Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2006, 12:28   #941
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dank u om mijn punt te bevestigen.
Ik ben ook niet naar de mars voor Joe geweest, of naar de Witte mars, of naar de mars na Van Temsche, en van die zaken, en ik heb dat volledig bewust gedaan: ik doe daar niet aan mee. Tolereer ik dan, en ik weet niet hoeveel mensen samen met mij, moord, verkrachting, en misdaad?
Appels & peren Bad Attilla, appels & peren.

Citaat:
Moet er in de VS een officiële reactie komen van de Christenen (en van het Vaticaan) iedere keer een "abortus-dokter" vermoord wordt?

Moeten al de linkse stemmers op straat komen ieder keer Noord-Korea een raket afvuurt? Of ieder keer dat een lid van Falung Gong gedood wordt?

Moeten al de rechtse stemmers hun verontwaardiging uiten ieder keer er een racistische moord plaatsvindt?

(de twee laatste voorbeelden zijn karikaturen hé)
Je zou toch wel moeten inzien dat geen enkele van de door u genoemde zaken enigsinds vergelijkbaar is met de situatie's waarover ik bezig ben.

De vermelding van pro-lifers & de moorden op abortusdokters is de enige die ietswat van relevantie heeft, helaas kloppen de schaalverhoudingen hier niet echt eh?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 12:35   #942
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Appels & peren Bad Attilla, appels & peren.

Je zou toch wel moeten inzien dat geen enkele van de door u genoemde zaken enigsinds vergelijkbaar is met de situatie's waarover ik bezig ben.

De vermelding van pro-lifers & de moorden op abortusdokters is de enige die ietswat van relevantie heeft, helaas kloppen de schaalverhoudingen hier niet echt eh?
Het principe is juist hetzelfde: wanneer bloedige daden gelinkt worden aan een bepaalde ideologie, cultuur, godsdienst, wat dan ook, zijn dan alle aanhangers, belevers, leden van die ideologie, cultuur, godsdienst zodanig mee verantwoordelijk dat ze zich van die daden moeten distantiëren?
En indien ze dit niet doen, wilt dat dan automatisch zeggen dat ze achter de daad staan?

Tiens, ik heb die vraag nog ergens gehoord, nog niet zolang geleden en nog niet zo ver hier vandaan (genre in Antwerpen).
Oud 19 juli 2006, 12:43   #943
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het principe is juist hetzelfde: wanneer bloedige daden gelinkt worden aan een bepaalde ideologie, cultuur, godsdienst, wat dan ook, zijn dan alle aanhangers, belevers, leden van die ideologie, cultuur, godsdienst zodanig mee verantwoordelijk dat ze zich van die daden moeten distantiëren?
En indien ze dit niet doen, wilt dat dan automatisch zeggen dat ze achter de daad staan?
Uit mijn originele post zou je kunnen opmaken dat ik niet stel dat, omdat ze dit niet doen, ze automatisch achter die daden staan. Ik gaf expliciet 2 stellingen om het simpel te houden (ofwel durven ze niet, ofwel willen ze niet) al zijn er wel meerdere redenen waarom ze dit niet zouden doen.

Nu, moest het geweld dat in naam van de islam uitgevoerd wordt van diezelfde orde zijn als de zaken die jij vernoemde, zou ik me er zelfs niet mee bezig houden, of van wakker liggen, helaas zijn de zaken van een grotere orde, en kosten ze aan veel meer mensen het leven.

Gezien die feiten lijkt het me vanzelfsprekend dat een groep met dezelfde ideologische overtuigingen, maar gematigder, zulke zaken openlijk zou verwerpen.

Citaat:
Tiens, ik heb die vraag nog ergens gehoord, nog niet zolang geleden en nog niet zo ver hier vandaan (genre in Antwerpen).
Je doelt op de verontwaardiging van sommigen (mij incluus) over de uitspraken van onder andere Karel de Gucht?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 19 juli 2006 om 12:43.
Oud 19 juli 2006, 12:59   #944
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit mijn originele post zou je kunnen opmaken dat ik niet stel dat, omdat ze dit niet doen, ze automatisch achter die daden staan. Ik gaf expliciet 2 stellingen om het simpel te houden (ofwel durven ze niet, ofwel willen ze niet) al zijn er wel meerdere redenen waarom ze dit niet zouden doen.

Nu, moest het geweld dat in naam van de islam uitgevoerd wordt van diezelfde orde zijn als de zaken die jij vernoemde, zou ik me er zelfs niet mee bezig houden, of van wakker liggen, helaas zijn de zaken van een grotere orde, en kosten ze aan veel meer mensen het leven.

Gezien die feiten lijkt het me vanzelfsprekend dat een groep met dezelfde ideologische overtuigingen, maar gematigder, zulke zaken openlijk zou verwerpen.
Daar hebben we duidelijk een andere mening over.
Maar dat mag hé.

Citaat:
Je doelt op de verontwaardiging van sommigen (mij incluus) over de uitspraken van onder andere Karel de Gucht?
Ik zie dit als een omgekeerde vorm van het fenomeen dat ik beschrijf, inderdaad. Ik herinner mij hoe snel men, aan "rechtse kant" het amalgaam heeft proberen tegen te spreken (terecht trouwens). Het is misschien interessant om dezelfde redenering die je toen blijkbaar hebt gehouden op de Moslims toe te passen.
Oud 19 juli 2006, 13:08   #945
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Daar hebben we duidelijk een andere mening over.
Maar dat mag hé.
Tuurlijk, 't zou triestig zijn moest dat niet meer kunnen.

Citaat:
Ik zie dit als een omgekeerde vorm van het fenomeen dat ik beschrijf, inderdaad. Ik herinner mij hoe snel men, aan "rechtse kant" het amalgaam heeft proberen tegen te spreken (terecht trouwens). Het is misschien interessant om dezelfde redenering die je toen blijkbaar hebt gehouden op de Moslims toe te passen.
Ik zie wat je wilt bewijzen, echter zie ik de situatie's niet als gelijk, en daarom volg ik je redenering niet. Laten we hopen dat de situatie met de rechtse leden van de maatschappij ook nooit de proporties aanneemt van het islam fundamentalisme, want dan zijn we nog verder van thuis dan nu

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 19 juli 2006 om 13:23.
Oud 19 juli 2006, 13:12   #946
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ondertussen is men er wel achter gekomen dat de Indianen vooral mekaar uitmoordden.

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=...iaan_te_worden
Nooit gehoord van Little Big Horn, van Cortez etc...
En de joden pleegden massal zelfmoord, eerst tijdens de "Reconquista" en later onder Hitler, gewoon om de christenen te pesten
Natuurlijk, circe, maar zeker circe, men komt dadelijk met je pilletjes.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 13:35   #947
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever Bekijk bericht
Meer dan de helft van Zwitserland is in oorsprong niet Zwitsers.
Het land heeft 3 talen en bijhorende culturen,
en je komt er echt van alle slag en soort tegen,
van de superrijken tot de heroïneverslaafden.
Er zijn heden vluchtelingen van zowat overal waar je je maar kunt indenken.

Slechts 1 voorbeeld.
De volledige EU neemt vluchtelingen op ...
Zelfs in de halfdictatuur van Bush worden er soms volledige stammen
uit afrika overgevlogen en opgenomen.

Het lijkt me meer dat jij van BelgiË de uitzondering van de westerse wereld wil maken ...

Wens je nog iets bij te leren ?
aha POLITIEKE VLUCHTELINGEN das iets helemaal anders dan economische vluchtelingen.
Zozo volledig stammen uit Afrika overgevlogen op bevel van halfdictator Bush ????? Zijn dat die Cia vluchten dan soms ??

Leer mij aub iets bij en zeg eens welke stammen de laatse dagen zoal gedeporteerd zijn vanuit Afrika naar de USA...

Hebben ze vers volk nodig op de kantoenplantages ??
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 13:41   #948
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zwijgen is toestemmen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 13:43   #949
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En de joden pleegden massal zelfmoord, eerst tijdens de "Reconquista" en later onder Hitler, gewoon om de christenen te pesten
oeps filosoof de man(vrouw) aan het pakken ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 juli 2006, 13:48   #950
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
mmmm Filosoof.... je wilt toch niet insinueren dat de autochtone Amerikanen de dood zijn ingejaagd door vreemde migranten uit andere continenten....

effe denken.... dat doet mij aan iets denken.....

en ja ik merk een zeker overeenkomst....

