Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 14:25   #941
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
inderdaad, lapsus.
Nee we kunnen niet overgaan naar assimilatie omdat ze nog steeds niet geïntegreerd zijn.
Wanneer spreek je dan over een geïntegreerd volk?
Moet men wel integreren van BE? Ik heb er weinig van gemerkt. Ik heb mij moeten aanpassen in plaats van andersom.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:26   #942
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Je moet toch eens wat beter je best doen om mijn berichten te lezen en te begrijpen.
Nergens ontken ik wat jij hier schrijft.

Ik stel alleen dat ze heel pragmatisch zijn, om een boterham meer te verdienen zijn ze wel heel globalistisch ingesteld:
Weken aan een stuk werken overal in de EU, slapen ze in stapelbedden, 's avonds bezweet op de parking van de LIDL blikken bier hijsen.
Af en toe naar huis, volgepropt in een oude Audi, om 's weekends de Echte Pool uit te hangen...

Ieder zijn ding.
Polen hebben een hekel aan onze maatschappij. Ze weten en beseffen dat ze als vuil behandeld worden, want de meeste hebben nog een gedegen communistische opleiding genoten. Historisch zijn ze tegen de Russen, maar ondertussen hebben ze een regime aan de macht gebracht dat toch wel veel gelijkenissen vertoont met Rusland.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:26   #943
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet toch eens wat beter je best doen om mijn berichten te lezen en te begrijpen.

Ik stel alleen dat ze heel pragmatisch zijn, om een boterham meer te verdienen zijn ze wel heel globalistisch ingesteld:
Weken aan een stuk werken overal in de EU, slapen ze in stapelbedden, 's avonds bezweet op de parking van de LIDL blikken bier hijsen.
Af en toe naar huis, volgepropt in een oude Audi, om 's weekends de Echte Pool uit te hangen...

Ieder zijn ding.
Polen hebben een hekel aan onze maatschappij. Ze weten en beseffen dat ze als vuil behandeld worden, want de meeste hebben nog een gedegen communistische opleiding genoten. Historisch zijn ze tegen de Russen, maar ondertussen hebben ze een regime aan de macht gebracht dat toch wel veel gelijkenissen vertoont met Rusland.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:26   #944
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ieder zijn ding.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:26   #945
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het westerse kolonialisme is volgens U dus niet medeverantwoordelijk voor de achterlijkheid van die landen? Dat is een stelling die ik, als historicus, zou durven betwisten.
Even verantwoordelijk als de Russen verantwoordelijkheid zijn voor de
achterlijkheid die in sommige Russische ex-kolonies heerst...
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:26   #946
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ieder zijn ding.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:28   #947
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even verantwoordelijk als de Russen verantwoordelijkheid zijn voor de
achterlijkheid die in sommige Russische ex-kolonies heerst...
Dat is het hem net, die ex-"kolonies" zijn NIET achterlijk, de enige islamitische waar Islam niet het ritme van het dagelijkse leven bepaald.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:30   #948
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Het Westen is gewoon jaloers op de Chinezen, ze hebben nooit concurrenten gehad en nu wel. Chinezen bouwen universiteiten, autostrades, etc.
"Het Westen"

Als dat geen veralgemening is.

Ik ken geen enkele westerling die jaloers op China. Kom zelf regelmatig in China, en eens je de taal kent een stuk aangenamer. Maar jaloers? In geen honderd jaar. Die universiteiten, autostrades waar je het over hebt, waar we jaloers op moeten zijn, die al eens gezien na 2 jaar? Niets om over jaloers te zijn.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:32   #949
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is dat de oorlog al bijna gewonnen was door de Russen toen het Westen de invasie van Normandië begon.
Op 26 juni, 20 dagen na Normandie, stonden de Russen in Vitebsk, gelegen in het NO van Wit Rusland.
Op 1 Augustus begon de hopeloze opstand in Warschau.
Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:32   #950
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wat jij zou willen.
Polen richt zich helemaal naar het Westen, ze kleden zich westers, kopen Duitse wagens, gaan naar Italië en Frankrijk op vakantie.
De jonge Polen die ik ken zijn allemaal ronduit levensgenieters waarvan enkel hun familienaam hun Poolse roots verraadt.
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:35   #951
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het hem net, die ex-"kolonies" zijn NIET achterlijk, de enige islamitische waar Islam niet het ritme van het dagelijkse leven bepaald.
Ze hebben daar kartonnen moslimdictators, rechtstreeks door Poetin benoemd en gesponsord.
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:48   #952
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het westerse kolonialisme is volgens U dus niet medeverantwoordelijk voor de achterlijkheid van die landen? Dat is een stelling die ik, als historicus, zou durven betwisten.
Dat mag u doen maar dan wel met iets anders dan emotionele prietpraat.
alice is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:49   #953
Peche
Banneling

Standaard Tomm?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wanneer spreek je dan over een geïntegreerd volk?
.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:49   #954
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
"Het Westen"

Als dat geen veralgemening is.

