![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar 1) gij vroeg om het uit te leggen 2) summier uiteraard daar er al 10-tallen dat vóór mij hebben gedaan en elke keer is het hetzelfde Ge snapt het niet of ge wilt het niet snappen of ge vertikt het te aanvaarden door terug de basics in twijfel te trekken Citaat:
Het is niet belangrijk voor mij om 'iets' te winnen. Ik acht het belangrijk omdat ik in jou nog enige vorm van nieuwsgierigheid en verwtandelijke capaciteiten ontwaar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik stelde u verschillende keren een ja/nee vraag. Dat is niet moeilijk om op te antwoorden. Het is ofwel 'ja' ofwel 'nee'.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij die fruitvliegen zijn mutatie & etc Ge moet echt eens voor jezelf uitmaken waarover je het hebt want je slaat alles hopeloos door elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de soort in perfecte harmonie in dezelfde omstandigheden bestaan en ge zal om termijn nog steeds een vorm van evolutie krijgen door fouten. Evolutie van de genenen dus ( zonder enig waarde oordeel ) waar dat uiteleijkniet meteen een verschil schijnt uit te maken. Het is pas bij dwingende redenen dat ge door selectie één bepaalde weg zult inslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Peche
Antwoord nu eens heel simpel en kort op de volgende vraag Hoe kan variatie en isolatie iets nieuws teweeg brengen dan datgene wat al mogelijk was door een genencombinatie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
|
![]() De epigenetica zal zeggen dat zij dit een interessante invalshoek vindt, maar dat ze niet weet hoe hierover een onderzoek te doen met metingen of waarnemingen die de overerfvaarheid van voorkeur voor een bepaalde evolutie van een maatschappijvorm kunnen aantonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
|
![]() Citaat:
Als u linken niet bekijkt zal ik daar rekening mee proberen te houden. Verwacht echter niet dat ik uw beperkingen op een of andere manier zal gaan compenseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, bij selectiedwang zal een voordeel van een nieuwe eigenschap aan het licht moeten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gemiddeld grotere omvang kleiner bekken.... wie weet ? Citaat:
Ik vraag me dan wel af welk ras en hoe dat dan komt aan zo'n grote schedel ( gesteld zonder verdere problematiek ) Citaat:
![]() Da's een boek dat ochot ocharme nog geen 10000 jaar oud is. Nogal wiedes Citaat:
Een uitleg _ al is het al lang geleden dat ik hem nog ergens tegengekomen ben _ die stelt dat met het rechtop leren lopen er vanalles gewijzigd is : vrijkomen handen voor werktuigen, vrijkomen mond die anders teveel om zaken te grijpen werd gebruikt, betere ademhaling ( niet meer in kadans met beweging ), betere koeling van het lichaam ( minder oppervalkte ) onder de zon, etcetc Een en-en verhaal dus waar zowel de middelen als noodzaak voor het beter ontwikkelen van de hersenen deel van uit maakten. In eerste instantie door een geweldige volume-verhoging, in latere fase door de structuurvernadering. Om even terug te komen op dat bekken : Het maximale volume van de hersenen is inderdaad beperkt door de afmetingen van het bekken van de vrouw. Echter door 'de noodzaak' om de lengte van de verbindingen tussen verschillende hersengebieden zo klein mogelijk te houden (Elke verbinding kost heel wat energie om aan te leggen en in stand te houden.) is er in de loop van de evolutie een oplossing tot stand gekomen : gyrificatie : het ontstaan van diepe plooien in de hersenschors (sulci) waardoor de opp. van de hersenschors enorm toenam zonder het totale volume van de hersenen te vergroten Citaat:
Of misschien beter ... het vraagt aandacht om er geen fetish van te maken daar de natuur daar niet van wakker ligt en die termen er enkel zijn om het voor ons wat te kunnen plaatsen |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Athelas sprak over gemiddeld 60, ik las eerder een getal van 200 Het probleem is dat ge er verschillende soorten van hebt en er een totaal vertekend beeld over bestaat. - Diegenen die terug goed gezet worden -> daar horen we niks meer van - Diegenen die totaal neutraal zijn ( voor nu dan ) -> daar merken we ook niks van - Diegenen die fataal zijn -> oeioei daar staan de gazetten van vol Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dat bedoelde ik met dat tricky point We zien niet veel verandering en noemen een gorilla van nu en eentje van 100 á 200 ma idem, sterker nog : 't zijn allemaal apen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
|
![]() Citaat:
U post linken enkel om de discussie te ontwijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Minister
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fontanel Tevens blijven de hersenen net zoals zowat elk ander lichaamdeel, verder groeien na de geboorte. http://www.natuurinformatie.nl/nnm.d...l/i005011.html Ik dacht ook dat wetenschappelijk was aangetoond dat mannen vrouwen met bredere heupen aantrekkelijker vonden. http://www.primermagazine.com/2009/l...rives-our-lust Meer weet ik er ook niet over. Is ook al even geleden dat ik hierover wat gelezen heb. Just thought I'd share. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij hebt geen bewijs! - "Neen gij hebt geen bewijs!" Citaat:
En dan hak ik als een nieuwsgierigaard op de essentie waar ik niet voldaan ben. Grappige is, ik heb in mijn "uitdokteren" wel ontdekt hoe soortovergangen kunnen plaatsnemen. Dus je ziet, mijn koppigheid kan me soms ergens brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zouden we de mensen eens in aparte stammen opdelen en survival of the fittest, waar gaan we heen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kort genoeg? In die youtube film kwamen veel voorbeelden aan bod. Ik zag laatst op TV vissen die in ondergrondse grotten leefden. Die hadden wel ogen, maar niet in gebruik. Wanneer je daar een groep vissen van zou nemen en die aan de ingang bij licht zou brengen, kunt ge voorspellen dat generatie na generatie hun gezichtsveld beter zal ontwikkelen. De variatie van de ogen is aanwezig bij de vorige groep, maar wordt niet getriggered te "evolueren". Bij die stam aan de ingang van de grot zal dat wel gebeuren en zal de variatie zich overheen de tijd aanpassen op een beter gezichtsveld. De cellen zullen zich aanpassen op het licht en na x aantal generaties zult ge wellicht een andere soort hebben. Of zoiets. Maar dat is dus wat ik jou 20 pagina's lang heb willen uitleggen he ... Grmbl! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is variatie. Er zijn verschillende soorten mutatie, maar er is nog niet uitgedokterd hoe deze evolutionaire bijdragen. Of ik moet er grandioos naast gekeken hebben. Of men is vanuit een hypothese vertrokken. De "mutatie" moet in de meiose gebeuren en ik ken maar beperkt aantal mogelijkheden. Er was wel eens een wetenschapper die genen uit vliegen haalde, herkweekte op petrisdishen en dat meegaf in andere vliegen, en dat werkte. En dat is dan naar mijn inziens variatie uitwisselen waar het seksueel niet mogelijk is. Ik wil geen zaken door elkaar slaan, ik betrek veelal andere zaken er niet bij. Ik probeer al uw posten netjes per alinea af te handelen. Wanneer ik eens wat oversla kan dat wel eens aan uw gedrag te wijten zijn. Ge kunt soms nogal tekeer gaan en ik ben een rustig type. Laatst gewijzigd door Peche : 23 januari 2016 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 |
|
![]() |
![]() |
![]() |