![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus de de Bijbel zoals ze nu is, is niet Gods woord?
![]() |
#942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag u of het oordeel in de Bijbel beschreven staat.
![]() |
![]() |
#944 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat geen oordeel over iedereen. Hoe God bepaalde gedragingen ziet, heb ik al vermeld. U hebt dit toch gelezen, naar ik mag hopen? Of gaan we nog eens hetzelfde herkauwen en doen alsof het er niet staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-wat 1 van de 10 geboden is- Jesaja 42:8 Ik ben de Heere, dat is Mijn Naam; en Mijn eer zal Ik geen anderen geven, noch Mijn lof den gesneden beelden. Johannes 14:6 Jezus zeide tot hem: Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij. 1 Timotheus 2:5 Want er is een God, er is ook een Middelaar Gods en der mensen, de Mens Christus Jezus; Wat maakt een kerk dan bevoegd heiligen uit te roepen, daar beeldjes van te maken en mensen te richten op andere mensen dan Christus? Is dat te confronterend en chargeert u daarom zo op de traditionele Bijbel?
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe uw Gods gedragingen ziet verandert de Bijbel niet.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 21 december 2021 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan allemaal over gediscussieerd worden, maar hou de chronologie voor wat ze is. De vragen werden aan u gesteld en u gaat er geen enkele keer op. Laten we de eerlijkheid betrachten: bijgevolg eerst uitklaren wat eerst kwam. Daarna ga ik met een gerust hart over het andere onderwerp in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik homofiel ben en ik ben werelds gevormd, dan ben ik een beetje voor qua politieke bevooroordeling en meer. Ik zou mezelf kunnen rechtvaardigen aan mijn seksualiteit omdat deze wereld het als goed van jongs af met de paplepel meegeeft. Word ik echter herboren in Hem en bekend met de Bijbel, dan kan ik geen vreugde meer uit mijn seksualiteit putten zonder een zware zonde te begaan.
![]() |
![]() |
#950 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle Schrift is door God ingegeven.
![]() |
![]() |
#951 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik ben erover gaan lezen en moet u gelijk geven dat 1 Johannes 5:7 niet uit het originele Grieks vertaald is en dat er pas later is bijgezet. Althans als ik wikipedia mag geloven. “Deze drie zijn in overeenstemming” dekt de lading beter, bent u daarmee akkoord? En zoja, hoe is dat geen drie eenheid?
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 21 december 2021 om 08:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De reformatoren hebben op dat punt dan ook gewoon de leer van de ongedeelde en dus ook rooms-katholieke Kerk behouden. Meer zelfs, men heeft de geloofsbelijdenissen ook overgenomen. Geloofsbelijdenissen die binnen de kerkelijke gemeenschap onder Gods impuls zijn ontstaan, en, volgens orthodoxe en katholieke leer, niet los kunnen staan van de Schrift. Traditie en Schrift als twee wegen van openbaring, steeds eng met elkaar verbonden. Juist dat element van de Traditie hebben de reformatoren overgenomen, juist omdat ze wel zagen dat de Schrift hier niet eenduidig is. Slechts enkele radicale reformatoren hebben dat niet gedaan (als bijvoorbeeld de radicale anabaptisten en bepaalde individuen als een Servetus): zij verlieten wel dit dogma en kwamen op basis van de "sola Scriptura" tot heel andere inzichten. Ook zijn er protestanten die het dogma niet erkennen. Ik gaf eerder al voorbeelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leest u eigenlijk wel wat mensen schrijven? Ik heb daar immers al tot tweemaal toe op geantwoord, daarbij verwijzend naar de geloofsbelijdenis van Nicea-Constantinopel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom, de Kerk die u verwerpt, heeft de tekst geschonken waarop heel het bouwwerk van de protestanten is gebouwd...
't Is als iemand die zich de hele tijd negatief uitlaat over Volkswagen, maar wel met een Skoda rijdt waarin een Volkswagen/Audi-motor zit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U liet zich negatief over Lawson uit en van het ene kwam het andere Jan. Nogmaals, Lawson is mijn redder niet. Ik leer veel van hem. U weet ook niet dat ik telkens goede -persoonlijke- ervaringen benoem met katholieke ervaringen. Maar dat is door de mensen zoals de nonnen die veel goede werken leverde voor de jeugd, ouderen en zieken. Dank God dat ik die tijd heb mogen zien. Vanuit de organisatie gedijen praktijken die onchristelijk te noemen zijn en onderwerpt men haar gelovigen aan praktijken die de aandacht van Christus leiden.
![]() |
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Negatief? Toch even lezen wat er staat. Er wordt gewoon gesteld wat de man is: een baptistische predikant tussen vele anderen, met een internetaanwezigheid zoals ook vele anderen. En ja, ik heb het niet voor die schreeuwstijl van sommige predikanten, maar dat is een kwestie van smaak die u me niet kwalijk kan nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de katholieke scholen hun christelijke geest verliezen vind ik betreurenswaardig. Mijn eerste christelijke ervaringen waren katholiek en ik heb goede mensen gekend. Als we nonnen op overschot hadden, kwam de zorg geen handen tekort. De kloosters en de ziekenzorg waren zeer nauw verbonden.
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zijn veel politici ook gewoon geïntegreerde demonen in het vlees die hypnotiseren via tv en dergelijke meer.
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 21 december 2021 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Moederkerk - die u verwerpt - heeft steeds de hele mens voor ogen gehad. Niet alleen het geestelijke, maar ook het lichamelijke. Dus heeft de Kerk zich al heel vlug toegelegd op armen-, zieken- en wezenzorg. Zaken die, eens de reformatie oprukte in bepaalde gebieden, snel in duigen vielen. Soms namen protestantse kerkbesturen het over, soms niet. |
|
![]() |
![]() |