Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2015, 11:17   #921
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Of - om het iets actuelers te houden - aan 104 per uur op een plaats waar je slechts 50 mag, en waar meisjes van 12 aan het fietsen zijn?
Inderdaad (verder off topic...) volgens de papieren krant het Belang van Limburg mocht men daar 70 kmh, maar ook 70 gereden en 50 kmh impactsnelheid is meestal dodelijk als een relatief hoge 2 tonner (BMW 5 GT) een kind bij het oversteken in de flank aanrijdt... dixit de papieren krant van vandaag.

On topic: aan de Vlaamse Vmax van meestal (tot) 70 kmh op de gewone gewestwegen# heeft een Tesla S 85 een rijbereik tot 600 km. Een E-auto is eigenlijk ideaal voor dat Vlaams getaffel tussen 30 en 70 kmh, en af en toe eens tot 90 en tot 120 kmh als het verkeer het überhaupt toelaat.
En bij het typisch stokkend verkeer benut men even de regenerative energie.

Ik denk dat een zekere @Daelemans weer ferm aan´t zagen is.

# 66 % van de Vlaamse Gewestwegen had toen al V70: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141120_01386895

ADAC haalde in D tijdens hun ADAC EcoTest Mix: stad (30-50 kmh)/gewone weg (tot 100 kmh)/snelweg: (130 aanbevolen) zelfs een verbruik van 20,4 kWh/100 km en 415 km autonomie. En dat ook nog met de 21"-velgen (benut eens de rijbereik-berekening onderaan: http://www.teslamotors.com/nl_BE/models )

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/A...erformance.pdf blz 2 onderaan.

Die Reichweite des Tesla Model S Performance mit 85 kWh Akkukapazität beträgt mit dem im ADAC EcoTest ermittelten Durchschnittsverbrauch von 20,5 kWh/100 km (ohne Ladeverluste) rund 415 km. Ermittelt wurde die Reichweite mit dem ADAC EcoTest Mix, der aus Stadt-, Land- und Autobahnfahrten besteht.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2015 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 11:36   #922
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk dat een zekere @Daelemans weer ferm aan´t zagen is.
Precies geen vriendjes, hee, jullie twee?
Mannen, komt toch eens overeen! Volgende maand is 't weeral Kerstmis
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 12:14   #923
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Conclusie: als je een E-wagen koopt te besparen op je energiekosten kom je bedrogen uit.
We zwijgen dan nog over de aanschafprijs.
Zelfs daar heb je ongelijk.

Laat ADAC die berekening eens maken van alle mogelijke autokosten en omrekenen naar cent/km, en dit na 4 jaar rijden aan 15.000 km/jaar en ook nog eens rekening houden met het waardeverlies na die 4 jaar:

...en ADAC zal Tesla zeker niet bevoordelen... zie onderhoudskost Tesla

https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
ADAC autokosten 2015 - alle Hersteller ... und cent/km

page 1 en 2 wat wordt er allemaal berekend met definities

Audi page 5
Model Leistung cent/km / vb onderhoudskost /vaste kost /verbruikskosten / waardeverlies incl
A7 3.0 TDi ..: 240 kW 122,2 / 121 €/maand / ... / ... /... /
S7 .. benzine : 331 kW 144,0 / 154 €/maand
RS7.. benzine: 412 kW 178,4 / 174 €/maand

Tesla page 38
Model Leistung cent/km / vb onderhoudskost /vaste kost /verbruikskosten / waardeverlies incl
S 85 : 270 kW 129,0 / 136 €/maand / ... / ... /... /
S 85D: 315 kW 135,0 / 148 €/maand
S P85D: 515 kW 154,9 / 148 €/maand

Zelfs met de 30kW-zwakkere A7-... 3.0-diesel (een sjoemeldiesel overigens ! ) kan de Tesla S 85 bijna concurreren qua totale autokosten.

Tov de benzines is Tesla 85D goedkoper totaalplaatje kosten.

