Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 september 2011, 19:22   #9861
Eigenzinnig
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 december 2009
Berichten: 12.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat is toch basiskennis.
Voor een dubbelnicker toch...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 19:51   #9862
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zijn al lang gegeven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:01   #9863
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, inderdaad.
Jij beoordeelt dus alle(?) allochtonen op basis van de feiten gepleegd door allochtone individuen. Weet je hoe dat noemt?
Kansenberekening - inschattingsvermogen?

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 september 2011 om 20:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:08   #9864
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
En hoe doe je dat in de praktijk? Hebben ze een stempel op hun gezicht zodat je kan zien wie voor problemen zorgt en wie niet?
Als sjok die tegen komt in een donker steegje vraagt ze eerst of ze zinnens zijn haar te overvallen zodat ze weet of ze al dan niet op haar stappen moet terug keren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:08   #9865
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Kansenberekening - inschattingsvermogen?
Je kan pas aan kansberekening doen als je een oorzakelijk verband kent.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:18   #9866
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan mensen toch niet veroordelen vooraleer ze iets verkeerd gedaan hebben.
Even een stelling sjok.

Stel dat jij een bedrijf hebt en je hebt in het verleden al grootvader Peeters, zoon Peeters en kleinzoon Peeters moeten ontslaan, dit allemaal wegens hun wangedrag of luiheid op het werk.

Hoe groot is de kans dat jij achterkleinzoon Peeters die nochtans uit een heel ander hout is gesneden dan zijn familie gaat aannemen?

Voor jou kan ik uiteraard niet antwoorden maar ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de ondernemers hem niet aannemen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:25   #9867
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik ben boer en ik krijg door dat er noodweer op komst is. Wat doe ik dan? Haal de beesten naar binnen, sluit de deuren.

Nu krijg ik van mijn buurman 3 km verderop te horen (waar mobieltjes al niet handig voor zijn) dat er zigeuners gesignaleerd zijn.
Dan haal ik de beesten binnen, doe de deuren op slot, haal de dochters binnen, pak mij jachtgeweer en ga de boel bewaken.

Dit laatste is dus verkeerd handelen omdat ???
Volgens sjok is dat verkeerd en riekt dat naar racisme, je scheert alle zigeuners over dezelfde kam.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:40   #9868
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Ik loop in de savanne ten zuiden van de grote zandbak en er komt een leeuw op mij af.
Ik klim snel in een boom. Het kan best zijn dat die leeuw gewoon gezellig wil zijn of wil spelen, maar ja, ik heb een vooroordeel over leeuwen en scheer ze allemaal over 1 kam.
Nu kan ik uit de boom klimmen en "aai poesje"'doen tegen de leeuw. Dan verandert mijn vooroordeel vast wel in een oordeel.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 20:54   #9869
Macchiavelli
Minister
 
Macchiavelli's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: Lommel
Berichten: 3.848
Standaard

Twee getinten mishandelen vrouw in rolstoel en haar hond
__________________
"Ognuno vede quello che tu pari, pochi sentono quello che tu se."
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 21:00   #9870
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan pas aan kansberekening doen als je een oorzakelijk verband kent.
???

Daar moet ik je toch tegenspreken, Arti

Je ( men ) kan gerust aan waarschijnlijkheidsrekening doen zonder dat er een causaal verband bekend is.
Je kan zelf stellen dat het ergens uitgevonden is om die lacune te dichten... want als het juiste oorzakelijke verband bekend was dan had je die kansberekening zelf niet nodig gehad ( aangenomen dat het zaakje evenwel berekenbaar zou zijn. )

Wat jij _ denk ik _ meent te zeggen is dat vanuit een zekere hoge kans je niet mag zonder meer mag stellen dat er dan ook sprake is van causaliteit.

Voor de rest :
is het natuurlijk duidelijk dat de techniek te pas en vooral te onpas wordt gebruikt, al te vaak verkeerd wordt geïnterpreteerd, en dat het terugbrengen op 1 enkel geval totaal zinloos is.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2011, 22:52   #9871
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Ik loop in de savanne ten zuiden van de grote zandbak en er komt een leeuw op mij af.
Ik klim snel in een boom. Het kan best zijn dat die leeuw gewoon gezellig wil zijn of wil spelen, maar ja, ik heb een vooroordeel over leeuwen en scheer ze allemaal over 1 kam.
Nu kan ik uit de boom klimmen en "aai poesje"'doen tegen de leeuw. Dan verandert mijn vooroordeel vast wel in een oordeel.
Je Laatste Oordeel...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 06:35   #9872
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Even een stelling sjok.

Stel dat jij een bedrijf hebt en je hebt in het verleden al grootvader Peeters, zoon Peeters en kleinzoon Peeters moeten ontslaan, dit allemaal wegens hun wangedrag of luiheid op het werk.

Hoe groot is de kans dat jij achterkleinzoon Peeters die nochtans uit een heel ander hout is gesneden dan zijn familie gaat aannemen?

Voor jou kan ik uiteraard niet antwoorden maar ik kan je verzekeren dat het overgrote deel van de ondernemers hem niet aannemen.
Ezels stoten zich 3x aan dezelfde steen e.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 07:46   #9873
Bulevardi
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2011
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Argumenten ?

Lid van 28 augustus en bekend met dubbelnicks en de bijbehorende traceertechnieken ?..say no more..
Kerel, hou toch eens op met je valse beschuldigingen. Als je echt niets beters te zeggen hebt. Vraag het aan een moderator en kom af met een duidelijk bewijs hierover.

Dit is niet het eerste forum waar ik ben ingeschreven hoor. Ik weet waarover ik spreek. Bovendien ben ik al jaren vertrouwd met internet en IP adressen.

Laatst gewijzigd door Bulevardi : 8 september 2011 om 07:47.
Bulevardi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 07:47   #9874
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Wat denk je dat deze familie van allochtonen gaat denken in de toekomst? Zijn het rascisten of hebben ze simpelweg door ondervinding terecht een negatief beeld van hen?

Hoe kan je van deze familie eisen dat ze nog een positief beeld hebben van allochtonen?

Weer een 20-tal toevallige rotte appels? Triestig.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LG3F41K2
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 07:48   #9875
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bulevardi Bekijk bericht
Kerel, hou toch eens op met je valse beschuldigingen. Als je echt niets beters te zeggen hebt. Vraag het aan een moderator en kom af met een duidelijk bewijs hierover.

Dit is niet het eerste forum waar ik ben ingeschreven hoor. Ik weet waarover ik spreek. Bovendien ben ik al jaren vertrouwd met internet en IP adressen.
De enige die hier mensen vals beschuldigen van rascisme ben jij en Arti. Ik bedoel jij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 07:50   #9876
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Allez... weer eentje die nu zeker Ergün Top als advokaat zal nemen. Kwestie van motivatie.
Citaat:
Een Turkse Belg van 25, gekend bij de lokale politie, heeft vrijdagavond in Geraardsbergen een meisje van 18 jaar oud zwaar toegetakeld. Maurien De Smeth moest onder het mes voor een dubbele openbeenbreuk.


Het tienermeisje ging een avondje stappen met vrienden. Op het stationsplein werden ze echter belaagd door een bende, geleid door een Turkse Belg. De twintiger had een mes bij zich.

Maurien vroeg de vechtersbazen om de confrontatie te beëindigen. "Ik gaf een vriend een duw opdat we konden vertrekken en stond met mijn rug naar hem. Plots haalde hij uit en stampte pal op de onderkant van mijn been. Ik viel schreeuwend van de pijn op de grond, waarna hij en zijn vrienden mij doodleuk nog enkele stampen gaven. We konden niets doen", doet ze haar relaas in een Corelio-krant.
http://www.vandaag.be/binnenland/779...beenbreuk.html
Citaat:
De dader is bekend bij de politie. Hij heeft drugsdelicten en slagen en verwondingen op zijn kerfstok. Onlangs zou hij nog iemands neus hebben gebroken. De hulpdiensten snelden vrijdag meteen ter plaatse. Na wat geduw en getrek kon de groep allochtonen het op een lopen zetten. In het gewoel liep een agente verwondingen op. Ze is twee dagen werkonbekwaam.

De relschopper werd wel ingerekend, maar werd diezelfde avond weer vrijgelaten
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:07   #9877
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Wat denk je dat deze familie van allochtonen gaat denken in de toekomst? Zijn het rascisten of hebben ze simpelweg door ondervinding terecht een negatief beeld van hen?

Hoe kan je van deze familie eisen dat ze nog een positief beeld hebben van allochtonen?

Weer een 20-tal toevallige rotte appels? Triestig.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=LG3F41K2
Idd ik las het ook just in de krant. Ge neemt me de letters uit het toetsbord. Raar hé dat men dan op de VB of Geert Wilders gaat stemmen. Hoe zou dat toch komen?
Niet dat ik het in alles met ze eens ben, maar die durven tenminste hun mond open doen.
En trouwens niet allemaal zijn zo ambetant. In mijn straat wonen 2 Turkse gezinnen waarvan eentje buurman.. Prima mensen, geen hoofddoekjes gedoe, spreken de kinderen zowat plat Limburgs. We kunnen het prima met ze vinden.
BTW die Turkse belg mogen ze van mij per direct zijne pas in nemen en acuut op de vliegmachien >>>> Turkije zetten, enkele reis.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!

Laatst gewijzigd door stropke : 8 september 2011 om 08:12.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:13   #9878
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.287
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
En trouwens niet allemaal zijn zo ambetant. In mijn straat wonen 2 Turkse gezinnen waarvan eentje buurman.. Prima mensen, geen hoofddoekjes gedoe, spreken de kinderen zowat plat Limburgs. We kunnen het prima met ze vinden.
Een voorbeeld uit mijn werkomgeving. Directe collega, op en top Turkse naam en uiterlijk , maar totaal "Antwaarps" accent. Goeie werkkracht, met verstand van zaken, en een toffe peer bij pot en pint. Wa kunt ge daar nu op tegen hebben?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:21   #9879
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een voorbeeld uit mijn werkomgeving. Directe collega, op en top Turkse naam en uiterlijk , maar totaal "Antwaarps" accent. Goeie werkkracht, met verstand van zaken, en een toffe peer bij pot en pint. Wa kunt ge daar nu op tegen hebben?
niks.

Het is dan ook niet over zulke normaal geïntegreerde mensen dat men het heeft als het over "allochtonen" gaat.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2011, 08:34   #9880
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 64.287
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat dacht ik dus ook nietwaar.
Toch ben ik volgens Artisjok een mineur copietje van de aartsracist.

Maar tja, da's haar probleem zou ik zo zeggen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be