Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juni 2011, 09:18   #9881
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dat percentage is irrelevant. We hebben de humanitaire plicht om op te komen voor ieders rechten. In het geval van holebi's is dat gelijke rechten, onder meer dankzij homohuwelijk en holebi-adoptie. Een moderne maatschappij moet deze punten doorvoeren, of de meerderheid akkoord is of niet. Het is een kwestie van aantonen aan de bevolking dat discriminatie niet meer tot deze tijd hoort.
Je bent dus tegen democratie?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:19   #9882
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je bent dus tegen democratie?
Democratie is overroepen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:25   #9883
Albrecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 oktober 2009
Berichten: 8.928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Democratie is overroepen.
Maar als je dat zegt ben je meteen al een extremist.

Het volk weet gewoon niet wat het wilt.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:30   #9884
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Maar als je dat zegt ben je meteen al een extremist.
Welnee...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het volk weet gewoon niet wat het wilt.
Precies. Daarom ook dat democratie overroepen is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 09:47   #9885
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je bent dus tegen democratie?
Ik ben niet tegen democratie an sich, maar als maatschappij hebben we de verplichting om ook de minderheden en de zwakkeren te beschermen. Zelfs wanneer de meerderheid van de bevolking tegen is, kunnen de volksvertegenwoordigers de juiste beslissing nemen. Dat is hun job, gezien ze 4 jaar verkozen zijn kunnen ze iets minder populaire beslissingen nemen, simpelweg omdat het de juiste beslissing is.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 13:48   #9886
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je bent dus tegen democratie?
En jij lijkt te denken dat democratie een dictatuur van de meerderheid is?
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 13:52   #9887
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik ben niet tegen democratie an sich, maar als maatschappij hebben we de verplichting om ook de minderheden en de zwakkeren te beschermen. Zelfs wanneer de meerderheid van de bevolking tegen is, kunnen de volksvertegenwoordigers de juiste beslissing nemen. Dat is hun job, gezien ze 4 jaar verkozen zijn kunnen ze iets minder populaire beslissingen nemen, simpelweg omdat het de juiste beslissing is.
Plus een democratie is gebaseerd op het menselijke gelijkheidsideaal (wikipedia), m.a.w. gelijke rechten en een gelijke behandeling in gelijke gevallen dus discriminatie van minderheden is sowieso a definite no-no.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:06   #9888
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En in de hele wereld.....

Paulus.
In de VS heeft zonet de staat NY het homohuwelijk goedgekeurd.

Je ziet ook de evolutie in de hele wereld hé.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:10   #9889
Maori
Minister-President
 
Maori's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2011
Berichten: 5.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Dat kan en mag ik wel verkondigen, daar ik vrijheid van meningsuiting heb.
Ik had hierop al gereageerd maar ik vond het bij het nalezen van deze draad toch frappant hoeveel mensen hun rechten kennen en er zich graag achter verschuilen; hun plichten daarentegen...

Laatst gewijzigd door Maori : 25 juni 2011 om 14:21.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:25   #9890
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij schijnt nog altijd niet te snappen dat het helemaal niet gaat om gelijke rechten. Homoseksuelen hebben in Frankrijk het recht om te huwen, net zoals zij dat ook hadden in België voor 2003. Maar dan wel met iemand van het andere geslacht, net zoals iedereen.

Dat zij dat niet wensen door hun geaardheid, is iets helemaal anders dan iets niet mogen. Men heeft in België en andere landen waar het homohuwelijk nu reeds bestaat, niks moeten veranderen aan de voorwaarden om te huwen. Die voorwaarden zijn nog steeds dezelfde voor iedereen en dat bewijst juist dat er van discriminatie geen sprake was.

Men heeft het huwelijk zelf veranderd. Men heeft 'het beeld en de functie van het huwelijk in het collectieve onderbewustzijn' -zoals Frankrijk dat verwoordt- aangestast. En sta me toe dat jammer te vinden.

Het huwelijk heeft alles met menselijk voortplantingsgedrag te maken. En als ik dat zeg, dan heb ik het niet over 'redenenen om te huwen' of over 'voorwaarden om te huwen' of over 'persoonlijke invulling van het huwelijk', wat men daar steevast tracht van te maken om zo oneerlijk te discuteren en zogezegd te weerleggen, wat ik in se niet eens zeg.

Neen, ik heb het over de bestaansreden van het huwelijk in onze samenleving En niet alleen in de onze, maar overal en door alle tijden heen, blijkt zij de beste voedinbgsboden te zijn voor het opvoeden van kinderen. Kinderen hebben een stabiele ouderrelatie nodig om zo evenwichtig mogelijk te kunnen opgroeien.

