Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2016, 23:59   #9421
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op radio 1 gehoord deze week:
In Venezuela kamperen de armen 12 uren per dag aan de winkels voor rijst en kip...
Content dat ze daar zijn met hun rode president!
Genationaliseerde bedrijven slagen er niet in voldoende WC-papier (geen grap) te maken. De regimekrant krijgt zo ineens wel meer aantrek...
Ben daar ook geweest, in tegenstelling tot landen als
Colombië zijn rijst en kip perfect betaalbaar zelfs voor de allerarmsten.
De laatste 15 jaar is de armoede in Venezuela gehalveerd. Colombianen werken in Venezuela als gastarbeider.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 02:17   #9422
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ben daar ook geweest, in tegenstelling tot landen als
Colombië zijn rijst en kip perfect betaalbaar zelfs voor de allerarmsten.
De laatste 15 jaar is de armoede in Venezuela gehalveerd. Colombianen werken in Venezuela als gastarbeider.
Colombianen zijn een energiek volk, dat schrijvers, architecten, sporters, muzikanten, drugskartels en goede gastarbeiders voortgebracht heeft en brengt. Nu weet ik dat drugskartels niet iets is om trots op te zijn, maar zegt wel iets over het organisatietalent van dit volk. Venezuelanen zijn een lui en arrogant volkje dat in de 70-ger jaren op hun toppunt van rijkdom heeft geleefd.

Dit land kent al 100 jaar een olierijkdom, en heeft dit land totaal incapabel gemaakt. De rijken zijn verschrikkelijk arrogant itt de Colombianen. De Venezuelaanse armen komt weinig uit en houden hun hand op, itt de Colombianen die van aanpakken weten.

Het slechte nieuws van Venezuela gaat aan het Westen voorbij, de wachtrijen voor basisgoederen zijn dramatisch. Onderwijs voor iedereen, maar ook dramatisch slecht. Er is een tekort aan medicamenten. Maar de bevolking accepteert het maar zijnde afgestompte mastuberende zombies.

Misschien is momenteel wel de beste stad om naar toe te gaan Medelin in Colombia heb ik mij horen vertellen.

Caracas is nu de gevaarlijkste of 1 na gevaarlijkste stad bvan Latijns Amerika. Mijn overbuurman werkzaam in de telecom komt uit Venezuela.

Aparte man, hij ligt wel eens midden in de nacht op straat te huilen en te roepen als hij dronken is. Hij mist zijn familie, verdient in Suriname een fortuin voor Venezuelaanse begrippen omdat hij in US krijgt uitbetaald. Maar enfin, de verhalen die ik van hem hoor is dat Maduro een vieze smerige klootzak is die op zijn eigen mensen schiet. Over Chavez is veel over te zeggen, maar heeft nooit orders gegeven om te schieten op zijn eigen mensen. Venezuela is een hellhole in wording, maar nog niet zo'n hellhole als het hedendaagse Syrie of Colombia in de jaren van Pablo Escobar.

Het is idd waar dat veel Colombianen in Venezuela wonen, deze zijn in betere tijden geemigreerd en zitten nu vast. Huis, netwerk, familie laat je nu eenmaal niet makkelijk achter. Bij de hedendaagse olieprijzen moet je niet Venezuela zijn.

Het schijnt dat Venezuelaanse vrouwen nu zich prostitueren in Colombia. Dit is evenals de BigMac index een graadmeter. Er valt in Colombia nu meer te halen dan Venezuela. Dit kan ik echter niet verifieren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 21 februari 2016 om 02:24.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 18:58   #9423
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Maidan sluipschutter bekent in een interview:

http://russia-insider.com/en/politic...=socialnetwork

In een normaal land zou zo iemand vast zitten. Loopt vrij rond in Oekraïne.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 februari 2016 om 19:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 19:05   #9424
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maidan sluipschutter bekent in een interview:

http://russia-insider.com/en/politic...=socialnetwork

In een normaal land zou zo iemand vast zitten. Loopt vrij rond in Oekraïne.
Dat was in elk geval niet de (sluip)schutter die honderd maidan-activisten neerschoot, deze man verklaart dat hij op Politie-agenten heeft geschoten.

Goed, misschien zegt hij de waarheid, misschien liegt hij.
Zo'n dingen moeten onderzocht worden, nietwaar?

