![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 |
|
Banneling
|
MiG-21 of F-104?
|
|
|
|
|
|
#962 |
|
Banneling
|
Welke Griekse beschaving spreekt het meest tot je?
|
|
|
|
|
|
#963 |
|
Banneling
|
Hoe ga je om met de Ramadan? Wat voor voordelen heb jij al gehad uit het vasten?
Als je, voor niet-moslims, een vasten zou aanraden, hoe zou jij het uitleggen? De Ramadan is een behoorlijk vrij (naar mijn bescheiden en niet-bevoegde mening iets te vrij) omschreven vasten. Wat zou jij aan een moslim aanraden voor de Ramadan voor een optimaal effect? (dat laatste klinkt heel technisch, maar je kent mij lang genoeg om die terminologie te begrijpen) |
|
|
|
|
|
#964 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da's geen 7de eeuwse technologie. Ergo, veel te futuristisch.
Maar mijn bevindingen. De F104 was een onderscheppingsjager. Korte afstands, snelle interventie anti bommenwerper wapenplatform. Een soort van kamikaze met meer doelwitrakende mogelijkheden. De dodelijke reputatie van "Erdpheil" was niet onverdiend. De zeer hoge landingssnelheid, en de verschrikkelijke overtrekkarakteristieken maakten het een gevaarlijk vliegtuig, zeker de vroege versies met de neerwaards vurende schietstoel. (om de grote, hoge T-staartroeren te missen). Desondanks deze nadelen is het 1 van de meest succesvolle, goedkope en effectieve Mach2 interceptors. Het feit dat Kelly Johnson (U2 en SR71 faam) aan de basis lag van dit toestel maakt het moeilijk voor me het te veroordelen op enig vlak. De Mig21. Typisch sovjet toestel. Bruikbaar door zelfs een minimaal getrainde chimpansee, goeie prestaties (onder bepaalde omstandigheden zelfs vergelijkbaar met de veel nieuwere F16) en zeer lage kostprijs. Daarentegenover stond de korte vluchtduur van een controleerbaar toestel, de zeer variabele manoevreerbaarheid en de ongelofelijk slechte draaicirkel/snelheidsverhouding. Ergo, een perfecte tegenhanger van de F104. Met het enorme voordeel van aantallen. Wat maakte het de sovjet/warschau pakters nu uit dat ze 3 minimaal getrainde piloten moesten opofferen voor 1 doorgedreven opgeleide Navo piloot?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 juli 2012 om 03:36. |
|
|
|
|
|
#965 |
|
Banneling
|
Onze waarde medeforummer Koenraad hecht heel veel belang aan religieuze estetiek. En ik kan hem geen ongelijk geven, sommige gebedshuizen stralen een sfeer uit die uiterst geschikt is voor contemplatief denken.
Wat is jouw ervaring daarmee in de islam? (dit kan op veel vlakken aanwezig zijn, niet enkel visueel of auditief, maar ook bijvoorbeeld linguistisch) |
|
|
|
|
|
#966 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs ik als agnost voel de sereniteit in de abdij van West Malle.
|
|
|
#967 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens. Niet elk land heeft de Bundeswehr-verliezen van de Starfighter. Ik heb behoorlijk veel herinneringen van piloten (meer dan 10) gelezen en de rode draad was dit: De Duitsers waren niet getrained genog en te macho om de Starfighter te mogen besturen. Als je als 20-jarige snaak de kans hebt om onder een brug te vliegen, doe je dat. En landen die goed omgingen met de Starfighter hadden geen enkel accident. Ik denk aan Italiaanse Starfighters nu. Verder heb ik je berichten omtrent de USSR gelezen en ik vind het spijtig, Maddox. Je bent een heel intelligente forummer, qua technische kennis een meerwaarde en een inspiratie voor iedereen hier. Ik vind het spijtig dat jij over dingen waarover jij over sterk onvolledige of onware informatie beschikt alsnog berichten over post. Ik ben geen bosjeviek maar een aantal dingen die zij deden waren gewoon raak. Jij post wel zaken als "typische Sovietjager", alsof er iets bestaat als een typische Sovietjager. En zeker met zo weinig woorden. Zeker voor een land dat een topjager kon produceren. Komaan gast. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 1 juli 2012 om 03:51. |
|
|
|
|
|
|
#968 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Momenteel drink ik een Orval. Dat is pas een argument, als je het per se nodig vindt om alcoholargumemten tegen de islam te leveren. (een beter idee is om zelf de islam te leren en een interpretatie te zoeken die jouw bevinding van spiritualiteit door middel van alcohol aanvaardt, maar dat gaat je niet lukken (want dat doe je ook niet)) |
|
|
|
|
|
|
#969 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mare, dit is een beetje off- topic aan't gaan. PM's en if IM's lijken me beter.
|
|
|
|
#970 |
|
Banneling
|
Ik heb mijn post ook wat bijgewerkt, en intussen mijn bijwerkingen gezien. Een andere draad lijkt mij inderdaad toepasselijk, daar ik je nuancering toch wel de moeite waard vind om op in te gaan.
Trouwens, wat kwaliteit betreft: genoeg parameters om de Westerse technologie daar ook te omschrijven als pover en dysfunctioneel. Geen nood om dat te doen. De Koude Oorlog is voorbij. Trek lessen uit beide mogelijkheden, en geef alles toe wat er gebeurde. Het is beter zo. Laatst gewijzigd door Восход-1 : 1 juli 2012 om 03:56. |
|
|
|
|
|
#971 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#972 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ijsberg kerstbier bijvoorbeeld.
Citaat:
2) Het is redelijk duidelijk, de kans dat nomaden op regelmatige basis alcoholische dranken kunnen maken is niet zo denderend. Of de nomaden moeten toegang hebben tot stabielere bronnen van "technologie".
|
|
|
|
#974 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aha, het is theologico-political engineering?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#975 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#976 |
|
Banneling
|
Jij zei iets heel relevant in de draad over Empire: toegepaste politieke wetenschappen.
De ontwerpfase, die is nagenoeg onbestaande, en de analysefase gehypertrofeerd. De ontwerpers in de sinistere kabinetten van de CIA hebben wel die vaardigheden, en het enige wat wij doen is hun ontwerpen bestuderen. Hoe zou jij als ervaren econoom en politicoloog een opleiding TPW willen inrichten? |
|
|
|
|
|
#977 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
economische wetenschappen => toegepaste economische wetenschappen In die zin hebben we het dus over de "business schools van de politiek" en eigenlijk bestaan die reeds. In de Angelsaksische wereld heb je b.v. de MPP / MPA - opleidingen (Master of Public Policy / Master of Public Administration). In Frankrijk heb je al langer Sciences Po en ENA, wat eigenlijk ook toegepaste politieke wetenschappen-scholen zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#978 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, ok, ja, daar heeft Nietzsche het uitvoerig over in Der Antichrist.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#979 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Desondanks duren die rituelen tot vandaag in Kabylië voort. Als ik ooit de kans krijg, zou ik zeker zo'n ceremonie bijwonen. Hier zie je een verfilming ervan: http://www.youtube.com/watch?v=TATzoD-gcg0
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#980 |
|
Burger
|
Waarom die hang naar mysticisme en sinds wanneer is deze in uw leven prominent? Is er een "trigger" geweest die dit op een bepaald moment deed opwellen, of was dit al lange tijd een onderliggend gevoel?
|