Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2008, 18:31   #81
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Jij had het over PJ die je doodsbedreigingen stuurt, in een topic waar de naam Patrick Janssens nogal vaak voorkomt.

Sorry, maar die link legt iedereen direct.
Leugens !

Ik zei pas op voor PJ die gast uit bedreigingen. Ik vertel het niet openbaar ! Dat heb ik gezegd en ik blijf bij mijn standpunt.

Laatst gewijzigd door shaddy : 24 augustus 2008 om 18:32.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:31   #82
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Hebt U hier betrouwbare cijfers over?

Heeft iemand hier trouwens statistieken van???

Of is dat 'van horen zeggen'.... of van 'denken'...

Iemand relevante info?
alvinneke: GOOGLE!

IEDEREEN die zich daar maar even voor interesseert heeft die cijfers als honderdmaal gepubliceerd gezien.

Zoek het zelf op jongen! google op "statistieken" op "allochtonen" op "importhuwelijken"
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 18:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:31   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Leugens !
Hey, kalm aan he!

Doe wat minder geheimzinnig en stoer over "PJ" en je hebt dergelijke zever niet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:32   #84
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hey, kalm aan he!

Doe wat minder geheimzinnig en stoer over "PJ" en je hebt dergelijke zever niet.
Persoonlijk en gebaseert op wat????
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:37   #85
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
alvinneke: GOOGLE!

IEDEREEN die zich daar maar even voor interesseert heeft die cijfers als honderdmaal gepubliceerd gezien.

Zoek het zelf op jongen! google op "statistieken" op "allochtonen" op "importhuwelijken"
Lukt me niet!

Kan jij me een link geven??
Misschien heb je toch gelijk in deze discutie...
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:39   #86
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Leugens !

Ik zei pas op voor PJ die gast uit bedreigingen. Ik vertel het niet openbaar ! Dat heb ik gezegd en ik blijf bij mijn standpunt.

Je bent aan het zeveren!!


Je bedoelingen waren duidelijk en nu besef je dat je te ver bent gegaan en je wil terug!!!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:42   #87
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Lukt me niet!

Kan jij me een link geven??
Misschien heb je toch gelijk in deze discutie...
link?

www.google.be

of beter nog

www.google.nl

In Nederland zijn de statistieken gemakkelijker bereikbaar en leesbaar dan in politiek correct belgie.

Hier tellen ze alle dubbele nationaliteiten als "belg" en gaan alleen "belgen" hun bruid in marokko en turkije halen.... dan kom je natuurlijk niet aan 75%
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:43   #88
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BRON

Nu ben ik eens benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat dit geïmplementeerd zal worden.

Denk je wanneer dat in voege is er minder gezinsherenigingen zullen zijn???
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:45   #89
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
link?

www.google.be

of beter nog

www.google.nl

In Nederland zijn de statistieken gemakkelijker bereikbaar en leesbaar dan in politiek correct belgie.

Hier tellen ze alle dubbele nationaliteiten als "belg" en gaan alleen "belgen" hun bruid in marokko en turkije halen.... dan kom je natuurlijk niet aan 75%
Ik neem dus hiermee aan dat er geen betrouwbare statistieken over zijn en het merendeel van de beweringen dus uit de lucht gegrepen is!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:46   #90
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Denk je wanneer dat in voege is er minder gezinsherenigingen zullen zijn???
In Nederland heeft men - zelfs met de Belgieroute - toch al een daling kunnen vaststellen. Het zijn gewoon ontradende maatregelen, en vooral het feit dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun inburgeringscursus (ze moeten een serieus bepaald bedrag vooraf betalen, slagen ze krijgen ze de helft terug, doen ze geen enkele moeite en slagen ze niet dat zijn ze hun geld kwijt). dit blijkt de "liefde" toch al een stuk te doen bekoelen.

Ik geloof niet dat ze dit hier ook al hebben ingevoerd, dus zal de belgieroute wel blijven bestaan. Al zal het vast al een pak minder worden als men de inkomenseis gaat doorvoeren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 18:47.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:49   #91
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Je bent aan het zeveren!!


Je bedoelingen waren duidelijk en nu besef je dat je te ver bent gegaan en je wil terug!!!
Weeral gelogen ! Lees mijn post.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:50   #92
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
link?

www.google.be

of beter nog

www.google.nl

In Nederland zijn de statistieken gemakkelijker bereikbaar en leesbaar dan in politiek correct belgie.

Hier tellen ze alle dubbele nationaliteiten als "belg" en gaan alleen "belgen" hun bruid in marokko en turkije halen.... dan kom je natuurlijk niet aan 75%
De doorsnee poco wil het niet weten.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 18:50   #93
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Nederland heeft men - zelfs met de Belgieroute - toch al een daling kunnen vaststellen. Het zijn gewoon ontradende maatregelen, en vooral het feit dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun inburgeringscursus (ze moeten een serieus bepaald bedrag vooraf betalen, slagen ze krijgen ze de helft terug, doen ze geen enkele moeite en slagen ze niet dat zijn ze hun geld kwijt). dit blijkt de "liefde" toch al een stuk te doen bekoelen.

