Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2006, 22:42   #9921
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
Ik werk in Brussel centrum en het is mij opgevallen dat er meer en meer van die chemtrails in onze lucht hangen. Onlangs ben ik ze beginnen fotografieëren. Ze gebeuren meestal 's nachts veronderstel ik omdat die meestal alleen 's morgens te zien zijn en geleidelijk verdwijnen. Maar af en toe gaan die de hele dag intens door. Een paar foto's in bijlage.
Lijken mij anders gewone condensatiesporen van vliegtuigen! Sommigen zien daar uiteraard weer één of ander idioot complot in, zonder enig bewijs uiteraard.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2006, 22:55   #9922
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Lijken mij anders gewone condensatiesporen van vliegtuigen!
Voor een keertje ben ik het met je eens.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 06:33   #9923
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Lijken mij anders gewone condensatiesporen van vliegtuigen! Sommigen zien daar uiteraard weer één of ander idioot complot in, zonder enig bewijs uiteraard.
condensatiesporen die uren blijven hangen.

http://www.willthomas.net/Chemtrails/index.htm

eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 07:23   #9924
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eti1777 Bekijk bericht
condensatiesporen die uren blijven hangen.
Condensatiesporen kunnen inderdaad uren blijven hangen. Hangt onder andere van de temperatuur en luchtvochtigheid op die hoogte af.
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 13:02   #9925
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kpax Bekijk bericht
Condensatiesporen kunnen inderdaad uren blijven hangen. Hangt onder andere van de temperatuur en luchtvochtigheid op die hoogte af.
Update 16/10/2006 15:10: de DWD (Deutsche Wetterdienst) en onze eigen KNMI zijn op zoek naar spookwolken: onzichtbare, niet-natuurlijke wolken van honderden kilometers lang die valse echo’s op de buienradar veroorzaken

de Guardian gaf in 2002 al het antwoord. Tussen 1940 en 1979 sproeiden de Britten alles wat maar in hen opkwam over de bevolking heen.

Die weermannen/vrouwen zien enkel spoken....
Guardian dat was vroegen nu zijn ze braaf en doen dit niet meer...

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 13:40   #9926
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Daar draait de film ook niet om. Het is eerder een documentaire over hoe en door wie het officiële onderzoek gevoerd werd. Hoe dan ook het bekijken waard.
Nochtans, volgens Lex Blanca zou in deze film worden aangetoond waarom het naïef is om te denken dat de regering Bush zwaar geblunderd heeft als gevolg van een misplaatst gevoel van superioriteit en onkwetsbaarheid.
Wel, dat bewijs zou ik dan willen zien.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 17 oktober 2006 om 13:47.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 13:50   #9927
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Testen uitgevoerd in het kader van de 'bio warfare' in Oklahoma City in 2003, gassen verspreid in de lucht;
http://ju2003.pnl.gov/pdfs/J-URBAN-Q&A-sheet6-10-03.pdf

komt van;
http://www.checktheevidence.com/arti...m%20trails.htm
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 13:51   #9928
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Omdat je gelooft in zo'n zaken ben je goedgelovig? Heb je het ooit onderzocht?
Het schermen met esoterische "kennis" is sinds mensenheugnis een hobby van slecht geïnformeerde goedgelovigen (zij geloven daar echt in) èn van charlatans (zij geloven er niet in, maar verdienen er veel geld mee).
Oud 17 oktober 2006, 13:59   #9929
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Anderzijds meen ik mij te herinneren dat het precies Exodus was die ooit in deze thread volhield dat de NWO-elite zelf aanhangers zijn van New Age en andere esoterische toestanden.
Oud 17 oktober 2006, 14:10   #9930
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard NWO en esoterie

Sommige NWO-discussies zijn te lang om er nog iets in op te zoeken, daarom begin ik er een nieuwe,

met de vraag:

Stel dat er een conspirerende NWO-elite bestaat (of heeft bestaan) - is dat een clubje dat in esoterische theorieën en mysteries gelooft, of zijn het precies de believers die proberen de zogenaamde NWO te ontmaskeren (zoals Exodus en Pindar) die met alle soorten esoterische "kennis" dwepen?
Oud 17 oktober 2006, 15:31   #9931
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

allemaal paranoia vrees ik...

er zal mss wel veel (niet geweten) onderhandeld worden door wereldleiders en rijke vrienden, maar een orde...
Oud 17 oktober 2006, 16:01   #9932
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Sommige NWO-discussies zijn te lang om er nog iets in op te zoeken, daarom begin ik er een nieuwe,

met de vraag:

Stel dat er een conspirerende NWO-elite bestaat (of heeft bestaan) - is dat een clubje dat in esoterische theorieën en mysteries gelooft, of zijn het precies de believers die proberen de zogenaamde NWO te ontmaskeren (zoals Exodus en Pindar) die met alle soorten esoterische "kennis" dwepen?
Wat ik vreemd vind, is dat de aanhangers van de samenzweringstheorieën hun uiterst kritische visie op de "traditionele" kennis en media probleemloos combineren met het volkomen kritiekloos aanvaarden van alles wat ze ergens op één of andere site hebben gevonden. Dit lijkt mij een duidelijk geval van cognitieve dissonantie.

Soms denk ik dat voor deze mensen het internet als bron van informatie eerder een vloek is dan een zegen. Ze zijn niet in staat om aan bronnenkritiek te doen, en stellen zich nooit de vraag wie wat waar en waarom heeft geschreven, en met welke bedoelingen. Maar ja, je kan moeilijk internet verbieden voor iedereen zonder een diploma geschiedenis, pol en soc of psychologie (en dan nog). Iemand heeft ooit gezegd "er is niets zo gevaarlijk als een klein beetje kennis", en daar is iets van waar.

Behalve het internet is er natuurlijk ook een neiging bij mensen om op zoek te gaan naar het mysterieuze, het spirituele, het esotherische. Deze neiging bestaat al sinds het het ontstaan van de mensheid, en ondanks alle prestaties van agnostische wetenschappers, blijkt ze onuitroeibaar. Ik heb al interessante artikels gelezen van Amerikaanse wetenschappers die beweren dat deze spirituele neiging eigenlijk een soort hersenafwijking is. Maar met dat argument zal je niet veel discussies winnen of vrienden maken, vrees ik. Zelf heb ik het geluk gehad om volkomen atheistisch opgevoed te zijn, en daarom heb ik geen last van dergelijke neigingen. Ik geloof dat het eerder een kwestie van "nurture" is dan van "nature".
Oud 17 oktober 2006, 16:44   #9933
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
allemaal paranoia vrees ik...

er zal mss wel veel (niet geweten) onderhandeld worden door wereldleiders en rijke vrienden, maar een orde...
Inderdaad, het is een bewezen feit dat de rijkste machtscentra ernaar streven de wereld economisch en politiek te besturen, via IMF, Wereldbank, WTO enz. En dat de ideologische drijfveer het kapitalisme/liberalisme is.

Maar al die esoterische en occulte poespas die de NWO-believers daarrond verkopen is - ik citeer Frank Loosveld:

"Zever! Gezever!"

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 17 oktober 2006 om 16:45.
Oud 17 oktober 2006, 16:47   #9934
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is een bewezen feit dat de rijkste machtscentra ernaar streven de wereld economisch en politiek te besturen, via IMF, Wereldbank, WTO enz. En dat de ideologische drijfveer het kapitalisme/liberalisme is.

Maar al die esoterische en occulte poespas die de NWO-believers daarrond verkopen is - ik citeer Frank Loosveld:

"Zever! Gezever!"
Wat is er liberaal aan een immens ingrijpen in de economie als de Wereldbank, het IMF en de WTO?

Dat het imperialistisch kapitalistisch is, daar kan ik nog inkomen. Maar liberaal?
Oud 17 oktober 2006, 16:47   #9935
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Wat ik vreemd vind, is dat de aanhangers van de samenzweringstheorieën hun uiterst kritische visie op de "traditionele" kennis en media probleemloos combineren met het volkomen kritiekloos aanvaarden van alles wat ze ergens op één of andere site hebben gevonden. Dit lijkt mij een duidelijk geval van cognitieve dissonantie.

