Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2010, 16:23   #9261
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar u hebt wel een vaste strandcabine in Scheveningen, kort bij Den Haag ofte 's Gravenhage. En dat laatste kan men beschouwen als hoogst verdacht.
ik heb dat niet.

jij hebt mss een tweede verblijf in de Provence (vlakbij het optrekje van Albert Bibber)?
kan je mss zijn buur worden bij het einde van België en elke dag thee bij je Roi gaan drinken

Laatst gewijzigd door Shadowke : 13 maart 2010 om 16:27.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 16:30   #9262
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ga overal liever op vakantie dan in Nederland.
In mijn GPS zijn patatzaken, kroketmuren en gebakken uien geen POI's (Points Of Interest).
En deze POI's heb je wel degelijk nodig om door dat land te navigeren.

Als ik naar Nederland ga is dat omdat ik niet anders kan of dat ik moet.
Anders mijd ik dat land.
Is dat het enige waar jij eigenlijk aan denkt wanneer je op vakantie bent, eten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 16:33   #9263
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik heb dat niet.

jij hebt mss een tweede verblijf in de Provence (vlakbij het optrekje van Albert Bibber)?
kan je mss zijn buur worden bij het einde van België en elke dag thee bij je Roi gaan drinken
Bij Conségudes en had eentje in Veere, maar niet lang.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2010 om 16:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 17:40   #9264
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het hoogste punt van België, d?*t verschilt wel degelijk met dat van Nederland...
Het ging over een vergelijking Vlaanderen-Nederland. Dan moet jij niet ongevraagd daar la Belgique tussengooien.
Oud 13 maart 2010, 17:43   #9265
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hadden het over om op vakantie te gaan.
Begrijpend lezen is eentemeer uw ding niet hé.

Nederland is Nederland en België is België, en daarmee basta.
Nope. Jij bent er altijd als de kippen bij om forumgenoten tot "verhuizen" te verzoeken wanneer ze iets positief zeggen over Nederland. Nu heb je van hetzelfde laken een broek.
Oud 13 maart 2010, 17:45   #9266
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn GPS zijn patatzaken, kroketmuren en gebakken uien geen POI's (Points Of Interest).

Anders mijd ik dat land.
Ik denk niet dat jouw aanwezigheid in Nederland als een verrijking voor dat land zou kunnen beschouwd worden. Zelfs niet als het slechts tijdelijk is.
Oud 13 maart 2010, 21:36   #9267
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Anders mijd ik dat land.
Je bent méér dan welkom om ons land te mijden, maar eerlijk gezegd denk ik dat je geen flauw benul hebt waar je over praat.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 22:23   #9268
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je bent méér dan welkom om ons land te mijden, maar eerlijk gezegd denk ik dat je geen flauw benul hebt waar je over praat.
Toch verwilderde en zeker opportunistische politieke zeden zo in Nederland. De ene na de andere topminister gooit de handdoek in de ring wanneer de grond wat te heet wordt onder hun voeten. Nu, ben ik geen fan van JP Balkenende, maar hij blijft tenminste consequent. Alhoewel, erg democratisch is hij niet. Hij verklaarde immers dat hij wel wil gekozen worden, maar dan alleen als Minister-President. Een eenvoudig zitje in de Nederlandse Tweede Kamer leek hem toch te min.

Waar is de christelijke deugd van Nederigheid gebleven bij de calvinist Jan Peter Balkenende? Wel, waarschijnlijk blijven hangen aan het peluche van het Torentje.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2010 om 22:39.
Oud 13 maart 2010, 22:58   #9269
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch verwilderde en zeker opportunistische politieke zeden zo in Nederland. De ene na de andere topminister gooit de handdoek in de ring wanneer de grond wat te heet wordt onder hun voeten. Nu, ben ik geen fan van JP Balkenende, maar hij blijft tenminste consequent. Alhoewel, erg democratisch is hij niet. Hij verklaarde immers dat hij wel wil gekozen worden, maar dan alleen als Minister-President. Een eenvoudig zitje in de Nederlandse Tweede Kamer leek hem toch te min.

Waar is de christelijke deugd van Nederigheid gebleven bij de calvinist Jan Peter Balkenende? Wel, waarschijnlijk blijven hangen aan het peluche van het Torentje.
Kan zijn mijn beste,maar hoe zit het in ons eigen land...

