Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2019, 20:14   #9661
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 31.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht




Die praat alsof hij van een andere planeet komt, waar iedereen opgekweekt is door homo priesters in een elite kostschool zoals Eaton. Er komen veel geluiden uit, rare zinswendingen alsof hij in de jaren 1950 is blijven steken en dat combineert hij met bravado en een talent om telkens het meest offensieve en meest polariserende antwoord te geven op eender welke vraag die hij krijgt. Combineer dat met een totaal gebrek aan normen en een grenzeloze ambitie + zelfoverschatting en je krijgt de figuur Boris zoals hij is.
Niet te verwonderen want Boris heeft een tijd in Brussel gewoond als kind.
Daar opgroeien kan later kwalijke gevolgen hebben,
kijk maar naar Van Hengel of Sven Gatz.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 09:20   #9662
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Vorige woensdag (zeer laat op VTM):

https://nieuws.vtm.be/video/volledig...72C9C_vtmwatch

Over Verhofstadt of beter gezegd Verhofstadt en de Brexit. Ik vond het zeer interessant en he speaket the truth.
De Britse tabloids konden er minder mee lachen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 11:23   #9663
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

Ik heb het ook gezien. In vind het triestig, verhofstadt is een even harde tafelspringer dan farage. De britten gaan hem nu nog harder haten en nog harder weg willen. Die willen echt niet dat verhofstadt maar één woord over hen te zeggen heeft. Ik ben tegenstander van de brexit maar verhofstadt is niet de juiste persoon om de brokken te lijmen, integendeel zelfs. Snap ni da ze hem zo’n belangrijke rol gegeven hebben.
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 11:27   #9664
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn82 Bekijk bericht
Ik heb het ook gezien. In vind het triestig, verhofstadt is een even harde tafelspringer dan farage. De britten gaan hem nu nog harder haten en nog harder weg willen. Die willen echt niet dat verhofstadt maar één woord over hen te zeggen heeft. Ik ben tegenstander van de brexit maar verhofstadt is niet de juiste persoon om de brokken te lijmen, integendeel zelfs. Snap ni da ze hem zo’n belangrijke rol gegeven hebben.
Maar het ging hem vooral over de stategische spelletjes. En wees maar zeker dat dit goedgekeurd is door de EU. Anders zou men Barnier niet toegelaten hebben dat men hem zou filmen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 14:04   #9665
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

De lange versie van de reportage net gezien. De EU heeft het op zich wel sterk aangepakt. Het is heel duidelijk waarom die geen verdere toegevingen doen: no deal is better than a deal. Voor de EU dan (!). Dat hebben ze goed becijferd.
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 14:49   #9666
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn82 Bekijk bericht
De lange versie van de reportage net gezien. De EU heeft het op zich wel sterk aangepakt. Het is heel duidelijk waarom die geen verdere toegevingen doen: no deal is better than a BAD deal. Voor de EU dan (!). Dat hebben ze goed becijferd.
Foutje
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 15:00   #9667
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn82 Bekijk bericht
De lange versie van de reportage net gezien. De EU heeft het op zich wel sterk aangepakt. Het is heel duidelijk waarom die geen verdere toegevingen doen: no deal is better than a deal. Voor de EU dan (!). Dat hebben ze goed becijferd.
Dat rekensommetje zou ik toch graag willen zien, het zou me sterk verbazen dat een no-deal financieel beter is dan een goeie economische samenwerking zoals ze die nu al 40 jaar hebben met de UK. Zeker als de Pond nog meer zou dalen.

Die hele onderhandeling was er op berekend om de Britten te doen afzien van een Brexit waarbij het zo erg geworden is dat we nu op een punt zitten waarbij niemand nog echt wil dat ze blijven.

De EU heeft zich van z'n beste kant getoond en dat is dat van een medogenloos hebzuchtig monster, bestuurd door politiekers die alle voeling met de bevolking verloren zijn.

