![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eenvoudige bewijs is dat elke getal oneindig deelbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als er tussen de eerste 1 en de laatste 1 niks in zit, dan is het geen reeks, maar een enkel getal. Citaat:
Een inwendige reeks is namelijk oneindig, waarvan wel de limiet berekend kan worden (dan ben je door die oneindigheid heen), maar die geen voorlaatste heeft omdat die oneindig is, dus oneindig klein, wat niet te bepalen is wat dat is. Gemakkelijk te begrijpen als je even deze vraag beantwoordt: Wat het eerste getal is na 0? Dat heb je nog steeds niet gedaan, uit angst dat ik wel eens gelijk kan hebben dat er geen allerkleinste getal bestaat na 0, dus ook niet een voorlaatste getal voor de limiet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ook is het zo dat een limietreeks uit oneindig veel stukjes bestaat, die op zichzelf ook weer inwendig oneindig zijn, dus dan krijg je oneindig x oneindig. Dat kan je eindeloos voortzetten, dus dan wordt het oneindig tot de macht oneindig. Dan volgt dus de ene oneindigheid op de andere. Allemaal duidelijke logische wiskunde, wat iets meer is dan simpele rekenkunde van de lagere school, vooruit: middelbare school. Wat ik beoefen is de diepere filosofische wiskunde, die rekent met oneindigheden. Deze is uit de oneindige Geest van God. Cantor: Het Absoluut Oneindige was het concept van de wiskundige Georg Cantor van een oneindigheid dat de oneindige getallen overstijgt. Cantor stelde het Absoluut Oneindige gelijk met God. Hij kende het Absoluut Oneindige diverse mathematische eigenschappen toe, zoals, dat elke eigenschap van het Absoluut Oneindige ook teruggevonden wordt in één of ander kleiner voorwerp. Wat staat hier dik gedrukt? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Parlementslid
|
![]() Hangt er vanaf, in de verzameling van natuurlijke gehele getallen is dat bvb. 1
Wat is het laatse natuurlijk geheel getal voor oneindig harrie? Laatst gewijzigd door Rizzz : 27 maart 2012 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier natuurlijk niet om de gehele getallen, maar om de reële getallen, dus met oneindige breuken. Citaat:
Je ziet: van mij krijg je gewoon antwoord. Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 maart 2012 om 21:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je leest alleen wat er in jou kraam te pas komt.
Lees post 944 nog eens: Cantor: Het Absoluut Oneindige was het concept van de wiskundige Georg Cantor van een oneindigheid dat de oneindige getallen overstijgt. Cantor stelde het Absoluut Oneindige gelijk met God. Hij kende het Absoluut Oneindige diverse mathematische eigenschappen toe, zoals, dat elke eigenschap van het Absoluut Oneindige ook teruggevonden wordt in één of ander kleiner voorwerp. Wat staat hier dik gedrukt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kan wel in een reeks of sequentie getallen waar 0 deel van uit maakt een getal voor en na definieren, met oneindig kan je dat niet omdat het geen getal is, er is geen "voor" en er is geen "na" mogelijk. Laatst gewijzigd door Rizzz : 27 maart 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zeggen "... dat de oneindige getallen overstijgt" betekent hier niet dat oneindig een getal is, da's weer enkel jouw interpretatie. Men verwijst hier naar "oneindig veel getallen", er zijn idd oneindig veel getallen definieerbaar (zonder begin of einde dus). En uit de engelse wiki: Citaat:
Laatst gewijzigd door Rizzz : 27 maart 2012 om 21:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl daarbij 0 toch de eerste is. Evenals bij de oneindigheid geen voorlaatste bestaat. Citaat:
Citaat:
Het is verschil is alleen dat het bij 0 om een inwendige oneindigheid gaat en bij het oneindige om een uitwendige oneindigheid. Maar het principe is hetzelfde. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 maart 2012 om 09:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan oneindige getallen anders zijn dan dat het oneindige een getal is. Citaat:
Oneindig veel getallen betekent dus ook dat het oneindige zelf een getal is. Want oneindig veel getallen is een oneindig aantal, dus dat het oneindige een aantal is, dat is een getal. Getal = aantal = getal. Wat ook zeer duidelijk blijkt uit de limietberekeningen, waar sprake is van een oneindige reeks van getallen, waaruit blijkt dat het oneindige een getal is. Ook is het een begrip in de filosofie, maar ook is het een getal. Zo is wortel 2 een oneindig getal, met een oneindig aantal cijfers achter de komma, wat een oneindig aantal is, zodat oneindig dus ook een getal is = aantal. Want aantallen worden uitgedrukt in getallen. En als Cantor dat nergens duidelijk zegt (want die deed nog al moeilijk), dan zeg ik dat bij deze. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 maart 2012 om 09:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
[ -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5 ] Iets wat jij met je "getal" oneindig niet kan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Anders zou wordt het nog gekker want als je hieruit zou lezen dat men het over "het getal" oneindig zou hebben moet je er eigenlijk uit lezen dat men het over "de getallen" oneindig zou hebben, want het staat in het meervoud. Oneindig zou dus niet enkel "een getal" zijn (vreemd genoeg op zich), het zou meerdere getallen zijn. Men bedoelt hier gewoon een oneindig aantal, dus een ondefinieerbare kwantiteit, groter dan elke meetbare kwantiteit. Om het simpel uit te leggen (want da's precies nodig): Ik kan bvb. blijven getallen neerschrijven op een (heel groot) blad papier, nooit of te nooit heb ik alle mogelijke getallen neergeschreven, er zijn er altijd meer (want er zijn er oneindig veel zo wel natuurlijke als reele). Ik bereik dus nooit het einde van mijn taak, er is geen einde aan en dus ook geen "na", hier zijn we dan weer belandt. Vandaar dat het artikel begint met: Citaat:
En in die andere artikels die ik je stuurde trouwens ook. Hoe jij dan nog de moed vindt om een andere zin op een wel hele rare manier te interpreteren en te verdraaien, en dus ook het bovenstaande uit dat zelfde artikel te negeren, is me toch een raadsel. Laatst gewijzigd door Rizzz : 28 maart 2012 om 10:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus is het principe is gewoon hetzelfde, alleen bij 0 is de oneindige reeks inwendig en bij het oneindige zelf uitwendig. Het oneindige is zelfs het getal der getal. Terwijl 0 eigenlijk geen getal is, want het is niks. Je kunt het namelijk niet tellen..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want een oneindig aantal is het getal oneindig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Want hij was een wiskundige en geen filosoof. Voor een filosoof is het oneindige een begrip, voor een wiskundige een getal. Citaat:
Citaat:
Ja: het oneindige is zelfs het absolute getal, het getal der getallen dat alle andere getallen omvat. Eerder is 0 geen getal want het is niks. En of je het oneindige zelf niet kunt tellen doet er helemaal niet toe. Pi en wortel 2 zijn ook getallen, maar er is ook niemand die dat kan tellen. Het heelal is 13,7 miljard jaar in doorsnede, maar nog nooit heeft iemand dat af kunnen leggen, maar daarom is het wel zo. Dus of je het feitelijk kan tellen doet er helemaal niet toe. Het gaat er om of het zo bestaat. Wat jij doet is zout op de slakken leggen om maar iets te vinden om het oneindige als getal maar niet te willen accepteren. Terwijl het er dik bovenop ligt dat het wel zo is. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zie jij die "oneindige reeksen" van reele getallen staan in die reeks van mij? Ik niet. Ik heb die reeks gedefinieerd en enkel gehele getallen gebruikt, ik kan dit duidelijk doen rond het getal 0 met getallen ervoor en erna, en elk met een verschil van 1 (het staat er zwart op wit). Ik vraag je hetzelfde te doen met "het getal oneindig" om te bewijzen dat oneindig "een getal" zoals 0 zoals zou zijn, want dat is wat je beweert. Je beschuldigt mij van niet op je vragen te antwoorden terwijl ik dat duidelijk gedaan heb. Antwoord nu eens op de volgende vraag: Ik kan met zekerheid zeggen dat het eerste geheel getal na "0", "1" is, ik kan ook met zekerheid zeggen dat het laatste geheel getal voor "0", "-1" is. (welke reele getallen ertussen zitten is hier absoluut niet van belang, de vraag gaat over gehele getallen) Zeg mij nu eens, beste harrie, als oneindig een getal zou zijn zoals "0", doe da eens hetzelfde als ik hierboven gedaan heb en geef me het laatste geheel getal ervoor en het eerste erna. Laatst gewijzigd door Rizzz : 28 maart 2012 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jij moet dingen op jouw manier interpreteren, ("verduidelijken" zoals je het zelf noemt) om de situatie te verdraaien en je ongelijk toch niet te moeten toegeven. En jij zegt dat ik "slakken op zout leg"? De mensen achter Wiki en die andere links die ik je gegeven heb zoals Dr Math dan ook? Laatst gewijzigd door Rizzz : 28 maart 2012 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want er zijn echt meer getallen in de wereld dan alleen gehele getallen. Citaat:
Alleen kleutertjes kennen alleen gehele getallen. Citaat:
Dat weet jij best. Citaat:
Dus je draait nog steeds om de pot heen. Eigenlijk is 0 zelfs geen getal, want die kun je niet tellen, want het is niks. Maar oneindig is het getal der getallen, alle andere getallen omvattend. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ten tweede is het niet waar want Cantor heeft het over oneindige getallen. Zo is pi een oneindig getal met een oneindig aantal cijfers achter de komma. Citaat:
Ik geef je steeds voorbeelden van het oneindige als getal. Hoe weet jij bijvoorbeeld dat je het oneindige niet kan tellen? Antwoord graag? En niet om de pot heen draaien. Citaat:
Ze zeggen zo maar iets zonder enige redenatie. En bij Cantor laat je gewoon weg wat niet in je straatje past. Laatst gewijzigd door harriechristus : 28 maart 2012 om 14:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oneindig is het ware goddelijke getal, want er zijn oneindig vele microwezentjes in het heelal....
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |