn ook mensen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#890 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen cordon sanitaire rond de VLD dus vermits die partij niet voor Vlaanderen onafhankelijk en een paar kleine punten gaat....
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juli 2007 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#891 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik moet hun programma lezen om te weten waarom mensen voor het VB stemmen ... puntje 3 volledig uit de context gehaald.
Ze willen de vakbonden laten zoals het is dus.... tjah dat is uw opvatting... niet de mijne. (wat ook algemeen geweten is dat ze die weg willen maar jah) ze reageerden op het geweld , yep tis daarmee dat ze de ruiten van cafes insloegen, een beiardier in mekaar sloegen, etc mooie reactie.... en conclusie ook boleedig uit context gehaald.... ik heb hun programma wel degelijk gelezen en trek mijn conclusies... Ik vraag helemaal niet aan de man in de straat om voor wie dan ook te stemmen ik vraag meestal waarom ze voor die of die stemmen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
Lokaal Raadslid
|
![]() weggespeeld door uw voorgaande vrije mening... gevolg van... trouwens het kiezen op de verkiezing (invullen van een bolletje) is nog steeds een gevolg van je vrije mening heeft zelfs niets met vrije mening te maken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#893 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Waarom is negationisme een misdaad... Als je de mensen die mening ongestraft laat verkondigen, pleit je er aldus voor om ernstig geweld tegen de mensheid vrij. Daar is de misdaad. Ik zal een ander voorbeeld geven ik overval die bank. maar tegen de rechter verklaar ik doodleuk dat ik het niet gedaan heb... is meineed maar volgens u een vrije mening en onstrafbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opkomstdwang en stemplicht hebben weinig of niets met het 'vrij' uiten van een mening te maken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juli 2007 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#895 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals de rest van je betoog.
![]() |
![]() |
#896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#898 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Tussen haakjes, iemand van vijfenveertig zonder strafblad vergelijken met massamoordenaars zegt héél veel over de simpele geest die deze vergelijking maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ervaring leert mij dat een argument dat gestaafd wordt met "het is algemeen geweten dat" meestal geen argument is maar een hoopje ongefundeerde vertelseltjes en smaakmakerij.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#900 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wel rekening mee houden dat Hans Van Temse zijn misdaad heeft gegaan enkel en alleen omdat hij de (ontkende) holocaust van FDW als voorbeeld nam, hé Duym?
Waarom zou FDW eigenlijk nog altijd niet onder een trein zijn geduwd voor zijn misdaden? Zouden er dan toch nog mensen zijn wiens eigen mening primeert op die van 'verdraagzamen' die via de staatsomroep welbepaalde insinuaties de wereld insturen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 16 juli 2007 om 10:48. |
![]() |
![]() |