Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2009, 11:34   #921
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mijn beste, zonder bewijzen geloof je in het vliegend spaggettimonster of zoiets...
En met de bewijzen erbij is het dan opgelost misschien? Of komen de "advocaten" en de multicullobbies dan op de proppen om krom te houden wat krom was?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 12:17   #922
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Albanesen zijn ook moslim en als we onder die Russen Tjetjenen mogen verstaan zijn die dat ook. Ex-Joegoslaven is ook zo'n randgeval. Je weet toch waarom ex-Joegoslavië uiteen is gevallen neem ik aan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Albani%C3%AB
Citaat:
De religies in Albanië zijn overwegend de Islam (tussen zo'n 12% en 75%) en het Christendom (ongeveer 30%). Van de christenen is ongeveer twee derde Albanees-Orthodox en een derde rooms-katholiek. Slechts een gering percentage van de Albanezen praktiseert zijn of haar religie. De statistieken van het aantal mensen die geen geloof aanhangen verschillen nogal. Schattingen lopen uiteen van 0% tot 74%. Deze grote statistische verschillen zien we ook terug bij het aantal moslims. [1] De Albanese overheid heeft zelf geen recente religieuze statistieken.

In 1967 werd Albanië officieel tot atheïstische staat uitgeroepen, en tot 1990 waren alle moskeeën en kerken gesloten.
Als er al een meerderheid moslims in Albanië zou wonen (absoluut niet zeker gezien de cijfers tussen de 12 en de 75 procent schommelen) dan zijn het in ieder geval niet erg praktiserende moslims.
Seculiere moslims? Zou het bestaan?

Russen gelijkstellen met Tsjetsjenen. Ik hoop dat u een grapje maakte.

Ex-joegslaven is volgens u een "randgeval":
Bosnië: Moslims 40%, orthodox 31%, katholiek 15%, overige 14%
Kroatië: Katholiek 90,8%, Orthodox 4,4%
Macedonië: Orthodox 67%, Moslim 30%
Montenegro: Christenen 78,5%, Moslims 15 %
Slovenië: Rooms Katholiek (84%)
Servië: Eastern Orthodoxy 84.1%, Roman Catholicism 6.24%, Islam 4.82%, Protestantism 1.44%

Ik vermoed dat u de tendens in deze cijfers zelf ziet.

U vergat trouwens de Roemenen te vernoemen:
Roemeens-orthodox - 86,8%, Rooms-katholiek- 4,5%, Protestant - 3,7%

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 2 februari 2009 om 12:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 17:43   #923
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palladium Bekijk bericht
Moesten dat allemaal mensen zijn die zich kunnen integreren, en geen criminele feiten plegen, mogen ze van mij van heinde en verre komen. Spijtig genoeg is er een bepaalde groep, die hier zelfs is geboren, en automatisch BELG is, zoveelste generatie en die zich nog niet heeft kunnen integreren. Onvoorstelbaar maar waar zou ik zeggen.
Mag ik eens raden welke religie die bepaalde groep aanhangt?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 19:15   #924
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
De wetgeving werd in 2006 gewijzigd ; waren er te veel misbruiken?
Wat veranderde er in de wetgeving?
Waar lees je dat? Heb je een bron?

Sorry dat ik weer een bron vraag, maar dat is hier wel degelijk nodig, anders vertellen sommigen om het even wat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=905
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 19:20   #925
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Eerlijk zou zijn dat jij jou bewering eens staaft als tegengewicht.
Mijn bewering staafde ik.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=812

Citaat:
Dat er met jou niet te praten valt is al duidelijk sedert:

http://forum.politics.be/showthread....115174&page=35

Paulus.
Ik dacht dat jij het begreep.
Je antwoordde hierop toch niet meer.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=729
Oud 2 februari 2009, 19:47   #926
Gilette
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik eens raden welke religie die bepaalde groep aanhangt?

Paulus.
Die van het vliegend spaghettimonster?
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 20:48   #927
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=artisjok;3956564]Mijn bewering staafde ik.

Dat rapport is zo gekleurd als wat.

Niks staat daar in over de onwil tot integratie. Helemaal niks. Terwijl het toch duidelijk is dat het om een welbepaalde groep gaat. De chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoede situatie zitten halen blijkbaar wel normale resultaten op school.

Citaat:
Ik dacht dat jij het begreep.
Je antwoordde hierop toch niet meer.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=729
Ik had met 10 (tien) bronnen op een rij aangetoond dat allochtonen weldegelijk meer vrouwen verkrachten dan autochtonen. En daar ging het over in die thread. Er was zelfs een rechter bij die dat woordelijk zo zei...

