![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9021 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"hoe verklaar jij vanuit jouw denken de vorm van het hakenkruis, om maar iets te zeggen, dat we vinden zowel bij de Indiërs als bij de Indianen. Of hoe 'voorspel' jij de mythe van Narcissus? Of het uitzicht van de maskers in archaïsche beschavingen? Hoe zie jij schizofrenie op een manier die een logica in de symptomen kan genereren? Welk 'strategisch voordeel' had die man die op de foto ging met de spreekstoel van Pelosi?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9022 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9023 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn veel vormen van convergente evolutie. Ogen werden 4 of 5 keer onafhankelijk uitgevonden. Het is niet verwonderlijk dat genetisch verwante wezens gelijkaardige dingen bedenken die aanslaan. Nee, dat maakt geen indruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9024 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9025 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Past in de collectie 'virus', 'dronkenschap', 'chemische reactie' ![]() Toch spijtig he dat het over een overweldigende hoeveelheid gegevens gaat die door een andere theorie wél verklaard kunnen worden en dan zonder anachronismen, obscurantisme, louter 'wiskundige' deductie, beroep op 'consensus' etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9026 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Individueel is moord gewoon een optie zoals alles om uw fun te verhogen. Maar het vergt ook een inspanning, en houdt ook een risico in. Ik begrijp echt niet wat er fundamenteel verkeerd zou zijn aan moord. Ik heb al dieren gedood en andere mensen en dieren dat is hetzelfde he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9027 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist. Het is dan ook telkens een valabele opmerking. Als je dus telkens zegt dat je geen rekening wil houden met een ondermijning van uw stelling, dan is het niet moeilijk voor U om te denken dat uw stelling bewezen is.
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 08:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9028 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9029 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen 'ondermijning' maar een excuus voor falende verklaringskracht en a fortiori het verlies in een competitie om de meest omvattende, verfijnde en coherente verklaring, naast anachronismen en het niet grondig bestuderen van het object om de eigen projecties als 'uitleg' te kunnen laten gelden.
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(de reden waarom duikers een duikmes hebben: als er een haai afkomt, uw mededuiker neersteken, zodat de tijd dat de haai uw bloedende mededuiker opvreet, je je uit de voeten kan maken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9031 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 09:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9032 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9033 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het individueel optimiseren kan best totaal tot een ondergang leiden. Dat is een perfect begrepen fenomeen, he. Daar is niks mis mee. Het is juist een van de grote ontdekkingen van Nash dat als iedereen zijn eigen optimum zoekt, men op een gegarandeerd evenwicht uitkomt, en dat gegarandeerd evenwicht is in veruit de meeste gevallen NIET wat het globale optimum zou zijn. Het schoolvoorbeeld is het prisoners' dilemma, of de parabel van de bruiloft van Kanaan. Het wil gewoon zeggen dat het globale optimum een illusie is, die niet dynamisch binnen bereik ligt. Als het Nash evenwicht zodanig nefast is dat de groep eraan gaat, dan is het zo he. Dat is dan een logisch gevolg van de individuele kostfuncties en eventueel de omstandigheden. Dat is niet anders dan mocht de baan van een meteoorsteen recht op de aarde gericht zijn. Het is dan mooi van te bedenken dat er situaties zijn die beter zijn (baan naast de aarde0, er is geen dynamisch pad daarnaartoe en het normale gevolg is vernietiging. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9034 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 17 januari 2021 om 09:11. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9035 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee, want er is geen 'spel': die code is dwingend, men vraagt zich niet eens af of men zou volgen of niet, en niet eens uit 'sociale druk' in onze zin van het woord, maar omdat 'het moet'. 'Zijn' en 'moeten' zijn in een archaische wereld niet gescheiden. De hele kosmos stort in als men niet de code volgt. En die code net als het mensenoffer zelf dat aanvankelijk een centrale rol speelt daarin, zijn niet willekeurig. Irrationeel, maar niet willekeurig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9036 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is er een lockdown?
![]() Je zou dat anders niet zeggen als je even rondkijkt. On topic: Een noodzaak die kan of kunnen leiden is tot een maatschappelijke ramp? Een ware lijdensweg die op huidig ogenblik nog geen stop kende. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 januari 2021 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9037 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil fundamenteel dat de concurrentie minder kansen heeft he.
Citaat:
Zoals ik daar ook aangaf, de ideale wereld is die waarin ik een totale despoot ben, en een volk heb van mensen die totaal aan mijn grillen zijn toegewijd en zich daarvoor willen opofferen. Een volk van mensen die als grootste plezier hebben, om mijn grillen te dienen. Dat is pas een utopie. Ik als grote despoot en een wereld van mij aanbiddende slaven. Beter kan niet en iedereen beleeft zijn hoogste genot. De dag van mijn dood pleegt iedereen zelfmoord, en we hebben een perfecte maatschappij waar geen seconde ongeluk is. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 januari 2021 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9038 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe duid jij die parabel?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9039 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor mensen die ahistorisch denken, is dat nutteloos ja. Ik heb het over een leerproces dat generaties bestrijkt binnen een nog ruimere historische evolutie die begint bij lynchpartijen en kinderoffers. Zelfs bij alle irrationaliteit valt trouwens niet te ontkennen dat het ethische besef zelfs de laatste eeuw nog gegroeid is, helaas echter zonder denkkader dat er een stevige fundering aan zou moeten geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9040 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |