BDW een klootzak noemen vind ik er ver over ook al heeft hij mij uit de partij gezet. Eén van de weinige verschillen tussen ons is het feit dat ik niet rancuneus ben, maar het is je goed recht dat wél te zijn. Gans mijn politiek bestaan (reeds meer dan een halve eeuw) heb ik eerst voor de VU en daarna voor de N-VA gestemd en ik kan me niet inbeelden dat ik voor een andere partij zou stemmen.
Ik ben blij dat het VB enorm gestegen is maar er voor stemmen is nog iets anders.
Welkom in de kring! En ook al vijftig jaar actief geweest?
Ik ben niet uit de partij gezet. Ik heb zelf mijn schop afgekuist destijds.
Maar jij bent niet rancuneus? Dat mag en kan. Maar ik wel. Die ganse Vlaamse problematiek heeft dit volk aan zichzelf te danken.
In mijn gemeente staat een standbeeld van de seizoenarbeider die in Walbanië de bieten ging trekken. En op zeker ogenblik stemden al die domme kloten met een meerderheid anti-bietentrekkers. Toen had ik mijn bekomst van die Vlaamse mentaliteit. Maar ik snapte het wel hoor.
Er werden enorm veel jobkes uitgedeeld. En daar kruipt de Vlaming voor.
Ik merk het hier ook op dit forum. Het zit hier vol met kazakdraaiers. Mij kan het dus geen yota meer schelen. De tijden van voorheen zijn te mooi geweest. Stront aan mijn deurklinken, klinken afgebroken, beplanting voortuin midden op straat gezet, postbus vernield, hakenkruis op mijn rolluik geschilderd en briefjes in mijn postbus gedeponeerd om mijn echtgenote te verwittigen dat ze niet de enige was. En vooral dat er toen reeds een baas was die de partij verkocht voor een paar daalders.
En over de periode voorafgaand aan dit Vlaming zijn ga ik niet uitweiden.
Toen reeds bepaalden strontvliegen wat ik mocht worden in het leven.
Het zou nu beter zijn? Ik betwijfel het. Het zal nooit beteren. Ze maken van iemand graag een mestkever. Alhoewel; dat is ook niet gelukt.
Ik ben er te lui voor. Ik ben in mijn zetel gaan zitten en kom er niet meer uit.
Dat die democraten hier allemaal hun plan trekken.
Maar niet meer dank zij mijn zweet en inzet. Dat heeft de N-VA trouwens niet meer nodig. De kar die rijdt zit vol met hoger gediplomeerde arrivisten die er voorheen nooit waren. De kaas op de boterham was er toen niet.
Aan een gevulde tafel schuift iedereen graag aan.