Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 21:15   #941
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Dan liever niet werken, want dat werken levert MIJ niets op
Dat werken levert inderdaad veel te weinig op omdat de werkenden moeten opdraaien voor dat geldverslindende, arbeidsattitudevernietigende, moreel verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 21:38   #942
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Op een ander forum zit er een meisje, trekt dop, maar is niet op zoek naar werk omdat ze na aftrek van kinderopvang minder overhoud dan wanneer ze thuis op haar gat blijft zitten en dop trekt.
Je beantwoordt je vraag zelf. Wie wil er nu in vredesnaam gaan werken voor een hongerloontje dat lager ligt dan een werkloosheidsuitkering?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 22:07   #943
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je beantwoordt je vraag zelf. Wie wil er nu in vredesnaam gaan werken voor een hongerloontje dat lager ligt dan een werkloosheidsuitkering?
dat rijken niks doen dat hun eigen belangen schaadt is algemeen aanvaard. Armen echter ... .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 05:54   #944
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
dat rijken niks doen dat hun eigen belangen schaadt is algemeen aanvaard. Armen echter ... .
Ik ben benieuwd,wat doe de armen zoveel meer om hun eigen belangen te schaden?
Eigen belangen...vlamms belangen...zo rechts allemmaal...Probeer eens emancipatie..
Oud 4 september 2007, 07:43   #945
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Ik ben benieuwd,wat doe de armen zoveel meer om hun eigen belangen te schaden?
Eigen belangen...vlaams belangen...zo rechts allemaal...Probeer eens emancipatie..
Mss kan men ook proberen het allergrootste gedeelte te activeren... En ja, activeren = rechts en wat is daar verkeerd aan?

Per slot van rekening willen de meeste armen wsl kansen krijgen...
Help ze die dan geven in plaats van te leuteren over uw gewijde geschiedenis...

Acitveren=rechts
Pamperen=links...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:32   #946
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mss kan men ook proberen het allergrootste gedeelte te activeren... En ja, activeren = rechts en wat is daar verkeerd aan?

Per slot van rekening willen de meeste armen wsl kansen krijgen...
Help ze die dan geven in plaats van te leuteren over uw gewijde geschiedenis...

Acitveren=rechts
Pamperen=links...
De meeste armen willen idd een kans om uit de ellende te geraken.
En veel van die armen zitten vaak juist in de ellende door de staat en de rijken.
Van werknemers word geëist dat ze flexibel zijn en het bedrijf op de eerste plaats laten komen, in plaats van hun gezin.

Mijn oudste dochter is nu 16.5 jaar en aan het werken als jobstudente, allé tot gisteren dan.
Gisteren middag kreeg ik hier van die werkgever een telefoon dat ze dringend moest komen werken, want hij geraakte niet rond.
Toen ik hem zei dat ze op school zat en dus niet kon komen, kreeg ik botweg te horen dat ze dan maar moest van school ommiddelijk naar hem moest komen en de lessen verlaten. Als ze er niet binnen het half uur was, moest ze van hem niet meer komen, want dan kon hij toch niet op haar rekenen.

En dit is helemaal geen alleenstaand geval hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 09:04   #947
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De meeste armen willen idd een kans om uit de ellende te geraken.
En veel van die armen zitten vaak juist in de ellende door de staat en de rijken.
Van werknemers word geëist dat ze flexibel zijn en het bedrijf op de eerste plaats laten komen, in plaats van hun gezin.

Mijn oudste dochter is nu 16.5 jaar en aan het werken als jobstudente, allé tot gisteren dan.
Gisteren middag kreeg ik hier van die werkgever een telefoon dat ze dringend moest komen werken, want hij geraakte niet rond.
Toen ik hem zei dat ze op school zat en dus niet kon komen, kreeg ik botweg te horen dat ze dan maar moest van school ommiddelijk naar hem moest komen en de lessen verlaten. Als ze er niet binnen het half uur was, moest ze van hem niet meer komen, want dan kon hij toch niet op haar rekenen.

