Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2010, 06:51   #941
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Geef de keizer wat de keizer toebehoort en God wat Hem toebehoort.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 07:09   #942
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik zou zeggen probeer het eens uit..

Vraag het eens aan sugar of ze handjes geeft aan vreemde mannen

Waarom zou ik het aan 1 iemand moeten vragen ??... Ik zal het nog eens herhalen want blijkbaar heb je post nummer 900 niet gelezen.

http://forums.hababam.nl/archive/ind...26791-p-2.html
Citaat:
Ik ben er wel van bewust, maar geef alsnog een hand. Uit respect, vriendelijkheid, vriendschap. Ik kan gewoon niet anders, zo luiden de normen hier. Natuurlijk ben ik mijn eigen normen niet vergeten, maar ik kan gewoon niet anders om het zo toe te geven.

Citaat:
Ik kan het niet maken om niet mijn hand te geven op mijn werk. En dit is niet wat iedereen kan accepteren op 't werk. De regels die zijn opgesteld met verplichtingen binnen de Islam zal ik nooit ontkennen, maar het blijft moeilijk om in deze maatschappij je geloof goed na te leven.

Laatst gewijzigd door Wisord : 26 november 2010 om 07:11.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:47   #943
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Waarmee je bevestigd dat je jee iota van die post hebt begrepen ?

We gaan het nog één keer proberen :

handdruk : dé norm
kussen : niet dé norm
( deze geef ik u, want hierover valt al te discussiëren )

anti-discriminatie wetgeving, summier : gaat over het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen

Jouw ( jullie) ergernis : een zekere pipo behandelt jou anders vanwege het vrouw-zijn ( aldus jou )

Mijn (onze) opmerking : Er zijn bij ons ook nog verschillende behandelingen waar we onderscheid maken op basis van sekse... vaak totaal 'onschuldige' dingetjes , luttele dingetjes waar we ons niet aan storen ( net vanwege het ingeburgerd gebruik ) ... maar ze zijn er niettemin.
Doch staat men niet te schreeuwen dat men dan de anti-discriminatiewet maar moeten toepassen

Jouw (jullie) bemerking : Jamaar, da's ook maar meer dan normaal want da's de norm

Mijn (onze) commentaar : Da's maar goed ook dat men hier geen beroep doet op die wet omdat die wetgeving daar helemaal niet voor in het leven geroepen , noch vallen die zaken onder wat de wet definieert onder 'handelen' noch is er sprake van een onrechtmatig daad.

Hebt ge 'm nu ?
Gaan we nu die toer op?
je schrijft' er zijn nog luttele dingetjes waar we ons niet aan storen, onderscheid op basis van sekse"..wat een dooddoener!
En daarom moeten wij goedvinden dat de hand van vrouwen geweigerd wordt, omdat je mogelijk als vrouw kunt menstrueren en dus onrein bent , omdat meneer zich dan opnieuw moet wassen voor het gebed..
U was het er toch mee eens dat je met een dergelijke mentaliteit over vrouwen korte metten hoort te maken, en nu minimaliseer je weer, alsof het " dingetjes" zijn waar we ons niet druk over zouden moeten maken?
Mooi wel, tenzij u dus vindt dat je vrouwen mag discrimineren omdat het vrouwen zijn, uw geschipper is vermoeiend!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 11:59   #944
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Begin dan maar te juichen .... http://forums.hababam.nl/archive/ind...26791-p-2.html

Pagina's vol , ik vraag me af waar jullie deze wacko veronderstellingen blijven halen ..
Ik juich en ik ben blij te zien dat er bij moslims onderling ook discussie over het onderwerp bestaat en dat sommigen begrijpen dat ze zich moeten aanpassen aan onze normen. Doe zo voort, zeg ik tegen die mensen!
Oud 26 november 2010, 12:06   #945
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En op basis van welke criteria volg jij dan de richtlijnen van uw heilig boekje? punt 1 zal ik doen, want dat kan ik aan (ik verkleed met dus dagelijks met een schaamlap want dat vind ik plezant, dan val ik op)
punt 2 vind ik niet leuk want handjekap en voetjekap doen pijn
punt 3 vind ik leuk als het een ander overkomt : steniging gebeurt alleen als ze overspel gepleegd heeft en dus moet ze zich maar niet laten verkrachten zonder getuigen erbij.
Ik herhaal nog even de vraag aan Suqar7loe want hier heb ik nog geen antwoord op gekregen. Nochtans vind ik het heel belangrijk.
Als moslims vinden dat de koran het rechtstreekse en vooral onvervalste woord van Allah is, wat doen ze dan met Allah's woord dat zegt dat de aarde is uitgespreid als een tapijt en dat de bergen pinnen hebben om dat tapijt vast te houden en aardbevingen te voorkomen?
Wat met de modderige poel waar de zon in onder gaat? De 7 hemelsferen waar de zon en de maan in hangen, en lantaarns schijnen te zijn? De sterren die in de volgende hemelsfeer hangen ?
Hoe rijm je al die "onvervalste rechtstreekse woorden van Allah" met de huidige kennis van de wetenschap?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:31   #946
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

0
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heb je dan aangetoond?
Dat het je enkel te doen is om af te geven op moslims en niet zozeer op hun ideeën en gebruiken, aangezien je:
1) geen problemen hebt met dezelfde ideeën en gebruiken bij andere religies omdat volgens jou aanhangers daarvan "geen wijken terroriseren of vrouwen lastig vallen"
2) die ideeën en gebruiken duidelijk niet de oorzaak zijn van "het terroriseren van wijken en het lastig vallen van vrouwen", aangezien aanhangers van andere religies met dezelfde ideeën en gebruiken dat dus niet doen volgens jou

Citaat:
Uiteraard is cultuur meer dan religie maar sommige culturen zijn meer dan anderen op religie gebaseerd. Sommige culturen hebben juist om die reden problemen met de interactie met de samenleving, getuige de eis om steeds en overal een hoofddoek te dragen binnen een seculiere samenleving, de verwachting apart te kunnen zwemmen, de eis dat mannelijke artsen geen vrouwen behandelen, de problemen wanneer een meisje stage doet als verpleegster en dan ook mannelijke patienten moet wassen, het weigeren vrouwen een hand te geven, de verwachting dat wanneer allochtone vrouwen gebruik maken van ruimtes daar geen mannen aanwezig zijn, ook geen technici, de weigering om activiteiten bij te wonen wanneer er mannen aanwezig zijn, moet ik nog even doorgaan?
Al die zaken vind je ook terug bij bijvoorbeeld orthodoxe joden hoor... En daar zijn geen problemen mee volgens jou. De cultuur van orthodoxe joden is even sterk gebaseerd op religie als die van (sommige) moslims. Maw het is dus idd nogal onnozel om religie als de bepalende factor naar voor te schuiven.

Laatst gewijzigd door Edina : 26 november 2010 om 12:31.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:00   #947
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
0

Dat het je enkel te doen is om af te geven op moslims en niet zozeer op hun ideeën en gebruiken, aangezien je:
1) geen problemen hebt met dezelfde ideeën en gebruiken bij andere religies omdat volgens jou aanhangers daarvan "geen wijken terroriseren of vrouwen lastig vallen"
2) die ideeën en gebruiken duidelijk niet de oorzaak zijn van "het terroriseren van wijken en het lastig vallen van vrouwen", aangezien aanhangers van andere religies met dezelfde ideeën en gebruiken dat dus niet doen volgens jou

Al die zaken vind je ook terug bij bijvoorbeeld orthodoxe joden hoor... En daar zijn geen problemen mee volgens jou. De cultuur van orthodoxe joden is even sterk gebaseerd op religie als die van (sommige) moslims. Maw het is dus idd nogal onnozel om religie als de bepalende factor naar voor te schuiven.
De Deense psycholoog Nicolai Sennels denkt daar toch iets anders over :Deens psycholoog: "Islam bevordert criminaliteit"
Oud 26 november 2010, 14:07   #948
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
De Deense psycholoog Nicolai Sennels denkt daar toch iets anders over :Deens psycholoog: "Islam bevordert criminaliteit"
Tis een vree psycholoog als zowat heel zijn carrière bestaat uit moslimbashen.
Nuja, iedereen komt wel geloofwaardig over zeker als ge op academische wijze uw redneckgemeenschap vertegenwoordigt.

Iemand met de status (en dus loon) van psycholoog zal trouwens ook niet snel uithalen naar de mafia bvb. Gewoon een kwestie van op slinkse wijze de echte gevaren te omzeilen.

Laatst gewijzigd door Lincola : 26 november 2010 om 14:09.
Lincola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:26   #949
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Iemand met de status (en dus loon) van psycholoog zal trouwens ook niet snel uithalen naar de mafia bvb. Gewoon een kwestie van op slinkse wijze de echte gevaren te omzeilen.
Kent U één academicus of politicus die de maffia verdedigd ? Maar ik ken vele academici en politici die de Islam verdedigen. De maffia bestrijden is niet zonder risico idem dito wat betreft de Islam. Eens lid van de maffia is dat voor het leven idem dito wat betreft de Islam. De maffia verlaten bekoop men dikwijls met het leven idem dito wat betreft de Islam.
Oud 26 november 2010, 14:30   #950
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Kent U één academicus of politicus die de maffia verdedigd ? Maar ik ken vele academici en politici die de Islam verdedigen. De maffia bestrijden is niet zonder risico idem dito wat betreft de Islam. Eens lid van de maffia is dat voor het leven idem dito wat betreft de Islam. De maffia verlaten bekoop men dikwijls met het leven idem dito wat betreft de Islam.
Maffia was misschien een slecht voorbeeld, maar dat kon jij ook geweten hebben, gewoon omdat de maffia allang niet meer actueel is.
Juist, de islam focust zich idd op het uitroeien van niet-meer-gelovigen op dezelfde manieren zoals de maffia. Een paar keer op rij niet meer komen opdagen in de moskee en gegarandeerd de volgende week een scherpschutter op het balkon aan de overkant van de straat. Toon mij eens bronnen van uw vergelijkende studie tussen maffia en islam?
Oud 26 november 2010, 14:30   #951
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sicilië was het laatste stuk van Europa dat door de Mohammedanen werd bezet. Ze zijn daar maar verdreven rond het einde van de 11de eeuw.
Maffia is afgeleid van een arabisch woord.

