![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ceek VR gaat af zijn en celeberties springen al op de trein.
Ze hebben zelfs al gronden in The Sandbox. Kom dichterbij celebreties in de de MetaVerse dan in de realiteit. Allen daarheen !
![]() |
#922 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik speelde METRO eens uit en dat was best een knappe game. Toch was mijn eerste indruk tijdens het spelen dat er bij tal van situaties in de game deftig afgekeken was van sommige andere games. ![]() Toch knappe game(s) doe METRO serie
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 augustus 2023 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#923 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alan Wake.
Niet slecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op STEAM kreeg de game zelfs al mooie cijfers. (nog niet gedaan)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 augustus 2023 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Europees Commissaris
|
![]() Baldur's Gate 3.
Ik zen alvast verkocht.
![]() |
#926 | |
|
![]() Citaat:
Ik speel het eigenlijk vooral voor het verhaal. Een deftig verhaal vinden in de gamewereld is lang niet simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 |
|
![]() Het enorme succes van deze turn based RPG heeft ook te maken met de contraire houding van de maker Larian Studios mbt in game monetizatie. Gamers voelen zich meer gerespecteerd door producenten die spelplezier vooropstellen aan het pogen stimuleren en uitbuiten van verslavingen. De statement van Larian Studios mbt microtransactions bv wordt positief onthaald door gamers en gezien als een steek naar AAA game ontwikkelaars waar 'suits' de scepter zwaaien.
Je hebt als gevolg hiervan mensen die de game kopen zelfs al zijn ze geen fan van turn based role playing games. Tegelijkertijd merk je de vrees dat Larian Studios zoals zovele andere goede game ontwikkelaars opgekocht zal worden en uiteindelijk niet meer in staat nog spelen te produceren waar liefde voor het spel uit spreekt. Denk aan Bioware of Blizzard. Heel wat van die grote game ontwikkelaars onder de vleugels van een corporatie lieten al weten Baldur's gate een 'anomaly' te vinden. Noem het beter een bedreiging. Plotseling herinneren mensen zich hoe goed games konden zijn meer dan een decennium geleden. Ik vind het een hartverwarmend verhaal. Meer zulke game ontwerpers zijn nodig in deze wereld neigend naar monopolie vorming. Laatst gewijzigd door Bach : 8 augustus 2023 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
|
![]() Baldurs Gate is een AAA-game. Er is geen reden om iets anders te denken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#929 | |
|
![]() Citaat:
![]() De vraag wordt elders ook gesteld: https://steamcommunity.com/app/10869...3715027391544/ Laatst gewijzigd door Bach : 9 augustus 2023 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
https://osgamers.com/frequently-aske...e-3-a-aaa-game |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn monitor staat op 3440 x 1440 (aanbevolen)
Met CPU-Z (cookies op de site: DENY) kan men best sommige dingen nakijken... ![]() p.s. Veel games missen een deftige verhaallijn. Ook de spelvaardigheid laat bij sommmige games te wensen over. (gelukkig kan men dat in de meeste gevallen aanpassen) WSAD Nieuwe Tomb Raider: Alles wat we tot nu toe weten over het volgende Lara Croft avontuur De Tomb Raider games zijn hun geld meer dan waard en men kan er best laaaang in rondlopen voor alles op 100% staat. Rise of the Tomb Raider review: Single-player perfectie
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 augustus 2023 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Europees Commissaris
|
![]() We leven tegenwoordig in een wereld waarin games van meer dan 60 euro met bijna real-life graphics waarin een kutverhaal zit en je op een namiddag uitspeelt een staande ovatie krijgen.
Maar games waar je maanden plezier aan hebt die krijgen een lage score. Gek. Sowieso is alles van Electronic Arts gewoon je geld door het raam smijten.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zijn vooral de spoilers die het verkorten. Nu vind je overal walkthroughs. Ik herinner mij nog de jaren (pre 2000) waar het internet nog beperkt was. Toen was het best wel pittig om de oplossing/strategie te vinden om games uit te spelen.
![]() |
![]() |
#935 | |
|
![]() Citaat:
Wat ook gebeurd is dat men eerst de reviews laat maken en dan de game aanpast (zonder dat je dat kan tegenhouden want je dient live te spelen vaak) Moest men dat vanaf het begin gedaan hebben zouden de reviews niet zo positief geweest zijn. Want microtransactions, battle passes, extra downloadable content ... staan haaks op spelplezier. Dat voegt men dan naderhand toe. Dat is een vorm van bedrog en die houding van game developers stoot voor de borst en dat bederft op zijn beurt mede het spelplezier. De mooie Couch multiplayer games van vroeger heeft men zo ook kapot gemaakt. Hebzucht en spelplezier staan haaks op elkaar. Laatst gewijzigd door Bach : 9 augustus 2023 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij rijst wel de vraag: is dat echt gamen????
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2023 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#937 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#938 |
|
![]() Zelfs IGN verdedigt nu BG3 en geeft kritiek op de AAA studios.
https://m.youtube.com/watch?v=iWdZhKFtxKg Laatst gewijzigd door Bach : 10 augustus 2023 om 20:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het niet echt gamen.
Zij (de vele walktroughs) maken de meesdte games wel gemakkelijker zodat de speler/speelster snel aan het einde zit. Dat moeten zij ook niet gaan zagen dat de game snel gedaan is hé? Ik blijf liever zoeken... ![]() Zoals ik al eerder schreef kan men in Tomb Raider bijvoorbeeld lang doen voor alles op 100% staat. ( zonder aankopen van bedoel ik)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 11 augustus 2023 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik gebruik soms wel eens een walkthrough.
Sommige games zijn echt retemoeilijk. Of voor RDR2 te 100%'en, vooral voor onnozele 'zoek alle dromenvangers' missies of zo.