Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2012, 23:17   #921
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
U en uw vrienden doen nochtans zeer goed werk om moslims bijeen te drijven in getto's en hen op zichzelf te doen terugplooien, op die manier islamisme en extremisme steeds verder in de hand werkend. Slim idee moet ik u wel nageven, want hoe meer extremisten u erin slaagt te creëren, des te meer kan u uw onverdraagzame ideologie doordrammen.
Zo hoort het!
I bid you stand, Men of the West!!!

__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 23:52   #922
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zo hoort het!
I bid you stand, Men of the West!!!

Ik wist op het moment dat ik de film zag dat het ooit voor dat soort propaganda gebruikt ging worden.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 23:55   #923
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Omdat je dan voor de verandering eens een correcte en verstandige opinie zou aanhangen.
Neoliberalisme zou correct en verstandig voor me zijn als ik van plan was om mijn winsten te maximaliseren op de kap van anderen, en alles zou willen opofferen voor geldgewin. Da's echter niets voor mij.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 00:04   #924
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.697
Standaard

Terug een nieuwe uitdaging en een religie waarop naar hartelust gekapt kan worden zonder dat het een tamme bedoening is.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 08:44   #925
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
U en uw vrienden doen nochtans zeer goed werk om moslims bijeen te drijven in getto's en hen op zichzelf te doen terugplooien, op die manier islamisme en extremisme steeds verder in de hand werkend. Slim idee moet ik u wel nageven, want hoe meer extremisten u erin slaagt te creëren, des te meer kan u uw onverdraagzame ideologie doordrammen.

kijk, hieruit blijkt uw onwetendheid.
Moslims verkiezen onder mekaar te wonen, omdat je dan in de buurt woont van de moskee, je vzw's, Turkse en Marokkaanse winkels en anderen ziet die je taal spreken. Denkt u nu echt dat bijvoorbeeld het hoge aantal Turken uit Emmerdag in Berchem en omgeving Brederodestraat ( Antwerpen) of de hoge concentratie Turken uit Konya op het Noord, de Marokkanen in Borgerhout, het resultaat zijn van " het bijeendrijven van moslims in ghetto's???"
Kom zeg, dat is gewoonweg totale onzin! U vergeet dat de eerste generatie arbeiders waren, die in de jaren 70 woonden in wijken met grote herenhuizen, waar niemand anders in wilde wonen omwille van hoge stookolieprijzen, of omdat appartementen " hot" waren. De huren waren daar dus laag, en zo ontstonden concentraties die zichzelf hebben uitgebreid.


Ik vind het grof, schandalig dat u even komt beweren dat " wij" islamisme en extremisme in de hand werken!
Hoe doen we dit nu, door onderwijs, sociale huisvesting, zorg van wieg tot graf aan te bieden?
Of komt dit omdat er nooit sprake van integratie is geweest en nog steeds de eerste generatie binnenstroomt, vol afkeer van een samenleving waarbij individualisme staat tegenover collectiviteit, keuze tegenover onderwerping, eer en schaamte tegenover schuld en boete.
Islamisme en extremisme vinden bodem, omdat we nooit hebben aangedrongen om ook een Belgische identiteit te ontwikkelen, nooit ons ermee hebben bemoeid wat in verenigingsleven of moskee gebeurt,onze politici enkel bezig zijn met paaien van kiesvee en helemaal niet met integratie zodat kansen voor moslims verhogen in deze samenleving.
Bovendien zijn Europese moslims interessant voor islam uit andere landen die ook een politieke agenda hebben, u mag gerust blind blijven, maar uw onzin pik ik niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 09:08   #926
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
kijk, hieruit blijkt uw onwetendheid.
Moslims verkiezen onder mekaar te wonen, omdat je dan in de buurt woont van de moskee, je vzw's, Turkse en Marokkaanse winkels en anderen ziet die je taal spreken. Denkt u nu echt dat bijvoorbeeld het hoge aantal Turken uit Emmerdag in Berchem en omgeving Brederodestraat ( Antwerpen) of de hoge concentratie Turken uit Konya op het Noord, de Marokkanen in Borgerhout, het resultaat zijn van " het bijeendrijven van moslims in ghetto's???"
Kom zeg, dat is gewoonweg totale onzin! U vergeet dat de eerste generatie arbeiders waren, die in de jaren 70 woonden in wijken met grote herenhuizen, waar niemand anders in wilde wonen omwille van hoge stookolieprijzen, of omdat appartementen " hot" waren. De huren waren daar dus laag, en zo ontstonden concentraties die zichzelf hebben uitgebreid.