Ik ken geen enkele westerling die jaloers op China. Kom zelf regelmatig in China, en eens je de taal kent een stuk aangenamer. Maar jaloers? In geen honderd jaar. Die universiteiten, autostrades waar je het over hebt, waar we jaloers op moeten zijn, die al eens gezien na 2 jaar? Niets om over jaloers te zijn.
ik ken verschillende mensen die regelmatig naar China vliegen.
Ze zeggen allemaal hetzelfde: de Chinezen zullen ons met haar & huid opeten.

Laatst gewijzigd door Boduo : 2 augustus 2016 om 14:50.
Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:58   #955
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet boeren uit het Rif gebergte tussen Belgische boeren of nazaten van boeren zonder enige begeleiding en je weet dat het fout zal lopen.
Zonder enige begeleiding? Die mensen waren " gastarbeiders" en dus was het niet de bedoeling dat ze bleven, toch deden ze dit zodra ze de kans kregen lieten ze vrouw en kinderen overkomen. Praat eens met die eerste generatie moslims, die vertellen dat ze wel veel hulp kregen van anderen, bij administratie, materiele goederen die ze nodig hadden...waar het fout liep was eigen organisatie, Turken bijvoorbeeld ontvingen landgenoten in eigen pensions tot ze definitieve huisvesting hadden, en organiseerden zelf ook hulp voor mekaar.
Marokkanen zijn ook wantrouwig naar mekaar toe en bleven wachten op anderen, zij organiseerden zelf niets.
Beledigend wat je zegt over Belgische arbeiders in de jaren 60 en 70, alsof ze te dom waren om hooi te eten en die domheid anderen tegenhielden...zal t' gaan ja?
Die arbeiders waren best solidair met hun migrant collega en behulpzaam, ook al spraken veel Marokkanen wel wat Frans en geen Nederlands.

De problemen waren de grote cultuurverschillen wat bij iedere generatie opnieuw begint en groter wordt.
alice is offline  
Oud 2 augustus 2016, 15:00   #956
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hoor ik Polen zelf niet zeggen, integendeel!
alice is offline  
Oud 2 augustus 2016, 15:06   #957
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat hoor ik Polen zelf niet zeggen, integendeel!
Juist: de meesten zeggen het niet.
Het is al gezegd: de Polen zijn pragmatisch: ze zeggen bepaalde dingen NIET alhoewel ze er wel zo over denken.
Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 15:12   #958
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Juist: de meesten zeggen het niet.
Het is al gezegd: de Polen zijn pragmatisch: ze zeggen bepaalde dingen NIET alhoewel ze er wel zo over denken.
Dus volgens u liegen die mensen, wanneer ze spontaan vertellen hier erg blij en gelukkig te zijn en zeker nooit meer terug te willen naar Polen, gewoon omdat daar veel minder kansen zijn, meer corruptie, meer armoede buiten en in steden, en hier langzamerhand een dergelijk grote Poolse gemeenschap is dat ze zichzelf best thuis voelen.
alice is offline  
Oud 2 augustus 2016, 15:21   #959
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ik ken verschillende mensen die regelmatig naar China vliegen.
Ze zeggen allemaal hetzelfde: de Chinezen zullen ons met haar & huid opeten.
Misschien als je niet verder kijkt dan de facade, maar uiteindelijk zal gans het Chinese systeem vroeg of laat imploderen.

Maar, staat hier los van.

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 2 augustus 2016 om 15:32.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 15:34   #960
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus volgens u liegen die mensen, wanneer ze spontaan vertellen hier erg blij en gelukkig te zijn en zeker nooit meer terug te willen naar Polen, gewoon omdat daar veel minder kansen zijn, meer corruptie, meer armoede buiten en in steden, en hier langzamerhand een dergelijk grote Poolse gemeenschap is dat ze zichzelf best thuis voelen.
Als je iets NIET zegt, dan ben je leugenaar ???
Boduo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be