Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2005, 17:45   #941
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Daar hebt u wel gelijk in, de meeste leden van het Vlaams Belang kunnen zich niet vinden in een adoptierecht voor holebi's, en dat is ook de algemene partijlijn maar of alle leden van het Vlaams Belang hierzo over denken is maar de vraag.
Het omgekeerde is natuurlijk evenzeer zo in de partijen die voorstander zijn. Volgens onderzoek zijn 37 pct van de burgers voorstander, dus zal dat in de partijpopulatie wel ongeveer hetzelfde zijn.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 17:47   #942
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
De Moslims zijn al goed bezig met de homo's eruit te pikken.

Applaus op alle banken!
Probeert u de moslims in een slecht daglicht te zetten misschien? De enige die hier op holebi's zit te kakken bent u!
Oud 4 juni 2005, 17:47   #943
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Sta mij toe daaraan te twijfelen, er zijn natuurlijk nog steeds werkgevers die holebi's ontslaan omwille van hun geaardheid, maar dat worden er gelukkig minder.
En nu gaat dat terug méér worden

Citaat:
Dat "uit de bocht" rijden snapt deze stomme janet niet goed, rijden holebi's dan zo onveilig?
De menselijke creativiteit in het bedenken van pesterijen is natuurlijk oneindig.

Citaat:
De moslimvertegenwoordigers en de Holebifederatie zetelen samen in het Centrum voor Gelijke Kansen, en ook de Vlaamse minister van Gelijke kansen stuurt aan op een dialoog tussen moslims en holebi's.
Tja, dan zien ze U beter zitten, en dan kunnen ze beter nota nemen van wat ze waarschijnlijk toch allemaal al van plan zijn met U.

Citaat:
Het zal natuurlijk nog wel even duren tot de dialoog door sijpelt naar de basis, maar elke stap vooruit is een stap vooruit.
Luister, nu gaat ge ook hun Moslim-kinderen proberen te besmetten.

Denkt ge nu echt dat er een dialoog mogelijk is?

Neen, want er valt niks te zeggen.
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 17:48   #944
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Toch niet moeilijk? Religieuze en ethische argumenten zijn per definitie subjectief en daarom irrelevant. Ik zou graag eens iemand voor de pinnen zien komen met praktische (dus objectieve) bezwaren. Tot nu toe is daar niemand in geslaagd.
Je verandert de toon. Eerst stelde je voorwaarden, nu zeg je wat je graag zou horen. Dat lijkt mij iets heel anders.

Egidius
Oud 4 juni 2005, 17:48   #945
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Probeert u de moslims in een slecht daglicht te zetten misschien? De enige die hier op holebi's zit te kakken bent u!
Maar ik ga niks doen. Ik ga alleen maar wat zitten lachen wanneer de Moslims bezig zijn iets te doen. Snapt ge?
Oud 4 juni 2005, 17:52   #946
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Luister, zolang ze hun geaardheid in hun slaapkamers botvieren, interesseert mij hun geaardheid niet.

Maar ja, nu dat ze absoluut de kinderen willen besmetten, is mijn mening wel veranderd.

Als gij er geen gebruikt, gebruik ik er ook geen.

En blijf van de religieuze symbolen van mijn godsdienst af, want anders komen de Moslims U dat nog betaald zetten.
Misschien toch wat op letten met de woordkeuze "botvieren" en "besmetten", dit komt nogal kwetsend over, en wekt felle reacties uit (zoals u kan zien). Uw bezorgdheid voor het welzijn van kinderen is lovenswaardig, al denk ik dat holebi's die bezorgdheid delen. Daarom zijn zowel holebi's als hetero's voor een grondige screning van de kandidaat-adoptie-ouders door de bevoegde instanties. Degenen die niet geschikt zijn komen gewoon niet in aanmerking voor adoptie. Ik denk dat het niet in het belang van het kind is om er zomaar van uit te gaan dat alle leden van een bepaalde groep zomaar kinderen kunnen adopteren en alle leden van een andere groep dit niet kunnen. Het is dus veiliger om alle kandidaat-adoptieouders te laten screnen door deskundigen en na de adoptie een intense begeleiding van kind en ouders te blijven behouden (zoals het nu al gebeurt).

Respect voor (andere) religies is wel een ander onderwerp, maar wellicht voelen veel holebi's een afkeer voor de Katholieke Kerk omdat deze holebi's ook niet echt respecteert. Holebi's als minderwaardig bestempelen (ik zeg niet dat u dat doet, maar veel hoge geestelijken doen dit wel) nodigt niet echt uit voor een open dialoog. Dat zou de kerk toch moeten weten, het is ook pas nadat ze de Joden niet meer de schuld gaven van de dood van Jezus dat de dialoog tussen kerk en jodendom kon beginnen. De dialoog met de Moslims zal ook pas kunnen komen na een excuus voor de kruistochten...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 17:53   #947
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U gunt mij teveel eer, dat ik van een homovriendelijke man in een paar zinnen homofoob kan maken. Dan moet het omgekeerde ook lukken: met een vriendelijke babbel u weet op het rechte pad krijgen
Luister, ge gaat de bescherming tegen de Moslims moeten VERDIENEN, anders krijgt ge ze niet, ok?
Oud 4 juni 2005, 17:53   #948
Egidius