Ik vind het grof, schandalig dat u even komt beweren dat " wij" islamisme en extremisme in de hand werken!
Hoe doen we dit nu, door onderwijs, sociale huisvesting, zorg van wieg tot graf aan te bieden?
Of komt dit omdat er nooit sprake van integratie is geweest en nog steeds de eerste generatie binnenstroomt, vol afkeer van een samenleving waarbij individualisme staat tegenover collectiviteit, keuze tegenover onderwerping, eer en schaamte tegenover schuld en boete.
Islamisme en extremisme vinden bodem, omdat we nooit hebben aangedrongen om ook een Belgische identiteit te ontwikkelen, nooit ons ermee hebben bemoeid wat in verenigingsleven of moskee gebeurt,onze politici enkel bezig zijn met paaien van kiesvee en helemaal niet met integratie zodat kansen voor moslims verhogen in deze samenleving.
Bovendien zijn Europese moslims interessant voor islam uit andere landen die ook een politieke agenda hebben, u mag gerust blind blijven, maar uw onzin pik ik niet.
Laten we eerlijk zijn. De Belgische overheid heeft nooit een vinger uitgestoken om integratie van etnische en religieuze minderheden duurzaam in de hand te werken. Ze zijn maar wat blij om alle migranten samen te steken in getto's. In Genk bijvoorbeeld werd de wijk Sledderlo oorspronkelijk gebouwd als nieuwe, moderne en aantrekkelijke arbeiderswijk. Direct na de constructie (die nog niet eens volledig af was) heeft de gemeente echter besloten om er een goedkope migrantenwijk van te maken die zo goed als op zichzelf staat. Sinds de bouw staat Sledderlo daar te verkommeren, zonder dat de gemeenteraad er zich ook maar iets van aantrekt. De meeste migranten hebben geen keus dan in Sledderlo te gaan wonen wegens de prijsverschillen met de rest van Genk.

In tegenstelling tot wat velen mij hier ten laste leggen ben ik niet voor de afsluiting van moslims van de buitenwereld of het zich terugplooien op hun eigen cultuur. Dat is ongewenst bij elke etnische minderheid (kijk maar naar de zwarten in de Amerikaanse grootsteden en de problemen die gettovorming daar met zich meebrengt) in eender welke staat. Integratie moet duurzaam gesteund worden vanuit de overheid, met positieve middelen, niet enkel met repressie zoals extreemrechts dat voorstelt. Repressie leidt enkel tot verdere terugplooiing. Positieve maatregelen, zoals gratis aangereikte taallessen en actieve interventie van de overheid voor onder meer sociale thema's in migrantenwijken, zijn een noodzaak. Anders wordt het probleem enkel maar groter.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 09:45   #927
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
In Genk bijvoorbeeld werd de wijk Sledderlo oorspronkelijk gebouwd als nieuwe, moderne en aantrekkelijke arbeiderswijk. Direct na de constructie (die nog niet eens volledig af was) heeft de gemeente echter besloten om er een goedkope migrantenwijk van te maken die zo goed als op zichzelf staat. Sinds de bouw staat Sledderlo daar te verkommeren, zonder dat de gemeenteraad er zich ook maar iets van aantrekt. De meeste migranten hebben geen keus dan in Sledderlo te gaan wonen wegens de prijsverschillen met de rest van Genk.
Hoezo het staat te verkommeren? Terwijl ze er in wonen? En het zijn moderne gebouwen? Zijn ze dan zelf niet in staat om het huis dat ze bewonen proper te houden?

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 10:23   #928
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Hoezo het staat te verkommeren? Terwijl ze er in wonen? En het zijn moderne gebouwen? Zijn ze dan zelf niet in staat om het huis dat ze bewonen proper te houden?

Fred.
Verkommeren als bijvoorbeeld in vochtophoping en beschimmeling van de muren. Ik ben te gast geweest bij een gezin in Sledderlo en heb er de vocht-en schimmelplekken gezien. Daarbij zijn de woningen amper geïsoleerd (wat vooral voor problemen zorgt in de winter, vooral voor kinderen) en is de veiligheid bij o.a. de balkons ronduit slecht.
En dan hebben ze in Sledderlo nog de meevaller dat er een Geneeskunde Voor Het Volk-praktijk in de nabije wijk Kolderbos ligt, anders zouden de ziektekosten voor hun kinderen haast onbetaalbaar worden.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 10:34   #929
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Verkommeren als bijvoorbeeld in vochtophoping en beschimmeling van de muren. Ik ben te gast geweest bij een gezin in Sledderlo en heb er de vocht-en schimmelplekken gezien. Daarbij zijn de woningen amper geïsoleerd (wat vooral voor problemen zorgt in de winter, vooral voor kinderen) en is de veiligheid bij o.a. de balkons ronduit slecht.
Ik groeide -als Belg- op in een dergelijk huis.