Het hangt er dus vanaf hoeveel keer per jaar een Tesla-rijder een supercharger aandoet om op kosten van Tesla bij te laden, dan kan een Tesla zelfs met een vervuilende sjoemeldiesel concurreren.

Ook de pure onderhoudskosten (Werkstattkosten 136 �* 148 €/maand) van een Tesla 85D zijn in de realiteit véél lager als ADAC daar opplakt, @ Bartjeuh weet dat eigenlijk beter, volgens mij ziet die amper een garagist.

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2015 om 12:38.
Oud 4 november 2015, 12:48   #924
Bartjeuh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook de pure onderhoudskosten (Werkstattkosten 136 �* 148 €/maand) van een Tesla 85D zijn in de realiteit véél lager als ADAC daar opplakt, @ Bartjeuh weet dat eigenlijk beter, volgens mij ziet die amper een garagist.
Een garagist is zooooooo 20-ste eeuws
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 17:38   #925
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
berekening eens maken van alle mogelijke autokosten en omrekenen naar cent/km, en dit na 4 jaar rijden aan 15.000 km/jaar en ook nog eens rekening houden met het waardeverlies na die 4 jaar
Leren lezen, ik schreef:

"Conclusie: als je een E-wagen koopt om te besparen op je energiekosten kom je bedrogen uit."
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 17:44   #926
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
On topic: aan de Vlaamse Vmax van meestal (tot) 70 kmh op de gewone gewestwegen# heeft een Tesla S 85 een rijbereik tot 600 km.

ADAC haalde in D tijdens hun ADAC EcoTest Mix: stad (30-50 kmh)/gewone weg (tot 100 kmh)/snelweg: (130 aanbevolen) zelfs een verbruik van 20,4 kWh/100 km en 415 km autonomie.
Rijbereik 370 km met ietwat reserve in de batterij - ontelbare voorbeelden uit de praktijk leren ons dat.
Al de rest is praat om toekomstige kopers een rad voor de ogen te draaien.
Oud 4 november 2015, 17:45   #927
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Een garagist is zooooooo 20-ste eeuws
Gelijk heb je. Ik heb er nog nooit één nodig gehad. Best gemakkelijk.
Oud 4 november 2015, 17:49   #928
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Leren lezen, ik schreef:

"Conclusie: als je een E-wagen koopt om te besparen op je energiekosten kom je bedrogen uit."
Wat in geval van Bartjeuh ook niet echt een punt is. Zonnepanelen en gratis laden aan het tesla netwerk.

Iemand betaald er wel voor, maar niet Bartjeuh.
Oud 4 november 2015, 18:27   #929
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leren lezen, ik schreef:

ah maar dat is de schuld van de taksen....

Kijk diesel wordt ongeveer 60% getakseerd (via de dieseltaks) , en electriciteit ongeveer 70%... (vooral via infrax kosten, en btw, vaste rechten , etc)daar zit al een eerste fout

Tweede fout is natuurlijk dat Tesla en alle elektrische auto's hun auto' suitdrukken in kWh verbruik. Om 100kWh energie te maken moet je nog altijd 300kWh fossiele grondstoffen verbranden... Dus het is sowies altijd een factor 2 tot 3... Waar je natuurlijk een dieselwagen van 5liter verbruik op 100km verbrand dus 60kWh op 100km, maar met 33% rendemant verbruikt elke gewone wagen jawel gewoon 20kWh elektrische energie

Aangezien dus die twee alletwee equivalent zijn en vanuit het equivalentiebegindsel van energie en zijn omzetting, kun je toch begrijpen dat electriciteit aan 3euro/11kwh = 3 liter diesel van 3euro/33kWh > 11kWh mobiele energie

Nu de enigen en dan ook de belangrijskte winst van Tesla zou er kunnen in bestaan, niet dat hi als supercharger geladen wordt, maar dat de superchargers gewoon aan Windenergieparken hangen... Of dat superchargers allemaal Solar Carports zijn.... Dan zou weldegelijk de conversie niet 1:3 zijn, maar 1:1... De energie gemaakt door het zonnepaneel zou 100% in de auto beland zijn zonder enige omtoeren te maken.

Nu de fout van onze huidig systeem van CO2 subsidies voor PV energie is dit:

Je betaalt 20euro per ton gespaarde CO2, maar dat komt uit op ergens 30cent per liter taks op fossiele grondstoffen die je zou moeten kunnen heffen. Moest electrische energie met fossiele grondstoffen gemaakt dei taks hebben, en electrische energie met windmolens/PV/hydro of andere groene manier gemaakt zonder die taks komen... Dan zou er bvb volgend tabel gebeuren

11kWh electricteit 100% Groen kost consument : vb 3 euro
33kWh fossiele energie omzetten naar 11kWh stroom: 1.5 euro fossiele energie + 1 euro CO2taks of met de infrax taksen erbij zou die energie 4eurokosten
ALs je 100% met petroleum zou rijden: betaal je met een 3liter wagen 3euro+1euro CO2taks ook die 4euro
Dus het voordeelzou ontstaan als je begint met groene energie te rijden.

Nu momenteel is dat voordeel al aanwezig ? Ja...

Om 100.000 km te rijden heb je 3000liter diesel nodig bij een 3liter wagen, en via een Tesla, spreek je van 11.000kWh groene energie.

Je koopt een carport van 10.000euro zonnepanelen of 10.000kWh groene energie.... Dus je tankt 200 keer 50kWh energie per jaar met uw zonnepanelen. EN daarmee rij je 50.000-70.000 km pe rjaar Uw verbruik van 20 jaar is vanaf dat moment beperkt in kostprijs en kost nauwelijks nog 10.000euro/20 = 500euro per jaar

Dus de berekening van Micelen, mijn vriend, waarvan ik de bijdragen altijd weet te apprecieren, is hier eventje sop de helling gezet ??

Met 5000
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:54   #930
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leren lezen, ik schreef:

Oh je wilt enkel de kolom energiekost ?
Maar die ADAC-link heb ik toch gepost, te lui om eens te kijken ?

Ik zal het voor jou expliciet citeren p/c uit de link:
https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf

Audi page 5
Model Leistung cent/km /energiekosten=Betriebskosten
A7 3.0 TDi ..: 240 kW 122,2 / 118 € per maand
S7 .. benzine : 331 kW 144,0 / 186 € per maand
RS7.. benzine: 412 kW 178,4 / 195 € per maand

Tesla page 38
Model Leistung cent/km / energiekosten=Betriebskosten

S 85 : 270 kW 129,0 / 80 € per maand -4 cent/Kwh minder in BE
S 85D: 315 kW 135,0 / 83 € per maand -4 cent/Kwh minder in BE
S P85D: 515 kW 154,9 / 83 € per maand -4 cent/Kwh minder in BE

De Betriebskosten of "energiekosten-plus" zijn samengesteld uit (definitie ADAC page 2):

1. - Brandstofkosten aan "de marktprijs" (voor die ADAC-prijzen zie page 2)
(D is qua brandstofprijs vandaag ~3 cent goedkoper als BE (meestal idem), stroomprijs D is wel ~ 4 cent/kWh duurder)
bron: http://www.brandstofprijzen.info/bra...opa.php?sort=4
bron: http://strom-report.de/strompreise/
dus voor BE-Tesla valt de huidige energiekost voor de Tesla navenant nog een pak €/maand goedkoper uit.

2 - Navulkosten Olie en Adblue (diesel met SCR-kat, en de Audi 3.0 TDi zal die wel nodig hebben) Tesla heeft die vettigheid niet nodig.

3.- 250 €/jaar vaste kost voor de auto te (laten) wassen (voor beide auto´s gelijk)

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2015 om 19:18.
Oud 4 november 2015, 19:49   #931
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat ik die Model S heb aangeschaft om op energiekosten te besparen, toch??? Ik heb het gedaan om meerdere overwegingen, zoals daar zijn:
- de Total Cost of Ownership
- ecologische overwegingen
- acceleratie en rijplezier (overtuigd na de testrit)
- technologische overwegingen
- bergruimte

De auto geeft zelf aan dat ik inderdaad aan gemiddeld 223 Wh/km rij. Dat komt omdat ik niet aan ELK stoplicht dat op groen springt het stroompedaal compleet vloer. Gaat trouwens meestal niet: je moet er eerste in de rij voor staan, om maar iets te noemen...
En je gaat me zelden aan meer dan 120 km/u betrappen op de snelwegen. Waarom zou ik trouwens? Meer is toch verboden in dit landje, nee? Wat is er nu aan plezier om 200 per uur te rijden? Of - om het iets actuelers te houden - aan 104 per uur op een plaats waar je slechts 50 mag, en waar meisjes van 12 aan het fietsen zijn?
Op die manier rijden is natuurlijk alles behalve prettig. En als je dan een afspraak verder dan 300km hebt en naar gelang je tergend traag rijd kan je nog extreem lange tijd inlassen om de batterij bij te laden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 20:45   #932
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op die manier rijden is natuurlijk alles behalve prettig. En als je dan een afspraak verder dan 300km hebt en naar gelang je tergend traag rijd kan je nog extreem lange tijd inlassen om de batterij bij te laden.
wat mij inderdaad opvalt hoe ik al die tesla's voorbijzoef... Dus ergens springen we toch decadenter om met energie moest de batterij bvb dienen voor 1000km te rijden.. Of blijkbaar ben je u daar in die auto veel meer bewust van zijn verbruik door het grotere getal die je ziet staan... Of ben je daar veel maar aan het genieten van het geruisloos rijden... ik weet het niet.
Oud 4 november 2015, 21:03   #933
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wat mij inderdaad opvalt hoe ik al die tesla's voorbijzoef... Dus ergens springen we toch decadenter om met energie moest de batterij bvb dienen voor 1000km te rijden.. Of blijkbaar ben je u daar in die auto veel meer bewust van zijn verbruik door het grotere getal die je ziet staan... Of ben je daar veel maar aan het genieten van het geruisloos rijden... ik weet het niet.
In welk land woon/rijd je ?

En wie rijdt er nu 1000 km non-stop zonder deftige pauze ? Hoe zot kan men zijn ?

Maar wie weet ooit wordt je redenering noch waar (als de betere accutechniek er is of een # hybride-accupack 50 % voor de power 50 % voor veel meer reikwijdte (selecteren naar behoefte, desnoods beide voor compromis waar de power-accu´s de reikwijdte-accu´s op peil houden):

Citaat:
http://www.gruenderszene.de/automoti...ter-reichweite

Tesla kündigt 1.000 Kilometer Reichweite ab 2017 an

12. Oktober 2015

Elon Musk kann man nun wirklich nicht vorwerfen, dass er sich nicht um Schlagzeilen kümmert. In einem Interview im dänischen Fernsehen kündigte der Tesla-Chef an, dass er weitere Verbesserungen an seinem Fahrzeugen vornehmen wird. Besonders interessant ist dabei seine Aussage, die Reichweite des Tesla Model S in den nächsten zwei Jahren auf 1.000 Kilometer zu erhöhen. Damit würde das Model S die angekündigte Konkurrenz von Audi dann gleich wieder um 500 Kilometer hinter sich lassen. Und das, bevor der Audi auf den Markt kommt.
# Het hybride-patent heeft Tesla al > 2 jaar, nu nog wachten op de duurzame Li-xxx ? :
Citaat:
http://www.groen7.nl/tesla-krijgt-pa...ride-batterij/

19-09-2013

Met de nieuwe accu krijgt een elektrische auto een range van bijna 650 kilometer.

Het “Electric vehicle extended range hybrid battery pack system” is een mond vol, maar dat hebben we graag over voor een actieradius die gelijk is aan een gewone brandstofauto. Tesla stelt een elektrisch-elektrisch hybride systeem voor dat gebruik maakt van twee verschillende soorten batterijen. De lithium-ion batterij levert het vermogen, terwijl de metaal-lucht batterij de auto op snelheid houdt tijdens lange ritten.

De metaal-lucht batterij is uiterst geschikt voor zijn taak dankzij de hoge energiedichtheid, maar lage vermogensdichtheid. Met zuurstof als een elektrode hebben deze accu’s een kortere levensduur bij regelmatig laden. Het voordeel is dat de meer voorradige elementen zink en aluminium de kosten flink reduceren.

Ook andere fabrikanten kijken naar de mogelijkheden van nieuwe soorten batterijen in EV’s. IBM werkt aan een lithium-lucht batterij die ruim 800 km range moet leveren aan een standaard elektrische auto. Ook Toyota evolueert de solid-state accu met een vervijfvoudiging in vermogensdichtheid, en wil deze rond 2020 op de markt brengen.

Voor voorlopig komen de batterijen voor Tesla nog van Panasonic via een vierjarig contract om cellen te leveren voor 80.000 voertuigen. Er wordt niet verwacht dat Panasonic – of Samsung – de metaal-lucht batterijen voor Tesla zullen produceren. Wie de aangewezen leverancier zal worden is nog niet bekend. (US Patent Office via Benzinga)

Laatst gewijzigd door Micele : 4 november 2015 om 21:29.
Oud 4 november 2015, 23:50   #934
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met de kostprijs van een Tesla en alle aanverwante kosten voor stroom en onderhoud/batterij pack... enz.
Koop je minstens 2 diesels en rij je de komende 10 jaar 10 keer verder voor minder geld.
Oud 4 november 2015, 23:55   #935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met de kostprijs van een Tesla en alle aanverwante kosten voor stroom en onderhoud/batterij pack... enz.
Koop je minstens 2 diesels en rij je de komende 10 jaar 10 keer verder voor minder geld.
Graag de cijfers.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 00:31   #936
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag de cijfers.
Aankoop minder dan de helft.
Geen kosten voor batterij wissel en huur.
Geen taks op electriciteit. +700€ op 20 MW.

Nu ja zo die dingen.
Oud 5 november 2015, 08:13   #937
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Miceleke je hebt geluk vandaag
ze hebben eens getest wat er minst kost euro/km

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-aardgas.dhtml
Oud 5 november 2015, 09:37   #938
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Miceleke je hebt geluk vandaag
ze hebben eens getest wat er minst kost euro/km

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-aardgas.dhtml

Mooi voorbeeld van Range Anxiety in de praktijk :
Elektrische auto-bestuurster onderweg naar Namen :
"Help, ik kan nog 32km rijden en er zijn geen laadpunten in de buurt"

Antwoord specialist van VITO :
"Zet airo uit, verwarming, radio en verlichting en misschien haal je Namen nog net, daar kan je opladen."

Tjah....wat kan je dan besluiten :
Electrisch is goedkoopst ALS je het laadstation haalt en in de winter doe je best een dikke jas aan?

Laatst gewijzigd door parcifal : 5 november 2015 om 09:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 10:31   #939
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Aankoop minder dan de helft.
Geen kosten voor batterij wissel en huur.
Geen taks op electriciteit. +700€ op 20 MW.

Nu ja zo die dingen.
Blabla appelen en kankerverwekkende peren, nog altijd geen cijfers.

Een Tesla is eigenlijk spotgoedkoop voor zijn prestaties die hij kan leveren, in elk geval heb ik nog geen enkele goedkopere fossiele 5 pl-limousine gevonden die zulke prestaties kan leveren, geen enkele.
Ik heb het zelfs over totaalkosten hé, je moogt gerust de ADAC tabellen van 2015 bij de hand nemen, hierzie https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
maar je moet wel 4 cent/kWh aftrekken voor het stroomprijsverschil D met BE te compenseren, dit als je enkel thuis oplaadt, de gratis superchargers zijn natuurlijk ook niet te versmaden.
Zelfs zonder Tesla-superchargers was de Tesla dan eigenlijk goedkoper als een goed vergelijkbare Audi A7 3.0 tdi. Ik heb de kosten al geciteerd, je moogt me anders gerust zeggen waar de 4 jaar-berekening van ADAC hapert.

@ Mambo, je moogt dus je opzoekwerk beginnen. Zoek maar direct bij de supercars- limousines genre Audi, Porsche, Mercedes/-AMG, BMW/-Alpina, en andere exoten zoals Maserati Quattroporte enz...(die exoten vind je wel niet terug in de ADAC lijst wegens te weinig exemplaren en te weinig kms)

1. prestaties Tesla vind je hier:
Citaat:
http://www.egear.be/p85d-ludicrous-r...500-goedkoper/

Het Ludicrous retrofit pakket voor de Model S P85D kost uiteindelijk 5.000$ ipv de eerder aangekondigde 7.500$. Verder blijkt dat de P90D nog altijd iets sneller zal zijn dan de P85D met retrofit Ludicrous pakket.

P90D: in 3 seconden van 0 naar 100

Ook op de 400 meter sprint is de P90D nog altijd de sneller dan de P85D. De P90D doet het in 10,9 seconden terwijl de P85D er 11,4 seconden over doet. De gewone P85D doet de 400m in 11,6 seconden.

De kluts kwijt? Hier volgt een overzicht:

VERSIE 0-100 KM/U | 400M SPRINT (seconden)
P85D 3,3 | 11,6
P85D (retrofit) 3,1 | 11,4 (berekend gokje)
P90D 3,3 | 11,6
P90D 3 | 10,9
2. snelwegrijbereik -om te mierenneuken- naargelang 105 kruissnelheid of permanent 120-snelheidslimiet rijden vind je hier:
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s-range/

Snelweg range

Zowel de EPA als de NEDC range worden gemeten over een gemengd parcours maar wat als je een roadtrip doet en gedurende lange tijd dezelfde snelheid rijdt? Tesla geeft de volgende range gegevens op wanneer je met de Model S constant 105 of 120 km/u rijdt.

MODEL S TYPE CRUISING RANGE 105 KM/U [KM] CRUISING RANGE 120 KM/U [KM]
60 346 295
85 459 389
P85 459 389
P85+ 459 389
85D 475 401
P85D 459 386
3. Standaardprijs en normrijbereik tesamen vind je hier, en ook alle andere details als je de link opendoet, ik citeer een klein stukje:
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s/
Tesla Model S prijs

VERSIE RIJBEREIK (NEDC) PRIJS INCL. BTW
70 420 km 77.800€
70D 442 km 83.300€
85 502 km 88.800€
85D 528 km 94.300€
P85D 491 km 116.000€
90 532 km 92.100€
90D 560 km 97.600€
P90D 520 km 119.300€

TIP: Bekijk hier de volledige prijslijst inclusief opties
4. Prijzen en alle mogelijke info vind je ook hier http://www.teslamotors.com/nl_BE/models
en onderaan kun je het rijbereik online uitrekenen moest je aan electrofobie lijden in ons landje dat nauwelijks 220 km breed is, maar er staan wel Superchargers waar je gratis snel kunt bijladen.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 10:43.
Oud 5 november 2015, 10:39   #940
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
In welk land woon/rijd je ?
Blegië. De meeste kilometers met de motorscooter.

Citaat:
En wie rijdt er nu 1000 km non-stop zonder deftige pauze ? Hoe zot kan men zijn ?
Ik niet. Na maximaal 200km geef ik het stuur over aan mijn vrouw. Die ongeveer hetzelfde doet. Kost een minuut of 2 op een parking.

De 4de wissel is ook de tankbeurt en opfrissen , wat 10 minuten duurt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be