Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2014, 23:11   #941
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

http://www.telegraaf.nl/binnenland/m...rbetoon__.html

"Beroemde gezichten van de zender uitten hun respect. „God zegene Nederland voor hoe deze mensen worden ontvangen op het eerste deel van hun weg naar huis”, liet Anderson Cooper weten.

Christiane Amanpour vergeleek de aankomst van de slachtoffers met de begrafenistrein van New York naar Washington van de Amerikaanse politicus Robert F. Kennedy waar in 1968 duizenden mensen langs het spoor stonden.

Ongelooflijk eerbetoon van de Nederlanders en hoe ze deze slachtoffers eren. Mensen staan staan opgesteld langs de snelweg en huilen. Ware klasse en waardigheid”, zei CNN-chef Mallory Simon"
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 23:12   #942
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ohja, ben jij er ook nog...............
Wat wil je?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2014 om 23:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 23:14   #943
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Wat wil je?
Minder vingers en meer respect voor de slachtoffers en dierbare van de slachtoffers.
Oud 23 juli 2014, 23:17   #944
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minder vingers en meer respect voor de slachtoffers en dierbare van de slachtoffers.
Respect is op zijn plaats. Maar dan niet omdat het toevallig uw landgenoten zijn, maar omdat het om mensen gaat.

Er zijn er genoeg die nu roepen om respect en morgen weer staan te lachen als er een of andere moslim omkomt. Nietwaar?

Website
Oud 23 juli 2014, 23:20   #945
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemoraliseer? ik moraliseer helemaal niets, met dit soort rampen leef ik gewoon mee met de mensen die nu een dierbare missen.

Maar blijf vooral lekker schuldige aanwijzen, intellectuele masturbatie ala politics.be.
moraliseren werkw.Uitspraak: [morali'zerə(n)] Verbuigingen: moraliseerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gemoraliseerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen anderen vertellen wat juist gedrag is

Is het dan dit niet wat u doet?
Oud 23 juli 2014, 23:25   #946
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Respect is op zijn plaats. Maar dan niet omdat het toevallig uw landgenoten zijn, maar omdat het om mensen gaat.

Er zijn er genoeg die nu roepen om respect en morgen weer staan te lachen als er een of andere moslim omkomt. Nietwaar?
Uiteraard, maar daar gaat het niet om.

En dat weet jij ook.
Oud 23 juli 2014, 23:27   #947
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
moraliseren werkw.Uitspraak: [morali'zerə(n)] Verbuigingen: moraliseerde (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gemoraliseerd (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen anderen vertellen wat juist gedrag is

Is het dan dit niet wat u doet?
Nee, dat is niet wat ik doe.

Ik vind jullie intellectuele gespeculeer triest, niet meer niet minder. Maar ga er vooral mee door als je daar gelukkig van wordt.

Ik heb mijn principes, maar ben ook liberaal . Individuele vrijheid ftw !..
Oud 23 juli 2014, 23:27   #948
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meest waarschijnlijke lijkt me op dit moment dat de rebellen die vlucht neergehaald hebben. Maar er dient ook onderzocht te worden of het geen val was waar ze ingelopen zijn in dat geval. Er zou hier wel eens meer aan de hand kunnen zijn dan een vergissing.
Voor degenen die deze discussie nog niet lang volgen: ik vind dat ook. Want als het een val was, was er moord met voorbedachten rade, en is het van meet af aan de bedoeling geweest, de nabestaanden in de rol van verdedigers van de moordenaars te manoeuvreren.

In alle andere gevallen maakt het politiek niets uit wie waarmee geschoten heeft, tenzij deze identificatie zou worden misbruikt zoals het voorval zelf al meteen werd misbruikt: om aan te sturen op nog meer moorden.
Oud 23 juli 2014, 23:27   #949
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, maar daar gaat het niet om.

En dat weet jij ook.
Waar gaat het dan om? Een minuut stilte?

Dat mag. Maar dat doe je buiten dit forum mijns inziens.

Website
Oud 23 juli 2014, 23:30   #950
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee gast, doe eens niet zo achterlijk.