De disharmonie tussen lichaam en geest van homoseksuelen, is er de oorzaak van dat zij geen kinderen kunnen hebben van elkaar binnen hun relatie. Het is dan, naar de mening van velen, ook niet erg zinvol om het huwelijk voor hen open te stellen. Dat heeft niks met gelijke rechten te maken maar met de functie, de bestaansreden van het huwelijk.

Homoseksuelen zijn weldegelijk gelijkwaardige mensen, maar ze zijn niet gelijkaardig. Net zoals man en vrouw en kinderen allemaal gelijkwaardige mensen zijn zijn, maar toch anders van aard.

U hoeft het niet eens te zijn met mij of met de reden die Frankrijk heeft om het homohuwelijk niet toe te staan. Meningen mogen verschillen. We leven in een vrije democratie, met vrijheid van meningsuiting.

Wat niet mag, zijn mensen die tegen het homohuwelijk zijn om deze redens, de stempel 'homofoob' te geven. Want of u deze redens juist vindt of niet, staat volledig los van wat homofobie in wezen is. Wij zijn hoe dan ook niet tegen het homohuwelijk omdat wij iets tegen homoseksuelen zouden hebben of omdat wij anstig zouden zijn of wat dan ook. Wij zien gewoon een betekenis en functie van het huwelijk in de diverse samenlevingen, die wij niet willen laten verworden tot een simpel contract, zonder meer.

Paulus.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:31   #9891
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Natuurlijk kan je dat. Sterker nog: dat moet je! In een beschaafd land primeren de mensenrechten boven het buikgevoel van de bevolking.
Als de meerderheid van de bevolking en van de uitvoerenden in Nederland erop tegen zou zijn geweest, was het er ook niet gekomen hoor.

Ik vind wel dat homoseksuelen in ieder land wettelijke erkenning verdienen en financiele bescherming. Ik vind dat een land dus zeker een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract aan holebi's moeten bieden, maar er hoeft geen ''homohuwelijk'' te zijn.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:34   #9892
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij schijnt nog altijd niet te snappen dat het helemaal niet gaat om gelijke rechten. Homoseksuelen hebben in Frankrijk het recht om te huwen, net zoals zij dat ook hadden in België voor 2003. Maar dan wel met iemand van het andere geslacht, net zoals iedereen.

Dat zij dat niet wensen door hun geaardheid, is iets helemaal anders dan iets niet mogen. Men heeft in België en andere landen waar het homohuwelijk nu reeds bestaat, niks moeten veranderen aan de voorwaarden om te huwen. Die voorwaarden zijn nog steeds dezelfde voor iedereen en dat bewijst juist dat er van discriminatie geen sprake was.

Men heeft het huwelijk zelf veranderd. Men heeft 'het beeld en de functie van het huwelijk in het collectieve onderbewustzijn' -zoals Frankrijk dat verwoordt- aangestast. En sta me toe dat jammer te vinden.

Het huwelijk heeft alles met menselijk voortplantingsgedrag te maken. En als ik dat zeg, dan heb ik het niet over 'redenenen om te huwen' of over 'voorwaarden om te huwen' of over 'persoonlijke invulling van het huwelijk', wat men daar steevast tracht van te maken om zo oneerlijk te discuteren en zogezegd te weerleggen, wat ik in se niet eens zeg.

Neen, ik heb het over de bestaansreden van het huwelijk in onze samenleving En niet alleen in de onze, maar overal en door alle tijden heen, blijkt zij de beste voedinbgsboden te zijn voor het opvoeden van kinderen. Kinderen hebben een stabiele ouderrelatie nodig om zo evenwichtig mogelijk te kunnen opgroeien.

De disharmonie tussen lichaam en geest van homoseksuelen, is er de oorzaak van dat zij geen kinderen kunnen hebben van elkaar binnen hun relatie. Het is dan, naar de mening van velen, ook niet erg zinvol om het huwelijk voor hen open te stellen. Dat heeft niks met gelijke rechten te maken maar met de functie, de bestaansreden van het huwelijk.

Homoseksuelen zijn weldegelijk gelijkwaardige mensen, maar ze zijn niet gelijkaardig. Net zoals man en vrouw en kinderen allemaal gelijkwaardige mensen zijn zijn, maar toch anders van aard.

U hoeft het niet eens te zijn met mij of met de reden die Frankrijk heeft om het homohuwelijk niet toe te staan. Meningen mogen verschillen. We leven in een vrije democratie, met vrijheid van meningsuiting.

Wat niet mag, zijn mensen die tegen het homohuwelijk zijn om deze redens, de stempel 'homofoob' te geven. Want of u deze redens juist vindt of niet, staat volledig los van wat homofobie in wezen is. Wij zijn hoe dan ook niet tegen het homohuwelijk omdat wij iets tegen homoseksuelen zouden hebben of omdat wij anstig zouden zijn of wat dan ook. Wij zien gewoon een betekenis en functie van het huwelijk in de diverse samenlevingen, die wij niet willen laten verworden tot een simpel contract, zonder meer.

