Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 00:12   #961
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

MEN zwaait dus wél met Vlaamse leeuwenvlaggen, ook al voel jij je daar als Vlaming niet lekker bij. Net zoals de Oranjes alleen met hun 'partijvlag' wapperen.
Het is immers niet onze schuld dat JIJ onze vlag enkel als een partijsymbool wil zien.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:19   #962
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Bruno ook niet, ofwel?
Hela Van Maerlant, van den Bruno geen kaat zeggen! Hij moet nog dienen om de grote debatten op te vrolijken!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:23   #963
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Hela Van Maerlant, van den Bruno geen kaat zeggen! Hij moet nog dienen om de grote debatten op te vrolijken!
Van iemand die wat tegen zichzelf zit te brabbelen moet ge nu niet direct ''grote'' debatten verwachten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:26   #964
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Van iemand die wat tegen zichzelf zit te brabbelen moet ge nu niet direct ''grote'' debatten verwachten.
Jamaar daiwa, jij hebt den Bruno nog niet bezig gezien en gehoord op zo een debat! Ik wel hoor! Die geeft ne show op zijn eigen!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:34   #965
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Jamaar daiwa, jij hebt den Bruno nog niet bezig gezien en gehoord op zo een debat! Ik wel hoor! Die geeft ne show op zijn eigen!
Geert Hoste ook.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 10:11   #966
Armadel
Gouverneur
 
Armadel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2005
Locatie: Antwerpen, de stad der steden.
Berichten: 1.213
Standaard

Wow, van Vlaamse vlaggen naar een man die geband is. ...Klein applausje...

Nu, het is inderdaad zo dat de Vlaamse Leeuw gezien wordt als het teken van een partij, maar wat dan nog? Is het niet het goed recht van een Vlaams-Nationalistische partij om het teken van Vlaanderen te gebruiken? Ik vind van wel...
__________________
Armadel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 10:29   #967
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Daar gaat het niet over hé. Men zwaait niet met vlaggen, zo simpel is het, geen Belgische, geen Waalse en geen Vlaamse. En ook de Baskische in de Pyreneën zijn ongepast. En de Vlaamse Leeuw is misschien een belediging voor Belgicisten, maar ik ben ook Vlamling en ik voel mij er ook niet lekker bij. Wij zijn verdomme Europeanen, laat ons dat tonen.De Vlaamse Leeuw is immers (helaas) hét symbool geworden van één partij, en dat is niet goed.
Wat een lulkoek!

In de eerste plaats is de Vlaamse Leeuw helemaal geen "symbool geworden van één partij". Dat wilt u blijkbaar graag zo hebben. Maar de vader van de wens nog altijd uw eigen verbeelding. Niet de werkelijkheid.

Daarnaast zou ik niet weten waarom er met geen Vlaamse vlag zou gezwaaid mogen worden. We zijn inderdaad Europeanen, maar ook Vlamingen. Dus is er geen enkele reden het ene symbool in te ruilen voor het andere. Die kunnen gerust naast elkaar gebruikt worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 11:13   #968
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
wat heeft Tantist dan mispeuterd
Niet tantist, maar Bruno.
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:40   #969
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Het is toch altijd weer hetzelfde hé: altijd maar die vlag toeschrijven aan één en welbepaalde partij. Hoe kortzichtig kan je zijn... .
De VLAAMSE LEEUW is het symbool dat toebehoor aan VLAANDEREN en aan AL ZIJN INWONERS: DE VLAMINGEN.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:50   #970
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Het is toch altijd weer hetzelfde hé: altijd maar die vlag toeschrijven aan één en welbepaalde partij. Hoe kortzichtig kan je zijn... .
De VLAAMSE LEEUW is het symbool dat toebehoor aan VLAANDEREN en aan AL ZIJN INWONERS: DE VLAMINGEN.
Jamaar, het past beter in het kraam van de niet-vlaamsvoelenden om die leeuwenvlag in die hoek te steken. Het is de schuld van de andere partijen dat ze de verdediging van de Vlaamse belangen volledig aan het VB hebben overgelaten. Hadden zij vroeger wat meer haar op hun Vlaamse tanden gehad dan was dat niet vanzelfsprekend geweest. VL² wil juist van de leeuwenvlag terug het symbool van alle Vlamingen maken, zoals de "Stars and stripes" de vlag is van alle Amerikanen, republikeinen zowel als democraten.
Trouwens, het Vlaams Belang heeft een partijvlag die anders is dan de leeuwenvlag. Ook de linksgerichte vlamingen hebben een eigen vlag: een zwarte leeuw op rode achtergrond met daarop een tekst met iets van "werkmansbroek" of zoiets. Je komt die soms tegen op wielerwedstrijden.
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:15   #971
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Daar gaat het niet over hé. Men zwaait niet met vlaggen, zo simpel is het, geen Belgische, geen Waalse en geen Vlaamse. En ook de Baskische in de Pyreneën zijn ongepast. En de Vlaamse Leeuw is misschien een belediging voor Belgicisten, maar ik ben ook Vlamling en ik voel mij er ook niet lekker bij. Wij zijn verdomme Europeanen, laat ons dat tonen.De Vlaamse Leeuw is immers (helaas) hét symbool geworden van één partij, en dat is niet goed.
Wat wil je dan, dat iedereen met een Europese vlag gaat staan zwaaien?

