![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9521 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Britten hebben zichzelf schaakmat gezet, en de EU kan nu een akkoord dicteren. Zolang het Brits parlement dat akkoord niet goedkeurt, blijven ze gewoon in deze situatie hangen tot aan het verlopen van dat jaar. En dan zijn ze weer, door hun EIGEN wet, verplicht om een nieuw uitstel te smeken, waaraan de EU weeral condities kan aan opleggen. Enzovoort. De Britse wet is nu zo, dat de Britse regering *gedwongen is* om uitstel te vragen aan de EU. De EU kan dus telkens weer de condities dicteren van dat uitstel, en de Britse regering mag dat niet weigeren - door haar eigen wetgeving. De EU heeft het grootste belang om een customs union te bekomen. Maar als de Britten ondertussen lid blijven is dat ook goed, als men de schade kan beperken van Britse sabotage. Als dusdanig gaat er nooit een no-deal meer komen, maar kunnen de Britten wel nog 20 jaar in dit "uitstel statuut" blijven hangen als lid, tot ze een Customs Union tekenen. Maw, de opties die nu open zijn voor de Britten, in de komende jaren zijn: - Art 50 intrekken - blijven hangen in "uitstel met condities" en blijven betalen - een Customs Union aangaan. Die 3 toestanden zijn OK voor de EU. Maw, Tusk heeft, samen met die rare wet die de Britten gestemd hebben, bekomen dat er voor de EU geen nadeel aan zit. Wat meer kan je wensen he ! No-deal is van de tafel door die Britse wet, de EU kan dicteren wat ze willen, en zolang de Britten niet akkoord gaan, blijven ze hangen. De Britten hebben ZELF VAKKUNDIG een Hotel California gemaakt ! ![]() De enigen die nu kunnen beslissen over no-deal, zijn de EU leden. En die wensen dat niet. De dag dat ze dat wensen, kunnen ze dat. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2019 om 10:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9522 |
Banneling
|
![]() Ik volg PatrickVe hier in, dit is een Hotel Californie.
De EU heeft nu alle kaarten in handen. Men is trouwens in de UK nu volop aan het schieten op de queen. Die zou deze wet geen Royal Ascension mogen hebben gegeven. Ze heeft haar veto niet meer gesteld sinds 1707, dus dat zou een unicum zijn geweest. Andere zaak dat men haar kwalijk neemt: het UK heeft geen grondwet die de queen haar rol regelt (ze is nu ceremonieel), maar er zijn precedenten genoeg waarin de koning de macht grijpt om orde op zaken te stellen. Ook dat verwijten de Brexiteers de Queen nu, dat ze dat niet heeft gedaan. Alleen beseffen ze een ding niet: ![]() De Queen is 90+, en kan dus steunen op wat perspectief. De kans is reeel dat ze wel het nut inziet van de EU als vrede-bewaker. Dus het idee dat ze voor de brexit is, kan wel eens onwaar zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9523 |
Banneling
|
![]() Volgens het verdrag van Lissabon: De EU kan het aantal commissarissen verminderen van het huidige 28 - elke lidstaat één. De enige Britse commissaris moet weg, zegt Macron, bij een jaarverlenging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9524 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9525 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu hun "democratische instellingen" dingen beslissen die tegen hun goesting zijn, gaan ze aan de Queen verwijten dat de het democratische proces NIET verstoort ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9527 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een soft deal is Brexit, dan zijn ze geen lid meer. Jouw uitspraak is metaforisch natuurlijk. Maar <Hotel California> is dat niet, je kan het hotel helemaal niet uit. Soft Deal is economisch. Voor de rest kunnen ze thuis doen wat ze willen. The Deal zit in de buis voor binnenkort: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2019 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9528 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het hangt dus af van je standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen deal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9531 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() May verdedigt het toch als een deal.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9532 |
Banneling
|
![]() Je standpùnt staat constant volledig haaks op de taak van Tusk en op de feiten.
Jouw NO Deal is gesneuveld. En dat is 100% door de Britten. Voor de rest zijn ze aan het werken aan een soft deal waar ze bijna zeker binnenkort overeen zullen over komen. Enkel als het volk die wegstemt dan betekent dat Remain en daarmee basta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9533 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus een deal om mogen aan onderhandelingen te beginnen. Dat was te nemen of te laten. De Britten hebben het gelaten, maar tevens zichzelf verboden om geen deal te hebben. Dus nu hebben ze zichzelf vastgezet. Nu gaan ze niet alleen die voorwaarden op hun neus hebben, maar nog extra dingen erbij. Tot de enige opties die de UK over heeft, dingen zijn die de EU goed uitkomen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 april 2019 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9534 |
Banneling
|
![]() The political fall-out for the Tories should be huge
Dat interesseert me meer dan nog een paar maand Brexit gedoe, daarvan valt nu wel te zien dat er een verwaterde versie komt, tenzij het volk inspraak krijgt en dan wordt het Remain. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2019 om 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9535 |
Europees Commissaris
|
![]() Zou de EU ze dan geen boete moeten opleggen voor de verloren energie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9536 |
Banneling
|
![]() ![]() Welnee, iedereen heeft recht proberen uit te stappen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn No Deal, ha, de Britten zouden best wel een soft deal aangenomen hebben als die wat minder rigoureus was, de enige soft deal die de EU blijkbaar kent is volledige onderwerping zonder dat je verder nog iets in te zeggen hebt. Ik vind dat Tusk het te hard heeft gespeeld, zijn soft deal is belachelijk en vernederend dus in dat geval zullen ze de Brexit gewoon afzeggen en in de EU van binnenuit lastig gaan doen de volgende decennia. Prachtig zeg. ![]() De kans op een harde Brexit is er ook nog steeds, wat een zooitje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9538 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9539 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9540 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Standaard optie niet nee want de regering blijft er tegen en dus zal het aan het Parlement overgelaten worden met een binding vote. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 april 2019 om 13:44. |
||
![]() |
![]() |