Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 12:24   #961
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
- De dreigbrieven en dreigtelefoons van Clottemans
- Het feit dat ze de pilot chute 'vond'
- Het uiterst verdachte gedrag van Clottemans bij een aantal gelegenheden.
- De leugens van Clottemans

Ze is, zoals de psychiaters zeggen, een theatrale psychopate en een gevaar voor de maatschappij en de maatschappij dient hoe dan ook tegen haar beschermd te worden.
Beschrijf "verdacht" gedrag, en sorry maar wat psychiaters zeggen ik heb wat dat betreft even veel vertrouwen in mijne frituurist he... psychiaters sorry maar de een zegt zus de ander zo...

Ze kan die chute "gevonden" hebben toevallig, of ze kan inderdaad geweten hebben waar hij hing, gewoon omdat ze het gezien heeft dat bewijst op zich niks.

Die dreigbrieven zeggen ook niks, dat kan aandacht zoeken zijn van een labiel persoon die ze misschien wel is, maar dat bewijst op zich weeral niks.

Het motief, dat zij jaloers zou geweest zijn, houd natuurlijk steek, de meeste mensen zouden immers stikjaloers zijn te weten dat hun geliefde met een ander ligt te vogelen, ... maar dan is haar minnaar en haar man opnieuw even verdacht.

Ge hebt geen splinter bewijs, er is niet eens serieus gezocht naar het mes of de schaar, je zou toch verwachten dat die inspecteurs het huis van die hollander, clotermans en de echtgenoot , zelf de para club zonden onderzocht hebben op dingen die daarvoor kunnen gebruikt zijn een vezel daarop terugvinden is genoeg een toolmark op de lijn van pilot chute terug vinden is ook genoeg, ... maar niks... nada... nougatbollen...

dus ondanks het feit dat iedereen wel vermoed dat zij het is, en ikzelf voor 50 % ook , kunt ge het niet bewijzen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:24   #962
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol @ impliciete argumentatie van 'ze is een leugenaar, dus een moordenares'.

Leer lezen voor je je vrolijk maakt. Die DUS heb jij geschreven, ik niet.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:26   #963
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Neen, die brief is een bewijsstuk van het feit dat EC liegt of een abnormaal normbesef heeft.

Ten eerste omdat ze lang heeft volgehouden dat ze die brief niet schreef. (Bewijs voor leugens). Ten tweede omdat ze zegt dat ze EVD nooit schade zou berokkenen. En dan die brief stuurt. Alweer bewijs van leugens.

En nee, het is niet alleen NIET de basis van onze rechtstaat, het is zelfs geen randgeval wet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtsstaat

Legaliteitsbeginsel
In een rechtsstaat moet ieder overheidsoptreden berusten op algemene, voor herhaalde toepassing vatbare rechtsregels, vastgesteld krachtens attributie of delegatie. Wetgevende, rechtsprekende en uitvoerende instanties zijn zelf ook gebonden door de wet. De binding van de rechtsprekende macht aan de wet blijkt ook uit de zogenaamde onschuldpresumptie: Mensen moeten voor onschuldig gehouden worden tot het tegendeel is bewezen. Ze mogen niet opgesloten of anderszins gestraft worden als niet bewezen kan worden dat zij een wet hebben overtreden.

------------

Liegen een over het al dan niet schrijven van een brief is geen strafbaar feit. Het is aangetoond dat ze loog en wel de brief schreef, maar zelfs dat is geen strafbaar feit.
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:27   #964
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lol @ impliciete argumentatie van 'ze is een leugenaar, dus een moordenares'.
Ik denk moesten er hier veel ondervraagd worden in verband met een moord op bvb hun buurvrouw of maitresse, dan mogen ze er in de verste verte nog niks mee te maken hebben, ook wel over het een of ander zouden liegen of vergeten te vertellen...

niemand laat nu eenmaal graag alles zien...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:29   #965
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk moesten er hier veel ondervraagd worden in verband met een moord op bvb hun buurvrouw of maitresse, dan mogen ze er in de verste verte nog niks mee te maken hebben, ook wel over het een of ander zouden liegen of vergeten te vertellen...

niemand laat nu eenmaal graag alles zien...
Travis66 toch niet?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:35   #966
Vlaamse Leeuwin
Minister-President
 
Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 juni 2010
Locatie: in Lalaland
Berichten: 4.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Inderdaad. En er zijn massa's bewijzen dat ze liegt.
GPS signalen van haar telefoon.
Getuigenissen van clubleden.
Videobeelden van haar die tegenstrijdige verhalen geven.
En die zijn 100% betrouwbaar ?
Even betrouwbaar als die mantra die ze gezamelijk aframmelen: De parachute kan niet op de club gesaboteerd zijn want daar geld de ongeschreven wet: van een ander z'n materiaal blijft men af . Alsof dat andere clubleden uitsluit


En over welke videobeelden van EC heb je het dan als ik vragen mag?
__________________
Dwarsliggers zijn nodig.....ze houden de sporen recht .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:35   #967
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En die zijn 100% betrouwbaar ?
Even betrouwbaar als die mantra die ze gezamelijk aframmelen: De parachute kan niet op de club gesaboteerd zijn want daar geld de ongeschreven wet: van een ander z'n materiaal blijft men af . Alsof dat andere clubleden uitsluit


En over welke videobeelden van EC heb je het dan als ik vragen mag?
En welke GPS signalen?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:37   #968
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Voila, ik zal het er nog eens bijzetten. Er zitten er hier veel te veel die denken dat "innocent until proven guilty" buiten hollywoodfilms ook echt in een rechtzaal wordt toegepast.
Ze halen een principe aan dat een beschuldigde zijn rechten moet vrijwaren tot op het moment hij veroordeeld wordt alsof dat hem kan vrijspreken.

Dat is een (gerechtelijke) dwaling.
Ik wil het anders nog eens bij monde van Verhofstadt herhalen:
"In België geldt het rechtsprincipe dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is "
http://www.hildevautmans.be/images/d...t_25.03.04.doc

of zoals iemand anders het verwoordde:
"We hebben hier te maken met een van de grootste nadelen van de juryrechtspraak. Het gaat niet meer om harde bewijzen, maar om het overtuigen van de jury. De gekozen vorm van 'bewijsvoering' is hier een perfecte demonstratie van. Een lekenjury valt eerder voor suggestieve redeneringen, dan een professionele rechter zou doen. Ook al wijst alles in de richting van EC, zonder echte bewijzen staat de zaak niet vast en is er geen grond voor een veroordeling."
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:43   #969
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtsstaat

Legaliteitsbeginsel
In een rechtsstaat moet ieder overheidsoptreden berusten op algemene, voor herhaalde toepassing vatbare rechtsregels, vastgesteld krachtens attributie of delegatie. Wetgevende, rechtsprekende en uitvoerende instanties zijn zelf ook gebonden door de wet. De binding van de rechtsprekende macht aan de wet blijkt ook uit de zogenaamde onschuldpresumptie: Mensen moeten voor onschuldig gehouden worden tot het tegendeel is bewezen. Ze mogen niet opgesloten of anderszins gestraft worden als niet bewezen kan worden dat zij een wet hebben overtreden.

------------

Liegen een over het al dan niet schrijven van een brief is geen strafbaar feit. Het is aangetoond dat ze loog en wel de brief schreef, maar zelfs dat is geen strafbaar feit.
Citaat:
'Die moeten er ook niet zijn', zegt oud-assisenvoorzitter Edwin Van Fraechem. 'Het volstaat dat de jury op basis van de voorgelegde stukken en de getuigenverklaringen innerlijk - of in gemoede, zoals de wet zegt - overtuigd is van de schuld of onschuld. De motiveringsplicht heeft daar niets aan veranderd. Het is niet zo dat de jury nu plots bewijzen nodig heeft.'

'Beroepsrechters moeten al lang hun uitspraken motiveren, maar ook zij hebben geen bewijzen nodig. Ook bij hen volstaat de innerlijke overtuiging die ze gevormd hebben op basis van eventuele materiële bewijzen, aanwijzingen en getuigenverklaringen. De jury moet nu net hetzelfde doen: de debatten volgen en daarna beslissen of de getuigenverklaringen voldoende zijn om Els Clottemans schuldig te verklaren. Ze kunnen letterlijk zeggen dat al die aanwijzingen voor hen als een bewijs van schuld gelden. En als dat niet zo is, dan spreken ze haar vrij. Idem als ze twijfelen: ze moeten zeker zijn, ze moeten echt overtuigd zijn.'
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 oktober 2010 om 12:44.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:48   #970
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, enkel dat ze de basisbeginselen van onze rechtsstaat schenden. In theorie konden er ook geen grondwettelijke verkiezingen zijn, maar kijk, de politici zijn er ook in geslaagd.