En toch, krijg je het maar niet over je lippen dat het inderdaad wel eens waar zou kunnen zijn. Je wil het gewoon niet. Al kwam ik met honderd bronnen af. En dat is oneerlijk discuteren.

Voor de meelezer... http://forum.politics.be/showthread....115174&page=35

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2009 om 20:49.
Oud 2 februari 2009, 21:11   #928
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat rapport is zo gekleurd als wat.

Niks staat daar in over de onwil tot integratie. Helemaal niks. Terwijl het toch duidelijk is dat het om een welbepaalde groep gaat. De chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoede situatie zitten halen blijkbaar wel normale resultaten op school.

Paulus.
Wat is er gekleurd aan deze rapporten?
De methodologie wordt haarfijn uitgelegd. Scheelt er daar iets aan?
Oud 2 februari 2009, 21:39   #929
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er gekleurd aan deze rapporten?
De methodologie wordt haarfijn uitgelegd. Scheelt er daar iets aan?
Dat staat er toch bij?

Allee dan nog maar een keer...:

Niks staat daar in over de onwil tot integratie. Helemaal niks. Terwijl het toch duidelijk is dat het om een welbepaalde groep gaat. De chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoedesituatie zitten halen blijkbaar wel normale resultaten op school.

Paulus.
Oud 2 februari 2009, 22:12   #930
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat staat er toch bij?

Allee dan nog maar een keer...:

Niks staat daar in over de onwil tot integratie. Helemaal niks. Terwijl het toch duidelijk is dat het om een welbepaalde groep gaat. De chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoedesituatie zitten halen blijkbaar wel normale resultaten op school.

Paulus.
Omdat het jouw mening niet bevestigd is het gekleurd?
"onwil" is jouw bescheiden mening.
Over slecht geïntegreerd zijn, wordt wel gesproken in het rapport.

Heb je een bron dat de chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoedesituatie zitten, wel normale resultaten halen op school?
Oud 2 februari 2009, 22:22   #931
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het jouw mening niet bevestigd is het gekleurd?
"onwil" is jouw bescheiden mening.
Over slecht geïntegreerd zijn, wordt wel gesproken in het rapport.

Heb je een bron dat de chinezen bijvoorbeeld die in dezelfde armoedesituatie zitten, wel normale resultaten halen op school?
Ja, de scholen zelf.

Paulus.
Oud 3 februari 2009, 10:05   #932
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Is die dan wettelijk mogelijk voor al die familieleden? Heb je soms een bron daarvoor?
kom eens aan de kliniek Sint-Jan in Brussel aan de Rogierlaan staan vanaf 8u tot 17u...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 10:09   #933
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Is die dan wettelijk mogelijk voor al die familieleden? Heb je soms een bron daarvoor?
Nieuwe Belgen
23.01.2009 10.38u - Gisteren werden in de Kamer weer een paar duizend nieuwe Belgen toegevoegd aan de veel te lange lijst. Slechts één partij stemde tegen: het Vlaams Belang.

Kijk maar op http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/52/1683/52K1683002.pdf

Dit is het staatsblad hé !

Belg worden en zelfs niet in dit land wonen of resideren. De bladzijden 4, 5 en 6 spreken boekdelen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 3 februari 2009 om 10:13.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2009, 11:21   #934
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, de scholen zelf.

Paulus.
Inderdaad, de scholen zelf!
Heb vele jaren in het onderwijs gestaan, gelukkig niet in een school overspoeld door "verrijkers", maar met toch elk jaar een aantal Chinezen, Russen, Noord-Afrikaanse verrijkers. Als er 5 keer ambras was om iets was het zeker 4 keer ivm de "verrijkers", dat voor wat het gedrag betreft. Russen en Chinezen bvb slaagden er meestal in zich in één jaar voldoende op te werken qua taalkennis, en waren op de examens zeker mee in de middengroep, soms zelfs bij de besten! De "verrijkers", vooral de jongens, de meisjes dat viel meestal nog mee, waren zelden of nooit geïnteresseerd in wat er gezegd werd of gebeurde, en op gebied van studeren te lui dat ze gaapten! Het soort dat naar huis gaat, zijn boekentas in de hoek gooit en voor de tv gaat zitten of op straat loopt! En 's anderendaags zegt: maar ik heb het niet begrepen, meneer! En het is niet omdat er nu en dan een uitzondering was dat wat ik hierboven beschreef niet klopt! In contacten met leerkrachten uit het binnenland die met meer verrijkers gezegend waren in hun klassen heb ik trouwens nog heel wat andere verhalen gehoord...
Ons als goed/zeer goed bekend staand onderwijs = gewoon parels voor de zwijnen, bij de meeste van die gasten!
Geen fatsoenlijke resultaten op school? Komt door racisme, achterstelling enz enz ! Niet hoofdzakelijk door hun eigen fout... wat had je gedacht!
Oud 3 februari 2009, 21:04   #935
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de scholen zelf.