In een normaal land kan iemand ook beweren wat hij wil, zonder politie-onderzoek en rechtszaak blijven die ook vrij rondlopen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 01:16   #9425
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat was in elk geval niet de (sluip)schutter die honderd maidan-activisten neerschoot, deze man verklaart dat hij op Politie-agenten heeft geschoten.

Goed, misschien zegt hij de waarheid, misschien liegt hij.
Zo'n dingen moeten onderzocht worden, nietwaar?

In een normaal land kan iemand ook beweren wat hij wil, zonder politie-onderzoek en rechtszaak blijven die ook vrij rondlopen.
Oekraïne wil geen onderzoek naar de gebeurtenissen op Maidan, de leugens waarop heel dit regime teert (Maidan "hemelse 100", bloeddorstige Yanukovich, etc.) zouden immers aan het licht komen. Oekraïne werd daar reeds voor veroordeeld door verschillende instanties. Ook de moorden in Odesa bleven onbestraft, en nog niemand werd veroordeeld voor mensenrechtenschendingen in Donbas, of voor de massale corruptie van de laatste 2 jaar. De enige aangeklaagden zijn journalisten zoals Kotsaba, die opriep om niet te gaan vechten in Donbas, of pro-Russische politici.
Oud 24 februari 2016, 01:45   #9426
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2016 om 01:50.
Oud 24 februari 2016, 01:45   #9427
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Colombianen zijn een energiek volk, dat schrijvers, architecten, sporters, muzikanten, drugskartels en goede gastarbeiders voortgebracht heeft en brengt. Nu weet ik dat drugskartels niet iets is om trots op te zijn, maar zegt wel iets over het organisatietalent van dit volk. Venezuelanen zijn een lui en arrogant volkje dat in de 70-ger jaren op hun toppunt van rijkdom heeft geleefd.

Dit land kent al 100 jaar een olierijkdom, en heeft dit land totaal incapabel gemaakt. De rijken zijn verschrikkelijk arrogant itt de Colombianen. De Venezuelaanse armen komt weinig uit en houden hun hand op, itt de Colombianen die van aanpakken weten.

Het slechte nieuws van Venezuela gaat aan het Westen voorbij, de wachtrijen voor basisgoederen zijn dramatisch. Onderwijs voor iedereen, maar ook dramatisch slecht. Er is een tekort aan medicamenten. Maar de bevolking accepteert het maar zijnde afgestompte mastuberende zombies.

Misschien is momenteel wel de beste stad om naar toe te gaan Medelin in Colombia heb ik mij horen vertellen.

Caracas is nu de gevaarlijkste of 1 na gevaarlijkste stad bvan Latijns Amerika. Mijn overbuurman werkzaam in de telecom komt uit Venezuela.

Aparte man, hij ligt wel eens midden in de nacht op straat te huilen en te roepen als hij dronken is. Hij mist zijn familie, verdient in Suriname een fortuin voor Venezuelaanse begrippen omdat hij in US krijgt uitbetaald. Maar enfin, de verhalen die ik van hem hoor is dat Maduro een vieze smerige klootzak is die op zijn eigen mensen schiet. Over Chavez is veel over te zeggen, maar heeft nooit orders gegeven om te schieten op zijn eigen mensen. Venezuela is een hellhole in wording, maar nog niet zo'n hellhole als het hedendaagse Syrie of Colombia in de jaren van Pablo Escobar.

Het is idd waar dat veel Colombianen in Venezuela wonen, deze zijn in betere tijden geemigreerd en zitten nu vast. Huis, netwerk, familie laat je nu eenmaal niet makkelijk achter. Bij de hedendaagse olieprijzen moet je niet Venezuela zijn.

