![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar mijn gevoel kan er in Vlaanderen (en erbuiten, de staatsgrenzen zijn geen muren) erg veel gedaan worden. Ik heb nooit last gehad van het gevoel dat dat niet kon. En ik leid geen doorsneeleven...
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kim De Gelder had tijd genoeg om het landschap te ontdekken (hij was werkloos). Als gij werkloos zijt, hebt ge ook tijd, ge moet het alleen maar willen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veel mensen zetten kritisch vermogen op 0 en halen hun opinie uit de krant. De media op hun beurt trekken zich eigenlijk niet veel aan van wat er precies gebeurt. Zij zijn enkel geïnteresseerd in oplage. En zij redeneren: emotie verkoopt en kritische opinie niet. Samenloop van omstandigheden eigenlijk.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 januari 2009 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Is het u trouwens nog niet opgevallen wat een ZURE GRAUWE gezichten vlamingen over het algemeen trekken? Of hebt u zelf ook zo'n gezicht waardoor u dat niet ziet? Laatst gewijzigd door Bhairav : 26 januari 2009 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Banneling
|
![]() Zij hebben de weldaden van Thc en andere kunstmatige 'happymakers' nog niet mogen ondervinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
|
![]() Citaat:
Mensen kleden zich ook in grijze grauwe kleuren. Is dat om één te worden met de omgeving? Ge word echt nogal bekeken als ge er niet aan meedoet, niet zozeer omdat ge opvalt maar omdat ge het lef hebt u ergens echt in uit te leven buiten de muren van een dancing of jeugdcafé... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw antwoord springt ge plots van het concrete niveau van deze zaak naar het algemene niveau (de maatschappij). Het gaat niet over De Gelder, die had wel tijd. Ik verwacht van u dus een antwoord dat de kwestie niet ontwijkt.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 januari 2009 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
|
![]() Citaat:
Het zal in ieder geval toch aan de omgeving liggen. Mensen worden niet opgevoed tot het struikschijten, en hij ook niet. Dus het landschap en hou nu uw bek, want ik denk dat ik niet alleen sta met mijn mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge praat naast de kwestie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Europees Commissaris
|
![]() Er kan pas constructief aan iemand's perspectief gewerkt worden indien de patient het zelf beseft. EN ik denk niet dat U daar aan toe bent.
![]() |
#954 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik spreek uit persoonlijke ervaring en ga niet in detail treden, maar mijn zus (toen 8 jaar) kwam met de verschrikkelijkste verhalen naar huis en school. Ook de school ving dingen op die totaal ongeoorloofd waren. Mijn vader heeft het toen in proces getrokken (ouders gescheiden) en kreeg na heel lang gebakkelei te horen: uw dochter zit in een niet aan te raden omgeving, maar zolang er geen accuut gevaar is kun je niets doen... We zijn nu 4 jaar verder, en stilaan merken we de gevolgen van haar "niet aan te raden omgeving" En zij heeft het geluk dat ze nog een houvast heeft bij mijn vader én bij mij. Hoe moet het dan met kinderen die in zulke situaties zitten, en geen andere mensen hebben om op terug te vallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voorbeelden: "Wiske": "Onweerstaanbare drang" om haar man te vermoorden "Lhermitte": "Haar man" die de schuldige zou zijn van haar misdaden
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw verzuurdheid is betreurenswaardig. Ik wens u snel wat minder "verontrusting" en wat meer evenwicht toe.
![]() |
![]() |