Maffia IS afgeleid van de islamitische principes. Wat dacht je van het betalen van "beschermingsgeld"?

wanneer gaan die oogkleppen toch eens afvallen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2010 om 14:33.
Oud 26 november 2010, 14:34   #952
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Maffia is afgeleid van een arabisch woord.
Citaat:
Mu betekent moed, Afat het beschermen van de zwakkeren tegenover de sterken.
Ook qua betekenis zeker?
Oud 26 november 2010, 14:44   #953
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook qua betekenis zeker?
Oorspronkelijk wel ja. Later is het een Robin Hood-achtige clan geworden, die dan nog weer later tot de huidige criminele organisatie en staat binnen een staat is verworden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:44   #954
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook qua betekenis zeker?
mu afat??? lijkt me niet op "maffia" te zijn gebaseerd.

Citaat:
mafia
1875, from It. Mafia "Sicilian secret society of criminals" (the prevailing sense outside Sicily), earlier, "spirit of hostility to the law and its ministers," from It. (Sicilian) mafia "boldness, bravado," probably from Arabic mahjas "aggressive, boasting, bragging." Or perhaps from O.Fr. mafler "to gluttonize, devour."
http://www.etymonline.com/index.php?term=mafia

Het lijkt me eerder dat de origine van de maffia groepering mag gezocht worden in een overblijfsel van muzelmannen die undercover nog steeds volgens hun islamitische (yizyah taksen, doodstraf op afvalligheid... roofovervallen...) handelden tegen de nieuwe regering na het omverwerpen van de islamitische bezetting. Wat die franse benaming daarbij zou komen doen is me een raadsel.

Citaat:
Many people also believe that Arabic affected the word 'mafia' during the period of Arab control of Sicily, after the fall of the Roman Empire in 846 AD. 'Mahias' is an Arab word meaning 'bold man', and this is believed to be incorporated into the modern term mafia, which also implies the bold and aggressive nature of its constituents. (Hess)
http://www.umich.edu/~themafia/etymology.htm

Oud 26 november 2010, 14:53   #955
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Waarom zou ik het aan 1 iemand moeten vragen ??... Ik zal het nog eens herhalen want blijkbaar heb je post nummer 900 niet gelezen.

http://forums.hababam.nl/archive/ind...26791-p-2.html
Ik vraag me wel af of ik nu blij moet zijn dat een redelijk deel moslims zich schikt naar onze gebruiken of mij moet opjagen omdat zoiets belachelijks uberhaupt nog een debat krijgt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:12   #956
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En? Wat is de bedoeling? Behalve dat u goed kan quoten ...
Oud 26 november 2010, 15:15   #957
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
mu afat??? lijkt me niet op "maffia" te zijn gebaseerd.
Nu spreekt ge uzelf tegen, maffia was toch gebaseerd op een Arabisch woord?
Oud 26 november 2010, 15:18   #958
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hoeveel keren heb ik mijn eigen gedacht daar nu al over gezegd.
Het gaat er niet over wat onze mening is en of het al dan niet waar is... het gaat erover indien het zo is dat ook aan te tonen.
De associaties en conclusies die je legt zijn dan ook zuiver speculatie en eveneens toepasbaar op een situatie waarin een man 'weigert' een andere man te kussen daar ie dat bij een vrouw wel doet.
Het excuus is daar 'dé norm'
Dus deze hele discussie gaat niet over een verschil in behandeling naargelang sekse, daar zijn wij net zo goed 'schuldig' aan... maar enkel over het afdwingbaar maken van die norm.

Zelfs een klein kind snapt dat een normalerwijs witte blok soms toch een ander kleurtje kan krijgen naargelang de belichting.
Ga je nu zeggen dat je moet onderdoen voor een klein kind ?
Het gaat er niet om wat onze mening is? Maar wel wat de mening van de moslim is?
Spelen uw kinderen met glazen blokken? Ik heb nog niet veel lego's e.d. weten verkleuren.
Oud 26 november 2010, 15:24   #959
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zelfportret? 't Is een mooi meisje!
Oud 26 november 2010, 15:25   #960
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu spreekt ge uzelf tegen, maffia was toch gebaseerd op een Arabisch woord?
niet gelezen? ik heb net verschillende links gegeven naar het arabische woord waar het WEL op gebaseerd is.
Of begrijpt u geen engels misschien? je kan ook zelf de vertaling googelen dan, het zijn kleine stukjes.

Laatst gewijzigd door circe : 26 november 2010 om 15:26.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be