![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er is in de psychologie een duidelijke wet van reciprociteit; en dit komt trouwens niet alleen bij de homo sapiens voor. Tit for tat. You scratch my back, I scratch yours. An eye for an eye........ Dit komt terug in praktisch ALLE culturen. En als je dan toch één vindt waar het tegenovergestelde waar is, wees er maar zeker van dat niemand er vrijwillig in blijft. Bovendien zou het ook niets anders zijn dan de uitzondering die de regel zou bevestigen.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets bedoel ik. 't Heeft niet enkel iets onverschilligs, maar geeft ook geen stimulans, geen reden om zelf aan te pakken, geen trots op iets kunnen zijn, geen zelfwaarde...ik vind 't juiste woord niet...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je prefereert dus geen liberale democratie. Wat prefereer je dan wel?
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan beiden uit van verschillende premissen. Ik ga er vanuit dat deze 'jongeren' 'n afkeer hebben van de maatschappij, de 'cultuur' waarin ze leven, dus zal er vanuit hèn géén wet van reprociteit zijn, enkel binnen hùn cultuur, of als je liever dat woord vermijdt; hùn groep! Die; an eye for an eye passen ze dan weer wèl toe op die cultuur die ze haten, 'n afkeer van hebben.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is utopisch en blijkt niet te werken, zeker als de meeste 'anderen' niet eens tot ''de onzen'' willen behoren. Waarom moeten wij dat aan anderen en onszelf dan opdringen? Wat hebben we in ons hoofd gehaald? Wie heeft het ons in ons hoofd gepompt? Het is tegennatuurlijk en kunstmatig en zal dus nooit werken. Dat hebben nu eindelijk Merkel en Cameron al openlijk verklaard. Multiculturalisme werkt niet. Maar dat is niet het probleem hier. Het gaat eerder over wat ik hoger schreef: de riots die u zag zijn de symptomen van het falende neoliberalisme. Het gaat over underclass die er genoeg van begint te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh? Omdat ze een grootbeeld LCD tv meejatten? 'Graaien = geyl' > Dát is de huidige cultuur in "Het Westen". Hoe aangepast wil je de 'jongeren' hebben ? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 augustus 2011 om 01:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is serieuze klap voor grote mensen. Maar als je dan toch 'n uitleg wil; Ja, ze hebben 'n afkeer van de lasten van onze cultuur/maatschappij, maar n�*et van de lusten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden de witmannen en witvrouwen géén afkeer van de lasten hebben misschien? Waarom denk je dat het lasten heet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, voor hoe lang nog denk je Eber?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat me het zo stellen wat ik voorspel: marxisme heeft gefaald en is in mekaar geklapt. Dat is plots en zeer snel gebeurd. Hetzelfde zal met het kapitalisme gebeuren, wanneer de beurscrashes zich in versneld tempo opvolgen, en we zijn goed op weg wat dat betreft. Het systeem (dat volledig op fictieve geldcreatie gebaseerd is) zal in mekaar klappen, hard en snel, want er is gewoon geen oplossing mogelijk. Beeld u maar eens in wat er gaat gebeuren als de beurzen totaal in mekaar klappen. Totale implosie zal er komen en het zal bijzonder destructief zijn. Anarchie, destructie, wetteloosheid etc. In die optiek zie ik nationalisme en solidarisme oftewel de 'derde positie' als enige mogelijkheid. Daar heerst op dit moment echter te veel taboe en stigma rond (geindoctrineerd door diegenen die het meeste baat hebben om het huidige perfiede systeem in stand te houden met leugens en propaganda). Maar het zal de enige mogelijke oplossing zijn. Laatst gewijzigd door straddle : 12 augustus 2011 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn punt is dat wat we als 'eigen' beschouwen moeten veranderen. De rest is gewoon boerebedrog gecreeerd door de "have's" om de "have not's" in bedwang te houden. Met het gekende resultaat. Creeer grenzen en je creeert problemen. Kijk gewoon nog maar naar het rookverbod. Stel dit nu voor op een immens grote schaal. De maatschappij vraagt aan de jongeren om "flexibel" te zijn. Als de jongeren vragen om een flexibelere maatschappij, dan opeens zijn er geen redenen genoeg om nog meer redundante normen op te leggen. En dan zijn ze verbaasd over de apathische mentaliteit die ze teruggespiegeld zien. Grapjas. Als jongeren hun stem laten horen maar nooit gevolg krijgt van het systeem dan lijkt het alsof systeem gewoon zijn ding doet. Reciprocity incoming.
He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. - F. Nietzsche Laatst gewijzigd door ahuramazda : 12 augustus 2011 om 02:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het is wijkvreemd tuig (dat ze er wonen verandert er niets aan, ze zijn compleet vervreemd) dat de mensen in hun eigen wijk aanvalt. De aangevallenen moeten dus verdedigd worden, zoniet zullen ze zichzelf verdedigen. De bestaansreden van de overheid is hier in het geding.
![]() |
#956 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als er rellen zijn in de derde wereld, dan is het westen zeer snel met een reisadvies voor haar onderdanen.
Een reisadvies voor de UK, door de derde wereld ![]() http://www.monitor.co.ug/News/Nation...z/-/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je de derde wereld importeert, importeer je derde wereld problemen. En maar zoeken naar oorzaken: 'Hoe k�*n dat toch, al dat geweld...' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is vreemd. Nog vreemder is dat er hier gesteld wordt dat de wijkbewoners elkaar moeten afslachten. Erg leuk forum dit. Als ik moderatie was gaf ik bpn voor het verheerlijken van dodelijk geweld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
conservatief blijven stemmen zal het ondertussen alleen maar verergeren, daar kan je vergif op drinken. We zijn het dus eens. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2011 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ik eens het Links/Rechts verhaal als metafoor nemen: Als dus een Linkse meerderheid bestaat moet en zal het kalm zijn overal,maar als er een Rechtse Meerderheid bestaat,hebben de andere het "recht" om zot te doen tot zij hun "linksigheid" weer kunnen beleven? Of het "clan" verhaal Dat is precies het probleem van het grootste deel van Afrika.Na verkiezingen wint "een clan",de andere clans zijn daar niet mee akkoord,voelen zich afgesneden van hulpbronnen,en verpesten het dan maar voor iedereen....... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 augustus 2011 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |