![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vraag me af hoe ze anderhalf miljoen dollar per maand binnenhalen. ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2023 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een héééél ververleden probeerde ik de 'game' eens maar dat is niets voor mij. (ik geloof dat ik daar een karakter in heb maar ik ben vergeten welk) Nog eentje waar ik mij total niet kon in vinden: World of Warcraft.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 18 augustus 2023 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
|
![]() Voor wie aan Diablo 4 denkt (of Warcraft, of de staat van de spel industrie)
https://m.youtube.com/watch?v=eG_SllpH9bA Laatst gewijzigd door Bach : 18 augustus 2023 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#965 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diablo 2 resurrected.
Eén stap beter dan D2 Lord of Destruction. Als ze een sale houden kost dat tien € of zo., daar kan je het toch niet voor laten. Maar let op, verslavend. Even verslavend als The Kingdom of Loathing. Als je begrijpt wat ik bedoel.
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#968 |
Europees Commissaris
|
![]() D3 uitgespeeld, maar meer genoten van D2 destijds.
D4 gekocht, en gerefund, vond er niks meer aan, hack&slash beu. Ben met BG3 bezig nu, en geniet er met volle teugen van, wat een vrijheid in een spel.
![]() |
#969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen enkel ervaring met BG, is in niets vergelijkbaar met D2 zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na een week met de finale versie heb ik al weer wat meer hoop om tot aan het einde te geraken. Gervechten zijn stukken gemakkelijker dan in EA omdat je al vroeg serieuze opkikkers kan vinden qua bewapening en bescherming. (Toch in vergelijking met EA) en er is een heel nieuwe dimensie bijgekomen van psionische krachten. (Al is het niet onmogelijk dat men het zich later in het spel gaat beklagen om die ooit gebruikt te hebben. Spannend wel.)
![]() |
#971 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zit nu aan Act 3 van Baldur's Gate 3. Heerlijke verhaallijn en nu begint het politieke aspect van de wereld van Faerûn een grotere rol te spelen, nu ik in de grote stad ben.
Baldurianen hebben veel weg van Antwerpenaars, trouwens. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2023 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 1 persoon spel, speel je de PC (klas en ras kies je zelf) + een aantal NPC's die tesamen een queeste moeten volbrengen. Je hebt redelijk veel vrijheid hoe je dat aanpakt. Relaties tussen PC & NPC's en NPC's onderling spelen ook een rol en je beslissingen kunnen daarin een belangrijke factor zijn. Wat oorspronkelijk een duidelijk einddoel lijkt compliceert zich naarmate je meer informatie vindt over wat je te doen staat. Dus , een goede verhaallijn met regelmatig een dilemma waarvan je niet weet of een beslissing die je nu neemt , je later in het verhaal zal bijten.
![]() |
![]() |
#973 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Totaal anders dan Diablo, inderdaad
Dat is eerder een lineaire Hack-&-Slash-franchise, met een goede verhaallijn ook (D1, 2 en 3 toch). Ik was in 2000 al een fan van BG1 en 2. Veel referenties ernaar in BG3, dat zich een eeuw later afspeelt. Het is echter een losstaand verhaal van de eerste twee, die elkaar wel opvolgen. Laatst gewijzigd door Weyland : 19 augustus 2023 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | |
|
![]() Citaat:
Zelf vond ik het okay-achtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen paniek gamers, je betaalt geen 60 € om 3 weken te spelen. Er is veel meer te beleven in die 3 weken. Als je als novice Act 1 uitspeelt in die tijd is dat al een serieuze prestatie, en heb je waarschijnlijk veel side-quests en interacties met NPC's, lijken en dieren gemist.
![]() |
![]() |
#976 |
|
![]() D4 9000 developers. BG3 400 developers. Vergelijk user score op metacritic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Niks van wat je denkt. Ik ben wel een quick save-scum. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2023 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2023 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nu dit gezegd zijnde, Act 3 is best overrompelend en ik zal dit rustiger aan doen. Heb her en der wel dingen gemist, maar heb toch ervoor gezorgd dat veel NPCs van Act 1 het gehaald hebben voor Act 3. Ik wil enkel geen spoilers delen. Tegen dat ik een tweede playthrough speel weet ik nog beter wat te doen.
![]() Erg soms heb ik google geraadpleegd, maar mijn run is meestal toch blind en ik heb met iedere steen omgedraaid en enkel soms dingen gelaten voor wat ze zijn omdat het toch veel is. Dat wordt wss een (niet al te zwart-witte) evil playthrough, zodat ik Minthara eens kan proberen. Meteen heel wat companions kwijt dan. Er zijn zoveel scenario's en eindes die je kan bekomen. Het is niet zo zwart-wit en je kan twee zeer verschillende goede playthroughs hebben die genoeg van elkaar verschillen, bijvoorbeeld Je krijgt ze nooit allemaal gezien zonder het online op te zoeken. Als ik kan wil ik wel zoveel mogelijk companions met Minthara testen om hun dialoog waar te nemen. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 augustus 2023 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar aanleiding van een andere draad deze gekocht:
![]() Heb er vele vroeger nog op de originele Mega Drive gespeeld. Ben nu bezig met Phantasy Star IV. Lol, pure nostalgie.