Paulus.
Neen, dat is niet voldoende. Ik wil controleerbare cijfers van een onverdachte bron.
Ik geef je gedetailleerde studies die gebaseerd zijn op de cijfers van PISA.

Vertel toch maar eens wat er zou tegen in te brengen zijn, behalve dat ze je mening niet bevestigen.
Oud 3 februari 2009, 22:49   #936
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is niet voldoende. Ik wil controleerbare cijfers van een onverdachte bron.
Ik geef je gedetailleerde studies die gebaseerd zijn op de cijfers van PISA.

Vertel toch maar eens wat er zou tegen in te brengen zijn, behalve dat ze je mening niet bevestigen.
Als jij steeds hetzelfde blijft zeggen, dan ik ook.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=929

Paulus.
Oud 4 februari 2009, 07:28   #937
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij steeds hetzelfde blijft zeggen, dan ik ook.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=929

Paulus.
Ik wil controleerbare cijfers van een onverdachte bron over je bewering dat chinezen uit dezelfde socio-economische klasse wel normale resultaten halen.

Verder mag je nog altijd uitleggen wat er gekleurd is aan de studies.
Oud 4 februari 2009, 09:11   #938
grimbergen
Banneling

Standaard

Je kan nog zoveel islambashen (gilette ..paulus...) of islam opvrijen (artisjok...fallen angel...) het eindpunt is in zicht. Aanpassen of kiesgedrag drastisch veranderen. 2020 nadert met drieste stappen. Als 50% van onze bevolking actief deelneemt aan het opvrijen van de islam , dan rest je slechts een ding te doen : oprotten of aanpassen. Bitter zijn is slecht voor je gezondheid. Bitter zijn kan leiden tot onverdraagzaamheid. Bitter zijn t.o.v. de islammaatschappij, slechts in het land opgetrokken door je stamouders, kan leiden tot terrorisme. Ieder weet wat de islam doet met verraders : afknallen (bron : hedendage in de gazastrook knallen ze vredelievende medemoslims af ). Conclusie de islam is niet het ware geloof. De islam doet enkel aan snelle vermenigvuldiging. Verwarrend dat vele vlamingen zich zo snel achter de islam scharen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 4 februari 2009 om 09:13.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2009, 10:29   #939
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil controleerbare cijfers van een onverdachte bron over je bewering dat chinezen uit dezelfde socio-economische klasse wel normale resultaten halen.

Artisjok je kunt "de pot op" met je tabelletjes! Ik, en vele van mijn collega's hebben jaren aan den lijve kunnen ondervinden, terwijl we er met onze neus opzaten, waarom bepaalde groepen vreemdelingen er niets van bakken!
Wie weet werden die tabelletjes niet in elkaar geknutseld door lieden die zelf maar half weten waarover ze het hebben, zoals je bvb in het onderwijs ook lieden kunt aantreffen die hun brood verdienen met van de ene vergadering naar de andere te lopen om uit te leggen hoe er volgens hen tewerk zou moeten gegaan worden, terwijl ze zelf amper echte leservaring hebben en het van meetaf aan hun bedoeling was om zo rap mogelijk uit hun klasje en weg van de leerlingen te geraken! Zet sommige van die lieden voor een lastige klas, en ze gooien die het raam uit!
Maar tabelletjes en onderzoekjes die precies niet erg kloppen met de werkelijkheid, ja, dat kunnen ze...
Hetzelfde met je hele litanie over het gevangeniswezen en diegenen die het bevolken: mensen die er werken of voor welke reden ook daar eens binnen moeten zijn zien wat ze zien en hebben geen boodschap aan je tabelletjes...

Laatst gewijzigd door andev : 4 februari 2009 om 10:33.
Oud 4 februari 2009, 10:37   #940
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En hoe ga jij uitmaken of de cijfers die je ziet controleerbaar zijn (door iedereen, niet enkel door de makers met hun eigen technieken) en van een echte onverdachte bron zijn? Als ze in je kraam passen; de andere komen van het VB-krantje of zo?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be