De docu heb ik evenwel niet bekeken, zo lang kan ik niet op die z'n kop zitten kijken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 15:02   #9668
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 24.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn82 Bekijk bericht
no deal is better than a BAD deal

Foutje
Ah, dat klinkt al logischer. Ze hebben echter niet veel moeite gedaan om een redelijke deal uit te werken, het is alles of niets.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 15:44   #9669
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ah, dat klinkt al logischer. Ze hebben echter niet veel moeite gedaan om een redelijke deal uit te werken, het is alles of niets.
Ze (de EU) hebben een deal uitgewerkt op basis van de 'red lines' van May. Tistezeggen voor een harde Brexit.
Dat is wat May wou en waar ze nog altijd halstarrig aan vast blijft houden. Dus zolang May vasthoudt aan haar red lines zal de EU vasthouden aan het bereikte compromis (en geen toegevingen doen).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 17:56   #9670
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ah, dat klinkt al logischer. Ze hebben echter niet veel moeite gedaan om een redelijke deal uit te werken, het is alles of niets.
Misschien toch maar eens naar de reportage kijken. De EU had wel degelijk iets redelijk uitgewerkt, ze hebben de impact van de verschillende scenario's op hun eigen economie berekend, ze hebben hun eigen belangen verdedigd (EU burgers, financien, ierse kwestie), rekening houdend met de red lines van May, de EU heeft zelf z'n akkoord gegeven voor de deal alhoewel ze liever anders hadden gezien, May heeft haar akkoord gegeven... alleen jammer, dat er in het brits parlement voor NIETS een meerderheid bestaat, met dank aan hun eigen politieke spelletjes, de snap elections die May nog heeft ingeroepen na het referendum, ...

Laatst gewijzigd door Stijn82 : 11 mei 2019 om 18:03.
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 18:55   #9671
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Is dat nu nog altijd niet beslist.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 19:06   #9672
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Is dat nu nog altijd niet beslist.
Ge gaat toch op Guy Verhofstadt stemmen op 26 mei hoop ik?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2019, 21:56   #9673
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn82 Bekijk bericht
Ik heb het ook gezien. In vind het triestig, verhofstadt is een even harde tafelspringer dan farage. De britten gaan hem nu nog harder haten en nog harder weg willen. Die willen echt niet dat verhofstadt maar één woord over hen te zeggen heeft. Ik ben tegenstander van de brexit maar verhofstadt is niet de juiste persoon om de brokken te lijmen, integendeel zelfs. Snap ni da ze hem zo’n belangrijke rol gegeven hebben.
Integendeel om de brexiteers een koude douche te geven de juiste persoon.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 05:50   #9674
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het ergste stuk stront dat in die partij rondloopt, altijd klaar om May een mes in de rug te duwen, aandachtshoer met een ego van hier tot in Tokyo en dan nog een aartsleugenaar op de koop toe.
Ik zou zeggen: een goeie politicus, maar spijtig genoeg is dat zelfs niet waar, want de mensen zien het. Een goeie politicus heeft al die eigenschappen, maar men ziet ze niet. Dat is trouwens de essentie van de kunst.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 05:58   #9675
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die hele onderhandeling was er op berekend om de Britten te doen afzien van een Brexit waarbij het zo erg geworden is dat we nu op een punt zitten waarbij niemand nog echt wil dat ze blijven.
Dat is mijns inziens BS. Als iemand echt weg wil, dan kan je die geen deal voorstellen waarbij die afziet he. Want dan gaat die gewoon weg zonder deal. Hoe kunt ge nu iemand die gewoon zonder deal weg wilt, "laten afzien met een deal" als die die weg wil, het volste recht heeft om zonder deal weg te willen ? Belachelijke redenering he.

En als iemand "enkel maar met een deal weg wil", dan is het natuurlijk het moment om de citroen uit te persen, he. Als gij weet dat uw buur ABSOLUUT een deal wil om uw oude auto te kopen, dan zou ge zot moeten zijn om daar minder dan 500 000 Euro voor te vragen he.

