![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk wat Oekraïense ouders doen.
Een foto van een 2-jarig kind dat op haar rug de contactgegevens van haar ouders heeft staan, gaat de wereld rond. Bij de start van de oorlog in Oekraïne schreef moeder Aleksandra Makoviy contactgegevens op de rug van haar dochter Vira in het geval ze zou omkomen. Veel ouders deden hetzelfde en zo staat de foto nu symbool voor de angsten waar Oekraïense ouders elke dag mee te maken krijgen. Bron: VRT NWS Ocharme die kindjes. En de ouders ook, uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas,helaas voor hen,Oekrainse President Zelenski heeft dat enkele weken geleden al vlakaf gezegd dat ze gaan voor "iedere meter" territorium..Toen hij dat zegde was het voor Kiev al duidelijk dat ze de Zee van Azov en de overgangen van de Djnepr(Cherzon,en de weg naar Mikolajev) niet zouden kunnen houden,het was ook HEEL druk rondom Kiev,DAAR lag vermoedelijk de focus want Oekraine is een van die landen die vermoedelijk zou ophouden te bestaan in de bekende vorm als de hoofdstad bezet wordt... De Russen hebben aanzienlijke stukken territorium veroverd maar het betekent ....niks....aan de onderhandelingstafel... Ik weet nu,14 april,in het licht van al de gebeurtenissen,ook niet wat "onderhandelingen" nog zouden kunnen inhouden overigens...... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 april 2022 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze draad over Oekraïne is tot hier toe de meest degoutante en smerigste draad ooit op dit forum. Het is niet nodig de Poetintrol te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder met egocentrisme, gebrek aan inlevingsvermogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
|
![]() verruwing van de forumzeden... neergang... ondergang...
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#950 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet deze discussie die degoutant en smerig is. Wel de reacties van het forumlid waarop je reageerde. Begrijpelijk als je vorige reacties leest, niet enkel in deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af hoe de grote muilen van het forum zouden reageren moesten 30 soldaten in hun huis binnenvallen om één voor één hun vrouw te verkrachten en daarna hemzelf en de rest van de familie uitmoorden. Het is alsof ze verslag geven over een Hollywood film, totaal onverschillig en het is allemaal fake, de Oekraïners hebben dit zelf in scène gezet. Tot slot keur ik ook executies door Oekraïense soldaten af en er bestaan geen propere oorlogen en helaas geen proper forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#954 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik hoop vurig dat ze u hier zéér binnenkort met uw klikken en klakken van dit forum sjotten!
![]() |
![]() |
#955 |
Banneling
|
![]() ik deed gewoon een typische reactie van kremlintrollen op gruwelijke misdaden na, schop die maar van het forum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Azov staal fabriek in Mariopol.....Een immens complex ...
Een doolhof van industriele half open gebouwen ,gangetjes,en tunnels... Daarin zouden nog hoogstens een paar duizend Oekrainse soldaten het ,na meer dan een maand al,uithouden... Ze worden geleidelijk aan omsloten,blijkbaar door Separatisten en Tjetsjenen...... Naar ik begrijp was in Mariopol een Oekrainse strijdmacht van wel 4000 man ..Ze hadden goede voorraden munitie voedsel en drinken...Men WISt wel zeker dat Mariopol omsingeld zou raken.Bedoeling was,is dat ze zo lang mogelijk zoveel mogelijk Russische strijdkrachten op zich zouden trekken die dan niet elders in de Donbas kunnen ingezet worden... Na een maand is enkel het "staalfabriek-team" nog operationeel.... Ondertussen hebben de Russen het "opruimwerk" uitbesteed aan hun "underlings".....militieleden ,veelal niet eens Russen... Maar zoals een Britse Generaal op Skynews reeds tijdens de eerste week van dit conflict zei: We kijken nu allemaal naar Kiev,maar het is over Mariopol dat er oorlogs-/helden-films zullen gemaakt worden! Een Franse correspondent mag van "de Russen" mee even kijken.... https://www.youtube.com/watch?v=05Zchq5IPUw Laatst gewijzigd door kelt : 13 april 2022 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als reactie maak ik ze indirect belachelijk met zware sarcastische opmerkingen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verschiet er zelfs niet echt van dat er mensen zijn die dat doen daar. Een site blokletterde: Pure wanhoop van Oekraïense ouders: ze schrijven contactgegevens op lichaam van hun kinderen BRON Dat zijn echt wel vreselijk dramatische toestanden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Banneling
|
![]() mijn nieuwe vrienden komen Kryvyy Rih, vader is Russisch sprekend (verplichting in jaren 80), dochter spreekt beide talen, babushka spreekt enkel russisch
|
![]() |
![]() |