Waar het omgaat is dat men hier met het vingertje begint te wijzen. Rusland is schuldig, het westen is schuldig enz enz.

Enkel en alleen gebaseerd op wat dubieuze bronnen. Er zijn alleen ook echte feiten, en die zijn dat er heel wat mensen in een klap dierbare zijn kwijtgeraakt.

80 kinderen !
Oud 23 juli 2014, 23:31   #951
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De grootste vorm van respect voor de slachtoffers is de waarheid geen geweld pogen aan te doen. In die zin heb je gelijk je te ergeren aan de beschuldigingen voordat duidelijk is wat er precies gebeurd is. Ben benieuwd of de Nederlandse autoriteiten dat respect zullen opbrengen. Of dat ze verkiezen mee te gaan in een andere logica.

Website
Oud 23 juli 2014, 23:32   #952
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De grootste vorm van respect voor de slachtoffers is de waarheid geen geweld pogen aan te doen. In die zin heb je gelijk je te ergeren aan de beschuldigingen voordat duidelijk is wat er precies gebeurd is. Ben benieuwd of de Nederlandse autoriteiten dat respect zullen opbrengen. Of dat ze verkiezen mee te gaan in een andere logica.
Autoriteit = macht....

.............
Oud 23 juli 2014, 23:33   #953
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De verantwoordelijke gezaghebber van de USS Vincennes die het Iraans burgervliegtuig neerschoot kreeg zelfs een decoratie en een applausontvangst in de VS. Aan zoveel cynisme kan dit voorval voorlopig nog niet tippen. Maar ja het waren maar Iraniërs en de VS zijn de eeuwige goeden en de Russen de slechten in de ogen van de gemiddelde Europeaan. Zo worden ze opgevoed, ondanks de feiten.
Maar veel Europeanen gaan niet mee in dat scenario. En ik moet toegeven dat partijen die door de mainstream pers als "uiterst-rechts" beschouwd worden heel degelijke analyses produceren. Misschien moet Europa zich distanciëren van de VS en op dat vlak kunnen de nationalistische en linkse fracties in het Europese parlement samenwerken.

I
Citaat:
n het geval van deze ramp hoop ik dat er een onafhankelijk onderzoek komt en de waarheid aan het licht gebracht wordt en niet dat het voorval gemanipuleerd wordt omwille van geopolitieke doeleinden. Dat is het minste dat men de slachtoffers kan geven. Ik denk echter dat die hoop ijdel is. Zo cynisch zijn zelfs de Nederlandse autoriteiten vrees ik.
Het is nu al erg gepoliticiseerd. Gezien de omstandigheden lijkt het me dat de daders nooit gevonden zullen worden en ieder z'n eigen versie zal aanhouden. Als het de Oekraïeners waren, eventueel met Amerikaanse hulp, zullen de Amerikanen dat nooit of te nimmer toegeven. Idem dito voor de russen.

Citaat:
Het meest waarschijnlijke lijkt me op dit moment dat de rebellen die vlucht neergehaald hebben.
Dat denkt iedereen omdat de rebellen verschilllende Oekraïense toestellen hebben neergehaald in de regio., die echter op een veel lagere hoogte vlogen. maar als het klopt wat de Oekraïense propaganda zegt, dat de Russen volledig in controle zijn over de rebellen, zou men vlug het verschil opgemerkt hebben tussen een burgerlijk vliegtuig en een militair vliegtuig.

Citaat:
Maar er dient ook onderzocht te worden of het geen val was waar ze ingelopen zijn in dat geval. Er zou hier wel eens meer aan de hand kunnen zijn dan een vergissing.
Er gaan veel theorieën de ronde. Maar veel Russen denken dat Oekraïne het vliegtuig heeft neergeschoten om de pro-Russen in een kwaad daglicht te stellen en de druk op Rusland te doen toenemen. Vorr wie het conflict een beetje volgt is dit perfect logisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 23:36   #954
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.omroepbrabant.nl/?news/21...fotograaf.aspx

Jezus, kippenvel.
Oud 23 juli 2014, 23:38   #955
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Voor degenen die deze discussie nog niet lang volgen: ik vind dat ook. Want als het een val was, was er moord met voorbedachten rade, en is het van meet af aan de bedoeling geweest, de nabestaanden in de rol van verdedigers van de moordenaars te manoeuvreren.
In dat geval lijkt het onwaarschijnlijk dat we ooit de waarheid zullen te weten komen. Daarvoor is de controle over politiek en media te groot vrees ik, en dit incident te belangrijk.