Hoe democratisch vindt U een minderheidsregering tegenover Vlaanderen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 23:03   #9270
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij Conségudes en had eentje in Veere, maar niet lang.
Tiens tiens, in het canton de Coursegoules, dus.
Vlak en afgelegen genoeg naar uw zin ? Toereikende gastronomie ? Voldoende fris deze tijd van het jaar ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2010, 23:38   #9271
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Kan zijn mijn beste,maar hoe zit het in ons eigen land...

Hoe democratisch vindt U een minderheidsregering tegenover Vlaanderen...
Het Belgisch parlement heeft een meerderheid. Zo werkt de democratie. Indien sommige Vlaamse partijen (zoals de NVA en/of de SP.a) hun verantwoordelijkheid zouden genomen hebben, dan hadden de Vlamingen geen minderheidsregering. Maar vermits de NVA in de praktijk zich ontpopt als een soort 'VB-light' en de Sp.a vaandelvlucht pleegde, is de situatie zoals ze is.

Laatst gewijzigd door system : 13 maart 2010 om 23:40.
Oud 13 maart 2010, 23:50   #9272
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat Cohen, daar stiekem niet hetzelfde over denkt? Daarbij denk ik, dat Balkenende bij winst premier wordt en dat de kans groot is (ook zonder deze uitspraken) dat hij weg is als politiek leider van het CDA.
Oud 13 maart 2010, 23:56   #9273
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Belgisch parlement heeft een meerderheid. Zo werkt de democratie. Indien sommige Vlaamse partijen (zoals de NVA en/of de SP.a) hun verantwoordelijkheid zouden genomen hebben, dan hadden de Vlamingen geen minderheidsregering. Maar vermits de NVA in de praktijk zich ontpopt als een soort 'VB-light' en de Sp.a vaandelvlucht pleegde, is de situatie zoals ze is.
De andere Vlaamse regeringspartijen op federaal niveau hebben wel hun verantwoordelijkheid genomen, omdat uiteindelijk het land ook bestuurd moet worden, hoewel iedereen waarschijnlijk wel benieuwd is wat voor prijs de CD&V zal moeten betalen voor de verkiezingsbeloftes, die ze niet waar hebben kunnen maken. De keuzes van de SP.a en NVA zijn weliswaar legitiem, maar vooral de NVA had allicht iets kunnen realiseren in de federale regering; hoewel in Nederland is D66 ook vaak genoeg met beloftes van bestuurlijke vernieuwing in de regering gehaald, maar toen puntje bij paaltje kwam stonden ze met lege handen.
Oud 14 maart 2010, 00:13   #9274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De andere Vlaamse regeringspartijen op federaal niveau hebben wel hun verantwoordelijkheid genomen, omdat uiteindelijk het land ook bestuurd moet worden, hoewel iedereen waarschijnlijk wel benieuwd is wat voor prijs de CD&V zal moeten betalen voor de verkiezingsbeloftes, die ze niet waar hebben kunnen maken. De keuzes van de SP.a en NVA zijn weliswaar legitiem, maar vooral de NVA had allicht iets kunnen realiseren in de federale regering; hoewel in Nederland is D66 ook vaak genoeg met beloftes van bestuurlijke vernieuwing in de regering gehaald, maar toen puntje bij paaltje kwam stonden ze met lege handen.
Ja maar. D66 is altijd goed in de oppositie. Wanneer ze regeringsverantwoordelijheid nemen, worden ze plots kleurloze mossels en worden ze nadien genadeloos afgestraft (en terecht) door de Nederlandse kiezers. Maar dat hebben ze wel aan zichzelf te danken. De verdienste is van D66 is dan wel, dat ze niet teruggeschrikt zijn voor regeringsdeelname, maar daar koopt ge geen eieren mee natuurlijk. Nu, de NVA is een wolf in schapenvacht en wenst eigenlijk de ontmanteling van de Belgische staat. En daarom typeer ik ze ook als een 'VB-Light'. Maar maak u maar geen illusies: VB en NVA zijn communicerende vaten.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2010 om 00:21.
Oud 14 maart 2010, 00:21   #9275
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja maar. D66 is altijd goed in de oppositie. Wanneer ze regeringsverantwoordelijheid nemen, worden ze plots kleurloze mossels en worden ze nadien genadeloos afgestraft (en terecht) door de Nederlandse kiezers. Maar dat hebben ze wel aan zichzelf te danken. De verdienste is van D66 is dan wel dat ze niet teruggeschrikt zijn voor regeringsdeelname, maar daar koopt ge geen eieren mee natuurlijk. De NVA is een wolf in schapenvacht en wenst eigenlijk de ontmanteling van de Belgische staat. En daarom typeer ik ze ook als een 'VB-Light'. En maak u maar geen illusies: VB en NVA zijn communicerende vaten.
Ik ben het niet helemaal met u eens. Bestuurlijke vernieuwing voor D66 was en in mindere mate is een van de bestaansredenen en dat is een staatshervorming tot zekere hoogte voor de NVA ook. Dat heeft D66 nooit waar kunnen maken, hoe essentieel het voor hun ook was, mede ook omdat dit uiteindelijk voor de coalitiepartners niet hoefde; en ik vrees dat zoiets voor de NVA ook had kunnen spelen. Waarschijnlijk had de NVA zulke hoge garanties voor een staatshervorming, nodig van de coalitiepartners, dat ze dat niet bereid waren te geven, maar anderzijds vanuit een NVA perspectief of beter bril, snap ik wel dat zij, zeker niet al hun mogelijke coalitiepartners op 'hun blauwe ogen' geloofden.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 14 maart 2010 om 00:22.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 00:23   #9276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het niet helemaal met u eens. Bestuurlijke vernieuwing voor D66 was en in mindere mate is een van de bestaansredenen en dat is een staatshervorming tot zekere hoogte voor de NVA ook. Dat heeft D66 nooit waar kunnen maken, hoe essentieel het voor hun ook was, mede ook omdat dit uiteindelijk voor de coalitiepartners niet hoefde; en ik vrees dat zoiets voor de NVA ook had kunnen spelen. Waarschijnlijk had de NVA zulke hoge garanties nodig van de coalitiepartners, dat ze dat niet bereid waren te geven, maar anderzijds vanuit een NVA perspectief of beter bril, snap ik wel dat zij, zeker niet al hun mogelijke coalitiepartners op 'hun blauwe ogen' geloofden.
Ja goed, maar als ge in een regering stapt, dan moet ge er ook wel effe voor zorgen dat enkele punten van uw partijprogramma worden uitgevoerd. D66 bleef, keer op keer, in dit opzichte in gebreke. En u moogt er zeker van zijn dat, moest Perthold door een onverwachtse glimlach van dame Fortuna bij u in het kabinet komen, het weer van hetzelfde zal zijn met D66.