En dit is helemaal geen alleenstaand geval hoor.
Tja, Jantje, mss (ik neem Uw voorbeeld nu niet als voorbeeld ) zijn de bazen wel gedwongen tot flexibiliteit.. en zijn ze, als ze die niet kunnen bieden, ten dode opgeschreven.... En klagen, bij sluiting.faillissement/afslanking, de werknemers (of hun 'afgevaardigden') het wanbeleid van hun werkgever aan...

Als men tegenwoordig allemaal leest welke 'flexibele voordelen' het personeel allemaal heeft, moet ik meer en meer de 'bazen' bewonderen, die ondanks al die 'voordelen' (elk voordeel heeft ook zijn nadeel ) hun bedrijf runnend kunnen houden... Zeker in tijden dat men geen personeel meer kan vinden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 4 september 2007 om 09:05.
Oud 4 september 2007, 09:27   #948
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het rare is dat ze ondanks alle afhoudingen minder of net zoveel verdienen als een leefloon zonder werken...toch protesteren tegen een kostenverlaging van de lonen waardoor ze meer loon zouden ontvangen en tegelijk de werkgevers wat zouden ontlasten.

Maar ik blijf me verbazen over de lage lonen met een gedegen opleiding tegenwoordig.
Dat was vroeger toch anders!
Oud 4 september 2007, 09:51   #949
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, Jantje, mss (ik neem Uw voorbeeld nu niet als voorbeeld ) zijn de bazen wel gedwongen tot flexibiliteit.. en zijn ze, als ze die niet kunnen bieden, ten dode opgeschreven.... En klagen, bij sluiting.faillissement/afslanking, de werknemers (of hun 'afgevaardigden') het wanbeleid van hun werkgever aan...

Als men tegenwoordig allemaal leest welke 'flexibele voordelen' het personeel allemaal heeft, moet ik meer en meer de 'bazen' bewonderen, die ondanks al die 'voordelen' (elk voordeel heeft ook zijn nadeel ) hun bedrijf runnend kunnen houden... Zeker in tijden dat men geen personeel meer kan vinden...
Wel ik ben zelf meer dan 20 jaar in de bouw actief en kan je verzekeren dat daar idd problemen zijn om nog bekwaam personeel te vinden, echter dit is niet de schuld van de werkgevers of werknemers, maar van de staat.

om bijvoorbeeldals vrachtwagenbestuurder binnen een kleine bouwonderneming te kunnen werken, moet die bestuurder over 5 verschillende brevetten beschikken.
En 4 van die brevetten kan men enkel op de VDAB behalen, waar dan weer enorme wachtlijsten zijn voor men aan die opleidingen kan beginnen.
Vroeger mochten deze opleidingen binnen de bedrijven zelf gegeven worden, maar dat is dus afgeschaft.

Daar komt bij dat voor die zelfde job, de werkgevers iemand nodig hebben die 's morgens op de werven staat als wanneer zijn eigen mensen op de werven aankomen, maar die ook nog eens 's avonds naar de werven rijd waar de mensen de werken zelf doen, want men mag geen bouwmaterialen meer op de stoep zetten of op een werf achterlaten zonder dat er iemand aanwezig is om deze achter een gesloten omheinig te zetten van de wet.

Vele kleine ondernemingen zijn dus idd verplicht om mensen in dienst te nemen die zeer flexibel zijn, maar dat komt dus door de wetgevingen, niet door de bedrijven zelf.

Maar ook de mensen zelf zijn hier schuldig aan hoor.
Zo willen mensen steeds meer en meer dat techniekers komen wanneer het hen uitkomt en niet binnen de werkuren, want dan zijn ze zelf gaan werken.
Ook voor de winkels is dit dus een regel die meer en meer begint te tellen.
Veel nacht en avond winkels hebben het tegenwoordig drukker en een grotere omzet dan de winkels die overdag open zijn.

Voor de kleinere ondernemers geld dus idd flexibel zijn, maar grote bedrijven zoals Domo hebben dit echt niet nodig hoor en sluiten enkel omdat ze ergens anders goedkoper kunnen werken.
In veel gevallen gaat het vaak zelf enkel omdat de andere plaats betere transportmogelijkheden heeft en die dus goedkoper en beter kan van uit de andere vestiging. Het is dus niet altijd de loonkost of het niet vinden van personeel.

Hoewel het voor bedrijven in België idd steeds moeilijker word om bekwaam personeel te vinden, daar de opleidingen in de scholen en vdab vaak jaren achter lopen op de industriële werkelijkheid.
Oud 4 september 2007, 09:56   #950
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik ben zelf meer dan 20 jaar in de bouw actief en kan je verzekeren dat daar idd problemen zijn om nog bekwaam personeel te vinden, echter dit is niet de schuld van de werkgevers of werknemers, maar van de staat.

om bijvoorbeeldals vrachtwagenbestuurder binnen een kleine bouwonderneming te kunnen werken, moet die bestuurder over 5 verschillende brevetten beschikken.
En 4 van die brevetten kan men enkel op de VDAB behalen, waar dan weer enorme wachtlijsten zijn voor men aan die opleidingen kan beginnen.
Vroeger mochten deze opleidingen binnen de bedrijven zelf gegeven worden, maar dat is dus afgeschaft.

Daar komt bij dat voor die zelfde job, de werkgevers iemand nodig hebben die 's morgens op de werven staat als wanneer zijn eigen mensen op de werven aankomen, maar die ook nog eens 's avonds naar de werven rijd waar de mensen de werken zelf doen, want men mag geen bouwmaterialen meer op de stoep zetten of op een werf achterlaten zonder dat er iemand aanwezig is om deze achter een gesloten omheinig te zetten van de wet.

Vele kleine ondernemingen zijn dus idd verplicht om mensen in dienst te nemen die zeer flexibel zijn, maar dat komt dus door de wetgevingen, niet door de bedrijven zelf.

Maar ook de mensen zelf zijn hier schuldig aan hoor.
Zo willen mensen steeds meer en meer dat techniekers komen wanneer het hen uitkomt en niet binnen de werkuren, want dan zijn ze zelf gaan werken.
Ook voor de winkels is dit dus een regel die meer en meer begint te tellen.
Veel nacht en avond winkels hebben het tegenwoordig drukker en een grotere omzet dan de winkels die overdag open zijn.

Voor de kleinere ondernemers geld dus idd flexibel zijn, maar grote bedrijven zoals Domo hebben dit echt niet nodig hoor en sluiten enkel omdat ze ergens anders goedkoper kunnen werken.
In veel gevallen gaat het vaak zelf enkel omdat de andere plaats betere transportmogelijkheden heeft en die dus goedkoper en beter kan van uit de andere vestiging. Het is dus niet altijd de loonkost of het niet vinden van personeel.

Hoewel het voor bedrijven in België idd steeds moeilijker word om bekwaam personeel te vinden, daar de opleidingen in de scholen en vdab vaak jaren achter lopen op de industriële werkelijkheid.

Domo zal wsl personeel moeten afdanken omdat de prijzen in de tapijtenbranche al jaren onder enorme druk staan (en de Chinese invasie moet, wat het vasttapijt betreft, nog beginnen... ).
Oud 4 september 2007, 10:02   #951
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het rare is dat ze ondanks alle afhoudingen minder of net zoveel verdienen als een leefloon zonder werken...toch protesteren tegen een kostenverlaging van de lonen waardoor ze meer loon zouden ontvangen en tegelijk de werkgevers wat zouden ontlasten.

Maar ik blijf me verbazen over de lage lonen met een gedegen opleiding tegenwoordig.
Dat was vroeger toch anders!
Als eerst er is dus een enorme verspilling in België, anders zou het België niet zijn. En daardoor zijn de lasten dus zo hoog.
Om de loonlast te verlagen moet men dus niet aan de uitkeringen zitten, maar de verspilling tegen gaan bij de uitbetalingen ervan.

Een tweede zaak is, vroeger stopte veel jongeren voor zij hun diploma hadden of als ze een A3 hadden, nu is iedereen verplicht tot zijn 18 naar school te gaan en is een A2 hebben normaal. Wat dus ook tot gevolg heeft dat veel jongeren ook een unif diploma gaan halen. Het aanbod van geschoolden is dus gestegen, maar het aanbod van jobs is niet evenredig gestegen, er is dus een overaanbod van beter geschoolden.
Dit heeft tot gevolg dat de geschoolden minder eisen kunnen stellen en de werkgevers kunnen kiezen.
Oud 4 september 2007, 10:19   #952
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als eerst er is dus een enorme verspilling in België, anders zou het België niet zijn. En daardoor zijn de lasten dus zo hoog.
Om de loonlast te verlagen moet men dus niet aan de uitkeringen zitten, maar de verspilling tegen gaan bij de uitbetalingen ervan.
Geen nood Jantje. Eens we van die 50 miljard euro af zijn die we jaarlijks aan infrastructuurwerken in Antwerpen steken, zijn alle problemen van de baan. Als meer dan de helft van de beschikbare middelen van de overheid vrijkomen dan is er heel wat ruimte voor een lastenverlaging.

Citaat:
Een tweede zaak is, vroeger stopte veel jongeren voor zij hun diploma hadden of als ze een A3 hadden, nu is iedereen verplicht tot zijn 18 naar school te gaan en is een A2 hebben normaal. Wat dus ook tot gevolg heeft dat veel jongeren ook een unif diploma gaan halen. Het aanbod van geschoolden is dus gestegen, maar het aanbod van jobs is niet evenredig gestegen, er is dus een overaanbod van beter geschoolden.
Dit heeft tot gevolg dat de geschoolden minder eisen kunnen stellen en de werkgevers kunnen kiezen.
Ah, waarom raken er dan zoveel hogere profielen niet meer ingevuld tegenwoordig?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 10:33   #953
eno2
Banneling

Standaard Innuendo

Citaat:
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Herhaalde gedwongen Ontslagen
Tritsen onsucsesvolle sollicitaties
Onleefbare lonen
Criminele belastingen op laagstverdieners maw de werkloosheidsval.
Leeftijdsdiscriminatie
Te dure of onbeschikbare herscholing
Eigendom en bezit, verworven in een vorig leven of via de genenloterij.
Speciale voordelen zoals hogere uitkeringen, die van allerlei aard kunnen zijn, van prepennsioen, tot sectorieel afgedwongen concessie, tot anciënniteitsverhogingen.
Krapheid op de arbeidsmarkt in hun capaciteiten en specialiteiten.etc...
Persoonlijkheidsproblemen, zoals daar zijn het niet goed verdragen van slaafse bevelsstructuren, een groot gevoel voor persoonlijke vrijheid.
Psychische problemen of juist een grote psychische weerstand tegen het zich laten uitbuiten en misbruiken.

Maw de term "beroepsdopper" is voor 99% het typische innuendo dat al direct ondubbelzinnig een kleinzielig ressentiment verraadt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 10:36   #954
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Geen nood Jantje. Eens we van die 50 miljard euro af zijn die we jaarlijks aan infrastructuurwerken in Antwerpen steken, zijn alle problemen van de baan. Als meer dan de helft van de beschikbare middelen van de overheid vrijkomen dan is er heel wat ruimte voor een lastenverlaging.
Denk je, men heeft al nieuwe plannen klaar liggen en het is niet enkel in Antwerpen dat er zoveel verspilt word hoor.

Citaat:

Ah, waarom raken er dan zoveel hogere profielen niet meer ingevuld tegenwoordig?
Omdat men in de scholen de technieken en kennis van Napoleon nog aanleert en de schoolverlaters dus helemaal niets van de huidige technieken of kennis hebben geleerd.
En de bedrijven dus wel mensen nodig hebben die hun machines en technieken kennen en gebruiken en niet die van Napoleon.

Een ander probleem van de bedrijven is, dat veel kinderen naar een ASO worden gestuurd en daar dus geen technische kennis opdoen.
En de leerlingen uit de technische opleidingen vaak reeds een goed betaalde job aangeboden krijgen voor ze hun eindexamen in het secundair onderwijs hebben afgelegd en dus niet meer verder studeren.

De bedrijven hebben immers mensen nodig die ook de praktische kennis hebben van de diploma's die men voorlegt en niet enkel de theoretische kennis. En daar zit het probleem dus.

De kennis die de scholen geven is om te beginnen verouderd en daarbij op hoger niveau te theoretisch en te weinig praktisch.

Wat ben je met een master die wel weet hoeveel gewicht een betonnen vloer kan dragen, maar niet weet hoe hij die vloer moet laten leggen?
Oud 4 september 2007, 10:46   #955
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Herhaalde gedwongen Ontslagen
Mja, als iemand zijn werk niet goed doet kan zoiets wel voorvallen. Meestal overkomt dit de gemotiveerde werknemers niet. Als het al eens gebeurt zal het in ieder geval niet herhaaldelijk zijn.

Citaat:
Tritsen onsucsesvolle sollicitaties
De aanhouder wint

Citaat:
Onleefbare lonen
hoger dan het leefloon

Citaat:
Criminele belastingen op laagstverdieners maw de werkloosheidsval.
Die belastingen zijn nodig om de werkonwilligen te blijven onderhouden

Citaat:
Leeftijdsdiscriminatie
Dit valt idd wel voor

Citaat:
Te dure of onbeschikbare herscholing
gratis vdab herscholing noem ik niet duur noch onbeschikbaar

Citaat:
Eigendom en bezit, verworven in een vorig leven of via de genenloterij.
Doet hier niks terzake.

Citaat:
Speciale voordelen zoals hogere uitkeringen, die van allerlei aard kunnen zijn, van prepennsioen, tot sectorieel afgedwongen concessie, tot anciënniteitsverhogingen.
vakbonden...

Citaat:
Krapheid op de arbeidsmarkt in hun capaciteiten en specialiteiten.etc...
arbeidsmarkt is helemaal niet krap en divers genoeg.

Citaat:
Persoonlijkheidsproblemen
Nagel op de kop
Oud 4 september 2007, 10:55   #956
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je, men heeft al nieuwe plannen klaar liggen en het is niet enkel in Antwerpen dat er zoveel verspilt word hoor.
Zeg eens in welke stad we jaarlijks nog 50 miljard euro verspillen? Dit begint hylarisch te worden. Onze federale inkomsten zijn 90 miljard euro per jaar en dat wordt compleet opgesoupeerd door de infrastructuurwerken van 2 steden? Leg uit, ik kan niet wachten

Citaat:
Omdat men in de scholen de technieken en kennis van Napoleon nog aanleert en de schoolverlaters dus helemaal niets van de huidige technieken of kennis hebben geleerd.
En de bedrijven dus wel mensen nodig hebben die hun machines en technieken kennen en gebruiken en niet die van Napoleon.

Een ander probleem van de bedrijven is, dat veel kinderen naar een ASO worden gestuurd en daar dus geen technische kennis opdoen.
En de leerlingen uit de technische opleidingen vaak reeds een goed betaalde job aangeboden krijgen voor ze hun eindexamen in het secundair onderwijs hebben afgelegd en dus niet meer verder studeren.

De bedrijven hebben immers mensen nodig die ook de praktische kennis hebben van de diploma's die men voorlegt en niet enkel de theoretische kennis. En daar zit het probleem dus.

De kennis die de scholen geven is om te beginnen verouderd en daarbij op hoger niveau te theoretisch en te weinig praktisch.

Wat ben je met een master die wel weet hoeveel gewicht een betonnen vloer kan dragen, maar niet weet hoe hij die vloer moet laten leggen?
Pertinent onwaar. Je denkbeeld omtrent scholing, onderwijs en de arbeidsmarkt voor die profielen is compleet verstoort. Het is lachwekkend eenvoudig om aan werk te raken. De bedrijven smeken je bijna. Zet je CV 1 dag op stepstone en je telefoon staat roodgloeiend.
Oud 4 september 2007, 10:56   #957
eno2
Banneling

Standaard

Mijn herscholing als Cultuurfilosoof heeft me pakken geld gekost.
De VDAB verzorgt daarin geen cursuske, dat is geen knelpuntberoep...

