Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2019, 00:12   #961
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik heb geleerd dat Jan voor het VB zal stemmen en dat die partij open staat voor de aanpassing van de euthanasiewet die Jan zo fel bestrijdt.
Van Grieken staat open voor een aanpassing, maar meerdere leden van het partijbureau dan weer niet. De partijlijn is nog niet veranderd, ook al heeft Van Grieken gemeend dat hij zijn eigen mening daarover mag uitvergroten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 00:25   #962
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom zou iemand 'n verklaring moeten geven waarom hij op 'n bepaalde partij stemt, zijn dat uw zaken misschien?
Als je JvdB al wat beter kent dat zou je al lang moeten doorhebben dat hij zich regelmatig tegenspreekt, maar ook dat ontkent hij.
JvdB weet alles beter en heeft altijd gelijk ....

Voor welke partij iemand stemt, dat is een puur privé aangelegenheid en zijn helemaal mijn zaken niet.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 00:42   #963
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben er ook van geschrokken: ik had dit van De Wever helemaal niet verwacht en het kan op de valreep nog flink wat stemmen kosten.
De reacties op HLN liegen er niet om.

Citaat:
Jos Daniels
Ik ben lid van NV-A maar hier vind ik dat De Wever op een laag bij de grondse manier een grens overschrijdt. Je kan van mening verschillen maar je moet wel de waardigheid van je politieke tegenstander overeind laten en tenslotte ook die van jezelf. Als je alle regels van het debat overboord gooit dan moet je een kooigevecht met je tegenstander organiseren. Alvast mijn stem zal morgen niet voor NV-A zijn.

Citaat:
Mady Vermeulen
De Wever had beter even opgezocht hoeveel Belgische 'staatsmannen' de hand hebben geschud (en nog schudden!) van dictators allerhande alvorens daar een partij op aan te kijken die hij tot in het diepste van zijn wezen haat. Dit gaat de N-VA véél stemmen kosten.
Citaat:
Dirk Aben
Ook ik heb voor N-VA gekozen bij de vorige verkiezingen. Dit blijkt niet de juiste keuze geweest te zijn. Ze roepen allemaal op het Vlaams belang echter de enigste partij die de zaken noemt zoals ze echt zijn. Voor de rest zijn er veel incompetente mensen aanwezig in de politiek Ik hoop dat morgen het volk niet vergeten is wat er hier de laatste jaren gebeurd is Een volledige afstraffing is hier aan de orde.
Citaat:
Stefaan Leterme
Veel respect voor je meneer De Wever, maar het wordt een zwarte zondag. Jullie zien het echt niet!
Citaat:
Johan Rombaut.
Ik wilde federaal stemmen op NVA. Helaas zullen er nu 3 stemmen naar het VB gaan. Bartje, ge snapt het nog altijd niet.
Citaat:
Johnny chanet
Ik herken die man niet meer, mijn stem onwaardig, het zal VB worden.
Citaat:
Gilbert Geldof
Sorry Bart, maar je hebt me overtuigd! Maar morgen gaat mijn stem naar V.B. Op alle niveaus, zowel Vlaams, Federaal als Europees. Ik twijfelde nog tussen N-VA of V.B, maar ik stem steeds voor de underdog, dus ....

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 mei 2019 om 01:09.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:22   #964
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Er nog een groter zootje van maken dan nu laat ik liever aan 't braaf kiesvee over.
Daar is nochtans nood aan hoor. Het zootje is waarschijnlijk nog niet groot genoeg, ze gaan waarschijnlijk toch een regering kunnen vormen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:28   #965
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de echte wereld kotst de Grote Leider nog altijd even hard van het Blok zoals hij dat al doet sinds hij zijn partij op de kaart heeft gezet.
Het is dan ook zijn fond de commerce he. Zonder "crypto Blokker die VB uitkotst" had gans zijn beweging geen bestaansreden he. De N-VA wilde als image building een "proper VB buiten het cordon" zijn om in het politieke landschap te bestaan. Dan moet ge katholieker dan de paus overkomen, natuurlijk. Eens uw plaats veroverd daarmee, is het natuurlijk beter om een zwalpende machtspartij, een CVP, te worden. Maar de sokkel is toch nog altijd een crypto VB dat natuurlijk totaal dient af gescheiden te zijn met een Chinese muur van het VB omdat er anders evidente assimilatie zou optreden en zijn existentiele reden in gedrang komt.

Infeite is de essentiële lange termijn strategie van BDW mislukt. Dat was van een "propere morph" te zijn van het VB buiten het cordon, en als dusdanig alle "nutteloze" stemmen binnen het cordon naar zijn versie ervan erbuiten over te pompen. Vanuit een zeker uitgangspunt is dat logisch zelfs onvermijdelijk: welke oen van een kiezer zou nu zijn stem achter een cordon steken en dus "nutteloos" zijn, als hij een propere versie met bestuursmacht kan steunen door op de N-VA te stemmen ? BDW was er dus zeker van dat zijn strategie niks anders kon dan gans het VB "op een paar mestkevers na" leeg te zuigen. Hij dacht dat N-VA en VB communicerende vaten hadden, en hij het geweldige voordeel had van buiten het cordon te zitten, wat dus - opnieuw op een paar verwerpelijke mestkevers na - logisch zou moeten ervoor zorgen dat iedereen van het VB nu voor hem stemt.

Dat lukt niet. Hij stelt vast dat het niet lukt, hij begrijpt het niet, en dat maakt hem bang en kwaad, want het was de essentie van zijn strategie.

