Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wilt u meer of minder Marokkanen in Vlaanderen?
Meer 23 21,10%
Minder 86 78,90%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2014, 15:13   #961
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Interessant. Ondertussen duiken her en der brieven op aan de ministers van zowel 8 jarige Marokkaantjes die ineens schitterend en foutloos Nederlands kunnen spreken en schrijven, als 10 jarige éénpaspoortige nederlandertjes.

Dit komt van de 10-jarig Safa

en deze komt van een kaaskoppie:

Citaat:
Deze ingezonden brief heb ik toevallig in bezit gekregen, maar werd door alle kranten geweigerd.

Beste meneer Rutte,

Ik schrijf u deze brief omdat ik me zeer grote zorgen maak.
Ik ben Eva en ik ben 9 jaar en ik zit in groep 8.
Of fase 14, module 2 bedoel ik, maar dat doet er nu niet toe.
Waar ik me zorgen om maak, meneer Rutte, is het volgende. Vorige week is er bij mijn opa en oma ingebroken door criminele Marokkanen. Mijn opa en oma zijn erg geschrokken en nog steeds heel bang.
Mijn nichtje Amber haar I-Phone is een paar maanden geleden gestolen, ook door criminele Marokkanen.
Dat vind ik ook zo erg, en weet u wat ook erg is, bij ons op school komen nieuwe kinderen en die worden dan opgehaald door moeders helemaal ingepakt in het zwart.
Ook als de zon schijnt.
Wat zielig voor die moeders, hè, meneer Rutte, da’s toch niet normaal.

Nou hoorde ik thuis op de computer dat er een meneer met raar haar is, die minder criminele Marokkanen wil.
Dat lijkt mij een goed plan toch, meneer Rutte? Mijn opa en oma zouden er blij mee zijn.
Ook wil die meneer dat er niet méér van die ingepakte moeders bij komen, ja dat lijkt me logisch, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dat leuk vindt.
Maar nou hebben wij op school ook een soort nieuwsles, en de juffrouw vertelde iets heel anders. Die vertelde dat meneer Wilders álle Marokkanen het land uit wil hebben, maar dat is volgens mij niet zo.
Toen ik dat tegen de juffrouw zei, moest ik naar de gang.

Wij hebben ook Marokkaanse kinderen in de klas. Die wisten het eerst ook niet, maar die moesten van de juf het jeugdjournaal in de klas kijken en nu doen ze ook raar.
Samira is mijn vriendinnetje, die is leuk. Haar moeder werkt bij de apotheek en is niet in zo’n zwarte jurk ingepakt.
Maar Younes en Fatima, plagen mij altijd. Fatima pakt altijd mijn Wicky, en Younes zit bij zwemles altijd aan mijn plasser. Ik heb het wel tegen de juf gezegd en die zou gaan praten met hun ouders, maar dat kan helemaal niet, meneer Rutte, want die ouders praten een andere taal, die de juf niet snapt.

Wij hadden woensdag lente-ontbijt op school. Daar was kaas en hagelslag en jam en pindakaas, maar ook worst.
Er was maar één soort worst, en dat was halal-worst, maar die lustte ik niet. En voor halal-worst moeten dieren extra lijden terwijl er een soort tovenaar een toverspreuk uitspreekt als ze doodgemaakt worden.
Maar dat wil ik niet, meneer Rutte, ik lust wel worst, maar dan liever van een dier dat niet extra pijn hoeft te lijden. De worst moest van de oudervereniging, zei mijn moeder, maar niemand heeft het gegeten, want de moslim-kinderen eten liever jam en hagelslag.

Nou hoorde ik, meneer Rutte, dat jullie die man, Wilders heet hij toch, allemaal haten en dat jullie daarom nooit iets willen wat hij wil. Wij leren op school dat je geen andere mensen mag haten, maar ik zie op de tv alleen maar mensen met haat in hun ogen.
Ik word daar zo bang van, meneer Rutte, die meneer met dat grote hoofd, meneer de Vries, heet hij geloof ik, daar droom ik ’s nachts van.

U bent toch de baas van het land? Waarom zorgt u niet dat er minder haat is?
Waarom vindt u die criminele Marokkanen zo goed, bent u zelf niet bang?
Ik ben bang, meneer Rutte, voor mijn papa en mama, als ze oud zijn en niet meer zo goed kunnen lopen en er zijn steeds meer criminelen, dat kan toch niet?
Ook ben ik bang dat ik straks een jurk moet dragen en een rare taal moet spreken en dat niemand mij dan verstaat, en rare dingen moet zeggen en eten.
Mijn nichtje Amber ging wel eens naar de stad met vriendinnetjes, maar dat kan nu niet meer, er zijn teveel Marokkanen die haar uitschelden.
Ik mag thuis nooit het jeugdjournaal kijken, want mijn ouders vinden dat niet goed, en ik wil het eigenlijk ook niet, want ik ben al bijn 10, dus ik geloof er niet meer in.
Maar op school moeten we het kijken van de juf, en daar zag ik u gisteren, meneer Rutte, en ik kon niet geloven dat u de baas van het land was.
Ik dacht dat u die ene van Ernst, Bobbie en de rest was. Maar wat u zei, vond ik echt heel raar, meneer Rutte, volgens mij bent u een grote jokkebrok.
Ik snap dan ook niet dat u baas van het land bent geworden, dat kan toch niet met zoveel jokken?
Ik ben bang, meneer Rutte, heel bang om ouder te worden. Er komt steeds meer haat, er komen steeds meer criminelen, er komen steeds meer moslims.
En als er iemand iets van durft te zeggen, gaan jullie met zijn allen op die man springen. Dat vind ik raar, meneer Rutte, ik vind u gewoon geen goede baas van het land.

Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar mijn ouders hebben mij geleerd dat je altijd eerlijk moet zijn.

Groetjes,

Eva
Cuyahoga | 28-03-14 | 14:42 | + 271
komt van www.geenstijl.nl

Nou, wat een racist is dat kaaskoppie toch !

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 maart 2014 om 15:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 15:42   #962
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Uw walgelijke vergelijking met de zoo laat ik voor u.

"Dit is ons land" is geen principe dat ik deel.
En ik wil het land niet delen met de hele wereld.
De hele wereld deelt immers toch ook zijn land niet met mij ? Welke rechten kan ik opeisen in Marrokko ? Of Congo ? Turkije ? Chakamakka ? Ik zal het u zeggen : GEEN !
Dus hier moet dat net hetzelfde zijn : een vreemdeling hoort hier geen rechten te hebben, behalve dan zijn recht op doorreizen, of een kort verblijf overeengekomen door een visa.
Eventueel een arbeidscontract met voorafgesproken duur voor de uitzonderlijk nuttige gast-arbeiders.
De bittere realiteit is natuurlijk anders...Ons land is uitverkocht door de gewetenloze en corrupte politici.

Laatst gewijzigd door meneer : 29 maart 2014 om 15:44.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 15:46   #963
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Multiculturaliteit doet meer en meer denken aan de builenpest.
Mooie realiteit!
Als uw gedachten de realiteit kunnen beïnvloeden, moeten we eens dringend afspreken!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 15:47   #964
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En ik wil het land niet delen met de hele wereld.
De hele wereld deelt immers toch ook zijn land niet met mij ? Welke rechten kan ik opeisen in Marrokko ? Of Congo ? Turkije ? Chakamakka ? Ik zal het u zeggen : GEEN !
Dus hier moet dat net hetzelfde zijn : een vreemdeling hoort hier geen rechten te hebben, behalve dan zijn recht op doorreizen, of een kort verblijf overeengekomen door een visa.
Eventueel een arbeidscontract met voorafgesproken duur voor de uitzonderlijk nuttige gast-arbeiders.
De bittere realiteit is natuurlijk anders...Ons land is uitverkocht door de gewetenloze en corrupte politici.
U hebt geen rechten in het buitenland?
Dus de Fransen mogen ongestoord uw staancaravan in Frankrijk met de grond gelijkmaken?
Oud 29 maart 2014, 15:56   #965
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
U hebt geen rechten in het buitenland?
Dus de Fransen mogen ongestoord uw staancaravan in Frankrijk met de grond gelijkmaken?
Niet onnozel doen hé Jacques ( als je daar toe in staat bent ).
In Frankrijk zijn Belgen geen vreemdelingen, we maken immers deel uit van de E.U. Je mag daar gaan wonen, gaan werken, en eventueel een woning of een buitenverblijf aanschaffen. Is geen probleem.
Of ben je niet op de hoogte van de huidige wetgeving ?
Nu, ik heb het inderdaad niet goed genoeg uitgelegd voor jou : met vreemdelingen bedoel ik natuurlijk niet onze Europese broeders en kozijnen ( Rom's uitgezonderd want die zijn afkomstig van elders ), maar enkel die mensen die afkomstig zijn van buiten het Europese continent.
Duidelijk genoeg zo, jongetje ? Want anders moet je vooral niet aarzelen hoor, de vriendelijke meneer zal het nog eens uitleggen voor jou.
Oud 29 maart 2014, 17:18   #966
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
met vreemdelingen bedoel ik natuurlijk niet onze Europese broeders en kozijnen...
Broeders? In je dromen.

De meeste Europeanen zullen jou dan weer een zuigend en boertig Vlaams kankerflikkertje vinden.

Kijk maar eens wat Europeanen in Brussel zeggen over Vlamen. Daar schijten ze op....

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 maart 2014 om 17:20.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 17:38   #967
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Niet onnozel doen hé Jacques ( als je daar toe in staat bent ).
In Frankrijk zijn Belgen geen vreemdelingen, we maken immers deel uit van de E.U. Je mag daar gaan wonen, gaan werken, en eventueel een woning of een buitenverblijf aanschaffen. Is geen probleem.
Of ben je niet op de hoogte van de huidige wetgeving ?
Nu, ik heb het inderdaad niet goed genoeg uitgelegd voor jou : met vreemdelingen bedoel ik natuurlijk niet onze Europese broeders en kozijnen ( Rom's uitgezonderd want die zijn afkomstig van elders ), maar enkel die mensen die afkomstig zijn van buiten het Europese continent.
Duidelijk genoeg zo, jongetje ? Want anders moet je vooral niet aarzelen hoor, de vriendelijke meneer zal het nog eens uitleggen voor jou.
Toch raar hoe de E.U. u plots goed uitkomt ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 17:45   #968
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Inderdaad
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 17:47   #969
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Broeders? In je dromen.

De meeste Europeanen zullen jou dan weer een zuigend en boertig Vlaams kankerflikkertje vinden.

Kijk maar eens wat Europeanen in Brussel zeggen over Vlamen. Daar schijten ze op....
Ik heb in meerdere Europese landen gewoond & gewerkt, en heb dat niet meegemaakt. Wel af en toe in Frankrijk een zeikerd die met een " Belgenmop " afkwam, maar dat was dan eerder om mij persoonlijk aan te vallen dan uit waarachtige minachting tegenover Belgen in het algemeen of Vlamingen in het bijzonder. Zulke mensen kan ik wel van antwoord dienen met moppen over hun eigen afkomst, en dan liefst heel vettige. Lachen doe ik ook graag.
En wie mij in het échte leven kankerflikkertje noemt , daar al dan niet " Vlaams" en/of " boertig " bijvoegend kan een mossel op zijn bakkes krijgen, ook daar voel mij niet te beroerd voor.
Zulke dingen komen trouwens raar of zelden voor, je moet je geen zorgen maken.
Tot slot, de andere Europese volkeren beschouw ik dus wel degelijk als " broeder-volkeren ", wat ook jouw mening daarover mag zijn.

Laatst gewijzigd door meneer : 29 maart 2014 om 17:49.
Oud 29 maart 2014, 17:53   #970
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tot slot, de andere Europese volkeren beschouw ik dus wel degelijk als " broeder-volkeren ", ...
Gast, tot voor niet zo heel lang geleden mocht je in jouw eigen land niet eens je eigen taal spreken in de eigen scholen van een "broedervolk".....

Daar kwam geen Marokkaan aan te pas

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 29 maart 2014 om 17:53.
Oud 29 maart 2014, 17:59   #971
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb niets tegen EEN Europese Unie, maar wél iets tegen DE HUIDIGE E.U.
In het begin was ik resoluut pro-Europa, vandaag heb ik gezien hoe het tot een Europa voor het patronaat geworden is, met corrupte politici in dienst van de multinationals en andere grote bedrijven allerhande...
Dat de andere Europese landen broeder-volkeren zijn is en blijft echter nog steeds mijn overtuiging. Het is hetgeen men " de elite " noemt die niet deugt.
Het is ook deze elite die er schuld aan is dat de immigranten hier steeds talrijker aanwezig zijn.
Oud 29 maart 2014, 18:02   #972
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Gast, tot voor niet zo heel lang geleden mocht je in jouw eigen land niet eens je eigen taal spreken in de eigen scholen van een "broedervolk".....