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2007 om 11:05.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:00   #958
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mja, als iemand zijn werk niet goed doet kan zoiets wel voorvallen. Meestal overkomt dit de gemotiveerde werknemers niet. Als het al eens gebeurt zal het in ieder geval niet herhaaldelijk zijn.

De aanhouder wint
Een gezond iemand vindt idd altijd werk.

hoger dan het leefloon

Niet altijd, veel werkgevers willen slechts 1200€ brutto betalen

Die belastingen zijn nodig om de werkonwilligen te blijven onderhouden

Nee, om aan de verspilzucht van de Belgische staat en politici te voldoen.

Dit valt idd wel voor

idd

gratis vdab herscholing noem ik niet duur noch onbeschikbaar

maar niet altijd toegankelijk voor oudere werklozen.
Sommige herscholingen zijn ook lang achterhaald en andere gewoon zinloos omdat die bedrijven reeds lang België hebben verlaten.

Doet hier niks terzake.

Begrijp ook niet wat die hier komt doen, tenzij je natuurlijk ver buiten je regio werk gaat zoeken en een verhuis noodzakelijk word.

vakbonden...

doen niets ter zaken, veel van deze zaken zijn geen reden om als gezond mens te blijven doppen.

arbeidsmarkt is helemaal niet krap en divers genoeg.

je zelf aanpassen naar de arbeidsmarkt en je eigen eisen verleggen is hier een eenvoudige en goekope oplossing voor.

Nagel op de kop

Luiheid dus.
Oud 4 september 2007, 11:16   #959
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg eens in welke stad we jaarlijks nog 50 miljard euro verspillen? Dit begint hylarisch te worden. Onze federale inkomsten zijn 90 miljard euro per jaar en dat wordt compleet opgesoupeerd door de infrastructuurwerken van 2 steden? Leg uit, ik kan niet wachten
Er liggen plannen klaar om even grote werken te gaan uitvoeren in de haven van Oostende en Zeebruggen.
Plus plannen voor een enorme uitbouw van het goederentreinspoornetwerk.

Citaat:
Pertinent onwaar. Je denkbeeld omtrent scholing, onderwijs en de arbeidsmarkt voor die profielen is compleet verstoort. Het is lachwekkend eenvoudig om aan werk te raken. De bedrijven smeken je bijna. Zet je CV 1 dag op stepstone en je telefoon staat roodgloeiend.
Voor deze die de juiste opleidingen gevolgd hebben wel ja, maar de meeste worden dus reeds van in het begin in de verkeerde opleiding gestoken door ouders en clb.

In de richtingen IW,TW en BI zitten hier in de regio dus in alle scholen samen slecht 100 leerlingen. Deze terwijl er voor die opleidingen nu meer dan dan 500 vacatures zijn.
Oud 4 september 2007, 11:24   #960
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er liggen plannen klaar om even grote werken te gaan uitvoeren in de haven van Oostende en Zeebruggen.
Plus plannen voor een enorme uitbouw van het goederentreinspoornetwerk.
Mijn vraag blijft dus hoe we dit gaan betalen?

Inkomsten 90 miljard euro

uitgaven: Infrastructuur Antwerpen: 50 miljard euro, infrastructuur Oostende, zeebrugge, goederentrein: 50 miljard euro (ik trek gewoon een beetje uw lijn door hé)

Dan zitten we al met een gat van 10 miljard. Hoe gaan we dan nog uitkeringen geven aan de mensen?

Citaat:
Voor deze die de juiste opleidingen gevolgd hebben wel ja, maar de meeste worden dus reeds van in het begin in de verkeerde opleiding gestoken door ouders en clb.
Mensen worden richtingen aangeraden op basis van hun capaciteiten. Men wordt niet in richtingen "gestoken", dit is meer iets voor het communisme
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be