En dat lukt niet, omdat hij niet begrijpt dat voor veel VB kiezers, het cordon juist essentieel is. Zij willen niet vertegenwoordigd worden door een mediocraat die doet alsof hij anders is. Maw, hij heeft nooit de essentie van het cordon begrepen. Hij dacht dat de bedoeling daarvan gewoon was van mestkevers weg te houden van de schone politiek. Hij begrijpt niet dat hij aan de verkeerde kant van het cordon zit. Want nu is zijn beweging enerzijds te groot om geen hongerige mandatarissen te hebben, en anderzijds, wegens dat mislukte leegpompen van het VB, te klein om iets anders te zijn dan een klassieke mediocratische machtspartij, welke juist, in de ogen van VB kiezers, allemaal de echte mestkevers zijn. Hij is dus veroordeeld tot CVP zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2019 om 05:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:36   #966
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Vandaag hopelijk een PIKZWARTE zondag

Juist de smoelenboek nog eens gecheckt en enkele berichten gekregen van mensen in de gemeente die na het mooi debat van gisteren en de uitschuiver van BDW melden dat ze toch voor VB gaan stemmen. We zijn er bijna klaar voor en zullen nog juist voor de stemhokjes gaan proberen nog wat mensen te overtuigen om op VB te gaan stemmen.

Vandaag nog aan de zijlijn, morgen op gemeentelijk vlak politiek actief voor VB
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:49   #967
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik ben er ook van geschrokken: ik had dit van De Wever helemaal niet verwacht en het kan op de valreep nog flink wat stemmen kosten.
Bart de Wever stijgt in mijn achting ! Het is al van KDG zijn uitdrukking voor blokkers (mestkevers) geleden dat er zo een goede beschrijving voor het VB is gevonden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:50   #968
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De reacties op HLN liegen er niet om.
De trollenfabriek van het Blok heeft blijkbaar niet stilgezeten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:51   #969
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De drollenfabriek van het Blok heeft blijkbaar niet stilgezeten.
Aangepast
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:54   #970
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Vandaag hopelijk een PIKZWARTE zondag

Juist de smoelenboek nog eens gecheckt en enkele berichten gekregen van mensen in de gemeente die na het mooi debat van gisteren en de uitschuiver van BDW melden dat ze toch voor VB gaan stemmen. We zijn er bijna klaar voor en zullen nog juist voor de stemhokjes gaan proberen nog wat mensen te overtuigen om op VB te gaan stemmen.

Vandaag nog aan de zijlijn, morgen op gemeentelijk vlak politiek actief voor VB
Ga anders nog eens kakken in een gazet, leg die voor het stemlokaal en steek ze in brand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:54   #971
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Aangepast
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 05:56   #972
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht

Vandaag nog aan de zijlijn, morgen op gemeentelijk vlak politiek actief voor VB
Eh, ik weet niet of u op de hoogte bent van welke verkiezingen het vandaag juist zijn?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:03   #973
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga anders nog eens kakken in een gazet, leg die voor het stemlokaal en steek ze in brand.
Ik verlaag mij niet tot wat aanhangers van traditionele partijen/zakkenvullers doen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Eh, ik weet niet of u op de hoogte bent van welke verkiezingen het vandaag juist zijn?
Jawel maar er komen binnen enkele jaren ook terug gemeenteverkiezingen. Kwestie van in te werken
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 06:52   #974
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
eerst zit ie van zijn sjokkedijzen te geven, en nu de oplossing zich aandient is het niet meer nodig...
gaat gij maar je biertjes opzuipen, Onslow...
Het was wel plezant om jouw democratisch gedrag te zien verdwijnen zoals afwaswater in de pompbak.


... hook, line & sinker: 't was een wonderbare visvangst.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:40   #975
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.459
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
gaat gij maar je biertjes opzuipen, Onslow...
Het was wel plezant om jouw democratisch gedrag te zien verdwijnen zoals afwaswater in de pompbak.


... hook, line & sinker: 't was een wonderbare visvangst.
't pikt hee, dat je niet kunt gaan stemmen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:58   #976
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't pikt hee, dat je niet kunt gaan stemmen ?
Ach, dan was mijn zondagmorgen weer naar de kloten in 1 of ander duf kiesbureau. Zelfs koffiekoeken zouden de pijn niet hebben verzacht.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 07:59   #977
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't pikt hee, dat je niet kunt gaan stemmen ?
juist, ja
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 08:16   #978
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
juist, ja


Niet aantrekken JP.

Het zijn toch allemaal "Hulken". Strontrapers achter de trein die van de ene dag op de andere denken dat ze meer zijn dan de gewone man.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 08:52   #979
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't pikt hee, dat je niet kunt gaan stemmen ?
Hij kon wèl gaan stemmen als hij dat echt wou, ik heb hem de oplossing aan de hand gedaan.

Zo'n, doorgaans, intelligent rationeel mens die volkomen de pedalen verliest als 't over 't VB gaat.
Wat 'n wonderlijk fenomeen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2019, 09:05   #980
Gringo
Partijlid
 
Gringo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 250
Standaard

Velen hopen op een 'pikzwarte zondag' en dat zou het inderdaad vandaag wel eens kunnen worden. En diegene die dat hopen zullen dan kunnen feesten en triomferen... een feestroes die uiteindelijk maar één dag zal duren. Want morgenvroeg komt dan de grote ontnuchtering wanneer blijkt dat links en extreem-links aan de macht kunnen deelnemen. Die ene dag pikzwarte zondag-triomf zal dan snel in het vergeethoekje raken...
Iets zegt mij dat links en extreem-links op blote knieën zitten te bidden op een groot succes voor T. Van Grieken...

Laatst gewijzigd door Gringo : 26 mei 2019 om 09:07.
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be