![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#962 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar wordt hier maar geleuterd en er blijft maar geleuterd worden over je rechten als huurder om in je huurhuis je privacy ten volle te beleven.
Helaas gaat het daar niet om. Het gaat er wel om dat huiseigenaren gemotiveerd zijn en truken kennen, truken toepassen om kandidaat-huurders succesvol te selecteren op hun rookgedrag. Dat ze dat kunnen, en met succes, blijkt uit het feit dat het zelfs in de gazet gekomen is. Het fenomeen is dus groot genoeg bevonden om er een artikel over te plegen. Hopelijk helpt het om jongeren af te houden van de eerste sigaret, en om ouderen te overhalen om te stoppen met hun zelfdestructie. Man man, ik beleef hier mijn plezierkes in deze draad. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#963 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En nog niet zo lang geleden pasten huiseigenaren ook truken toe om bezoek van het andere geslacht te verbieden. Ik heb je toch al eens gezegd dat je voor iemand die een hekel aan religie zegt te hebben identiek dezelfde slechte karaktertrekken vertoont als bemoeizieke godsdienstfanaten? P.s, waarom denk jij dat ze het met succes kunnen omdat het in de krant staat? Ben je echt zo simpel? Laatst gewijzigd door Coldwave : 8 november 2013 om 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#964 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar deze simpele wou iets anders onder de aandacht brengen: binnen drie jaar zijn we er van af. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1774534 De electronische sigaret. Geen verbranding, geen rook ... je nicotine wel via het internet aankopen ... één kameraad van me gebruikt het al. Blijkbaar tot zijn tevredenheid. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#965 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
titel: ‘Rokers goed voor sociale zekerheid? Typisch politiekers’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131112_00834166 Jullie weten het hé: tenzij de ogenblikken dat de Schoof in coma ligt, zal hij een post plaatsen als hij iets over rokers opmerkt in de politieke actualiteit. En zeker als 't om een sos gaat. Citaat:
|
|
|
|
|
|
#966 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
nog een reactie:
http://www.sportartsen.be/node/59 Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
|
|
|
|
|
#967 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Ik al lang, en ben er ook tevreden over. Maar ook hier worden de gebruikelijke leugens over verteld, wat ook logisch is gezien de overheid er geen accijnzen op kan heffen en de farmaceutische industrie liever hun rookstop rommel verkocht krijgt. |
||
|
|
|
|
|
#968 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#969 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar met je voorbeeld over het perron: daar had ik nog niet aan gedacht. Dat gaan we eens uitproberen. .
|
|
|
|
|
|
#970 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
heb je daar een wetenschappelijk bewijs van? die artsen zoeken dat ook.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#971 |
|
Gouverneur
|
Het is eens uitgerekend en het kwam neer op zo'n 60 000 euro op een mensenleven. 220 tegenover 280, zoiets. Dikkerds zijn 40.000 goedkoper.
Artsen hebben er dan ook vaak geen flauw benul van, hun specialiteit is mensen genezen. |
|
|
|
|
|
#972 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die verstokte rookverdedigers missen toch de belangrijkste schakel in hun bovenkamer.
Het is de bedoeling dan iedereen zo lang mogelijk, zo gelukkig mogelijk en in zo gezond als mogelijke toestand leeft en kan genieten van het leven. Niet noodzakelijk zo goedkoop mogelijk. En bij zo gelukkig mogelijk te leven, daar hoort niet bij om je geliefden vroeger te zien sterven omdat ze te vroeg of te lang in aanraking kwamen met roken, zodat de conclusie dan maar kan zijn: 't is goedkoper, hopelijk sterft hij of zij wat vroeger, dat is dan toch dat gespaard. .
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Nu stellen ze dat ze niet wensen mee te betalen aan de chemo van een roker. Wie denkt er dan enkel aan zijn portemonnee?
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 12 november 2013 om 16:36. |
|
|
|
|
|
|
#974 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#975 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie wel een verbod. Dat is in feite geen verbod om teer en nicotine in jouw longen en bloed te pompen, maar wel om te beletten dat die stoffen terecht komen in andermans longen. Tegelijk (alweer) een berichtje in de actualiteit. Dat volgens mij bewijst hoe smerigaards die rokers wel zijn. Want als er nu één plaats is waar het rookverbod absoluut strikt gehandhaafd zou moeten worden, uit eigen beweging dan nog wel, dan is dat toch wel de school. Titel: 1 school op 10 overtreedt rookverbod http://www.standaard.be/cnt/dmf20131113_00836472 Citaat:
||
|
|
|
|
|
#976 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De overheid is duidelijk bezig met een ontmoedigingsbeleid. En het gaat natuurlijk allemaal om geld. Ik ben zelf voorstander van eerlijke voorlichting en rookvrije werkplekken maar de lobby van de laatste 15 jaar draait alleen maar om burgers dwingen om winsten veilig te stellen. |
|
|
|
|
|
|
#977 |
|
Burger
|
![]() |
|
|
|
|
|
#978 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
titel: Roken pas vanaf 21 jaar in New York
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131120_00847321 Alweer een erg strenge maatregel tegen de vuile gewoonte. (en bemerk ook de grote vrijheid van iedere staat, in de staten van Amerika) Citaat:
|
|
|
|
|
|
#979 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zijn al gedaald tot 20 procent die rookt.
Nog een klein beetje, en er zal een klik komen: dan zullen rokers overal uitgejouwd worden, in de zin van zelfs in open lucht "ga aub wat verder staan". http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm Citaat:
|
|
|
|
|
|
#980 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|