Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 november 2007, 12:03   #881
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Sla de Franstalige pers open en je merkt onmiddellijk wat de negatieve benadering t.o.v. de Gordel vrij algemeen is in Franstalig België.
De pers? Moeten we die nu ook weer geloven? Dat gelooft u toch zelf niet.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 12:08   #882
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De walen willen daar immers niet van weten, in een confederale staat gaat er geen Vlaams geld naar de Walen. Het zal Belgie blijven of het zal een onafhankelijk Vlaanderen zijn.

Wie denkt dat het anders zal lopen kent (in mijn opinie dan) niets van Belgische politiek.
Mja, vandaar de stelling dat de Walen eigenlijk gewoon zelf de splitsing aan het bewerkstelligen zijn nu...
Waren ze akkoord gegaan met een deftige staatshervorming, dan was de rust al lang teruggekeerd en was er van splitsing helemaal geen sprake meer. De "radicalisering" van de vlaamse gedachte was ook minder ver gevorderd.

Ach, dat ze maar doen. Alleen denk ik wel dat er nu geen weg meer terug is : een confederale staat zal nu wel het minste zijn wat er zal komen op relatief korte termijn.
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 12:09   #883
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Welke 'andere' sportevenementen?
De rode duivels?
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 12:11   #884
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En toch merk je voortdurend op dat de Vlamingen ( niet de basis) niet durven doorspreken of radicaal de Vlaamse kant durven kiezen.

Volg maar eens de zevende dag.

We zijn nog altijd veel te braaf en verkiezen alles op een broederlijke manier af te handelen.

De franstaligen echter halen alle kanonnen boven om ons te overdonderen !!
omaplop is offline  
Oud 25 november 2007, 12:12   #885
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
De rode duivels?
Is dit een Vlaamse sportmanifestatie? Geschiedenis is niet uw sterkste vak heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 12:13.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 12:58   #886
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja, vandaar de stelling dat de Walen eigenlijk gewoon zelf de splitsing aan het bewerkstelligen zijn nu...
Waren ze akkoord gegaan met een deftige staatshervorming, dan was de rust al lang teruggekeerd en was er van splitsing helemaal geen sprake meer. De "radicalisering" van de vlaamse gedachte was ook minder ver gevorderd.

Ach, dat ze maar doen. Alleen denk ik wel dat er nu geen weg meer terug is : een confederale staat zal nu wel het minste zijn wat er zal komen op relatief korte termijn.
Ja inderdaad, ik ben niet tegen een confederatie opzich. Maar dan alleen als weg naar onafhankelijkheid. Omdat de bereiken ga ik desnoods in coalitie met de duivel.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 25 november 2007, 13:04   #887
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Is dit een Vlaamse sportmanifestatie? Geschiedenis is niet uw sterkste vak heb ik zo de indruk.
Het ging over "Raar dat andere "sport"evenementen niet diezelfde massa trekken..." en dus niet perse over _Vlaamse_ sportmanifestaties.

Wat dat met geschiedenis te maken heeft ontgaat mij overigens volledig.
sjarel is offline  
Oud 25 november 2007, 13:29   #888
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Het ging over "Raar dat andere "sport"evenementen niet diezelfde massa trekken..." en dus niet perse over _Vlaamse_ sportmanifestaties.

Wat dat met quote]geschiedenis te maken heeft ontgaat mij overigens volledig.[/
Neen, dat vermoedde ik. Als u het had over 'sportevenementen' dan hadden we het hier over 'vlaamse' sportactiviteiten natuurlijk zoals bijvoorbeeld de 'gordel'. U moet appelen met appelen vergelijken. De Rode Duivels kunnen we toch moeilijk beschouwen als een 'vlaamse' sportactiviteit. Snapt u het nu?

Dus vraag ik het u opnieuw: welke 'andere' sportactiviteiten?

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 13:30.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 13:38   #889
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

[quote=system;3097672]
Citaat:

Neen, dat vermoedde ik. Als u het had over 'sportevenementen' dan hadden we het hier over 'vlaamse' sportactiviteiten natuurlijk zoals bijvoorbeeld de 'gordel'. U moet appelen met appelen vergelijken. De Rode Duivels kunnen we toch moeilijk beschouwen als een 'vlaamse' sportactiviteit. Snapt u het nu?

Dus vraag ik het u opnieuw: welke 'andere' sportactiviteiten?
Gelijk welke. Noem maar wat op. DAT is juist mijn stelling, nietwaar?

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 13:52   #890
bk232214
Gouverneur

Standaard waarom

Citaat:
De meeste mensen gordelen om de sport, niet wegens de politiek. Een gezellige gezinsuitstap. Er zullen ook mensen zijn die dit uit politieke motieven doen. Maar volgens mij maken die steeds een kleiner percentage uit. Niet te vergelijken met het eerste 'gordelen'. Dat waren politiek gemotiveerde mensen. Nu kan men zich vragen stellen als men weet dat ook franstaligen mee beginnen te doen. Het oorpsronkelijke doel is aan het verwateren. Is ook een normaal fenomeen, een normale evolutie.
Waarom gooien de franstalige spijker tussen de mensen die willen gordelen op vlaams grondgebeid dan kun je maar eens afvragen hoe de franstalige in brussel de vlamingen haten .Splitsen moeten wij gedaan er mee
bk232214 is offline  
Oud 25 november 2007, 13:55   #891
bk232214
Gouverneur

Standaard wie

[quote=system;3097672][quote]

Dus vraag ik het u opnieuw: welke 'andere' sportactiviteiten?[/quot

Wie zijn dat de rode duivels nooit van gehoord
bk232214 is offline  
Oud 25 november 2007, 14:01   #892
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ze groeien niet, ze stellen zich bij in functie van de meest recente gegevens. In begin zei ik 24.000 (begin van de namiddag van de betoging), toen 34.000 en nu zeker tussen de 35.000 en 40.000. En het zal zo iets geweest zijn vermits de politie het aantal op 35.000 schat. En de politie schat meestal laag. U hebt blijkbaar soms wel moeite de cijfers bij te stellen. Maar ik begrijp dit. Deze cijfers doen u niet springen van vreugde natuurlijk.
Zou het niet kunnen dat de politie deze keer de stille wenk van Thielemans gekregen heeft zich daar deze keer niet aan te bezondigen?
Soit , op een ogenblik dat het voortbestaan van België bedreigd lijkt , blijkbaar meer in Franstalige ogen dan in Vlaamse, is het cijfer van 35.000 betogers niet van die aard om zich daar als separatist zorgen over te maken.

Laatst gewijzigd door stab : 25 november 2007 om 14:01.
stab is offline  
Oud 25 november 2007, 14:03   #893
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Zou het niet kunnen dat de politie deze keer de stille wenk van Thielemans gekregen heeft zich daar deze keer niet aan te bezondigen?
Soit , op een ogenblik dat het voortbestaan van België bedreigd lijkt , blijkbaar meer in Franstalige ogen dan in Vlaamse, is het cijfer van 35.000 betogers niet van die aard om zich daar als separatist zorgen over te maken.
Neen, dat is ook zo, maar niemand had zo'n hoog aantal verwacht. En men tracht dit dan te minimaliseren. Niet erg fair. Zoals uw verhaal nu met Thielemans.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 14:04.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 14:07   #894
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
Waarom gooien de franstalige spijker tussen de mensen die willen gordelen op vlaams grondgebeid dan kun je maar eens afvragen hoe de franstalige in brussel de vlamingen haten .Splitsen moeten wij gedaan er mee
'Waarom gooien 'sommige' Franstaligen spijkers. Zou dit niet accurater zijn? Er gordelden immers Franstaligen mee. Uw gordel is aan het verwateren. Een tip voor de organisatoren: voordat men aan de gordel mag meedoen, moet men eerst bij de inschrijving correct 'schild en vriend' kunnen uitspreken.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 14:11.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 14:25   #895
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'Waarom gooien 'sommige' Franstaligen spijkers. Zou dit niet accurater zijn? Er gordelden immers Franstaligen mee. Uw gordel is aan het verwateren. Een tip voor de organisatoren: voordat men aan de gordel mag meedoen, moet men eerst bij de inschrijving correct 'schild en vriend' kunnen uitspreken.
Waarom? Wij hebben niks tegen Franstaligen die ons steunen in onze politieke strijd. Sommige Franstaligen zijn al eerlijker dan andere he.

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:31   #896
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Waarom? Wij hebben niks tegen Franstaligen die ons steunen in onze politieke strijd. Sommige Franstaligen zijn al eerlijker dan andere he.
U denkt toch niet dat de Franstaligen door mee te doen aan de gordel u steunen in uw politieke strijd. Zalig de armen van geest, zei Jezus, maar in deze bezit u toch het Rijk Gods niet vrees ik. Die Franstaligen gordelen zoals meer dan 50% van de gordelaars. Omdat het plezant is.

Laatst gewijzigd door system : 25 november 2007 om 14:32.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 14:49   #897
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U denkt toch niet dat de Franstaligen door mee te doen aan de gordel u steunen in uw politieke strijd. Zalig de armen van geest, zei Jezus, maar in deze bezit u toch het Rijk Gods niet vrees ik. Die Franstaligen gordelen zoals meer dan 50% van de gordelaars. Omdat het plezant is.
Dus jij komt hier vertellen dat AL die franstalige deelnemers (meinigen waarschijnlijk) grote dommerikken zijn om een jaarlijkse Vlaamse manifestatie te steunen? Een evenement dat méér franstalige protesten uitlokt dan bvb de ijzerwake?
Spartel nog maar wat

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 14:52   #898
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus jij komt hier vertellen dat AL die franstalige deelnemers (meinigen waarschijnlijk) grote dommerikken zijn om een jaarlijkse Vlaamse manifestatie te steunen? Een evenement dat méér franstalige protesten uitlokt dan bvb de ijzerwake?
Spartel nog maar wat
U wringt zich in alle bochten om die aanwezigheid van Franstaligen toch maar te kunnen goedpraten. Onbegonnen werk.
system is offline  
Oud 25 november 2007, 14:56   #899
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U wringt zich in alle bochten om die aanwezigheid van Franstaligen toch maar te kunnen goedpraten. Onbegonnen werk.
Er is er hier maar één die zich in bochten wringt om het succes van de Gordel te relativeren. Onbegonnen werk!

.
Eddy B is offline  
Oud 25 november 2007, 15:02   #900
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom? Wij hebben niks tegen Franstaligen die ons steunen in onze politieke strijd.

een beetje serieus blijven kan geen kwaad Eddy!!!!!

Bakermat Sint-Genesius-Rode

Vlaams-Brabant herbergt verrassend veel prachtige stukjes natuur. Zo dicht bij de hoofdstad en toch zo groen, vormen ze elk jaar het decor voor hét fiets- en wandelfeest van Vlaanderen. Het begon op 27 september 1981 in Sint-Genesius-Rode. Toen nam een groep Vlamingen het initiatief om het Vlaamse karakter van de rand rond Brussel en de faciliteitengemeenten in het bijzonder, in de kijker te plaatsen. Met een fietstocht en een wandeling waaraan 1.302 moedigen deelnamen. En het initiatief groeide. 27 jaar later is Dé Gordel het grootste sportief en muzikaal gezinsfeest in Vlaanderen.

http://www.de-gordel.be/startpagina_historiek.asp
De Waal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be