Het schijnt dat Venezuelaanse vrouwen nu zich prostitueren in Colombia. Dit is evenals de BigMac index een graadmeter. Er valt in Colombia nu meer te halen dan Venezuela. Dit kan ik echter niet verifieren.
Ik ken er niet genoeg van om er een uitspraak over te doen, ook niet echt on topic. Wat denkt U ervan Johan? Zeker weet ik wel dat de armoede in Venezuela de laatste 15 jaar spectaculair is afgenomen, want dat staat in rapporten van de wereldbank en unesco.
De regering zou meer moeten doen aan de veiligheid, dat wel, en sommige economische experimenten waren ondoordacht. Maar de balans is toch nog steeds grotendeels positief. Colombië ken ik wel, ben er enkele jaren geleden geweest, zelfs als eenmalige toerist merkte ik al hoe corrupt dat land is, eigenlijk niet beter dan Afrika, terwijl bepaalde bevolkingsgroepen echt zeer arm zijn. (in Venezuela is zulke extreme armoede, dankzij allerlei genereuze overheidssubsidies, fel verminderd)
Venezuela heeft steeds Rusland gesteund, en dat wordt in Rusland geapprecieerd, de meeste Russen kennen Chavez en waarderen hem. Lavrov was aanwezig op z'n begrafenis. (overigens Chavez is ook gekend in Afrika, en wordt daar als een soort derde wereld held gezien)
Oud 24 februari 2016, 01:45   #9428
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door tomm : 24 februari 2016 om 01:49.
Oud 24 februari 2016, 01:55   #9429
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er niet genoeg van om er een uitspraak over te doen, ook niet echt on topic. Wat denkt U ervan Johan?
Ik ga het aan me laten voorbij gaan deze keer. Te veel om aan te beginnen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2016, 03:21   #9430
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik ga het aan me laten voorbij gaan deze keer. Te veel om aan te beginnen.
Of misschien eens een aparte draad over beginnen, het lijkt me zeer interessant, en ik denk dat de informatie die ons via de westerse media bereikt niet volledig is, of zelfs foutief.
Oud 24 februari 2016, 05:33   #9431
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Ik weet als een geboren en getogen Oekraïner meer van de geschiedenis van mijn geboorteland dan een communistische nazat van uitgeweken Russen die nooit als een gewone Rus in Rusland heeft gewoond en zelf nooit het communisme (of wat ervoor doorging) heeft ervaren.
Hier is bewijs voor mijn vorige stelling: http://www.unian.net/common/391314-p...1933-goda.html.
Er wordt er ook een kaart bij geleverd: http://www.unian.net/files/1282724108.jpg.
De Koebankozakken spreken geen taal die bij het Oekraïens aanleunt. Ze spreken gewoon Oekraïens en zingen dezelfde Oekraïense volksliederen als de rest van hun volk.
De Oekraïense en de Russische culturen zijn zo verwant als jij doet voorkomen, getuige ervan het feit dat gemengde huwelijken tussen Oekraïners en Russen in sommige streken tot ver in de 20ste eeuw niet voorkwamen door onwil van Oekraïners om met Russen te trouwen. De opvallende uitzonderingen waren mensen van adel en intelligentsia.
Zelfs 120 jaar geleden sprak de helft van de Koeban Kozakken reeds Russisch. Nu zo goed als allemaal, zij het met een licht Oekraïens accent, net als de Zuid-West Russen. De meeste identificeren zich trouwens als Rus, en hun regimenten zijn geïntegreerd in het Russische leger.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kuban_...Kuban_Cossacks

En ik weet niet waar jij het haalt dat huwelijken tussen Oekraïeners en Russen niet voorkwamen tot ver in de 20ste eeuw, hoe komt het dan dat ongeveer een kwart van de Russen een Oekraïens klinkende achternaam heeft en een nog groter deel van de Oekraïeners een Russisch klinkende achternaam? Zoveel Oekraïeners vestigden zich in Rusland dat hele regio's de Oekraïense taal spraken eind 19de eeuw, zoals het Oost-Siberische Vladivostok. https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrain...pora#1880-1920
Al deze Oekraïners assimileerden volledig met de Russen, en in die regio's wordt amper nog Oekraïeners gepraat.

Overigens in de 19de eeuw sprak de meerderheid in heel wat Oekraïense steden reeds Russisch.
By the beginning of the 20th century the Russians had become the largest ethnic group in almost all large cities within Ukraine's modern borders, including the following: Kiev (54.2%), Kharkiv (63.1%), Odessa (49.09%), Mykolaiv (66.33%), Mariupol (63.22%), Luhansk, (68.16%), Kherson (47.21%), Melitopol (42.8%), Dnipropetrovsk, (41.78%), Kirovohrad (34.64%), Simferopol (45.64%), Yalta (66.17%), Kerch (57.8%), Sevastopol (63.46%).[8] The Ukrainian migrants who settled in these cities entered a Russian-speaking milieu (particularly with Russian-speaking administration) and needed to adopt the Russian language.https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...age_in_Ukraine
Oud 26 februari 2016, 09:44   #9432
parcifal
Banneling

Standaard

hier die verschrikkelijk corrupte anti-russische neo-nazi's (sic) zelf eens aan het woord over hun regering, europa en rusland.

Huiver ende beeft!

Oekraïense burgers over hun regering, Europa en Rusland
Oud 27 februari 2016, 01:03   #9433
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Belangrijkste medewerker van de burgemeester van Kharkov, een van de weinige tegenstanders van het regime die een hoge positie bekleden(hij werd vervolgd, maar deze werd gestaakt toen hij met drie vierden van de stemmen herkozen werd en bovendien westerse mensenrechtenorganisaties bezwaren maakten tegen z'n vervolging), werd doorgeschoten toen hij het (Joodse) kerkhof waar z'n moeder begraven lag verliet...
https://dninews.com/article/closest-...rkov-shot-dead

Zulke zaken vinden dagelijks plaats in Oekraïne, is nu omdat ik toevallig eens op die website kwam.
Overigens heeft het Oekraïense leger al honderden aanvallen gelanceerd op Donbas, OSVE is daar perfect van op de hoogte, maar communiceert niet op bevel van hogerhand. Maar zelfs de hoogste westerse leiders beginnen hun sterkste twijfels te krijgen bij het Oekraïense regime.

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2016 om 01:05.
Oud 27 februari 2016, 13:05   #9434
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Dit hoor je niet in de westerse media, terwijl als de oppositie in China of Rusland een scheet laat, is dit een hoofdpunt op het nieuws.

https://www.rt.com/news/333142-serbi...unity-protest/
Oud 27 februari 2016, 13:20   #9435
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
hier die verschrikkelijk corrupte anti-russische neo-nazi's (sic) zelf eens aan het woord over hun regering, europa en rusland.

Huiver ende beeft!

Oekraïense burgers over hun regering, Europa en Rusland
Het gaat er om wie je interviewt. Maar volgens opiniepeilingen heeft het regime nog de steun van 5% van de bevolking.
Natuurlijk, Kiev is Oekraïne niet, is altijd veel welvarender geweest, net als Moskou Rusland niet is.
Oud 27 februari 2016, 13:28   #9436
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen in Donbas:

According to The Politnavigator, in Donbass, in the town of Belozersk controlled by Ukraine, there was a mass brawl between soldiers of the “Azov” battalion and employees of the Town Hall.

The nationalists said they had intended to hold a “peaceful march” to demand a report of the mayor Sergey Makeev. When he came out on the porch of the Town Hall and demanded that the radicals take off their balaclavas, a fight broke out.

Locals were outraged at the actions of the “Azov”. They gathered near the hostel which housed the “liberators” and demanded the withdrawal of the radicals. The latter had to hastily leave the town by bus with Zaporozhye number plates.

https://www.youtube.com/watch?v=OuSWyuAjqUQ
https://dninews.com/article/mass-bra...litary-donbass

Dit toont hoe "populair" het regime is in de door Oekraïne bezette delen van Donbas.

Ondertussen bouwt Rusland snelwegen en spoorlijnen tussen Rusland en de bevrijde delen van Donbas.

https://dninews.com/article/russian-...ready-august-6

Laatst gewijzigd door tomm : 27 februari 2016 om 13:43.
Oud 27 februari 2016, 13:35   #9437
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Dit is de brug tussen de Krim en het Russische vasteland, in een sneltempo wordt die gebouwd.
Dan zullen de Russen eens goed lachen met de Oekraïense blokkade. Die blokkade heeft er alleen voor gezorgd dat alle resterende linken tussen Oekraïne en de Krim zijn verdwenen.

The Russian government's draft resolution of 1 September 2014 requires the bridge to have 4 lanes of vehicle traffic and 2 railway lines.[20] It would probably need to be 4.5 kilometres (2.8 mi) long, and 60 metres (200 ft) high. It will be built along the so-called southern route, utilizing the Tuzla Spit, so that the multi-year construction project does not interfere with ferry operations in the northern end of the strait.[21] The final design has not been selected, however it may be a steel Lattice truss bridge: either a 2-deck bridge with vehicles on the upper deck and trains running beneath, or, parallel trusses with trains on one side, vehicles on the other side. A truss bridge will require dozens of pilings, which will impact the current flowing underneath, and the (relatively narrow) deep water channel would present a challenge to shipping. A suspension bridge with a high clearance would be better for shipping, but would present a major construction challenge.[22]

https://en.wikipedia.org/wiki/Kerch_Strait_Bridge
Oud 27 februari 2016, 18:18   #9438
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Dus die brug kunnen ze wel bouwen, maar er is nog steeds geen snelweg tussen Moskou en St Petersburg...

Na al die jaren.........
Oud 27 februari 2016, 18:18   #9439
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Dus die brug kunnen ze wel bouwen, maar er is nog steeds geen snelweg tussen Moskou en St Petersburg...

Na al die jaren.........
Oud 27 februari 2016, 19:09   #9440
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is de brug tussen de Krim en het Russische vasteland, in een sneltempo wordt die gebouwd.
Dan zullen de Russen eens goed lachen met de Oekraïense blokkade. Die blokkade heeft er alleen voor gezorgd dat alle resterende linken tussen Oekraïne en de Krim zijn verdwenen.
We zullen zien wat de krimse tataren ervan vinden he?
Hun opinie is ondertussen vrijde duidelijk gekend, niet dat jij dat wil horen natuurlijk, dat strookt immers niet met de ingestampte propaganda.

Ook bij de doorsnee (niet tataarse-) inwoner van Crimea is de realiteit ondertussen duidelijk : de economie is daar kapot, het toerisme is onbestaande, Crimea is nu een 'dode zone' die volledig wordt gesubsideerd vanuit rusland (voorlopig nog eventjes). Het is gewoon wachten tot de economische uitzichtloosheid van rusland de schaar zet in die subsidies en dan ligt Crimea er.
Als er dan een referendum zou gehouden worden zouden de resultaten wel eens interesssant kunnen zijn. Niet dat dat ooit zal toegelaten worden vanuit moskou uiteraard, dat is duidelijk.

En je naieve optimimisme over die brug is vrij schattig.
Niet toevallig is het contract ervoor (3 miljard $ dacht ik, maar dat wordt dus uiteindelijk minstens 10 miljard, zoals gewoonlijk, waarvan 40% in de zakken verdwijnt) toegekend aan het vriendje van Putin : Arkady Rotenberg, zijn bedrijfje legt pijplijntjes maar heeft nog nooit 1 brug gebouwd.

Ik schat de kans dat die brug er effectief komt op 50%, en ALS ze er komt, in de loop van 2019 in het beste geval, gaat ze na een plechtige openingsceremonie, quasie onmiddelijk weer dicht voor renovaties, die nog eens een paar miljard gaan kosten en een paar jaar gaan duren.

In het beste geval is de brug bruikbaar tegen 2022, binnen 6 jaar dus.
MAar in 6 jaar kan er veel water onder die 'brug' vloeien.
We zullen zien.

http://www.bbc.com/news/world-europe-31067977

Citaat:
A Russian contract for building a bridge to Crimea has gone to a company majority-owned by a friend of Vladimir Putin who is under Western sanctions.

The $3bn (£2bn) contract was awarded to the SGM Group, owned by Arkady Rotenberg, a childhood friend and judo partner of the Russian president.

The bridge will join Russia directly to the peninsula it annexed from Ukraine in March after a disputed referendum.

It will be pipeline specialist SGM's first bridge, Reuters news agency says.

It is still unclear where on the Kerch Strait the structure will be erected, meaning the span could be anything from 4km to 15km (2.5 to 9 miles).

Announcing the contract in a statement, Russia's transport ministry said the bridge should be finished by the end of 2018.

Currently, Crimea is connected to Russia by sea and by air, while land routes through Ukraine have been affected by the conflict in its eastern provinces.
Rotenberg's legacy?

The annexation of the peninsula sparked sanctions on Russia by the EU, US and their allies and Mr Rotenberg was one of the first Russian businessmen to be put under Western visa bans and asset freezes.

In an interview with Russian daily Kommersant, Arkady Rotenberg welcomed the contract but said it would probably be his last project.

"At 63 I think more about what should be left behind, what will be the results of life," he said.

"Moreover, I long planned to gradually stop running businesses... But the bridge project came along and I decided it was very important to carry it out. It is important for the country."

According to the US Treasury, Arkady Rotenberg and his brother Boris provided "support to Putin's pet projects" by receiving and executing approximately $7bn (£4.7bn) of contracts for the Sochi Olympic Games and state-controlled energy giant Gazprom, through which their personal wealth increased by $2.5bn (£1.6bn).

The brothers deny getting help from the Russian leader for their businesses.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be