Soms denk ik dat voor deze mensen het internet als bron van informatie eerder een vloek is dan een zegen. Ze zijn niet in staat om aan bronnenkritiek te doen, en stellen zich nooit de vraag wie wat waar en waarom heeft geschreven, en met welke bedoelingen. Maar ja, je kan moeilijk internet verbieden voor iedereen zonder een diploma geschiedenis, pol en soc of psychologie (en dan nog). Iemand heeft ooit gezegd "er is niets zo gevaarlijk als een klein beetje kennis", en daar is iets van waar.

Behalve het internet is er natuurlijk ook een neiging bij mensen om op zoek te gaan naar het mysterieuze, het spirituele, het esotherische. Deze neiging bestaat al sinds het het ontstaan van de mensheid, en ondanks alle prestaties van agnostische wetenschappers, blijkt ze onuitroeibaar. Ik heb al interessante artikels gelezen van Amerikaanse wetenschappers die beweren dat deze spirituele neiging eigenlijk een soort hersenafwijking is. Maar met dat argument zal je niet veel discussies winnen of vrienden maken, vrees ik. Zelf heb ik het geluk gehad om volkomen atheistisch opgevoed te zijn, en daarom heb ik geen last van dergelijke neigingen. Ik geloof dat het eerder een kwestie van "nurture" is dan van "nature".
Ik ben het met u eens.

Ik ben ook atheïst, maar self made (uit traditioneel katholieke omgeving).
Oud 17 oktober 2006, 16:53   #9936
AEvanLoon
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Wat is er liberaal aan een immens ingrijpen in de economie als de Wereldbank, het IMF en de WTO?

Dat het imperialistisch kapitalistisch is, daar kan ik nog inkomen. Maar liberaal?
Kijk bijvoorbeeld naar de pogingen van de WTO en eurocommissarissen als Bolkestein die uit hun uiterste best doen om alle handel van goederen en diensten wereldwijd te deregulariseren.

Wereldwijde vrijhandel, ten bate van de sterksten op de markt, is het doel.

Maar u mag dat voor mijn part gerust "imperialistisch kapitalisme" noemen.

Ik heb het hier wel over economisch (neo)liberalisme.

Daarnaast is er op individuele vlak ook een ethisch progressief liberalisme, waar u misschien eerst aan denkt als u dat woord hoort of leest.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 17 oktober 2006 om 16:55.
Oud 17 oktober 2006, 17:04   #9937
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
neen neen neen u snapt het weeral niet; dat is m'n bedoeling helemaal niet!

Ik wil gewoon zien tot hoever u allen hier diep geïndoctrineerd zijn? In hoeverre u de teksten die u nu al jaren bestudeert je leven laat bepalen? Tot hoe ver u zou gaan voor wat u gelooft te hebben geleerd in al deze jaren over te brengen?
NWO onderzoekers zeggen zelf dat het niets helpt erin meegesleurd te worden. Mensen informeren en de informatie aanreiken, dit is iets wat je kan doen.

Militia groepen beginnen opzetten helpt geen bal, gewoon de info verspreiden.

De NWO rekent juist op extreme emoties, men wil de mensen meesleuren in angst, primaire emoties manipuleren om alle zielen die op deze planeet rondlopen als psychologische slaaf te hebben. Als je je daaraan toegeeft aan extreme reacties heb je het niet begrepen.
Oud 17 oktober 2006, 17:10   #9938
exodus

Standaard

Citaat:
Het schermen met esoterische "kennis" is sinds mensenheugnis een hobby van slecht geïnformeerde goedgelovigen (zij geloven daar echt in) èn van charlatans (zij geloven er niet in, maar verdienen er veel geld mee).
Tja, esoterie speelt een rol binnen de NWO. Kijk maar naar de U.N en de new age, die aspecten zijn niet te onderschatten. Ook heb je geheime genootschappen wat ook een aspect van de NWO is waar ze aan esoterische zaken doen.