Zelfs het Golf van Tonkin incident wordt in de VS geschiedenisboeken nog steeds verkeerd uitgelegd als een agressie van Vietnam. Het is de officiële versie die het langst overleefd zolang het regime aan de macht blijft.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2014 om 23:40.
Oud 23 juli 2014, 23:43   #956
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee, dat is niet wat ik doe.

Ik vind jullie intellectuele gespeculeer triest, niet meer niet minder. Maar ga er vooral mee door als je daar gelukkig van wordt.

Ik heb mijn principes, maar ben ook liberaal . Individuele vrijheid ftw !..
Intellectueel of pseudo-intellectueel? Wat zal het zijn? Voor mijn part pseudo-intellectueel, ik kan daar mee leven. Ik ben bescheiden.

Mag ik niet speculeren? Het is al wat ik kan en elke bron is dubieus, van elk kamp. Maar ik woon hier, heb toegang tot de bronnen die ik ter beschikking heb en die ik versta. Ik ben daar beperkt in (versta geen Russisch, Arabisch of Chinees bijvoorbeeld) maar probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen en vorm daar een mening over. Of ik daar gelukkig van word? Nee, maar ik heb er wel behoefte aan.

Goed dat u principes hebt, bravo. Maar dring ze vooral niet op aan anderen want dat is namelijk gemoraliseer.

Laatst gewijzigd door Leopold de halve : 23 juli 2014 om 23:43.
Leopold de halve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2014, 23:44   #957
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
Intellectueel of pseudo-intellectueel? Wat zal het zijn? Voor mijn part pseudo-intellectueel, ik kan daar mee leven. Ik ben bescheiden.

Mag ik niet speculeren? Het is al wat ik kan en elke bron is dubieus, van elk kamp. Maar ik woon hier, heb toegang tot de bronnen die ik ter beschikking heb en die ik versta. Ik ben daar beperkt in (versta geen Russisch, Arabisch of Chinees bijvoorbeeld) maar probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen en vorm daar mening over. Of ik daar gelukkig van word? Nee, maar ik heb er wel behoefte aan.

Goed dat u principes hebt, bravo. Maar dring ze vooral niet op aan anderen want dat is namelijk gemoraliseer.
Nogmaals, ik moraliseer nergens.

Ben gewoon aan het kijken of de empathie nog niet compleet is weggevaagd in jullie warme zolderkamer.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 23 juli 2014 om 23:44.
Oud 23 juli 2014, 23:44   #958
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
In dat geval lijkt het onwaarschijnlijk dat we ooit de waarheid zullen te weten komen. Daarvoor is de controle over politiek en media te groot vrees ik, en dit incident te belangrijk.

Zelfs het Golf van Tonkin incident wordt in de VS geschiedenisboeken nog steeds verkeerd uitgelegd als een agressie van Vietnam. Het is de officiële versie die het langst overleefd zolang het regime aan de macht blijft.
2
Oud 23 juli 2014, 23:48   #959
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet alleen buiten het forum, ook buiten de media.

Een pak families van nabestaanden gaan niet opgezet zijn met de recuperatie van de lijken op CNN. CNN speelt vuil spel op kap van de lijken, op kap van de emoties van simpele zieltjes.

Rouw is intern, en rouw is privé.
Oud 23 juli 2014, 23:49   #960
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, ik moraliseer nergens.

Ben gewoon aan het kijken of de empathie nog niet compleet is weggevaagd in jullie warme zolderkamer.
Ergens is het menselijk hoor. Men is verdrietig en kwaad en wil een schuldige aanwijzen. Dan nemen irrationele reacties soms de overhand. Van een forummer kan ik dat aanvaarden, maar niet van beleidsmakers. Die zouden moeten terecht gewezen worden wanneer ze politiek vooropstellen bij zo'n ramp.

Website
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be