![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En alcohol... LOL Laatst gewijzigd door uilenspiegeltje : 22 november 2008 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jammer dat u daar over leest. Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 22 november 2008 om 16:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zeg niet nooit. Gisteren gezien in National Geographic van de hardste gevangenissen in Amerika waar een totaal verbod op tabak is. Resultaat, gedetineerden laten nu tabak binnen smokkelen van (jawel) cipiers en betalen 1000$ voor 3 sloffen En verkopen ze door aan 500$ per slof onder elkander. Of per sigaret. Minimum 5$ Tabak brengt momenteel meer op in die gevangenis dan drugs. En aldus een nieuw crimineel zakenfeit.
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zie waar het uitgekomen is inmiddels. Een niet meer te stoppen internationale handel in soft drugs en hard drugs. Zeer omvangrijk geworden, zeer veel verslaafden.
![]() |
![]() |
#946 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is wel eigenaardig... Of koopt men dat voor de smaak? *********************** Als men in google gewoon vaporizer ingeeft, dan krijgt men maar eventjes 1.500.000 resultaten... Erg gerust in de gezondheid van cannabis roken zullen de smoorverliefden schijnbaar niet zijn... LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorheen waren de coffeeshops nog gewoon kleine eethuisjes. Maar al gauw verkocht men nog 5% eten en dergelijke en 95% drugs.
Toen schakelde men over naar drugshuisjes of coffeeshops. Er was toen nog weinig controle op de hoeveelheden ook. Inmiddels wordt de mensen die in de cannabis werken, illegaal uiteraard geschat op circa 10'000 in Nederland alleen al. Bovendien is het van natuurlijke teelt veranderd naar geforceerde teelt vol met pesticiden en andere schadelijke rommel om snellere groei te hebben. En de thc bereikt al pieken tot 35%, wat al lang niet meer onder soft drugs kan gerekend worden. Komt er nog bij dat handelaars geen verschil maken tussen hard of soft drugs en gewoon alles aanbieden. De straffen zijn toch min of meer hetzelfde en de opbrengst is veel hoger. Dat zijn commerciële handelaren. Is allemaal begonnen met wat selectieve thuisteelt van gebruikers trouwens.
![]() |
#948 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zo heeft Zweden moeten smeken en soebatten om een vrijstelling voor het Nationale Product (Ikoon) SNUSS te krijgen. Via Internet kan je deze pruimtabak bestellen en geleverd krijgen ook als er een verbod komt in je eigen land.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Minister
|
![]() Citaat:
35%? Graag bewijzen.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 22 november 2008 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me soms af of de mensen hier restricties op hun zoekmachine hebben? Maar goed, zal nog eens een link geven. http://www.drugsoverlast.nl/Nederwie...%20voorbij.pdf
![]() |
![]() |
#953 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kweek is inderdaad al altijd illegaal. Omdat er actiever gezocht wordt en strenger gestraft, zijn de kleine thuiskwekers gestopt en is de kweek grootschaliger geworden, met alle gevolgen van dien. "Het Trimbos-instituut verzamelt informatie over de sterkte van cannabis, dat wil zeggen de concentratie van werkzame bestanddelen, vooral THC (tetrahydrocannabinol). Sinds 2000 worden geregeld monsters van verschillende cannabismonsters aangekocht en chemisch geanalyseerd. • In alle peilingen bevatte de Nederlandse wiet gemiddeld meer THC dan wiet die werd geïmporteerd. • Figuur 2.7 laat zien dat het gemiddelde THC-gehalte in nederwietmonsters tussen 2000 en 2004 fors is gestegen. In 2005 trad een daling op in het gemiddelde percentage THC van 20 naar 18 procent, die zich in 2006 niet verder voortzette. In 2007 daalde het gemiddelde percentage verder naar 16 procent. • Het percentage THC in geïmporteerde wiet schommelde in de afgelopen jaren rond de zes procent. • Het percentage THC in geïmporteerde hasj was jarenlang ongeveer even hoog als in nederwiet. Van 2006 naar 2007 deed zich echter een forse daling voor in het gemiddelde percentage THC in geïmporteerde hasj van 18,7 naar 13,3 procent. • Nederwiet is grotendeels afkomstig van de intensieve en professionele binnenteelt, die vergeleken met de buitenteelt doorgaans wiet oplevert met een hoger THC-gehalte." Een straathandelaar verkoopt inderdaad dikwijls zowel soft als harddrugs. In een coffeeshop zal je nooit harddrugs kunnen kopen, zelfs geen alcohol. Test het eens uit. Ga eens binnen in een coffeeshop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle wietmonsters samen bevatten gemiddeld 16,1% THC en de hasjmonsters 20,4% http://www.wodc.nl/images/ewb04thc_S...cm44-58234.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De coffeeshops worden tegenwoordig redelijk streng gecontroleerd en men zal niet snel wat anders aanbieden dan wat mag. Maar die handelaren van de coffeeshops kopen hun product eveneens van de handelaren die daar in allerlei bezig is, en de opbrengst van soft drugs worden geïnvesteerd in hard drugs vanwege de meeropbrengsten. Dus het één is hoofdzakelijk verbonden met het andere. En ja kwaliteit verschilt, net als de in en verkoopprijs. Maar van de restpartijen, het afval zeg maar maken ze nog eens hasj (of toch iets dat er voor moet doorgaan) en dat bevat pieken tot 35% Ondertussen is dat een industrie geworden en die zal echt niet tegen zijn eigen winkel spreken.
![]() |
![]() |
#957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle wietmonsters samen bevatten gemiddeld 16,2% THC en de hasjmonsters 23,1%. http://www.ukcia.org/research/THC-co...Wiet2005-6.pdf http://www.wodc.nl/images/ewb04thc_S...cm44-58234.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze coffeeshophouder denkt dat er 10.000 mensen werken in de cannabis. Jij maakt daarvan "men schat" Dezelfde coffeeshophouder zegt "We komen ook wel eens hasjolie tegen met een THCgehalte van 35%." Jij doet alsof er wiet gekweekt wordt met THC-gehalte van 35%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de olie komt van wiet.
![]() |
![]() |
#960 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel wiet draai je in een joint en hoeveel hasj? P.S. Je link baseert zich op het rapport van 2002. Ik gaf je de link naar het laatste rapport. |
|
![]() |
![]() |