Standaard

Citaat:
Niet over gelijke rechten. Als d�*t de bedoeling is van je referendumdrang, dan zeg ik neen! Dan houd ik liever de "democratie" zoals ze nu is...
Als het BROV beschikbaar is, kan jij een wetsvoorstel indienen dat alle homorechten die je nodig acht mogelijk maakt.
Je zal dan een meerderheid van je medeburgers moeten overtuigen, een noodzakelijke voorwaarde om elk bestel te laten werken.

Egidius
Oud 4 juni 2005, 17:54   #949
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel ik begrijp je frustraties wel, dat het Vlaams belang over deze materie sterk traditioneel blijft... Nu ja, de partij is tegen het huwelijk maar is sterke voorstander van een speciale regeling daar hebt u ongelijk in, maar bon dit gaat volgens mijn bescheiden mening niet ver genoeg.
Maar hoe dan ook, denk ik wel dat het Vlaams Belang op de goede weg is om meer en meer zich te openen voor deze bevolkingsgroep, hoe dan ook zal ik er met vele kameraden er alles aan doen moest het Vlaams Belang aan de macht zijn, om dit recht voor holebi's te behouden, zoniet krijgen ze mijn partijkaart terug!
En mijn ambitie blijft wel bescheiden, het voorzitterschap van het VB is geen doel op zich, de partij opener maken voor de holebi-gemeenschap des te meer!
William; toen het homohuwelijk werd goedgekeurd zei Bart Laeremans dat dit misschien nog zou kunenn afgeschaft worden; ook enkele anderen hier zeggen dat mocht het VB aan demacht komen dat dit moet afgeschaft worden... Wel bewonder ik je mening zu!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2005, 17:56   #950
Egidius

Standaard

Citaat:
Niet over gelijke rechten.
Iedereen is gelijk voor de adoptie-wet, hetero's én homo's.

Egidius
Oud 4 juni 2005, 17:56   #951
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ge gaat dus een eerbare vrouw misleiden om de draagmoeder te worden van Uw perverse plannen?

Luister, er zijn grenzen. Op zoiets moet minstens 20 jaar celstraf staan.
; de draagmoedermoet ook nog altijd haar toestemming geven hé!

Oud 4 juni 2005, 18:01   #952
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:

De menselijke creativiteit in het bedenken van pesterijen is natuurlijk oneindig.

Tja, dan zien ze U beter zitten, en dan kunnen ze beter nota nemen van wat ze waarschijnlijk toch allemaal al van plan zijn met U.

Dat zal de toekomst moeten uit wijzen, voorlopig merk ik enkel een positieve invloed.

Het zal u waarschijnlijk vreemd in de oren klinken, maar niet alle moslims zijn anti-holebi. Net zoals in de brede waaier van christenen (met mensen die holebi's minderwaardig vinden, zoals de huidige en de vorige paus, tot anderen die holebi's wel respecteren, zoals mijn ouders, familie en vrienden van mijn ouders) heb je ook moslims die zeer negatief staan tegenover holebi's, maar ook een groeiende groep (meestal hoger opgeleide) moslims die wel open staan voor dialoog. Ik heb een paar (gematigde) moslimsvrienden die weten dat ik homo ben en dat repecteren. De dialoog is er dus al, hetzij zeer bescheiden...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Fozzie on 04-06-2005 at 19:01
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Dat zal de toekomst moeten uit wijzen, voorlopig merk ik enkel een positieve invloed.

Het zal u waarschijnlijk vreemd in de oren klinken, maar niet alle moslims zijn anti-holebi. Net zoals in de brede waaier van christenen (met mensen die holebi's minderwaardig vinden, zoals de huidige en de vorige paus, tot anderen die holebi's wel respecteren, zoals mijn ouders, familie en vrienden van mijn ouders) heb je ook moslims die zeer negatief staan tegenover holebi's, maar ook een groeiende groep (meestal hoger opgeleide) moslims die wel open staan voor dialoog. Ik heb een paar (gematigde) moslimsvrienden die weten dat ik homo ben en dat repecteren. De dialoog is er dus al, hetzij zeer bescheiden...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Het zal u waarschijnlijk vreemd in de oren klinken, maar niet alle moslims zijn anti-holebi. Net zoals in de brede waaier van christenen (met mensen die holebi's minderwaardig vinden, zoals de huidige en de vorige paus, tot anderen die holebi's wel respecteren, zoals mijn ouders, familie en vrienden van mijn ouders) heb je ook moslims die zeer negatief staan tegenover holebi's, maar ook een groeiende groep (meestal hoger opgeleide) moslims die wel open staan voor dialoog. Ik heb een paar (gematigde) moslimsvrienden die weten dat ik homo ben en dat repecteren.[/size]
[/edit]
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 4 juni 2005 om 18:01.
Oud 4 juni 2005, 18:02   #953
Egidius

Standaard

Citaat:
Ja, en? Denk je dat een homoseksuele man geen kind kan verwekken bij een vrouw?
Het kan zelfs een lesbische vrouw zijn! Zij moeten het kind niet adopteren, het is immers hun kind. Je komt hier dus eigenlijk zeggen dat homo-adoptie onnodig is.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 04-06-2005 at 19:02
Reason:

Citaat:
Het kan zelfs een lesbische vrouw zijn! Zij moeten het kind niet adopteren, het is immers hun kind. Je komt hier dus eigenlijk zeggen dat homo-adoptie onnodig is.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 4 juni 2005 om 18:02.
Oud 4 juni 2005, 18:06   #954
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Luister, ge gaat de bescherming tegen de Moslims moeten VERDIENEN, anders krijgt ge ze niet, ok?
Bedankt voor uw bezorgdheid, maar ik heb gelukkig genoeg (moslim-)vrienden en familie die het voor mij op nemen zonder voorwaarden te stellen.
Oud 4 juni 2005, 18:09   #955
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik ga niks doen. Ik ga alleen maar wat zitten lachen wanneer de Moslims bezig zijn iets te doen. Snapt ge?
Jaja.
Oud 4 juni 2005, 18:15   #956
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Draagmoederschap brengt wel nog een paar extra problemen mee. Koppels voeden graag hun kind samen op. Met uw regeling wordt de "mee-vader" (de echtgenoot van de biologische vader) en "mee-moeder" (de echtgenote van de biologische moeder) niet erkend, wat een boel praktische problemen met zich mee brengt, buiten het feit dat het kind dan 2 gezinnen zal hebben. Scheidingen bij hetero-koppels wijzen wel uit dat co-ouderschap kan werken, maar ideaal is het toch niet.

Adoptie van een "bestaand" kind is eigenlijk ook een engagement om een kind in nood (zonder ouders) op te vangen en op te voeden. Ik ben persoonlijk meer geneigd naar adoptie dan naar draagmoederschap, al ben ik niet per sé tegen draagmoederschap mits een goede regeling (geen "verkoop" van kinderen) en met instemming van alle betrokken partijen (de draagmoeder, de partner van de draagmoeder en de beide kandidaat-adoptieouders).
Oud 4 juni 2005, 18:17   #957
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
William; toen het homohuwelijk werd goedgekeurd zei Bart Laeremans dat dit misschien nog zou kunenn afgeschaft worden; ook enkele anderen hier zeggen dat mocht het VB aan demacht komen dat dit moet afgeschaft worden... Wel bewonder ik je mening zu!
Dat weet ik niet, zijn persoonlijke uitspraken weet ik niet percies hieromtrent, maar bon, ik zou zeggen laat ons afwachten hé, totdat het Vlaams Belang aan de macht is.
Moesten ze inderdaad de daad bij het woord nemen en het adoptierecht afschaffen dan ben ik een bondgenoot van u om te protesteren op straat voor behoud ervan! En inderdaad dan mogen ze m'n partijkaart verwachten!
Oud 4 juni 2005, 18:23   #958
bartje
Minister-President

Standaard

Je kan dan misschien ook wel begrijpen William dat dit voor mij de hoofdreden is waarom ik nooit op het VB zou stemmen, want ik voelen het aan als beetje tegen mij eigen stemmen.
Dieuitspraken van Bart Laeremans zou ik es moeten opzoeken wat hij precies letterlijk verwoordt heeft.

Oud 4 juni 2005, 18:25   #959
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Hebben mensen die kinderen adopteren ook recht op kindergeld of niet? Ti's maar een vraagje hoor.
Oud 4 juni 2005, 18:29   #960
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, zijn persoonlijke uitspraken weet ik niet percies hieromtrent, maar bon, ik zou zeggen laat ons afwachten hé, totdat het Vlaams Belang aan de macht is.
Moesten ze inderdaad de daad bij het woord nemen en het adoptierecht afschaffen dan ben ik een bondgenoot van u om te protesteren op straat voor behoud ervan! En inderdaad dan mogen ze m'n partijkaart verwachten!
Hou maar je postzegel klaar, want de afschaffing van het homohuwelijk (en de adoptie wanneer die er komt) is bij mijn weten een officieel partijstandpunt. Anders moet je het eens vragen wat ze er mee van plan zijn. Als lid heb jij het recht om te weten wat ze gaan doen als ze eventueel in de regering komen.

Verder treed ik Bart bij, ik zou nooit kunnen stemmen voor een anti-holebipartij, en een partij die onze rechten waar we zo lang hebben moeten voor strijden wil af schaffen is voor mij een anti-holebipartij. Geef mij maar Groen, tis niet enkel een mooi kleur, maar het is ook de eerste partij die werkelijk iets gedaan heeft voor holebi's.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be