Ik vind niet dat men mensen in krotten moet onderbrengen hoor. Maar ik vind wel dat ze zelf wat meer initiatief aan de dag zouden kunnen leggen. Een lekkende dakgoot bijvoorbeeld kun je met weinig kosten zelf repareren. Die onveilige balkons idem.

Kijk: ik ken die mensen niet maar ik vermoed dat hun voorwaarden thuis nog veel slechter waren. En dan komen ze naar hier en dan moet ineens alles voor hen gedaan worden. Ze willen verdorie zelfs niet eens onze taal deftig leren spreken.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 10:39   #930
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik groeide -als Belg- op in een dergelijk huis.

Ik vind niet dat men mensen in krotten moet onderbrengen hoor. Maar ik vind wel dat ze zelf wat meer initiatief aan de dag zouden kunnen leggen. Een lekkende dakgoot bijvoorbeeld kun je met weinig kosten zelf repareren. Die onveilige balkons idem.

Kijk: ik ken die mensen niet maar ik vermoed dat hun voorwaarden thuis nog veel slechter waren. En dan komen ze naar hier en dan moet ineens alles voor hen gedaan worden. Ze willen verdorie zelfs niet eens onze taal deftig leren spreken.

Fred.
Dat is een ongeoorloofde veralgemening. U zal in Genk maar weinig mensen vinden die geen Nederlands spreken. Wel, het is uiteraard Genks wat ze daar spreken, maar dat is ook de standaardtaal van de autochtone bevolking van Genk, dus dat is niet direct een probleem
Aan vocht en schimmel kan je moeilijk zelf veel doen, en het is ook niet de schuld van de mensen die er wonen dat hun huizen niet voldoen aan de wetten en regels van België in verband met huisvesting, ofwel? Een private verhuurder moest zo maar eens iets doen en dan een controleur over de vloer krijgen, hij zou direct zijn zaakje kunnen opdoeken Maar omdat het de gemeente is via een vzw voor "sociale" huisvesting die deze wandaden begaat is het allemaal ineens geen probleem Het is toch maar voor Turken en Marokkanen, nietwaar?
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 11:11   #931
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Vocht en schimmel kan komen door:
1. water van buiten dat door muren slaat, lekkende goten, daken en pijpen.
Dat zijn problemen voor de huiseigenaar om op te lossen.
2. vocht dat binnen geproduceerd wordt door leven, koken, douchen enz.
Bij onvoldoende ventileren wordt dat een probleem. En mijn observatie is dat bij allahtonen maar heel zelden de ramen open gaan, zeker in de winter.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 11:38   #932
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Dat is een ongeoorloofde veralgemening. U zal in Genk maar weinig mensen vinden die geen Nederlands spreken. Wel, het is uiteraard Genks wat ze daar spreken, maar dat is ook de standaardtaal van de autochtone bevolking van Genk, dus dat is niet direct een probleem
In Gent is dat dus wel een probleem. De migranten -meestal Turken en Marokkanen- die Vlaams spreken, hebben meestal werk, geld en een behoorlijke woning. De rest is een zootje van Roemenen, Bulgaren, zwarte Afrikanen enz.. En die hebben het inderdaad moeilijk maar ik verwijt hen gebrek aan initiatief. Ze worden trouwens dikwijls misbruikt en geminacht door de Turken en Marokkanen en niet door ons. Racisme onder migranten maar dat mag niet gezegd worden. Want waarom komt mijn buurman uit Sierra Leone bij mij om hulp en niet bij de Turken die hier ook al 30 jaar wonen denk je.

Citaat:
Aan vocht en schimmel kan je moeilijk zelf veel doen, en het is ook niet de schuld van de mensen die er wonen dat hun huizen niet voldoen aan de wetten en regels van België in verband met huisvesting, ofwel?
Dat is waar.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 11:45   #933
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Wat 'n onzin over Sledderlo!
De sociale woningmaatschappij Nieuw Dak besliste vorige week dat de probleemwijk Sledderlo grotendeels herbouwd wordt.

Dat was in 2009!

Bovendien zijn de huizen en appartementen in Kolderbos met exact hetzelfde materiaal gebouwd, d�*�*r is geen totale vernieuwing nodig, alhoewel die woningen nog veel ouder zijn!

Alles wat in Kolderbos woonde, hun huizen/appartementen verloederd, verwaarloosd, verkrot had, kreeg 'n spiksplinternieuw huis/appartement in Sledderlo, 't resultaat is te zien na 'n paar decennia, terwijl in kolderbos 'eindelijk' ook eens 'Belgen' konden genieten van 'n sociale woning, n�*dat heel Kolderbos verkrot was door die 'arme' allochtoontjes.


Sledderloo; de meest criminele wijk in heel Genk, niet voor niets; "Klein Chicago" genoemd!

Maar 't is de schuld van de autochtonen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 12:06   #934
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn. De Belgische overheid heeft nooit een vinger uitgestoken om integratie van etnische en religieuze minderheden duurzaam in de hand te werken. Ze zijn maar wat blij om alle migranten samen te steken in getto's. In Genk bijvoorbeeld werd de wijk Sledderlo oorspronkelijk gebouwd als nieuwe, moderne en aantrekkelijke arbeiderswijk. Direct na de constructie (die nog niet eens volledig af was) heeft de gemeente echter besloten om er een goedkope migrantenwijk van te maken die zo goed als op zichzelf staat. Sinds de bouw staat Sledderlo daar te verkommeren, zonder dat de gemeenteraad er zich ook maar iets van aantrekt. De meeste migranten hebben geen keus dan in Sledderlo te gaan wonen wegens de prijsverschillen met de rest van Genk.

In tegenstelling tot wat velen mij hier ten laste leggen ben ik niet voor de afsluiting van moslims van de buitenwereld of het zich terugplooien op hun eigen cultuur. Dat is ongewenst bij elke etnische minderheid (kijk maar naar de zwarten in de Amerikaanse grootsteden en de problemen die gettovorming daar met zich meebrengt) in eender welke staat. Integratie moet duurzaam gesteund worden vanuit de overheid, met positieve middelen, niet enkel met repressie zoals extreemrechts dat voorstelt. Repressie leidt enkel tot verdere terugplooiing. Positieve maatregelen, zoals gratis aangereikte taallessen en actieve interventie van de overheid voor onder meer sociale thema's in migrantenwijken, zijn een noodzaak. Anders wordt het probleem enkel maar groter.
De Belgische overheid heeft anders wel voor sociale woningen gezorgd, waar moslims oververtegenwoordigt zijn, als sociaal en economisch zwakke groep.
Dat veel moslims er bewust voor kiezen onder mekaar te blijven is een argument wat u totaal negeert, niet de overheid, maar mensen zelf nemen die beslissing.
Dat een nieuwe, moderne arbeiderswijk vooral allochtonen ( arbeiders!) aantrekt, vind u vreemd??? Hadden ze dan allochtonen moeten weigeren, of zijn dit juist vooral arbeiders??
Al eens bedacht dat veel moslims zichzelf uitsluiten omdat onze samenleving in hun ogen afkeer verdient? leest u wel iets van mijn replieken op uw stellingen??

Wanneer je een eind wil stellen aan het terugplooien op eigen cultuur zul je gezinshereniging en vorming moeten aanpakken, want zo komt de eerste generatie nog altijd massaal binnen, van iets aanpakken moet je eerst voorstander zijn.
Migratie moet duurzaam gesteund worden?? Het is een hele industrie waar erg veel geld naartoe gaat! Er zal toch ooit eens eindelijk een wil tot integratie moeten ontstaan en dat zal afgedwongen moeten worden, want" vanzelf" gebeurt het duidelijk niet.

Taallessen zijn al gratis! Via inburgering, volwassenonderwijs, buurthuizen, scholen...er moet een mentaliteitswijziging bij migranten zelf gebeuren, anders blijven we dweilen met open kraan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 13:38   #935
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn. De Belgische overheid heeft nooit een vinger uitgestoken om integratie van etnische en religieuze minderheden duurzaam in de hand te werken. Ze zijn maar wat blij om alle migranten samen te steken in getto's. In Genk bijvoorbeeld werd de wijk Sledderlo oorspronkelijk gebouwd als nieuwe, moderne en aantrekkelijke arbeiderswijk. Direct na de constructie (die nog niet eens volledig af was) heeft de gemeente echter besloten om er een goedkope migrantenwijk van te maken die zo goed als op zichzelf staat. Sinds de bouw staat Sledderlo daar te verkommeren, zonder dat de gemeenteraad er zich ook maar iets van aantrekt. De meeste migranten hebben geen keus dan in Sledderlo te gaan wonen wegens de prijsverschillen met de rest van Genk.

In tegenstelling tot wat velen mij hier ten laste leggen ben ik niet voor de afsluiting van moslims van de buitenwereld of het zich terugplooien op hun eigen cultuur. Dat is ongewenst bij elke etnische minderheid (kijk maar naar de zwarten in de Amerikaanse grootsteden en de problemen die gettovorming daar met zich meebrengt) in eender welke staat. Integratie moet duurzaam gesteund worden vanuit de overheid, met positieve middelen, niet enkel met repressie zoals extreemrechts dat voorstelt. Repressie leidt enkel tot verdere terugplooiing. Positieve maatregelen, zoals gratis aangereikte taallessen en actieve interventie van de overheid voor onder meer sociale thema's in migrantenwijken, zijn een noodzaak. Anders wordt het probleem enkel maar groter.
Waarom haalt de overheid deze mensen hier binnen , we kunnen er geen kloten mee aanvangen , het gros ervan is zelfs regelrecht analfabeet ?
Het enige wat ze doen in onze sociale kassen leegroven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 13:47   #936
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom haalt de overheid deze mensen hier binnen , we kunnen er geen kloten mee aanvangen , het gros ervan is zelfs regelrecht analfabeet ?
Het enige wat ze doen in onze sociale kassen leegroven.
die mensen gaan toch voor ons pensioen zorgen? En de vrouwelijke sjaaltjesdraagster die gingen Steve Stevaert zijn pamper aandoen (of ze waren er alvast al voor aan het oefenen).
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 14:53   #937
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Neoliberalisme zou correct en verstandig voor me zijn als ik van plan was om mijn winsten te maximaliseren op de kap van anderen, en alles zou willen opofferen voor geldgewin. Da's echter niets voor mij.
Ben je dan meer het 'sociale' of socialistische type?
Het soort dat liefdadig is met andermans geld, na zichzelf er eerst royaal van bediend te hebben?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 16:43   #938
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat 'n onzin over Sledderlo!
De sociale woningmaatschappij Nieuw Dak besliste vorige week dat de probleemwijk Sledderlo grotendeels herbouwd wordt.

Dat was in 2009!

Bovendien zijn de huizen en appartementen in Kolderbos met exact hetzelfde materiaal gebouwd, d�*�*r is geen totale vernieuwing nodig, alhoewel die woningen nog veel ouder zijn!

Alles wat in Kolderbos woonde, hun huizen/appartementen verloederd, verwaarloosd, verkrot had, kreeg 'n spiksplinternieuw huis/appartement in Sledderlo, 't resultaat is te zien na 'n paar decennia, terwijl in kolderbos 'eindelijk' ook eens 'Belgen' konden genieten van 'n sociale woning, n�*dat heel Kolderbos verkrot was door die 'arme' allochtoontjes.


Sledderloo; de meest criminele wijk in heel Genk, niet voor niets; "Klein Chicago" genoemd!

Maar 't is de schuld van de autochtonen!
Inderdaad, de vernieuwingen zijn beloofd in 2009. Raad eens? Niks van in huis gekomen! Ik ben vorig jaar nog in Sledderlo geweest, er is niks herbouwd of gerenoveerd door de overheid.

Wat verwacht je in godsnaam van een verkommerde wijk waar je allochtonen simpelweg in getto's duwt, zonder uitzicht op een betere toekomst. Ik zou ook wel weten waar mijn geld te halen in zo'n geval, als kleine criminaliteit mijn financiële problemen zou kunnen verlichten.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 16:45   #939
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ben je dan meer het 'sociale' of socialistische type?
Het soort dat liefdadig is met andermans geld, na zichzelf er eerst royaal van bediend te hebben?
Dat is socialistisch ben, wist u hoogstwaarschijnlijk al. En nee, ik "bedien" me niet van andermans geld. Ik verdien mijn eigen geld op een eerlijke manier, en verwacht van iedereen dat men dat ook zo doet (dwz niet op de rug van een ander). Bovendien geloof ik dat het lot van alle Belgen belangrijker is dan de rijkdom van mezelf alleen. Daarin verschillen we waarschijnlijk van mening.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 17:04   #940
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Verkommeren als bijvoorbeeld in vochtophoping en beschimmeling van de muren. Ik ben te gast geweest bij een gezin in Sledderlo en heb er de vocht-en schimmelplekken gezien. Daarbij zijn de woningen amper geïsoleerd (wat vooral voor problemen zorgt in de winter, vooral voor kinderen) en is de veiligheid bij o.a. de balkons ronduit slecht.
En dan hebben ze in Sledderlo nog de meevaller dat er een Geneeskunde Voor Het Volk-praktijk in de nabije wijk Kolderbos ligt, anders zouden de ziektekosten voor hun kinderen haast onbetaalbaar worden.
En waar blijven de positieve voordelen van de multicul ?
Ik heb alleen maar verwijten gelezen naar de overheid toe..die trouwens kant nog wal raken..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be