In sommige geheime genootschappen praktiseert men remote viewing, out of body experiences en alle meer "occulte" zaken die subtiel zijn en aan het dagelijkse oog onstnappen. Maar deze zaken bestaan echt.

Informeer je eens over Lucis Trust en de U.N, en de link met de esoterische genootschappen en personen zoals Blavatsky:

Citaat:
Alice Ann Bailey, a leading disciple of the Russian theosophist Madame Helena Blavatsky, formed the Lucifer Trust in 1920. 1922 saw the organization's name changed to Lucis Trust though the advancement of the Luciferian beliefs remained true. Beliefs that in Blavatsky's words: “oppose the materialism of science and every dogmatic theology, especially the Christian, which the Chiefs of the Society regard as particularly pernicious.”

Lucis Trust promulgates the work of an "Ascended Master" who was working 'through' Alice Bailey for some 30 years. The Lucis Trust Publishing Company and their many fronts and organizations worship an "Externalized Hierarchy" of "Ascended Masters," who carry out the work of a Luciferian "master plan" for the establishment of a permanent "Age of Aquarius" ruled by one "Sanat Kumara", the "Lord of the World

Lucis Trust is a powerful institution that enjoys "Consultative Status" with the United Nations, which permits it to have a close working relationship with the U.N., including a seat on the weekly sessions, but most importantly, influence with powerful business and national leaders throughout the world.

Through its founding of World Goodwill, Lucis Trust is "aggressively involved in promoting a globalist ideology"
."

http://www.conspiracyarchive.com/NewAge/Lucis_Trust.htm
Oud 17 oktober 2006, 17:19   #9939
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk bijvoorbeeld naar de pogingen van de WTO en eurocommissarissen als Bolkestein die uit hun uiterste best doen om alle handel van goederen en diensten wereldwijd te deregulariseren.

Wereldwijde vrijhandel, ten bate van de sterksten op de markt, is het doel.

Maar u mag dat voor mijn part gerust "imperialistisch kapitalisme" noemen.

Ik heb het hier wel over economisch (neo)liberalisme.

Daarnaast is er op individuele vlak ook een ethisch progressief liberalisme, waar u misschien eerst aan denkt als u dat woord hoort of leest.
Het lijkt mij vrij duidelijk dat de WTO niet echt een voorstander is van wereldwijde vrijhandel als je bekijkt dat ze voorstander zijn van oa import-heffingen, centrale banken, etc.

Ze zijn echter wel voorstander van een wereldwijde handel ten bate van en onder controle van de staat en de rijke vazallen die de staat aanhangen omdat het in de huidige economische situatie makkelijker is om een sterke speler in de markt te zijn door de staat te plezieren dan om een sterke speler te zijn omwille van de diensten of goederen die aangeboden worden aan het publiek.
Oud 17 oktober 2006, 17:21   #9940
exodus

Standaard

Citaat:

met de vraag:

Ja, da "clubje" gelooft daarin. "Clubje" is trouwens een beetje simpel gezegd, er zijn verschillende genootschappen die meedoen aan deze NWO waar men occulte/esoterische stromigen bestudeert en praktiseert. Dit is ook hetgeen wat zij beschouwen dat de grote massa niet mag weten, omdat het een verandering in de kijk op zaken te weeg brengt. Hoe minder de massa weet, hoe beter voor de elite.

Buiten het feit dat zij erin geloven zijn er naar mijn mening ook esoterische aspecten aan de NWO, en aan onze realiteit op zich. Je kan de NWO perfect bekijken op het vlak van een politieke samenzwering, en dat is ze ook. Maar dit is maar één niveau. Je hebt verschillende niveau's zoals de lagen van een ui die elkaar omvatten.

Wij leven in een fysische universum, en met een maatschappij met structuren en mensen, en om bepaalde zaken te bewerkstelligen in het geheim moeten er samenzweringen gebeuren, geld versluisd worden binnen die structuren, afspraken gemaakt worden enzovoort. Er komt geen "hocus-pocus" aan te pas in te letterlijke zin van het woord. De esoterie zit op een hoger niveau.

Laatst gewijzigd door exodus : 17 oktober 2006 om 17:35.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be