Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2015, 19:26   #9081
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Absoluut geen leugen, onder het communisme bestond echte corruptie bijna niet, had ook geen zin want met geld kon je niet veel aanvangen. Er was wel vriendjespolitiek natuurlijk, maar dat bestaat hier ook en kun je niet echt corruptie noemen.
Vriendjespolitiek is corruptie. Meer woorden moeten we daar niet aan vuilmaken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2015, 19:45   #9082
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut geen leugen, onder het communisme bestond echte corruptie bijna niet, had ook geen zin want met geld kon je niet veel aanvangen. Er was wel vriendjespolitiek natuurlijk, maar dat bestaat hier ook en kun je niet echt corruptie noemen. Overigens Cuba is een van de minst corrupte landen van de caraïbische regio.
Echte corruptie en maffiatoestanden ontwikkelden zich vanaf eind jaren 80, vanaf de chaotische hervormingen van Gorbatchov, en kwamen tot volle bloei in de Yeltsin/Kutchma periode, toen waren Rusland en Oekraïne waarschijnlijk een van de corruptste landen ter wereld.
Ook onder Putin bleef Rusland corrupt, het is pas de laatste jaren dat er iets of wat werk gemaakt wordt van bestrijding, bvb. bij de verkeerspolitie.
Hahaha. Als ik toen naar de Sovjet Unie ging had ik altijd duizenden dollars bij om de staatsinkopers gunstig te stemmen. De goede oude tijd, je kon de prijzen vragen die je wou zolang de envelop maar dik genoeg was.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 01:37   #9083
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Kolonisators? Wat hebben we dan gekoloniseerd? Over welke westerse kolonisten heb je het in godsnaam? Een dispuut over invloedssferen heeft niks met Kolonisator zijn te maken. Als dat het geval zou zijn, dan was Rusland dat ook in gebieden die ooit tot Polen-Litouwen behoorden, daar is wel gekoloniseerd.
Het Westen heeft bijna de hele wereld gekoloniseerd.
Veel stukken van de wereld kun je het best omschrijven als neo-kolonies.
Polen-Litouwen waren zelf kolonisators van Slavisch-orthodoxe gebieden. Nu liggen zowel Polen als Litouwen buiten de Russische invloedssfeer.

Sommige vergelijken de Russische invloed in Centraa-Azië en de Caucasus met het westerse kolonialisme. Deze vergelijking is onzin.
Vergelijken we Groot-Brittanië en Kenya en Rusland en Kazachstan.

Russen en Kazachen wonen in dezelfde gebouwen, doen dezelfde jobs, socio-economisch staan Russen iets onder Kazakken. Engelsen en zwarte Kenyanen... tja... kan het best omschrijven met foto's van Nairobi...
Engelsen zijn goed in het vingertje wijzen, maar zelf hebben ze de halve wereld onderdrukt, en nog steeds vloeien er fundamentele onrechtvaardigheden voort uit het kolonialisme.

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 01:47   #9084
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
neokolonisatie versus geo-politiek, da's misschien een semantische discussie. Volgens mij zijn geopolitiek en proxy-strategie geen kolonisatie. Is China een kolonisator omdat het Afrika leegrooft van zijn grondstoffen? Volgens mij niet. Ze koloniseren de bevolking niet ter plaatse zoals bv Groot-Brittanië deed met India, of Frankrijk met zijn koloniën. Kolonisatie wil zeggen dat er besturen zijn ter plaatse. Er zijn hoogstens lobbygroepen, maar als dat Kolonisatie is, is Brussel de meest gekoloniseerde stad ter wereld.
Chinezen zijn geen kolonisators, ze nemen de grondstoffen en in ruil bouwen ze wegen, bibliotheken, fabrieken, etc. Voor wat hoort wat.
Westerse kolonialisten nemen de grondstoffen en geven niets in ruil, bvb. Frankrijk in Niger, en zorgen ervoor dat het regime hen gunstig gezind blijft, via corruptie, militaire coups, militaire ingrepen, chantage, etc. Chinezen mengen zich nooit met binnenlandse politiek.
Het opgeheven vingertje van BHL en co. krijgen ze er gratis bij.
Oud 9 november 2015, 01:50   #9085
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vriendjespolitiek is corruptie. Meer woorden moeten we daar niet aan vuilmaken.
Dan is heel de wereld en alles en iedereen corrupt.
Ik ken geen enkel bedrijf waar niet aan vriendjespolitiek gedaan wordt.
Oud 9 november 2015, 01:53   #9086
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hahaha. Als ik toen naar de Sovjet Unie ging had ik altijd duizenden dollars bij om de staatsinkopers gunstig te stemmen. De goede oude tijd, je kon de prijzen vragen die je wou zolang de envelop maar dik genoeg was.
Geef eens meer uitleg, ik ben benieuwd...
Ik ken die periode enkel als kind, maar m'n ouders hebben me er heel veel over verteld.
Eind jaren 80, begin jaren 90 zal dit wel kloppen, toen had het verval zich ingezet, dat merkte ik toen ook, het verval had zich ingezet, het einde was onvermijdelijk.
Oud 9 november 2015, 19:57   #9087
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef eens meer uitleg, ik ben benieuwd...
Ik ken die periode enkel als kind, maar m'n ouders hebben me er heel veel over verteld.
Eind jaren 80, begin jaren 90 zal dit wel kloppen, toen had het verval zich ingezet, dat merkte ik toen ook, het verval had zich ingezet, het einde was onvermijdelijk.
Wat moet ik daar over uitleggen? Ik had gewoon mijn staatsinkoper en het was de gewoonte dat de contracten werden getekend nadat ik een enveloppe overhandigde met x duizenden dollars in.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 20:01   #9088
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet ik daar over uitleggen? Ik had gewoon mijn staatsinkoper en het was de gewoonte dat de contracten werden getekend nadat ik een enveloppe overhandigde met x duizenden dollars in.
Door dat enveloppe-systeem komen de Russen nu zelfs op sportief vlak in de Penarie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 12:26   #9089
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar in het communistische paradijs, waarbij leeuwen, tijgers, schapen en lammeren gezamelijk liederen zonen over de glorie van lenin, werden dergelijke inkomsten natuurlijk gul verdeeld onder de behoeftigen, dat spreekt voor zich....

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 19:11   #9090
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin jaren 90 dus.
Oud 10 november 2015, 19:12   #9091
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Door dat enveloppe-systeem komen de Russen nu zelfs op sportief vlak in de Penarie.
ach, in West-Vlaanderen bestaat er ook een enveloppe-sysyteem, kan ik bevestigen.
Oud 10 november 2015, 19:14   #9092
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, maar in het communistische paradijs, waarbij leeuwen, tijgers, schapen en lammeren gezamelijk liederen zonen over de glorie van lenin, werden dergelijke inkomsten natuurlijk gul verdeeld onder de behoeftigen, dat spreekt voor zich....

je kent niets over die periode, dat je het door iedereen gehate regime in Kiev steunt of, godwetert, Saakashvili, zegt genoeg hoeveel voeling je met die regio hebt.
Ja, Putin is corrupt, maar minder dan al die lui die U steunt.
Oud 10 november 2015, 21:09   #9093
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is heel de wereld en alles en iedereen corrupt.
Ik ken geen enkel bedrijf waar niet aan vriendjespolitiek gedaan wordt.
Vriendjespolitiek is een uiting van gecorrumpeerd denken: je verleent een dienst in een zakelijke omgeving op basis van andere elementen dan de bekwaamheid en negeert aldus het professionele.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2015, 23:55   #9094
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vriendjespolitiek is een uiting van gecorrumpeerd denken: je verleent een dienst in een zakelijke omgeving op basis van andere elementen dan de bekwaamheid en negeert aldus het professionele.
Welkom in de wereld van de mensen.
Oud 11 november 2015, 00:02   #9095
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is een politieke afrekening, wacht tot ze de Keniaanse athleten eens onder de loupe nemen. De Russen doen tenminste nog moeite het te verbergen, in Kenia is het zeer openijk. De "wonderdokters" adverteren er zelfs in de media. En in Kenia is alles en iedereen omkoopbaar, dus zeker en vast ook de atletiekbond, waar er veel geld in omloop is.

Op zich heb ik er zelfs begrip voor, als men onmenselijke inspanningen verwacht van mensen, grijpen ze naar zulke middelen. Wacht tot de voedbal- en tenniswereld eens uitgespit worden...
Oud 11 november 2015, 08:28   #9096
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het Westen heeft bijna de hele wereld gekoloniseerd.
Veel stukken van de wereld kun je het best omschrijven als neo-kolonies.
Polen-Litouwen waren zelf kolonisators van Slavisch-orthodoxe gebieden. Nu liggen zowel Polen als Litouwen buiten de Russische invloedssfeer.

Sommige vergelijken de Russische invloed in Centraa-Azië en de Caucasus met het westerse kolonialisme. Deze vergelijking is onzin.
Vergelijken we Groot-Brittanië en Kenya en Rusland en Kazachstan.

Russen en Kazachen wonen in dezelfde gebouwen, doen dezelfde jobs, socio-economisch staan Russen iets onder Kazakken. Engelsen en zwarte Kenyanen... tja... kan het best omschrijven met foto's van Nairobi...
Engelsen zijn goed in het vingertje wijzen, maar zelf hebben ze de halve wereld onderdrukt, en nog steeds vloeien er fundamentele onrechtvaardigheden voort uit het kolonialisme.
De koloniale tijd is voorbij.
Het British Empire is al 100 jaar geleden tot een einde gekomen.
Het American Empire en haar neokoloniale politiek, is met de mislukte oorlogen in het Midden Oosten nu ook ten einde gekomen.
Ook gaat het voor Rusland gelden ,dat de satelliet landen de Russische heerschappij niet meer accepteren.
Het landjepik van Poetin in Georgie ,Moldavië en de Oekraïne zijn de laatste stuiptrekkingen geweest.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2015, 15:45   #9097
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
je kent niets over die periode, dat je het door iedereen gehate regime in Kiev steunt of, godwetert, Saakashvili, zegt genoeg hoeveel voeling je met die regio hebt.
Ja, Putin is corrupt, maar minder dan al die lui die U steunt.
Ach zo, ik zie net een interessant stukje over Katerina, de dochter van Putin die momenteel ongeveer 2 miljard dollar waard is op haar 29'ste.

http://www.reuters.com/investigates/...as-connections

En dat puur op basis van zakgeld en cadeautjes van pappie natuurlijk.
Toch vreemd hoe hij dat doet, nietwaar?

Citaat:
Since Vladimir Putin began cementing his grip on Russia in the 1990s, many of his friends have grown famously rich.

Not so the president himself, say his supporters, who insist Putin is above the money grab that has marked his reign. His public financial disclosures depict a man of modest means. In April, Putin declared an income for 2014 of 7.65 million roubles ($119,000). He listed the ownership of two modest apartments and a share in a car parking garage.
Die 119 000 $, is overigens niet wat hij per jaar of per dag verdient, dat komt in de buurt van wat hij ongeveer per UUR steelt van de russische bevolking en dan denk ik nog dat dat aan de lage kant is.

Een meer corrupt man dan Putin bestaat niet op deze planeet en heeft nooit bestaan. Misschien doet zijn opvolger het nog beter wie weet?
Oud 11 november 2015, 15:53   #9098
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de Sovjet-Unie was niet corrupt. Corruptie begon toen de Sovjet-Unie uiteen viel.
Overigens moet u dergelijke moppen best niet teveel maken, mijn vrouw (opgegroeid in Communisitisch Kiev ten tijde van Breznev) heeft nog altijd buikpijn van het lachen toen ik haar dit vertelde.

Ik kan me maar 1 historische figuur indenken wiens uitspraken op hetzelfde niveau staan :

Oud 11 november 2015, 19:13   #9099
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

parcifa

Citaat:
Ach zo, ik zie net een interessant stukje over Katerina, de dochter van Putin die momenteel ongeveer 2 miljard dollar waard is op haar 29'ste.
Dat kan wel eens gebeuren als je trouwt met een Joodse miljardair.

Citaat:
En dat puur op basis van zakgeld en cadeautjes van pappie natuurlijk.
Uw eigen bron ondergraaft Uw leugens, ze trouwde met een miljardair, Shamalov.

Citaat:
Die 119 000 $, is overigens niet wat hij per jaar of per dag verdient, dat komt in de buurt van wat hij ongeveer per UUR steelt van de russische bevolking en dan denk ik nog dat dat aan de lage kant is.
Zolang U daar geen geloofwaardige bron voor kunt voorleggen, niet meer dan gratuite propaganda en leugens, zoals we van U gewend zijn. Ondertussen is het fortuin van uw grote held Poroshenko gestegen tot meer dan 1 miljard(zie boven), terwijl z'n onderdanen honger en kou lijden.

Citaat:
Een meer corrupt man dan Putin bestaat niet op deze planeet en heeft nooit bestaan. Misschien doet zijn opvolger het nog beter wie weet?
Ik ken er nochtans een paar: Poroshenko, Yatsenuk, bvb.
Oud 11 november 2015, 19:16   #9100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Overigens moet u dergelijke moppen best niet teveel maken, mijn vrouw (opgegroeid in Communisitisch Kiev ten tijde van Breznev) heeft nog altijd buikpijn van het lachen toen ik haar dit vertelde.

Ik kan me maar 1 historische figuur indenken wiens uitspraken op hetzelfde niveau staan :
]
Alle opiniepeilingen (zie boven) geven aan dat de meerderheid in Oekraïne, Rusland, Litouwen, etc. vinden dat er nu meer veel corruptie is dan toen.

Uw vrouw, als ze al bestaat, komt uit een nest van Oekraïense nazi-collaborateurs hebt U in het verleden eens laten ontvallen.
Nu zegt U dat ze uit Kiev komt maar vorig jaar kwam ze nog uit Slavyansk, zei U in dezelfde draad...

Overigens, off topic, ik denk dat U een van die oude en lelijke westerse mannen is die hier geen vrouw meer kan krijgen en dus een importbruid uit Oekraïne uit de catalogus heeft gekozen, profiterend van de armoede van die meisjes en vrouwen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 november 2015 om 19:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be