Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2011, 22:34   #941
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick Tator Bekijk bericht
De pedofiele kerk dankt u voor uw riante bijdragen..
En de uwe Obliqueske
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 22:54   #942
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja,.
http://www.parool.nl/parool/nl/266/R...aanprees.dhtml

Als het inherent is aan hun "cultuur" waarom is het dan niet in ieder moslimland toegestaan?
1 zwaluw maakt de lente nog niet, verre van.
Kunt u dan nog moslimlanden opnoemen,die dit zo terecht en expliciet afkeuren als Marokko ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 december 2011 om 22:55.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 07:26   #943
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
1 zwaluw maakt de lente nog niet, verre van.
Kunt u dan nog moslimlanden opnoemen,die dit zo terecht en expliciet afkeuren als Marokko ?
Ja, er zijn nog moslimlanden, die dit zo afkeuren als Marokko.

1 Je verwacht van anderen dat men bewijst dat jou stelling verkeerd is, terwijl jij niet eens je eigens stelling kan bewijzen.

2 Kan je eerst toegeven dat je stelling alweer verkeerd is.
Want een vorige keer heb je hier nog pagina's zitten krullen en draaien vooraleer je wilde toegeven dat er ook moslims solidair zijn met OWS.

Antwoord eens hierop.
Als het inherent is aan hun "cultuur" waarom is kindhuwelijk dan niet in ieder moslimland toegestaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 07:33   #944
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ja, er zijn nog moslimlanden, die dit zo afkeuren als Marokko.
Er werd gevraagd naar namen van die afkeurende landen. Niet naar uw afleidingsmaneuvers.

Citaat:
Antwoord eens hierop.
Als het inherent is aan hun "cultuur" waarom is kindhuwelijk dan niet in ieder moslimland toegestaan?
Goedkeuring van de "organisaties" met macht binnen die landen.

Zelfs bin laden was afhankelijk van geldstromen die hij zelf niet in handen had.

En natuurlijk, zelfs als het "legaal" niet is toegelaten, gebeurd het dan niet?
Oud 4 december 2011, 07:46   #945
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er werd gevraagd naar namen van die afkeurende landen. Niet naar uw afleidingsmaneuvers.
Er werd initieel gevraagd naar "ooit al moslims".
Diego Raga krijgt een heel land, en dan moet hij er nog hebben.
Dat hij maar eerst toegeeft dat zijn stelling verkeerd is.

Citaat:
Goedkeuring van de "organisaties" met macht binnen die landen.

Zelfs bin laden was afhankelijk van geldstromen die hij zelf niet in handen had.
Wat een afleidingsmaneuver is dit?

Citaat:
En natuurlijk, zelfs als het "legaal" niet is toegelaten, gebeurd het dan niet?
Dat beweer ik niet.
Maar als kindhuwelijk inherent is aan de islam, verwacht je toch dat dit toegestaan is in ieder moslimland.
Oud 4 december 2011, 07:57   #946
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als kindhuwelijk inherent is aan de islam, verwacht je toch dat dit toegestaan is in ieder moslimland.
Niet noodzakelijk.

Zo is het eigen aan het katholicisme, dat men zijn zonden gaan biechten bij de biechtvader. Veel katholieken doen dit al lang niet meer en worden door Rome, nog altijd als katholiek aanvaard.

Maar dat een kindhuwelijk eigen is aan ondermeer de islam is een feit. Zelfs Mohammed huwde met een kind. De soenieten die ook de levenswijze van hun profeet willen navolgen, zien daar bijgevolg geen graten in.
De hoogste geestelijke van het koninklijke hof in Saudi Arabië heeft gezegd, dat het goed zou zijn om de minimumleeftijd naar 10 jaar te verhogen. Hij vindt het niet nodig om deze kindhuwelijken te verbieden, want het is een shariawet (koran) en deze wetten zijn niet ingesteld om vrouwen onrecht aan te doen. De shariawet is het islamitisch recht en Saudi-Arabië volgt een strikte interpretatie van de Islam.
Bron: http://samenleving-en-ontwikkeling.i...udi-arabi.html

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 december 2011 om 08:01.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 08:15   #947
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Er werd initieel gevraagd naar "ooit al moslims".
Diego Raga krijgt een heel land, en dan moet hij er nog hebben.
Awel, geef dan 1tje extra. Als ik ze kan vinden met 20 seconden Google-fu, moet U dat ook kunnen nietwaar./
Citaat:
Dat hij maar eerst toegeeft dat zijn stelling verkeerd is.
Is die stelling dan verkeerd? 1 zwaluw maakt de lente niet.

