![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waardoor ze het tegengestelde resultaat bereikten van Wallonië met zijn miljardentransfers uit Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#962 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuses maar ik kom niet buiten als er geen Orval is. Wat heb jij trouwens tegen Oilsjt? Ik stel dus het fijne café Den Babbelaar voor. Of als Oilsjt te ver is voor jou, wil ik wel een stapje in jouw richting doen, maar dan naar een drankschenkerij. Waar woon jij ergens (en jij, Robert)? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
|
![]() Citaat:
![]() Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Administratie Budgettering, Accounting en Financieel Management
![]() |
![]() |
#965 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haal je het dat ik iets tegen Oilsjt heb? Ik heb wel altijd bier in huis voor mijn gasten. Rode en witte wijn van goede kwaliteit en zelfs Sauterne van een zéér goede kwaliteit. Daarom hoef ik het nog niet zelf te drinken, hé? Bovendien kook ik vrij goed, maar voor mij is Den Babbelaar ook O.K.. Met de wagen is niks te ver. Ik ben vaak genoeg alleen naar het Zuiden van Spanje gereden en daar is Aalst maar een peulschil tegen.
![]() |
![]() |
#967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is duidelijk: de anti-royalisten op dit forum zijn Ezau's. Voor de Belgisch-Zeeuwse variant van het bord linzensoep, verkopen ze hun ziel, zaligheid en grootste principes, en krijg ik de monarchie boven hola. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets van: ja maar, je kan niet aan schaalverkleining blijven doen, hé? Dat is voor niemand goed. Zelfs niet als de Walen ervoor uit hun slaap moeten gehaald worden...
![]() |
![]() |
#969 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil dat zeggen dat je onze uitnodiging niet aanneemt?
![]() |
![]() |
#970 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Knuppel]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | ||
Europees Commissaris
|
![]() De schuine versies die ik van den braven zeun ken zijn allemaal franstalige
zo van dans le temps lorsque j'étais jeune fille... ... Ik ben wel anti-royalist, maar ook anti-nationalist en eerder anarchist... maar dan meer van het anti-terroristische type & zeker anti-geweld ik heb eigenliujk zelfs iets tegen een soort forummeeting waar de politieke meningen van de deelnemers gescreend moeten worden ter voorkoming van handtastelijkheden.... Dus is dit een open forummeeting of niet ? Indien niet .. ben ik zeker ongewenst.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 25 augustus 2005 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#972 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nu Egidius' vraag over de slachtoffers van de Belgische secessie:
Wie de preciese slachtoffers van de Belgische secessie waren, weet ik niet. Daarvoor ken ik de exacte geschiedenis niet genoeg. Wat ik wel weet: bij grote maatschappelijke en politieke omwentelingen vallen er steeds mensen tussen wal en schip en dit aan beide zijden, zowel bij de hervormers als bij hen die de hervormingen tegen hun zin moeten ondergaan, al dan niet met geweld. Het recht op secessie is misschien een goeie zaak voor gevallen van een bepaalde orde van grootte. Een land zoals b.v. de USA, is te groot om volledig centralistisch-unitaristisch bestuurd te worden. Of secessie ook een gunstige evolutie heeft voor een land als België is een andere kwestie. Wat kan ons nu klaarheid verschaffen? Heel simpel: het democratische meerderheidsbeginsel. Slechts wanneer onder de Vlamingen een meerderheid gevonden wordt voor je separatistische plannetjes, kan je er democratische legitimiteit voor claimen. Het is zonneklaar dat enkel een grootscheeps referendum hierover duidelijkheid kan verschaffen. Nu hoor ik al van verschillende zijden de klaagzang weerklinken dat 'Belgique geen democratie verdraagt' En inderdaad, het ziet er niet naar uit dat de Belgische referendumcultuur voor morgen is. Welnu, ook daarop kan ik even anticiperen, met twee mogelijke wegen te schilderen, door jullie en je partijen mogelijks te bewandelen. -Mijn eerste optie is vooral gericht aan het adres van VB'ers en sympathisanten. Als jullie er echt van overtuigd zijn, dat mits democratie en toepassing van het meerderheidsbeginsel België, aan jullie objectieven kan tegemoetkomen, dan moeten jullie eens konsekwent binnen de partijpolitieke mogelijkheden het volgende overwegen: =>Hanteer als primordiaal programmapunt niet langer separatisme en racisme. Maak deze zaken afhankelijk van de burgerwil door als belangrijkste programmapunt het invoeren van (directe) democratie voorop te stellen. Op die wijze slaan jullie meerdere vliegen in één klap
Met een miljoen kiezers zijn jullie dan incontournable en kan je je enige eis moeiteloos verzilveren samen met om het even welke andere partij, die voor democratisch wil doorgaan. -Een andere mogelijkheid, waarbij rap duidelijk zal zijn of er op zijn minst een politieke meerderheid voor jullie gruwelijke separatistische nonsens bestaat (en nu richt ik me vooral tot de N-VA): =>Dien een wetsvoorstel in, te stemmen in het Vlaams Parlement, ter afscheiding van Vlaanderen, of voor splitsing van de SZ. Schiet het nadien niet af als ook het VB het steunt, en kijk of 'N'ayez-pas-peur-Leterme' met zijn tros kattekoppen uw initiatief genegen is. Voil�*. De bal ligt in jullie kamp. Toon nu eens aan dat jullie politieke bedrijf verder gaat dan loze beloften aan de achterban doen, en eigen-post-eerst verzilveren. Ofwel halen jullie een politieke meerderheid, ofwel zelfs een burgermeerderheid. Pas dan is jullie secessie legitiem. Eerder leg ik me niet neer bij jullie dwazigheden. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 augustus 2005 om 15:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
|
![]() [quote=robert t]
Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | |
|
![]() Citaat:
- Staaf nodigt uit - we komen bijeen in Oilsjt, herberg Den Babbelaar - het is geen open meeting, je wordt uitgenodigd - criteria: serieuze mens zijn, een minimumleeftijd bereikt hebben, en antiroyalist zijn (op de uitnodiger na, natuurlijk) - voorlopige lijst van genodigden: Staaf, 1Handclapping, Robert t, Knuppel, Luc Broes, Egidius - de plat de résistance zal bestaan uit mosselen friet en Orval - datum: ergens begin september, datum en uur zullen per PB overeengekomen worden OK? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 | |||||
|
![]() Citaat:
want zijn hol, was toegeplat me col wa goan we doen om da bichke te bevrijden wa heit em g'had, twee zweren op ze gat Egidius (die zich normaal niet zo laat gaan, maar deze provocatie kon ik niet laten voorbijgaan ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 augustus 2005 om 14:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Egidius][quote=robert t]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staaf nodigt uit en buiten hemzelf zijn het al allemaal flaminganten en anti-royalisten. Maar okay. Geen prob. Den Babbelaar is wel geen mosselkot. Allerhande tapa's is geen prob. Vergeet wel niet in uw enthousiasme voor eten en drinken ook te antwoorden op: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=973
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=robert t][quote=Egidius]
Citaat:
![]() |