Een fan van Machiavelli met "het doel heiligt de middelen", in deze het vinden van een dader, maar niet de dader?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:50   #971
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
'Beroepsrechters moeten al lang hun uitspraken motiveren, maar ook zij hebben geen bewijzen nodig. Ook bij hen volstaat de innerlijke overtuiging die ze gevormd hebben op basis van eventuele materiële bewijzen, aanwijzingen en getuigenverklaringen.
Dan is België de naam rechtsstaat niet waardig.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:51   #972
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, enkel dat ze de basisbeginselen van onze rechtsstaat schenden. In theorie konden er ook geen grondwettelijke verkiezingen zijn, maar kijk, de politici zijn er ook in geslaagd.

Een fan van Machiavelli met "het doel heiligt de middelen", in deze het vinden van een dader, maar niet de dader?
Ik zeg alleen maar dat "onschuldig tot het tegendeel is bewezen" geen argument is. Als de jury "in gemoede overtuigd" is, dan geldt dat als bewijs en is de zaak gesloten.

En ik zeg ook dat er massa's bewijs is dat de jury zal helpen om tot een overtuiging van hun gemoed te kunnen komen.
Wat die overtuiging is, is hun zaak. Wij kunnen gissen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:54   #973
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Travis66 toch niet?
Nope ik niet. Maar ik lieg dan ook niet tegen mijn vrouw. Ze kent al mijn maitresses persoonlijk (op eentje na in Copenhagen maar soit). Ik heb geen geheimen. Punt.
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 oktober 2010 om 12:54.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:55   #974
Fien Fluytenzuyger
Gouverneur
 
Fien Fluytenzuyger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2010
Berichten: 1.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
En ik zeg ook dat er massa's bewijs is dat de jury zal helpen om tot een overtuiging van hun gemoed te kunnen komen.
Wat die overtuiging is, is hun zaak. Wij kunnen gissen.
Eerder een massa aanwijzingen en een geslepen advocaat naar mijn smaak.

Daar er geen sluitend bewijs is voor haar schuld, is er risico op een gerechtelijke dwaling.
Fien Fluytenzuyger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:55   #975
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nope ik niet. Maar ik lieg dan ook niet tegen mijn vrouw. Ze kent al mijn maitresses persoonlijk (op eentje na in Copenhagen maar soit). Ik heb geen geheimen. Punt.
Els Van Doren nochtans wel. Na dit proces een postuum proces tegen haar?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:56   #976
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Is er overigens al een bewijs dat die specifieke vrijdag de parachute is gesaboteerd?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:56   #977
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
En welke GPS signalen?
De GPS signalen die aangaven dat EC recht naar de pilot chute reed terwijl ze beweerde verloren gereden te zijn.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:58   #978
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Els Van Doren nochtans wel. Na dit proces een postuum proces tegen haar?
Dat is Jan De Wilde zijn zaak. Al kan hij er niet veel mee bereiken of hij moet postuum een scheiding en alimentatie eisen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:59   #979
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
De GPS signalen die aangaven dat EC recht naar de pilot chute reed terwijl ze beweerde verloren gereden te zijn.
Ah kunt ge daar een link van geven? Nooit tegengekomen in de krant, die ik nochtans wel elke dag lees.

Lijkt mij overigens ook vrij vreemd, stuurt een GSM niet maar om de 2-3 uur een signaal naar de zendmast? En kunnen ze met een GSM niet enkel weten rond welke zendmast die GSM zich bevindt (waardoor Ronald Janssens niet eerder ontdekt is geweest) ?
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2010, 12:59   #980
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
Eerder een massa aanwijzingen en een geslepen advocaat naar mijn smaak.

Daar er geen sluitend bewijs is voor haar schuld, is er risico op een gerechtelijke dwaling.
Als er altijd sluitend bewijs zou zijn, waarom heb je dan een jury nodig?
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be