Nog eens: de beste deal die je kan sluiten met iemand die weg wil, geeft die 1 mm voordeel boven "no deal". Dan hebt ge ideaal het onderste uit de kan. Ge kunt nooit onder "no deal" gaan met uw voorstel, want anders bolt den andere het zonder deal af.

Het echte punt is dat de Britten zo zot waren van weg te willen, maar niet echt "no deal" als de normale optie vonden. Als ge weg gaat, is de normale optie "no deal", en is een deal eventueel een kers op de taart.

Beweren dat die die weg wilde, gedwongen werd om de kiekenstront op de taart te eten, zodat die niet weg wilde, is nogal zever, he. Die gaat gewoon weg. Blijkt er een kers aangeboden, dan neemt hij die. Ge kunt die nooit een kiekenstront opsolferen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 06:00   #9676
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ah, dat klinkt al logischer. Ze hebben echter niet veel moeite gedaan om een redelijke deal uit te werken, het is alles of niets.
De Britten, wilt ge zeggen ? Als ge weg gaat, is het normaal dat ge weg gaat (dat er no deal is). Het is zelfs eigenaardig om zelfs maar een deal te willen. De EU was nu eenmaal gebonden om een deal moeten uit te werken, de EU had het recht niet "wij willen geen deal" te zeggen. Maar voor de Britten zou dat de normale startlijn moeten geweest zijn. Anders wilt ge niet echt weg he. Men kon altijd eens gezien hebben of er toevallig ook geen interessante deal gemaakt kon worden. Maar verwonderd zijn dat die deal niet interessant is, is eigenaardig. "goed geprobeerd" zou ik zeggen. Meer niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 mei 2019 om 06:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 09:01   #9677
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

https://forums.digitalspy.com/discus...doors-bbc4-9pm

Der zijn er toch aan de andere kant van t kanaal, die e.e.a. inzien.
Misschien geven ze zich binnen een jaar wel over. De wereldoorlogen duurden ook maar een jaar of 4, op een gegeven moment moet ge wel het onderspit delven.

https://youtu.be/4M4DxQ5dhBA
T grappige is da may hier eigenlijk al toegeeft dat ze verslagen zijn.
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 10:12   #9678
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.466
Standaard

Brexitpartij Nigel Farage groter dan Conservatieven en Labour samen.

Citaat:
De Britse Conservatieve partij van premier Theresa May zou bij de Europese verkiezingen van eind mei slechts de vierde partij worden. Grote winnaar zou de nieuwe Brexitpartij van euroscepticus Nigel Farage zijn.
Een strijd die nog steeds niet gestreden is ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 10:57   #9679
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat rekensommetje zou ik toch graag willen zien, het zou me sterk verbazen dat een no-deal financieel beter is dan een goeie economische samenwerking zoals ze die nu al 40 jaar hebben met de UK. Zeker als de Pond nog meer zou dalen.

Die hele onderhandeling was er op berekend om de Britten te doen afzien van een Brexit waarbij het zo erg geworden is dat we nu op een punt zitten waarbij niemand nog echt wil dat ze blijven.

De EU heeft zich van z'n beste kant getoond en dat is dat van een medogenloos hebzuchtig monster, bestuurd door politiekers die alle voeling met de bevolking verloren zijn.

De docu heb ik evenwel niet bekeken, zo lang kan ik niet op die z'n kop zitten kijken.
Maak je niet ongerust, ze blijven de Britten chanteren tot ze toegeven, daar zijn ze goed in en ze nemen zich de voor hen uitstekend betaalde tijd.
Heb je wel gezien bij het Nederlandse referendum enkele jaren geleden.
Sociaal en economisch is dit Europa de grootste ramp die ons is overkomen
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2019, 11:00   #9680
Stijn82
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 91
Standaard

De britten hoeven zich helemaal niet te laten chanteren. No deal, no problem, las ik in hun propaganda.
Stijn82 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be