Citaat:
Wat een afleidingsmaneuver is dit?
Geen afleidingsmaneuver, maar antwoord op uw vraag, "waarom andere moslimlanden andere wetgeving dan de Sharia hanteren".

Citaat:
Onder "echte moslims", is het sociaal aanvaard. Het is inherent aan het voorbeeld van Mohammed.
Oud 4 december 2011, 08:27   #948
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niet noodzakelijk.

Zo is het eigen aan het katholicisme, dat men zijn zonden gaan biechten bij de biechtvader. Veel katholieken doen dit al lang niet meer en worden door Rome, nog altijd als katholiek aanvaard.

Maar dat een kindhuwelijk eigen is aan ondermeer de islam is een feit. Zelfs Mohammed huwde met een kind. De soenieten die ook de levenswijze van hun profeet willen navolgen, zien daar bijgevolg geen graten in.
De hoogste geestelijke van het koninklijke hof in Saudi Arabië heeft gezegd, dat het goed zou zijn om de minimumleeftijd naar 10 jaar te verhogen. Hij vindt het niet nodig om deze kindhuwelijken te verbieden, want het is een shariawet (koran) en deze wetten zijn niet ingesteld om vrouwen onrecht aan te doen. De shariawet is het islamitisch recht en Saudi-Arabië volgt een strikte interpretatie van de Islam.
Bron: http://samenleving-en-ontwikkeling.i...udi-arabi.html

Paulus.
Er is over dit kindhuwelijk uit 2009 grote ophef ontstaan in Saudi-Arabië omdat velen vinden dat dit niet kan en mag.
Het huwelijk is onderwijl ontbonden en
Zo pleiten er heel wat mensen in het koninkrijk plots voor om een minimumleeftijd in te voeren voor meisjes die uitgehuwelijkt worden. Volgens een mensenrechtencommissie is zestien de enige gepaste leeftijd. Hier en daar weerklinkt zelfs de oproep om kindhuwelijken voortaan te verbieden
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...80-jarige.aspx

Als het eigen is aan de islam, waarom is het kindhuwelijk dan niet toegestaan in ieder moslimland?
Wat doe je met de traditie van kindhuwelijken buiten de islam, zoals bepaalde streken in Indië waar de bevolking niet moslim is?
Oud 4 december 2011, 08:29   #949
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onder "echte moslims", is het sociaal aanvaard. Het is inherent aan het voorbeeld van Mohammed.
Ga je die toer op?
Vertel me dan jouw criteria om een moslim een "echte" moslim te noemen.
In Marokko woont dus amper een "echte" moslim.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 december 2011 om 08:30.
Oud 4 december 2011, 08:34   #950
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is over dit kindhuwelijk uit 2009 grote ophef ontstaan in Saudi-Arabië omdat velen vinden dat dit niet kan en mag.
Het huwelijk is onderwijl ontbonden en
Zo pleiten er heel wat mensen in het koninkrijk plots voor om een minimumleeftijd in te voeren voor meisjes die uitgehuwelijkt worden. Volgens een mensenrechtencommissie is zestien de enige gepaste leeftijd. Hier en daar weerklinkt zelfs de oproep om kindhuwelijken voortaan te verbieden
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...80-jarige.aspx

U "vergat" dit stukje:
Anderen blijven er geen probleem in zien omdat de profeet Mohammed zelf met een meisje van negen trouwde.

Het meisje uit het conservatieve dorp Buraidah werd door haar vader gedwongen om met de bejaarde man, zijn oudere neef, te trouwen. Papa ontving daar 17.000 euro voor.
Bovendien weerleg je daarmee niet dat kindhuwelijken eigen aan de islam zijn.

Citaat:
Als het eigen is aan de islam, waarom is het kindhuwelijk dan niet toegestaan in ieder moslimland?
Niet ieder moslimland is van soenitisch. Dat is de strekking die niet alleen wat de koran zegt als heilig beschouwt, maar ook meent dat men de levenswijze van de profeet dient na te volgen, die ook met een kind huwde.

Citaat:
Wat doe je met de traditie van kindhuwelijken buiten de islam, zoals bepaalde streken in Indië waar de bevolking niet moslim is?
Die keur ik ook af.