Ik geloof niet dat ze dit hier ook al hebben ingevoerd, dus zal de belgieroute wel blijven bestaan. Al zal het vast al een pak minder worden als men de inkomenseis gaat doorvoeren.
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:12   #94
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard


wou je ook niet iets zeggen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 19:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:24   #95
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Amai wat een gezever hier zeg!
Maar om bij het onderwerp te blijven Alvin; dus nu zie je het verband wel?
Tussen gearrangeerde huwelijken en bijdrage aan een samenleving die gemiddeld een hogere ontwikkeling kent per gemiddelde inwoner?
Natuurlijk zijn er migranten die bijdragen en het goed doen.Maar in 'aandachtswijken' zijn ze een minderheid; daar vind je vooral traditionele migranten in virtuele dorpen.
En alarmerend; de eerste generatie droeg meer bij dan hun kinderen en kleinkinderen beloven te doen.
Het is u toch bekend dat vooral 'migrantenkinderen' zonder diploma uit de schoolbanken vallen? En dit vooral jongens zijn? Mag het gezegd worden; opvallend veel kinderen uit traditionele Islamitische subgroepen? Niet dat ze minder intelligent zijn; waarom denkt u dat er dan toch die achterstand is?

Omdat ze vanaf geboorte gediscrimineerd worden door de samenleving? Waar? Er zijn moederklasjes, cursussen voor vaders, onderwijs voor kinderen. Er zijn gratis inburgering en taalcursus. Er is zelfs een hele industrie binnen dienst en welzijnswerk gericht op integratie!
Dus waar ligt dit dan aan? Mogelijk aan de invloed van levensovertuiging? Een actief aandeel dus? Wat onderscheidt die groep migranten van alle anderen behalve hun overtuiging? En ja; hoe radicaal je er mee omspringt bepaald gedeeltelijk je succes binnen deze samenleving. Dit is immers geen Islamitisch land. Dus moet je kunnen omgaan met andere invulling van begrippen zoals gelijkheid en gelijkwaardigheid, scheiding kerk (moskee)en staat, vrijheid van pers, mening, media en kunst.
En daar loopt het bij steeds meer moslims mis. Steeds vaker duiken groepen op die vrijheden eisen die ze anderen niet geven.Het recht op (on)geloof bijvoorbeeld....
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:30   #96
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Maar in 'aandachtswijken' zijn ze een minderheid; daar vind je vooral traditionele migranten in virtuele dorpen.
Noemen ze het in Belgie "aandachtswijken"? Lijkt me dan toch eens voor een keer iets minder hypocriet dan de Nederlandse "prachtwijken" van Vogelaar... of zou dat cynisch bedoeld zijn?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:31   #97
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai wat een gezever hier zeg!
Maar om bij het onderwerp te blijven Alvin; dus nu zie je het verband wel?
Tussen gearrangeerde huwelijken en bijdrage aan een samenleving die gemiddeld een hogere ontwikkeling kent per gemiddelde inwoner?
Natuurlijk zijn er migranten die bijdragen en het goed doen.Maar in 'aandachtswijken' zijn ze een minderheid; daar vind je vooral traditionele migranten in virtuele dorpen.
En alarmerend; de eerste generatie droeg meer bij dan hun kinderen en kleinkinderen beloven te doen.
Het is u toch bekend dat vooral 'migrantenkinderen' zonder diploma uit de schoolbanken vallen? En dit vooral jongens zijn? Mag het gezegd worden; opvallend veel kinderen uit traditionele Islamitische subgroepen? Niet dat ze minder intelligent zijn; waarom denkt u dat er dan toch die achterstand is?

Omdat ze vanaf geboorte gediscrimineerd worden door de samenleving? Waar? Er zijn moederklasjes, cursussen voor vaders, onderwijs voor kinderen. Er zijn gratis inburgering en taalcursus. Er is zelfs een hele industrie binnen dienst en welzijnswerk gericht op integratie!
Dus waar ligt dit dan aan? Mogelijk aan de invloed van levensovertuiging? Een actief aandeel dus? Wat onderscheidt die groep migranten van alle anderen behalve hun overtuiging? En ja; hoe radicaal je er mee omspringt bepaald gedeeltelijk je succes binnen deze samenleving. Dit is immers geen Islamitisch land. Dus moet je kunnen omgaan met andere invulling van begrippen zoals gelijkheid en gelijkwaardigheid, scheiding kerk (moskee)en staat, vrijheid van pers, mening, media en kunst.
En daar loopt het bij steeds meer moslims mis. Steeds vaker duiken groepen op die vrijheden eisen die ze anderen niet geven.Het recht op (on)geloof bijvoorbeeld....
Dat mag je zeker zeggen....

Maar dit moet aangepakt worden met realistische oplossingen...

Buitengooien en godsdienst afzeweren zijn niet realistisch!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:32   #98
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Dat mag je zeker zeggen....

Maar dit moet aangepakt worden met realistische oplossingen...

Buitengooien en godsdienst afzeweren zijn niet realistisch!
waarom niet? nazisme is toch ook verboden? islamisme is even erg hoor!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 19:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 19:46   #99
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Persoonlijk en gebaseert op wat????
Helemaal niet persoonlijk.

Gebaseerd op het feit dat jij hier begint te steigeren omdat we PJ linken aan Patrick Janssens.

Als PJ Patrick Janssens niet is, wtf komt hij dan zoeken in deze draad???
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 22:15   #100
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom niet? nazisme is toch ook verboden? islamisme is even erg hoor!
U bedoeld dan in België (of west-Europa)?

Ik zie dat niet goedkomen..... dat zal een straatje zonder einde worden!
In elke godsdienst zitten wel ondemocratische/onwettelijke elementen.

Hoe zou je dat in praktijk aanpakken binnen de grenzen van een rechtsstaat?
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be