Ik heb in België school gelopen, en altijd in mijn eigen taal. Dit is mogelijk gemaakt door mijn voorouders, waarvoor dank.
En ga nu maar verder de schoenen poetsen van je geliefde mocro-réppers, inplaats van hier onzin te braken.
Oud 29 maart 2014, 18:04   #973
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zijn broedervolkeren eigenlijk ? Vlamingen en Nederlanders ? Of Fransen en Italianen ? Of misschien Limburgers en Antwerpenaren helemaal niet ??
Oud 29 maart 2014, 18:05   #974
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in meerdere Europese landen gewoond & gewerkt, en heb dat niet meegemaakt. Wel af en toe in Frankrijk een zeikerd die met een " Belgenmop " afkwam, maar dat was dan eerder om mij persoonlijk aan te vallen dan uit waarachtige minachting tegenover Belgen in het algemeen of Vlamingen in het bijzonder. Zulke mensen kan ik wel van antwoord dienen met moppen over hun eigen afkomst, en dan liefst heel vettige. Lachen doe ik ook graag.
En wie mij in het échte leven kankerflikkertje noemt , daar al dan niet " Vlaams" en/of " boertig " bijvoegend kan een mossel op zijn bakkes krijgen, ook daar voel mij niet te beroerd voor.
Zulke dingen komen trouwens raar of zelden voor, je moet je geen zorgen maken.
Tot slot, de andere Europese volkeren beschouw ik dus wel degelijk als " broeder-volkeren ", wat ook jouw mening daarover mag zijn.
Oei, dat mogen ze inderdaad niet zeggen.
Het is nooit grappig om met iemands geaardheid of ziekte (of gecombineerd) te lachen.
Oud 29 maart 2014, 18:11   #975
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oei, dat mogen ze inderdaad niet zeggen.
Het is nooit grappig om met iemands geaardheid of ziekte (of gecombineerd) te lachen.
Mensen mogen zeggen wat ze willen, en moeten dan de gevolgen maar dragen Jacques.
Zo krijgt men bvb strafpunten op dit forum als men iemand beledigt.
Maar goed ook hé, je kan je voorstellen wat de mensen hier allemaal tegen u zouden zeggen anders ! Geliefd zoals je hier bent !
Oud 29 maart 2014, 18:13   #976
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb in België school gelopen,
Jammer dat je hier nog niet zolang meeloopt:

Hoe de Europese "broedervolken" over Vlaams ongedierte (in woorden van jouw broeders) denken had je gewoon hier kunnen lezen.

Franstalige Belgen
http://forum.politics.be/showthread.php?t=183466

expats:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124032
Oud 29 maart 2014, 18:26   #977
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe de Europese "broedervolken" over Vlaams ongedierte (in woorden van jouw broeders) denken had je gewoon hier kunnen lezen.

Franstalige Belgen

expats:
Van welke nationaliteit of taalrol overal zullen er wel mensen zijn die zo denken .Trouwens meningen zijn als konten ...iedereen heeft er één....maar om hieruit nu te besluiten dat Alle Europeanen zo denken vind ik toch 'lichtjes' overdreven en te veralgemenend !
Oud 29 maart 2014, 18:32   #978
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in meerdere Europese landen gewoond, en heb dat niet meegemaakt.
Ik ook, en ik ook niet.

Bovendien is 't woord "kankerflikkertje" typisch in gebruik bij Marokkanen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2014, 18:51   #979
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Franstalige Belgen

expats:
Ik heb nooit gezegd dat �*lle Europeanen puike mensen zijn. Vuiltongen en onnozelaars vind men in elk werelddeel, in elk volk, zelfs in elke familie. Maar toch blijft het familie. Begrijp je ?
Oud 29 maart 2014, 18:59   #980
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat zijn broedervolkeren eigenlijk ? Vlamingen en Nederlanders ? Of Fransen en Italianen ? Of misschien Limburgers en Antwerpenaren helemaal niet ??
Onze broedervolkeren ? De West-Europeanen, de Zuid Europeanen, de Oost Europeanen ( Rom's uitgezonderd ), de Scandinaviërs en de andere landen rond de Baltische zee.
En de blanke afstammelingen van de Europeanen die zich in Amerika, Zuid Afrika en Australië gevestigd hebben...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be