Laatst gewijzigd door system : 14 maart 2010 om 00:31.
Oud 14 maart 2010, 00:26   #9277
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja goed, maar als ge in een regering stapt, dan moet ge er ook wel effe voor zorgen dat enkele punten van uw partijprogramma worden uitgevoerd. D66 bleef, keer op keer in dit opzichte in gebreke.
Uiteindelijk stonden ze met lege handen ja; maar ik zeg daarom ook, dat ik vermoed, dat men daar bij de NVA ook bang voor was. (Om de al eerder genoemde redenen.) Verder hebben ze bij D66 nog bij monde van Van Mierlo al gezegd dat D66 geen kroonjuwelen meer heeft.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 14 maart 2010 om 00:29.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 00:27   #9278
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk stonden ze met lege handen ja; maar ik zeg daarom ook, dat ik vermoed, dat men daar bij de NVA ook bang voor was.
Als ge bang zijt, dan moet ge niet aan politiek doen.
Oud 14 maart 2010, 00:31   #9279
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De federale regering echter een minderheid mijn beste...daar gaat het nét nu over aangezien we daar méér franstalige ministeriële ambten tellen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2010, 00:32   #9280
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ge bang zijt, dan moet ge niet aan politiek doen.
Ik zeg ook niet dat ze bang waren, dat is hooguit een vermoeden. Maar waar ik wel bij blijf is dat voor de conservatieve NVA staatshervorming net zo'n kroonjuweel is, als de bestuurlijke vernieuwing voor de sociaal-liberale D66.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be