De migranten van honderden jaren geleden die naar Amerika gingen deden dat om rijk te worden.... zo iets zoals de migranten van nu eigenlijk he...

en de migranten van honderden jaren geleden trokken zich niets aan van de oorspronkelijke bewoners, ze wilden gewoon hun goud, hun eten, hun grond... zo iets als de migranten van nu eigenlijk he... die willen gewoon ons geld, en onze SZ... (die hadden de Indianen niet)..

Wat is het droeve lot nu weer van de native Americans..... tja iets om over na te denken...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 19 juli 2006 om 13:48.
Oud 19 juli 2006, 14:27   #951
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
mmmm Filosoof.... je wilt toch niet insinueren dat de autochtone Amerikanen de dood zijn ingejaagd door vreemde migranten uit andere continenten....

De migranten van honderden jaren geleden die naar Amerika gingen deden dat om rijk te worden.... zo iets zoals de migranten van nu eigenlijk he...

en de migranten van honderden jaren geleden trokken zich niets aan van de oorspronkelijke bewoners, ze wilden gewoon hun goud, hun eten, hun grond... zo iets als de migranten van nu eigenlijk he... die willen gewoon ons geld, en onze SZ... (die hadden de Indianen niet)..

Wat is het droeve lot nu weer van de native Americans..... tja iets om over na te denken...
Compleet van je lotje getikt
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 14:36   #952
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Mij kwam het eerder sarcastisch over, maar ja, wie ben ik?

Oh, ja, een verzuurde ouwe zak 8)
Oud 19 juli 2006, 15:23   #953
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zwijgen is toestemmen...
En nu voel ik mij verplicht om iets te zeggen ...
Oud 19 juli 2006, 15:36   #954
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hoe zegt men ... ?
Oud 19 juli 2006, 16:57   #955
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht

Waarom zouden de Allochtone Invallers beter zijn dan zij die naar Amerika trokken.Natuurlijk komen die naar hier uit winstbejag, om een nieuw leven te beginnen, en wees gerust, die zijn daarvoor bereid om over lijken te gaan.Onze lijken.En net als dat de blanken alkohol meebrachten naar Amerika, komen zij met Hasjiesj en Opium, Cocaïne enz af naar hier...en brengen ook ziektes mee: Aids komt uit Afrika , niet?
Oud 19 juli 2006, 16:59   #956
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
eerder gij die stekeblind zijt.Zet uw bril eens op jong.En steek de kaars aan...enn als ge dan nog niets ziet...
Oud 19 juli 2006, 17:00   #957
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de joden pleegden massal zelfmoord, eerst tijdens de "Reconquista" ...
Kunt ge mij daarover wat meer info geven? En vertel mij dan ook eens waarom ze niet massaal zelfmoord pleegden tijdens de verovering door de saracenen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 19 juli 2006 om 17:01.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2006, 17:01   #958
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
maak u niet moe , gij. Er komt toch zelden iets bruikbaar uit
Oud 19 juli 2006, 17:12   #959
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zegt men ... ?
men ...
Oud 19 juli 2006, 17:22   #960
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie wat je wilt bewijzen, echter zie ik de situatie's niet als gelijk, en daarom volg ik je redenering niet. Laten we hopen dat de situatie met de rechtse leden van de maatschappij ook nooit de proporties aanneemt van het islam fundamentalisme, want dan zijn we nog verder van thuis dan nu
Om eventjes terug serieus te zijn: ik ga eerlijk bekennen dat ik op dit ogenblik de situatie mbt het VB in Vlaanderen, en de gevaren ervan voor onze maatschappij als veel erger beschouw dan het probleem van het Moslimextremisme.

Want (om helemaal on-topic terug te komen) indien je tégen multiculturaliteit zijt, wat het VB is, kan je enkel voor een monocultuur zijn, lijkt mij. Helaas is een monocultuur een systeem dat in een grote maatschappij (waar sociale controle ingewikkeld is) bijna per definitie enkel op een dictatoriale manier kan gehandhaafd worden: men moet vermijden dat iemand op een andere manier zou proberen te leven dan die die cultureel is bepaald, en dus moet je op zo'n mensen verplichten "in de pas te lopen", indien nodig met dwang.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be