De reden dat die mensen langs de kant staan, is om de sporters uit eigen land aan te moedigen. Als iedereen dezelfde vlag heeft gaat dat een beetje moeilijk hè.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:04   #972
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Wat wil je dan, dat iedereen met een Europese vlag gaat staan zwaaien?

De reden dat die mensen langs de kant staan, is om de sporters uit eigen land aan te moedigen. Als iedereen dezelfde vlag heeft gaat dat een beetje moeilijk hè.
Binnenkort wil hij nog dat we allemaal met de vlag van de VN staan zwaaien! Wij zijn immers allemaal mensen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 22:31   #973
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Jakkes, de VN heeft zo'n lelijke vlag vind ik. Trouwens, volgens mij is de VN hetzelfde lot beschoren als de toenmalige Volkenbond. Je merkt dat aan die schandalen en andere akkefietjes van de voorbije jaren.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 22:32   #974
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Jamaar, het past beter in het kraam van de niet-vlaamsvoelenden om die leeuwenvlag in die hoek te steken. Het is de schuld van de andere partijen dat ze de verdediging van de Vlaamse belangen volledig aan het VB hebben overgelaten. Hadden zij vroeger wat meer haar op hun Vlaamse tanden gehad dan was dat niet vanzelfsprekend geweest. VL² wil juist van de leeuwenvlag terug het symbool van alle Vlamingen maken, zoals de "Stars and stripes" de vlag is van alle Amerikanen, republikeinen zowel als democraten.
Trouwens, het Vlaams Belang heeft een partijvlag die anders is dan de leeuwenvlag. Ook de linksgerichte vlamingen hebben een eigen vlag: een zwarte leeuw op rode achtergrond met daarop een tekst met iets van "werkmansbroek" of zoiets. Je komt die soms tegen op wielerwedstrijden.
Tja, eigen trots is hier nogal moeilijk blijkbaar. De Fransen, Duitsers, enz... die hebber er geen problemen mee, maar als goede Belg moet je een complex hebben over je eigen identiteit...nou mooie identiteit dan. Geef mij dan maar de Vlaamse, daar ben ik tenminste trots op.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 22:34   #975
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

En nog iets: ik voel me niet echt Europeaan zoals Europa vandaag bestaat: geleid door allemaal bekrompen mensen die daar enkel zitten voor een dikke portemonnee en als het kan nog wat zaakjes te regelen ook.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 08:21   #976
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Jakkes, de VN heeft zo'n lelijke vlag vind ik. Trouwens, volgens mij is de VN hetzelfde lot beschoren als de toenmalige Volkenbond. Je merkt dat aan die schandalen en andere akkefietjes van de voorbije jaren.
En op dit ogenblik gewoon gedomineerd door een paar groten. Kijk maar eens naar al die resoluties die werden gestemd tegen Israël... Is daar nu ooit een van uitgevoerd? Wat een verschil met die paar resoluties tegen Irak... De willekeur en het machtsspel druipen er van af.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 16:55   #977
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En wie van die twee (belgicisten/separatisten) vereren tot op de dag van vandaag nog grote collaborateurs?
Hola

De bub, met hun roi léopold III, had die niet geprobeerd om van le belgique een stukje koninkrijk af te snoepen, als de oorlog gewonnen was, om er dan de keizer uit te hangen?
En WIE heeft hem dan verdedigd? Zonder de Vlamingen was belqiue een republiek geworden...

un saludo
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:51   #978
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En op dit ogenblik gewoon gedomineerd door een paar groten. Kijk maar eens naar al die resoluties die werden gestemd tegen Israël... Is daar nu ooit een van uitgevoerd? Wat een verschil met die paar resoluties tegen Irak... De willekeur en het machtsspel druipen er van af.
Vanavond zal ik bij Maatschappelijke discussies ook een topic over de VN opzetten. Daar kunnen wij dan allemaal met onze bedenkingen over de VN terecht.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 17:53   #979
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Hola

De bub, met hun roi léopold III, had die niet geprobeerd om van le belgique een stukje koninkrijk af te snoepen, als de oorlog gewonnen was, om er dan de keizer uit te hangen?
En WIE heeft hem dan verdedigd? Zonder de Vlamingen was belqiue een republiek geworden...

un saludo
De Walen konden het niet verkroppen dat Leopold III begrip had voor de Vlaamse verzuchtingen. Hij gaf ze zelfs in zekere zin gelijk ook. Ik vraag me zelfs af op Leopold III eigenlijk wel graag koning was...getuige de affaire-Baals.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2005, 21:45   #980
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.835
Standaard

Uit principe lees ik draden als deze niet.

Als je weet dat sommige mensen belang hechten aan de vlag van hun gemeente, hun sportklub, hun provincie, hun gemeenschap, hun land, Europa, de VN ...

dan is terminologie als "vod" in deze enkel provokatief.
En dat is laag bij de gronds.

ps: ik ben ook niet zonder zonden, maar ja, ik zondig dan ook graag ...
Maar 't is toch laag bij de grond. Niet "edel" . Niet " nobel ".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be