![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het principe van de notionele intererstaftrek is helemaal niet illegaal. Het onwettelijke school er in dat het niet voor vestigingen in andere EU-landen toepasbaar was. Citaat:
Misschien betalen sommige bedrijven weinig belasting op winst, en dat is maar normaal. Bedrijven betalen reeds fortuinen belasting en rsz op lonen. Citaat:
Licht ons in. Citaat:
De hangmatindustrie stort in, sinds al die ouwe zakken opnieuw aan de slag willen....
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 juli 2013 om 11:34. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Banneling
|
![]() De Nul moet niet doen alsof het bedje van de werkonwilligen gespreid wordt. Er worden jaarlijks tienduizenden werkonwilligen geschrapt door het RVA: Ik zag al cijfers van 50000 en meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Banneling
|
![]() Leg dan eens uit waarom er zoveel eenvoudige vacatures niet ingevuld raken terwijl er honderdduizenden doppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Banneling
|
![]() Men heeft natuurlijk zowel bij de werkgevers als bij de werkzoekenden dikke profiteurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#946 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Banneling
|
![]() Tja jong, die "bazen" zitten zelf compleet gewrongen tussen concurrentie uit lageloonlanden, (sociale en andere) wetgevingen, inhalige en oerconservatieve vakbonden zonder enige flexibiliteit en een geldverslindende overheid die hen enerzijds de hoogste belastingen op arbeid oplegt en anderzijds de werkonwilligen verpampert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doen ze toch? Door te verhuizen naar Bulgarije of Viëtnam bijvoorbeeld. Waar de mensen het nog wel aantrekkelijk vinden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen zullen die dikke profiteurs bij de werkgevers niet lang overleven.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wereldvakbond tracht in alle landen een vorm van sociale bescherming in te voeren, en dat zou moeten zorgen voor een meer level playing field. Zoals ik al zei: de werkonwilligen vliegen eruit aan honderd per uur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorgaan op de ingeslagen weg. In België mag je honderdtwintig rijden, dus steek maar een tandje bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Banneling
|
![]() Er zijn werklozen die niet veel goesting hebben om te werken, maar er zijn ook bedrijven die te beroerd zijn om sociale lasten, BTW, belastingen en ontslagvergoedingen te betalen.
Neem nou eerst het bedrijf waar ik 15 jaar werkte, een leading multinational in machineconstructie. Ik heb drie collega's weten op straat gooien voor dringende redenen, en ik ben zelf in een proces verwikkeld geraakt bij zo'n ontslag. Zo trachten ze te besparen op hoge ontslagvergoedingen. Het bedrijf van mijn ex, sun glasses, verkocht heel graag, vlot en veel zonder facturen en uiteindelijk is de baas in de bak gevlogen en het bedrijf is gesloten (na herhaalde vastgestelde overtredingen en boetes voor zwarthandel). Mijn ex werd voor een derde in het zwart betaald. Het laatste bedrijf waar ik (zes jaar) werkte, bouwde een behoorlijke schuld op aan niet betaalde sociale bijdragen en werd uiteindelijk overgenomen. Hoe heilig die baasjes toch wel niet zijn... Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2013 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sociale bijdrage afhouden op een bruto werkloon is te hoog, het netto loon komt er te laag mee en het bedrijf zit opgezadeld met een schuld die ze vaak niet kunnen inlossen.
Voor de dopper betekend dit dat zijn uitkering evenredig is aan die afhoudingen, sociale bijdrage = sociale uitkering. Ook die is niet tevreden want er gaat te weinig van het loon van een ander af zodoende is zijn dop evenredig te laag naar zijn bevinding. Er zijn er nu al 3 die dus niet tevreden zijn. 1) de werknemer 2) de baas 3 de dopper De werknemer legt er het bijltje bij neer "als het zo zit doe het dan zelf zegt die" De baas stort zijn verschuldigd bedrag niet meer door "als het zo zit werk er dan zelf voor' De dopper legt er ook zijn bijltje bij neer " als werken zo weinig opbrengt dan blijf ik doppen" Dit noemen ze dus een vicieuze cirkel. Alleen als 1 en 2 ook afhaken...waar gaat nr 3 dan uitkomen om den duur? En uiteindelijk is nr 3 de schuld van het afhaken van nr 1 en 2. Ze verstaan dat wel, ze zijn er ook mee akkoord zelfs...maar toch? Zolang er voor 1 en 2 geen oplossing gevonden zal worden, zal nr 3 domineren; en zal de negatieve spiraal een draaikolk worden. Het is van het allergrootste belang dat uitkeringen uit andere inkomsten komen dan uit bijdragen van werkenden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 juli 2013 om 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door twitterendwaterding : 8 juli 2013 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook niet één minder. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 juli 2013 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze regering heeft het weeral eens gekund.
In Belgie leggen ze onzinnig hoge loonkosten, belastingen en alsook te lage uitkering op....en zelf gaan ze shoppen in het buitenland voor goedkoper werkvolk. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-analyse.dhtml Maximum perversum.