![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij wil de groep van volwassen mensen die uit vrije wil willen huwen opsplitsen in een groep die wil huwen met iemand van hetzelfde geslacht; en een groep die wil huwen met iemand van het andere geslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het volgens u niet over twee categorieën van mensen gaat, dan doorstaat het huwelijk de test van het gelijkheidsbeginsel die het Grondwettelijk hof hanteert. En is er bijgevolg geen sprake van discrminatie. Wat ook mijn mening is. Als het volgens u wél over twee categorieën van mensen gaat, wil dan duidelijkheid scheppen over wie u bedoelt met categorie a en categorie b. Want anders is er geen sprake van discrminatie. Dat snapt u toch? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Jij wil ze opsplitsen in twee categorieën van mensen; het onderscheid dat je wil maken doorstaat de test niet; want je kan geen gegronde reden opgeven. Dat is discriminatie. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 13 maart 2011 om 15:25. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar als we het er over eens zijn dat er slechts sprake is van één catagorie van mensen, dan is er geen sprake van discriminatie. 't Is 't één of 't ander hé Artisjok?! Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 maart 2011 om 15:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij beschuldigt mij van discriminatie van homoseksuelen, maar kan dat toch nogtoe nog altijd niet duiden. Leuk voor mij ![]() Jij zegt dat ik mensen wil opsplitsen terwijl ik expliciet zeg dat dit niet waar is. Weet jij soms beter dan ik wat ik wil? ![]() Jij komt af met een instrument dat het Grondwettelijk hof gebruikt om te zien of iets aan het gelijkheidbeginsel voldoet... Ik toon aan, aan de hand van het door u aangebrachte instrument dat dit niet zo is gezien ik geen mensen opdeel ik categorieën. Jij zegt doodleuk dat ik dat wel doe ![]() Het is toch gewoon onmogelijk praten met jou hoor.... En ik ben lang niet de enige die dat vind. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 maart 2011 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik probeer iets anders....
Stel, er is een zwembad. Iedereen die wil komen zwemmen wordt mag dat onder dezelfde voorwaarden.Bijvoorbeeld 5 euro voor een ganse namiddag. Komt er opeens een groep af die zegt, de zwemmers hebben een instelling verkregen op te sporten aan 5 euro per halve dag. Wij zijn motocrossers en vinden dat wij evenveel recht hebben om te crossen in die instelling. Wij worden gediscrimineerd tegenover de zwemmers. Neen zeggen de zwemmers. U kunt motocrossen op het motocross circuit eveneens voor 5 euro per halve dag. Toch wel zeggen de zwemmers, want wij willen ook in het zwembad kunnen crossen, anders discrimineert u ons. Welnee zeggen de zwemmers, een zwembad dient daar niet voor. Een zwembad dient om te zwemmen. Welja zeggen de crossers, door te stellen dat het zwembad alleen voor zwemmers is, discrimineert u ons. Jamaar zeggen de zwemmers. U wil eigenlijk ons zwembad stukmaken weet u dat? Want ons zwembad heeft nooit de bedoeling en is ook nooit gebouwd geweest om teven ook te motocrossen. Het zwembad is al van oudsher voor zwemmers ziet u. Neen zeggen de crossers. Precies omdat u zulke expliciete uitspraken maakt, bewijst u juist dat u discrimineert, dat altijd al gedaan hebt en doelbewust dan nog. U wil de mensen opdelen in mensen die willen zwemmen en mensen die willen crossen en daarom discrimineert u. Welnee zeggen de zwemmers wij willen helemaal geen mensen opdelen in zwemmers en crossers. Voor ons zijn de voorwaarden om te komen zwemmen voor iedereen hetzelfde. Maar dan ontneemt u de mensen de kans om te komen crossen in het zwembad en discrimineert u, zeggen de crossers. Welnee zeggen de zwemmers ons zwembad dient daar niet voor. Welja zeggen de crossers, door te stellen dat het zwembad alleen voor zwemmers is, discrimineert u ons. Jamaar zeggen de zwemmers. U wil eigenlijk ons zwembad stukmaken weet u dat? Want ons zwembad hed nooit de bedoeling en is ook nooit gerbouwd geweest om teven ook te motocrossen. Het zwembad is al van oudsher voor zwemmers ziet u. Neen zeggen de crossers. Precies omdat u zulke expliciete uitspraken maakt, bewijst u juist dat u discrimineert, dat altijd al gedaan hebt en doelbewust dan nog. U wil de mensen opdelen in mensen die willen zwemmen en mensen die willen crossen en daarom discrimineert u. Welnee zeggen de zwemmers wij willen helemaal geen mensen opdelen in zwemmers en crossers. Voor ons zijn de voorwaarden om te komen zwemmen voor iedereen hetzelfde. Maar dan ontneemt u de mensen de kans om te komen crossen in het zwembad en discrimineert u, zeggen de crossers. Welnee zeggen de zwemmers ons zwembad dient daar niet voor. enz... Snapt u het plaatje? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Staatssecretaris
|
![]() Je vergelijkt appelen en raamkozijnen, fysieke infrastructuur met concepten.
![]() |
#949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben niet van mening dat woorden en tradities altijd hetzelfde moeten blijven betekenen. Het huwelijk is ook ingrijpend veranderd over de eeuwen heen en het trouwen van homoseksuele koppels is daar een logisch gevolg van.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 13 maart 2011 om 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gelijkheidsprincipe gaat niet over "de regels zijn voor iedereen dezelfde". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik niet kan inkomen is dat men mensen die voorstander zijn van het traditionele huwelijk van homofobie gaat beschuldigen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen te hebben aangetoond dat punt twee en drie van uw stappenplan ter controle van het gelijkheidsbeginsel, niet van toepassing is als er geen verschillende categorieën van mensen zijn in ons geval. Voor de rest gedraagt u zich als de crossers in het zwembad. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=947 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 maart 2011 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat kinderen beschermd moeten worden is de reden dat pedofillie geen geaardheid is? Flauwe zever. Want bij de oude grieken werden de kinderen niet beschermd maar voluit gebruikt, daar was het dan wel een geaarrdheid volgens uw verwrongen logika.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 maart 2011 om 17:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is er enig gevolg dat u ervaart in uw traditioneel huwelijk nu dat homoseksuele koppels ook mogen trouwen?
![]() |
![]() |
#956 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan traditioneel huwen zonder homoseksuele koppels datzelfde huwelijk te ontzeggen." Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 maart 2011 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan kun je nog verder gaan en zeggen dat ook vrouwen meerdere mannen zouden mogen huwen en op den duur.... ...blijft er in werkelijkheid niks meer van het huwelijk over. Toch niet van het huwelijk waar ik voor koos. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 maart 2011 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand! |
|
![]() |
![]() |