Paulus.
Oud 4 december 2011, 08:55   #951
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U "vergat" dit stukje:
Anderen blijven er geen probleem in zien omdat de profeet Mohammed zelf met een meisje van negen trouwde.

Het meisje uit het conservatieve dorp Buraidah werd door haar vader gedwongen om met de bejaarde man, zijn oudere neef, te trouwen. Papa ontving daar 17.000 euro voor.
Bovendien weerleg je daarmee niet dat kindhuwelijken eigen aan de islam zijn.
Dat vergat ik niet, dat had jij al verteld. Ik vulde aan.

Daarmee weerleg ik wel dat kindhuwelijk eigen zou zijn aan de islam, gezien het niet overal aanvaard wordt binnen de islam.

Citaat:
Niet ieder moslimland is van soenitisch. Dat is de strekking die niet alleen wat de koran zegt als heilig beschouwt, maar ook meent dat men de levenswijze van de profeet dient na te volgen, die ook met een kind huwde.
Het zou dan niet eigen zijn aan de islam maar aan de soenitische islam. Je nuanceert al een beetje.
De soeniten die het kindhuwelijk niet aanvaarden zijn dan waarschijnlijk geen echte soeniten.

Citaat:
Die keur ik ook af.

Paulus.
Ja, uiteraard; maar dat was de vraag niet.
De vraag was "Wat doe je met de traditie van kindhuwelijken buiten de islam, zoals bepaalde streken in Indië waar de bevolking niet moslim is?"
Aan wat is de traditie van kindhuwelijken daar dan eigen?

Niet alle moslims, zelfs niet alle soenitische moslims aanvaarden kindhuwelijken.
Er zijn ook niet-moslims die kindhuwelijken wel aanvaarden.
Hoe kan jij dan blijven beweren dat kindhuwelijk eigen is aan de islam?
Oud 4 december 2011, 12:13   #952
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vergat ik niet, dat had jij al verteld. Ik vulde aan.

Daarmee weerleg ik wel dat kindhuwelijk eigen zou zijn aan de islam, gezien het niet overal aanvaard wordt binnen de islam.
Neen, dat weerleg je daarmee niet. Je kan hooguit stellen dat niet alle islamitische staten, het in wetten gegeten hebben. Dat betekent echter niet dat de islam het kindhuwelijk zou verwerpen. Dat kan ze ook niet, gezien hun grootste profeet zelf een kindhuwelijk aanging.

Citaat:
Het zou dan niet eigen zijn aan de islam maar aan de soenitische islam. Je nuanceert al een beetje.
Er is maar één islam. Welliswaar met verschillende stromingen, maar dat maakt het niet tot verschillende islams.

Citaat:
De soeniten die het kindhuwelijk niet aanvaarden zijn dan waarschijnlijk geen echte soeniten.
Geef eens een linkje naar een soenitsiche strekking die het kindhuwelijk verwerpt.

Citaat:
Ja, uiteraard; maar dat was de vraag niet.
De vraag was "Wat doe je met de traditie van kindhuwelijken buiten de islam, zoals bepaalde streken in Indië waar de bevolking niet moslim is?"
Aan wat is de traditie van kindhuwelijken daar dan eigen?
Het kindhuwelijk is al ouder dan de islam. Het komt voor bij vele volkeren. Maar de islam heeft het weldegelijk overgenomen en eigen gemaakt.

Citaat:
Niet alle moslims, zelfs niet alle soenitische moslims aanvaarden kindhuwelijken.
Dat geloof ik niet en daar zul je ook geen bron voor vinden.

Citaat:
Er zijn ook niet-moslims die kindhuwelijken wel aanvaarden.
Hoe kan jij dan blijven beweren dat kindhuwelijk eigen is aan de islam?
Dat heb ik al gezegd in deze posting.

Paulus.
Oud 4 december 2011, 12:30   #953
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, dat weerleg je daarmee niet. Je kan hooguit stellen dat niet alle islamitische staten, het in wetten gegeten hebben. Dat betekent echter niet dat de islam het kindhuwelijk zou verwerpen. Dat kan ze ook niet, gezien hun grootste profeet zelf een kindhuwelijk aanging.
Neen dat kan je niet stellen; want ieder moslimland, waar de wettelijke minimumleeftijd om te huwen 16 of 18 jaar is, verbiedt het kindhuwelijk.

Er is maar één islam. Welliswaar met verschillende stromingen, maar dat maakt het niet tot verschillende islams.
Op mijn vraag
antwoordde je
Niet ieder moslimland is van soenitisch.
Hoe bedoelde je dat dan?

Citaat:
Geef eens een linkje naar een soenitsiche strekking die het kindhuwelijk verwerpt.
Dat blijkt toch uit het artikel uit de GVA waaruit ik citeerde (met link).

Citaat:
Het kindhuwelijk is al ouder dan de islam. Het komt voor bij vele volkeren. Maar de islam heeft het weldegelijk overgenomen en eigen gemaakt.
Ja, het kindhuwelijk is ouder dan de islam.
Waar het kindhuwelijk bestond, en de bevolking moslim werd, wordt dit kindhuwelijk gelegitimeerd aan de hand van de islam.
Waar het kindhuwelijk niet bestond, en de bevolking moslim werd, wordt het nog altijd niet aanvaard.

Citaat:
Dat geloof ik niet en daar zul je ook geen bron voor vinden.
Ik heb je net een citaat uit de GVA gegeven waaruit dit blijkt.
Ik heb eerder al het voorbeeld van Marokko gegeven.
In ieder moslimland waar de minimumleeftijd om te huwen 16 of 18 jaar is, wordt het kindhuwelijk niet aanvaard; is het zelfs verboden.
Citaat:
Dat heb ik al gezegd in deze posting.

Paulus.
Neen, dat heb je niet verklaard.
Oud 4 december 2011, 14:04   #954
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat kan je niet stellen; want ieder moslimland, waar de wettelijke minimumleeftijd om te huwen 16 of 18 jaar is, verbiedt het kindhuwelijk.
Ja en dan? Het is nogal wiedes dat waar het verboden is iets niet kan. Niet ieders islamitisch land voert de sharia uit toch? Neemt niet weg dat het kindhuwelijk weldegelijk islamitisch is.

Citaat:
Op mijn vraag
antwoordde je
Niet ieder moslimland is van soenitisch.
Hoe bedoelde je dat dan?
Zoals ik het zeg hé Artisjok. Niet ieder islamitich land heeft dezelfde wetegeving, gewoonten en/of gebruiken. Neemt niet we dat het weldegelijk islamitisch is.

Het biechten bijvoorbeeld is iets typisch katholiek. Niet alle christenen doen dat. Neemt niet weg dat je toch kunt stellen dat het biechten eigen is aan het christendom. Je kunt het gaan specifiëren als je wil door het als katholiek te gaan benoemen, maar daarmee haal je het niet weg uit het christendom.

Citaat:
Je hebt dus geen bron + link voor je bewering.

Citaat:
Waar het kindhuwelijk bestond, en de bevolking moslim werd, wordt dit kindhuwelijk gelegitimeerd aan de hand van de islam.
Waar het kindhuwelijk niet bestond, en de bevolking moslim werd, wordt het nog altijd niet aanvaard.
Maar je geeft geen bron + link waar het niet aanvaard wordt door soeniten....

Ook niet in je linkje.

Loze bewering dus.

Citaat:
Ik heb je net een citaat uit de GVA gegeven waaruit dit blijkt.
Ik heb eerder al het voorbeeld van Marokko gegeven.
In ieder moslimland waar de minimumleeftijd om te huwen 16 of 18 jaar is, wordt het kindhuwelijk niet aanvaard; is het zelfs verboden.
In uw link van de GVA staat niks, maar dan ook totaal niks, dat zou staven dat er soenistische stromingen zijn die het kindhuwelijk veroordelen.

Niks nul nada.

Kijk maar na: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...80-jarige.aspx

Je hebt dus geen poot om op te staan in je poging om de bewering dat het kindhuwelijk eigen is aan de islam, in twijfel te trekken.

Nog veel minder om je bewering dat niet alle soenitische moslims kindhuwelijke naanvaarden.

Paulus.
Oud 4 december 2011, 14:11   #955
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Het is nogal wiedes dat waar het verboden is iets niet kan. Niet ieders islamitisch land voert de sharia uit toch? Neemt niet weg dat het kindhuwelijk weldegelijk islamitisch is.

Zoals ik het zeg hé Artisjok. Niet ieder islamitich land heeft dezelfde wetegeving, gewoonten en/of gebruiken. Neemt niet we dat het weldegelijk islamitisch is.

Het biechten bijvoorbeeld is iets typisch katholiek. Niet alle christenen doen dat. Neemt niet weg dat je toch kunt stellen dat het biechten eigen is aan het christendom. Je kunt het gaan specifiëren als je wil door het als katholiek te gaan benoemen, maar daarmee haal je het niet weg uit het christendom.

Ook niet in je linkje.

Loze bewering dus.

In uw link van de GVA staat niks, maar dan ook totaal niks, dat zou staven dat er soenistische stromingen zijn die het kindhuwelijk veroordelen.

Niks nul nada.

Je hebt dus geen poot om op te staan in je poging om de bewering dat het kindhuwelijk eigen is aan de islam, in twijfel te trekken.

Nog veel minder om je bewering dat niet alle soenitische moslims kindhuwelijke naanvaarden.

Paulus.
Is het weer van dat, kan ze haar leugenachtige praat niet bewijzen? Welke shit-sites gaat ze nu opdelven om die achterlijke praktijk in de islamwereld weg te trollen.
Oud 4 december 2011, 14:24   #956
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Is een spreidstand een pijnlijke zaak?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik heb je net verteld waarom.
GVA kent er niets van.
Uit het artikel.
http://forum.politics.be/showthread....72#post5837472
Of kent GvA er alleen iets van als het jou gelijk geeft?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 14:41   #957
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en dan? Het is nogal wiedes dat waar het verboden is iets niet kan. Niet ieders islamitisch land voert de sharia uit toch?
Dat het verboden is, duidt er op dat het niet aanvaard wordt.

Citaat:
Neemt niet weg dat het kindhuwelijk weldegelijk islamitisch is.
Waarop baseer jij je om dit te stellen?
Neen, de leeftijd van Aïcha toont dit niet aan. Maria was ook nog maar 12-13 jaar toen Jezus geboren werd.

Citaat:
Zou je dat kunnen onthouden?

Citaat:
Toch wel, ik gaf die hier
http://forum.politics.be/showthread....80#post5840680

Citaat:
Ook niet in je linkje.
Toch wel. Ik gaf die hier
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=948

Citaat:
Loze bewering dus.
Die bewering is dus geen loze bewering.
Citaat:

Niks nul nada.

Toch wel, ik citeerde het hier
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=948
Citaat:

Paulus.
Je vertelde het zelf, door te stellen dat het kindhuwelijk ouder is dan de islam.
Je kan anders niet verklaren waarom er streken zijn waar het kindhuwelijk aanvaard is terwijl de bevolking niet moslim is, en er moslimlanden zijn waar kindhuwelijk niet aanvaard wordt en verboden is.
Oud 4 december 2011, 14:44   #958
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
In Vlaanderen plegen de niet-Europese vreemdelingen elf keer zoveel criminele feiten als de Belgen. Dat besluit senator Filip Dewinter uit cijfers die hij opvroeg bij minister van binnenlandse zaken Annemie Turtelboom (Open Vld).
Ik zie geen reden waarom Annemie Turtelboom zou liegen over die cijfers.
Oud 4 december 2011, 14:49   #959
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Is een spreidstand een pijnlijke zaak?

Of kent GvA er alleen iets van als het jou gelijk geeft?
Van die wetgeving kent GVA (die "specialist")niet veel.
Dat heb ik voldoende aangetoond; gezien je stilzwijgen.

Ik veronderstel dat GVA wel nog een artikel van Belga of een andere persbron kan overtypen.

Edit : als je liever HLN leest
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...rige-man.dhtml

en voor Paulus :
Kentering
De advocaat van het meisje heeft het gevoel dat de publieke opinie, mede door dit proces, aan het veranderen is. Steeds meer mensen raken er van overtuigd dat kindhuwelijken verboden moeten worden. Het huwelijk van de profeet Mohammed met een 9-jarige wordt in sommige islamitische gebieden gebruikt als rechtvaardiging voor deze praktijken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 4 december 2011 om 14:55.
Oud 4 december 2011, 15:21   #960
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn weer vertrokken met de oeverloze welles-nietes spelletjes, terwijl het eigenlijk simpel is:
- de multicul is een grote mislukking
- de islam past op onze landen als een tang op een varken
het hier weer zien verdwijnen zou een zeer groot pluspunt zijn voor onze
maatschappijen
- in "godsdienstvrijheid" is "vrijheid" het belangrijkse woordje. Met de islam erbij krijgen we exact het tegenovergestelde! Een resem achterlijke praktijken waar we geen boodschap aan hebben.

Laatst gewijzigd door andev : 4 december 2011 om 15:23.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be