Paulus.
En als we een huwelijk tussen 2 homo's nu eens een 'schmuwelijk' zouden noemen, zou het dan wél mogen van u? Want dan zou het niet meer moeten beantwoorden aan uw enggeestig idee van wat een 'huwelijk' zou moeten zijn, aangezien we een ander woord gebruiken.

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 25 juni 2011 om 14:36.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:38   #9893
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom niet... Op dat vlak zou Europa zich nuttig kunnen maken door er een dwingende norm van te maken voor �*l haar lidstaten. Dan deden ze toch nog eens iets nuttigs...
Jij ziet bijvoorbeeld Arabische landen ooit nog homohuwelijken invoeren ? In de meeste van die landen is homoseksualiteit nog strafbaar, laat staan dat ze gelijke rechten hebben en wettelijke erkenning geven.

Ook in Europa denk ik niet dat het homohuwelijk er zomaar overal zou kunnen komen, in bijvoorbeeld Italie en Polen nog zeker niet.

Citaat:
Het ene sluit het andere toch niet uit
Eerst met het ene beginnen, voordat je met de volgende stap komt.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:38   #9894
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Als de meerderheid van de bevolking en van de uitvoerenden in Nederland erop tegen zou zijn geweest, was het er ook niet gekomen hoor.
Dat betekent niet dat het juist is. Heb je dat verschil nog steeds niet begrepen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Ik vind wel dat homoseksuelen in ieder land wettelijke erkenning verdienen en financiele bescherming. Ik vind dat een land dus zeker een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract aan holebi's moeten bieden, maar er hoeft geen ''homohuwelijk'' te zijn.
Er is ook geen homohuwelijk. Er is een huwelijk en dat is toegankelijk voor heteroseksuelen en voor homoseksuelen. En zo hoort het ook.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:40   #9895
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En als we een huwelijk tussen 2 homo's nu eens een 'schmuwelijk' zouden noemen, zou het dan wél mogen van u? Want dan zou het niet meer moeten beantwoorden aan uw enggeestig idee van wat een 'huwelijk' zou moeten zijn, aangezien we een ander woord gebruiken.
Er bestond al een geregistreerd partnerschap voor zowel holebi's als hetero's, bijgevolg was het invoeren van het homohuwelijk overbodig vind ik.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:41   #9896
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik had hierop al gereageerd maar ik vond het bij het nalezen van deze draad toch frappant hoeveel mensen hun rechten kennen en er zich graag achter verschuilen; hun plichten daarentegen...
Welke plichten heb ik overtreden met het geven van mijn mening ?
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:41   #9897
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Jij ziet bijvoorbeeld Arabische landen ooit nog homohuwelijken invoeren ? In de meeste van die landen is homoseksualiteit nog strafbaar, laat staan dat ze gelijke rechten hebben en wettelijke erkenning geven.

Ook in Europa denk ik niet dat het homohuwelijk er zomaar overal zou kunnen komen, in bijvoorbeeld Italie en Polen nog zeker niet.
Het is maar een kwestie van tijd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Eerst met het ene beginnen, voordat je met de volgende stap komt.
Waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:42   #9898
St Germain Tourist
Burgemeester
 
St Germain Tourist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Zoetermeer, Nederland
Berichten: 595
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat betekent niet dat het juist is. Heb je dat verschil nog steeds niet begrepen?



Er is ook geen homohuwelijk. Er is een huwelijk en dat is toegankelijk voor heteroseksuelen en voor homoseksuelen. En zo hoort het ook.
Dat is jouw mening en jou goed recht. Ik deel de mening van Paulus over de betekenis van het huwelijk en de bestaandsreden ervan.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:43   #9899
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Er bestond al een geregistreerd partnerschap voor zowel holebi's als hetero's, bijgevolg was het invoeren van het homohuwelijk overbodig vind ik.
Het geregistreerd partnerschap (dat heb ik toch al wel een honderdtal keren herhaald) biedt niet dezelfde juridische omkadering als het huwelijk en zelfs als het dat wèl deed, is het volstrekt idioot om een parallele constructie in het leven te roepen. Daar kan maar één reden voor zijn: het onderscheid tussen hetero- en homoseksuelen bestendigen en benadrukken. Ik neem aan dat d�*t niet je bedoeling was?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:44   #9900
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Dat is jouw mening en jou goed recht. Ik deel de mening van Paulus over de betekenis van het huwelijk en de bestaandsreden ervan.
Dan deel je een idiote, want foute mening. Dat mag hé, begrijp me niet verkeerd...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be