![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9041 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9042 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat betreft die Royal Society, wat heb ik daaraan/mee te doen? Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9043 |
|
![]() Het is geen letter , het is een duizenden jaren oud symbool dat voorgebracht wordt door de AUM klank (mantra).
![]() |
![]() |
#9044 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Weer eens blijkt de realiteit (zo het al een realiteit is) veel minder spectaculair dan de oorspronkelijke bewering. Het symbool is de Hindoeïstische Sri Yantra. Wanneer men de naam van een ander Hindoeïstisch symbool (de Aum) uitspreekt zou het patroon van de Sri Yantra in het zand verschijnen. Dit zou gemakkelijk reproduceerbaar moeten zijn. Ik vraag me af hoeveel onafhankelijke bronnen er voor dit feit zijn. We zijn wel ver van de "Hebreeuwse en Sanscriet klinkers".
![]() |
![]() |
#9045 | |
|
![]() Citaat:
Het is misschien minder spectaculair dan een taal met klinkers, maar het is er toch maar. Hoe kunnen zij dit geweten hebben, zonder uit te gaan van de esoterische kennis die ze bezaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#9046 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veel mensen denken dat als iets logisch is, men het ook via logica gevonden heeft, wat onzin is als je je gaat verdiepen in uitvindingen etc. Wel is het zo dat het achteraf logisch dient te zijn ja. Citaat:
verwijzingen dus ik wens je succes Citaat:
Ja het klinkt bizar maar doe het niet meteen zonder onderzoek als onzin af Citaat:
het ligt er aan waar en hoe. Gezien je reactie op de info hier vermoed ik dat het zelfstudies waren die de ófficele lijnen kopieren En begrijp me goed, het is heel lullig dat het zo is Dat mensen jaaaaarreen studeren en ze worden voorgelogen Het is dus zeker geen aanval op jou persoonlijk. Probeer eens voor de ideen open te staan. And so on and so forth Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 september 2006 om 13:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9047 | |
|
![]() Hier nog een beetje info over yantra's:
http://www.isibrno.cz/~gott/mandalas.htm Merkwaardig op die site deze uitleg: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2006 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9048 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook dat heeft te maken met heilige geometrie. En waar gebruikt men "Heilige geometrie"? juist! And so on and so forth Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 september 2006 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9049 |
|
![]() Maar zeg dan eens waar je die foto vandaan hebt. Niet van Jenny. Die kwam niet verder dan een tetrahedron-vorm met cirkels eromheen. (En beginnend met concentrische cirkels)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9050 |
|
![]() Ik heb de link er toch bijgezet?
![]() |
![]() |
#9051 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kritisch zijn voor beweringen is wat anders dan "ze in twijfel" trekken. Mocht het waar zijn, dan nog zijn er perfect rationele verklaringen voor te vinden. Ik vindt het toch raar dat ze Aum moeten zeggen om de Sri Yantra te doen verschijnen. Als het woord Aum nu de Aum had doen verschijnen, dat zou al significanter zijn geweest. Maar soit, zijn er nu onafhankelijke bevestigingen voor dit fenomeen?
![]() |
![]() |
#9052 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9053 | |||
|
![]() Citaat:
Enige sceptisisme is gezond ![]() Citaat:
Ik zou stellen dat hierover véél meer informatie nodig is om een correct standpunt te kunnen formuleren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 11 september 2006 om 13:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9054 | |
|
![]() Citaat:
![]() @firestone: wat zijn perfect rationele verklaringen? Is het feit dat de oude volkeren esoterische kennis bezaten geen rationale verklaring?
Laatst gewijzigd door exodus : 11 september 2006 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9055 |
|
![]() Ik wil trouwens niet flauw doen maar 'Aum' is toch meer dan één eenduidige klank? Hoelang moet je de 'o' aanhouden voordat je aan de 'mmm' begint?
Dat maakt ongetwijfeld verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9056 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat je zegt meer info nodig te hebben kan ik toejuichen da's nooit verkeerd Pin d'Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9057 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die zitten vol met dit soort kennis. o.a. de eerder door mij genoemde vedische wiskunde komt er uit voort Trouwens, nog iets, mbh van de vedische wiskunde kan je meer ontdekkingen doen over Pi en Phi dan je met de reguliere wiskunde kan! And so on and so forth Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9058 | |||
|
![]() Citaat:
Wat ik doe is zelf trachten uit te dokteren hoe iets werkt, aan de hand van logica, wetenschap (lang leve de bib! ![]() Het is niet omdat bv. Darwin de evolutietheorie schreef dat ik deze aanvaard, het is omdat dit (voor mij) de meest plausibele verklaring is aan de hand van mijn eigen observatie's & de feitelijke zaken die vast gesteld zijn. Citaat:
![]()
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9059 | |
|
![]() Een wat?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9060 | |
Banneling
|
![]() [quote=Amon_Re;1974223]Als je doelt op cursussen zelfstudie, ik heb nooit zulke cursussen gekocht.
Wat ik doe is zelf trachten uit te dokteren hoe iets werkt, aan de hand van logica, wetenschap (lang leve de bib! ![]() Het is niet omdat bv. Darwin de evolutietheorie schreef dat ik deze aanvaard, het is omdat dit (voor mij) de meest plausibele verklaring is aan de hand van mijn eigen observatie's & de feitelijke zaken die vast gesteld zijn.[/quote0 Akkoord! Echter, wie zegt dat de info in de bibliotheken 'correct' is Sinds ik heb ontdekt wat ik ontdekt heb vertrouw ik een doorsnee bieb niet meer zo. Tuurlijk liggen er in een bibliotheek wetenschapsboeken, echter deze volgens ook de officiele lijn! Daar kan jij niks aan doen en dat had ik ook niet gedacht, maar zover gaat het! Ligt er in een officele bieb boeken die er over gaan dat Jezus niet bestaan heeft en dat we niet naar de maan zijn geweest zoals ze soms hebben willen doen geloven in 1969??? Het is niet omdat het zo is. Heb ik nu je aandacht? ![]() Nuff said Pin d'Ar Citaat:
![]() Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 11 september 2006 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |