Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2016, 16:45   #941
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Zeker, maar wel een generatie die nog in het verleden leeft .. The Great British Empire
Het is net dit soort mentaliteit die U hier etaleert die dit soort kiesgedrag in de hand werkt.

Aanvaard een keer waar een bevolking voor kiest. Dat heet DEMOCRATIE.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:46   #942
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar alles wijst erop dat Boris Johnson premier wordt (ze gaan hem dwingen). En dan staat hij in de hoogst vervelende positie waar hij Cameron in wou brengen.
Misschien was het wel de bedoeling van Johnson om Cameron hierdoor te laten opstappen. Maar als het echt zijn bedoeling was om zelf premier te worden dan was dit toch een domme zet gezien hij zijn kak nu al aan het intrekken is. Lachwekkende figuren hoor in dat leave kamp. Farage ook: hij geeft nu al toe dat hij een hoop leugens heeft verteld.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:47   #943
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is net dit soort mentaliteit die U hier etaleert die dit soort kiesgedrag in de hand werkt.

Aanvaard een keer waar een bevolking voor kiest. Dat heet DEMOCRATIE.
Ik aanvaard het, laat ze er zo snel mogelijk uitstappen, maar Boris wil blijkbaar niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:47   #944
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze niet hervormen geef ik de EU nog een paar jaar.

Maar ik vermoed dat door als eerste te gaan, de pijn voor het VK het grootste gaat zijn.
Ze gaan niet hervormen. Daarvoor zijn het politici. In theorie zijn het democraten, in praktijk doen ze gewoonweg hun goesting tegen de wil van de bevolking in en dan staan ze te zeuren dat ze het deksel op hun neus krijgen.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:48   #945
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een groot deel van de Britse pers is in handen van Rupert Murdoch - je weet wel de eigenaar van je favoriete zender Fox News - en die is bekend anti-E.U. Op de vraag wat hij toch tegen de E.U. had, zei Rupert Murdoch: simpel, als ik Downing street bel, dan doen ze wat ik ze vraag. Als ik naar de Europese Commissie bel, dan luisteren ze niet naar mij.

Dat is dus de realiteit van de fameuze "sovereignty of Parliament" in een burgerlijke democratie.
Wat het meest overwoog in de pers was een anti brexit propaganda. Mischien bekijk ik mijn zogezegde favoriete zender niet genoeg dan. U blijkbaar wel.

U blijft wraakdragend merk ik en in die houding ontwijkt u de leugen niet. En dat allemaal omwille van meningsverschillen over uw religie.

Ik heb ook een woord voor u "Geniepigaard". Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar uiteindelijk beter dan gemanipuleerd te worden.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:48   #946
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Misschien was het wel de bedoeling van Johnson om Cameron hierdoor te laten opstappen. Maar als het echt zijn bedoeling was om zelf premier te worden dan was dit toch een domme zet gezien hij zijn kak nu al aan het intrekken is. Lachwekkende figuren hoor in dat leave kamp. Farage ook: hij geeft nu al toe dat hij een hoop leugens heeft verteld.
Ja maar hij had gedacht en gehoopt dat het geen Ja zou worden, dan kon hij Cameron verder in de wind zetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:49   #947
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat het meest overwoog in de pers was een anti brexit propaganda. Mischien bekijk ik mijn zogezegde favoriete zender niet genoeg dan. U blijkbaar wel.

U blijft wraakdragend merk ik en in die houding ontwijkt u de leugen niet. En dat allemaal omwille van meningsverschillen over uw religie.

Ik heb ook een woord voor u "Geniepigaard". Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar uiteindelijk beter dan gemanipuleerd te worden.
Al eens van tabloids gehoord?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:51   #948
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik aanvaard het, laat ze er zo snel mogelijk uitstappen, maar Boris wil blijkbaar niet.
Heb je hier een bron van? Is dit geen tactiek: eerst weigeren en pas later aanvaarden om het niet al te erg te laten opvallen dat hij geen moer om Brexit geeft, maar gewoon zijn "vriend" David's postje wou afpakken?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:52   #949
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De EU weet geel goed wat ze gaan doen? Ze spelen gewoon blufpoker met de Britten die nu last krijgen van een droge keel en weke knieën. Ik denk dat er veel van het leave kamp nooit gedacht hadden dat ze zouden winnen en dat ze daarom geen plannen hebben gemaakt hoe het nu verder moet.

Cameron heeft zijn conclusies getrokken en stapt op. Zijn opvolger zal niet verplicht zijn om effectief uit de EU te stappen. Men zal dit laten bekoelen en nog wat doemscenario's verkondigen en binnen één jaar wil geen enkele Brit nog uit de EU stappen.
Beste wat hij doen kan, als wel z'n partij de komende 7 jaar geen regeringsverantwoordelijkheid ambiëren.
Brexit en de gevolgen ervan geheel en al overlaten aan z'n opvolger.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:53   #950
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heb je hier een bron van? Is dit geen tactiek: eerst weigeren en pas later aanvaarden om het niet al te erg te laten opvallen dat hij geen moer om Brexit geeft, maar gewoon zijn "vriend" David's postje wou afpakken?
Maar wat gaat hij doen als hij premier wordt? Hij zou wel eens de kortst regerende premier van de UK kunnen worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:57   #951
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Wil je het stemrecht van ouderen afnemen dan?
Waarom zou ik dat willen?

De jongeren in kwestie willen dat niet eens, maar ze zijn wel boos dat ouderen de deur naar hun carrière verder dicht doen omdat ze bang zijn voor een paar vluchtelingen en zij toch al droog zitten met hun veel te goedkope pensioentje. Ze hadden misschien wat meer empathie verwacht van de generatie makkelijk.

Ze hebben wel ergens een punt vind ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Vreemdelingen ('jongeren') hebben remain gestemd.
De EU is een verbruiningsmachine.
En dat weten ze.
Zodra jij mij statistieken laat zien waaruit blijkt dat 75% van de Britse jongeren van niet-Westerse afkomst is geloof ik je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat een zever. Dat is haatzaaierij. Ik las ook al een pers die leek te insinueren dat de regen in London er iets mee te maken zou hebben.
Ja, dat heb je bij elke verkiezing hè? En ik vond het in dit geval wel vermakelijk, met bovendien wel een punt erin.

Als je hier in Nederland die stemming zou houden zou je denk ik wel 60% voor uittreding krijgen bij de jongeren. De Britten willen en kennelijk nog wel wat van maken, maar de kwetsbare groep, die toch al het hardst getroffen is door de crisis net op het moment dat ze de basis moeten leggen voor de rest van hun volwassen leven, krijgt hier nog een klap van mee.

Wij zijn de verloren generatie, en we moeten steeds maar "gewoon harder werken" van de mensen die hun hele twintiger jaren hippie zijn geweest en daarna nog eens eeuwige student.

Even wat sterk uitgedrukt...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 24 juni 2016 om 17:02.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:57   #952
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het is net dit soort mentaliteit die U hier etaleert die dit soort kiesgedrag in de hand werkt.

Aanvaard een keer waar een bevolking voor kiest. Dat heet DEMOCRATIE.
Als u goed gelezen zou hebben, begon m`n zin met ... zeker
Ofwel, de uitslag is zoals deze is, maar wel mee door een generatie die nog sterk in het verleden leeft.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:59   #953
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Heb je hem niet gehoord: het is allemaal niet zo dringend, laten we het langzaam aan doen. Hij doet het momenteel in zijn broek
Dat is inderdaad het geval. Je moet al snel minimum twee jaar rekenen. Er moet enorm veel onderhandeld worden, wetten aangepast, enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 16:59   #954
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.769
Standaard

UK buiten.
Euh of wie weet wilt Schotland bvb bij de EU blijven...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juni 2016 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:00   #955
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.581
Standaard

Als ze zouden blijven uitstellen dan is het eurosceptisch blok in de EU dood natuurlijk. Zie je Farage al blijven zaniken in het Europees parlement terwijl ze eruit kunnen maar er niets gebeurt ?
De economie kan ook weinig kanten uit zonder koers. Wat moet een bedrijf als, zeg maar Airbus, nu met hun Britse samenwerking in troebele omstandigheden.
Als er nog een beetje rationaliteit zit bij de Britten dan gaan ze nu zo snel mogelijk voor een ordelijke scheiding, en laten ze Schotten en Ieren ook hun ding doen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:00   #956
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De jongeren in kwestie willen dat niet eens, maar ze zijn wel boos dat ouderen de deur naar hun internationale carrière verder dicht doen omdat ze bang zijn voor een paar vluchtelingen en zij toch al droog zitten met hun veel te goedkope pensioentje. Ze hadden misschien wat meer empathie verwacht van de generatie makkelijk.
Wat natuurlijk allemaal onzin is. Er worden enorm veel buitenlanders in Zwitserland.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:00   #957
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat het meest overwoog in de pers was een anti brexit propaganda. Mischien bekijk ik mijn zogezegde favoriete zender niet genoeg dan. U blijkbaar wel.
Tja, op Fox News zul je niet horen dat Rupert Murdoch de eigenaar is, net zomin als je zult horen dat hij eigenaar is van vele tabloids die al jaren stemming maken tegen de E.U., tegen migranten, tegen de vakbonden, tegen Jeremy Corbin, enzovoort.

Citaat:
U blijft wraakdragend merk ik en in die houding ontwijkt u de leugen niet. En dat allemaal omwille van meningsverschillen over uw religie.

Ik heb ook een woord voor u "Geniepigaard". Jammer dat het zo heeft moeten lopen. Maar uiteindelijk beter dan gemanipuleerd te worden.
Omdat ik je rechtse standpunten weerleg, ben ik plots "haatdragend" en een "geniepigaard" en moet je er bovendien "uw religie" bijsleuren. Ik weet niet of je het merkt, maar je geeft altijd zelf het beste argument tegen je eigen stellingen...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:03   #958
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar wat gaat hij doen als hij premier wordt? Hij zou wel eens de kortst regerende premier van de UK kunnen worden.
Het zijn pas verkiezingen in 2020, hé. En met de steun van Rupert Murdoch die smeercampagne na smeercampagne zal blijven opzetten tegen Corbyn, maakt hij nog een goede kans om die te winnen.

(Maar ik hoop natuurlijk wel dat hij snel zijn meerderheid verliest, en Corbyn snel in Downingstreet zijn intrek kan nemen. Hoop doet leven, zeker in deze bange dagen van opkomst van het fascisme... )

Soit: heb je een bron dat Boris zijn staart aan het intrekken is?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:04   #959
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Waarom zou ik dat willen?

De jongeren in kwestie willen dat niet eens, maar ze zijn wel boos dat ouderen de deur naar hun internationale carrière verder dicht doen omdat ze bang zijn voor een paar vluchtelingen en zij toch al droog zitten met hun veel te goedkope pensioentje. Ze hadden misschien wat meer empathie verwacht van de generatie makkelijk.

Ze hebben wel ergens een punt vind ik.



Zodra jij mij statistieken laat zien waaruit blijkt dat 75% van de Britse jongeren van niet-Westerse afkomst is geloof ik je.
75% procent slaat nergens op.
Evengoed als al die zogenaamde vluchtelingen geklets is. Waar komen de meeste allochtonen vandaan (incl. Islamieten) ... Britse Gemene best.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 17:04   #960
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een groot deel van de Britse pers is in handen van Rupert Murdoch - je weet wel de eigenaar van je favoriete zender Fox News - en die is bekend anti-E.U. Op de vraag wat hij toch tegen de E.U. had, zei Rupert Murdoch: simpel, als ik Downing street bel, dan doen ze wat ik ze vraag. Als ik naar de Europese Commissie bel, dan luisteren ze niet naar mij.

Dat is dus de realiteit van de fameuze "sovereignty of Parliament" in een burgerlijke democratie.
En de gehele Belgische pers is pro-Europa. Men had hen gisteren eens moeten bezig horen. Walgelijk.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be