Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 april 2006, 16:25   #81
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik herinner mij nog roemrijke uitzendingen van Panorama (nog op BRT1, want zo heette dat toen), waarin het verleden van het Vlaams Blok en zijn stichter haarfijn uit de doeken werd gedaan; waarin interviews werden getoond met Blok-kopstukken die hun agressiviteit voor de (heel suggestieve) vraagstelling niet konden verbergen; waarin reporters met al hun vingerkes zwaaiend de kijkers er maar bleven op wijzen uit wat voor een verderfelijk canaille die partij wel niet bestond...

Het heeft allemaal bijzonder veel uitgemaakt, moet ik zeggen. Knap zo !
Je vergeet dat wie nu voor de eerste keer gaat stemmen toen nog niet geboren was. En de rest besteedde er geen aandacht aan, want het ging toch maar over een stel idiote VMO'ers zonder enige invloed.

Zowel de jonkies als de ongeïnteresseerden beseffen niet dat die lelijkaards in maatpak van vandaag krék dezelfde ideologie (die van de nazi's) aanhangen als het crapuul dat ooit lang geleden eens bij pol muys op tv is geweest.

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 april 2006 om 16:25.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:28   #82
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik bedoel maar dat als je de VB-staat gelijk gaat stellen aan de neonazistische staat, je ook de PVDA-staat mag gelijk stellen aan de goelagstaat, en de VLD-staat aan de magnaatstaat (hoewel die VLD uiteraard nu een volkspartij is).
Je gaat me toch niet zeggen dat je deze:
http://www.etiennevermeersch.be/verm.../dewinter_nazi
nog niet kent??
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:40   #83
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Weinig volk dus.
heel de tent zat vol, er moesten zelfs mensen vanachter recht blijven staan omdat er geen plaats meer was
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:41   #84
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Je vergeet dat wie nu voor de eerste keer gaat stemmen toen nog niet geboren was. En de rest besteedde er geen aandacht aan, want het ging toch maar over een stel idiote VMO'ers zonder enige invloed.

Zowel de jonkies als de ongeïnteresseerden beseffen niet dat die lelijkaards in maatpak van vandaag krék dezelfde ideologie (die van de nazi's) aanhangen als het crapuul dat ooit lang geleden eens bij pol muys op tv is geweest.
Yeah right. U bent waarschijnlijk de enige die "het licht" heeft gezien zeker...

Het spijt me hoor, maar ge moet gewoon nog maar naar de lichaamstaal van eender welk Blok-topstuk kijken om te weten wat voor vlees ge in de kuip hebt. Daarvoor moet ge niet gestudeerd hebben, noch naar reportages gekeken. Echter, en dat staat dan weer menigeen niet aan, heel wat mensen worden blijkbaar aangetrokken door die agressieve stijl van politiek voeren en door de no-nonsense praat wat betreft een heel pak onderwerpen die vele mensen bezighouden.

Als ge nu denkt dat zo'n reportageke de mensen plots van gedacht gaat doen veranderen, forget it. Trouwens, na 30 jaar is het toch wel langzaamaan tijd om die hoogst ongezonde fixatie voor het Belang af te werpen, en eens iets te doen aan de issues die die partij aansnijdt. Vindt u ook niet?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:47   #85
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Trouwens, na 30 jaar is het toch wel langzaamaan tijd om die hoogst ongezonde fixatie voor het Belang af te werpen, en eens iets te doen aan de issues die die partij aansnijdt. Vindt u ook niet?
Dat probeert men al jaren met een steeds rechtser beleid. De oplossing ligt dus alleszins niet in een verdere verrechtsing. (Om in het simpele 'links-rechts'-schema te blijven.)
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:48   #86
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Je gaat me toch niet zeggen dat je deze:
http://www.etiennevermeersch.be/verm.../dewinter_nazi
nog niet kent??
'tuurlijk.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:56   #87
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Yeah right. U bent waarschijnlijk de enige die "het licht" heeft gezien zeker...

Het spijt me hoor, maar ge moet gewoon nog maar naar de lichaamstaal van eender welk Blok-topstuk kijken om te weten wat voor vlees ge in de kuip hebt. Daarvoor moet ge niet gestudeerd hebben, noch naar reportages gekeken. Echter, en dat staat dan weer menigeen niet aan, heel wat mensen worden blijkbaar aangetrokken door die agressieve stijl van politiek voeren en door de no-nonsense praat wat betreft een heel pak onderwerpen die vele mensen bezighouden.
Volledig mee eens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Als ge nu denkt dat zo'n reportageke de mensen plots van gedacht gaat doen veranderen, forget it.
Dat zal inderdaad niet volstaan. Maar wat we zeker NIET mogen doen, is na te laten om de mensen telkens weer te laten zien wat een lieverdjes het zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Trouwens, na 30 jaar is het toch wel langzaamaan tijd om die hoogst ongezonde fixatie voor het Belang af te werpen, en eens iets te doen aan de issues die die partij aansnijdt. Vindt u ook niet?
Inderdaad. Maar dat betekent niet dat je hun "oplossingen" moet kopiëren.

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 april 2006 om 16:58.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 16:59   #88
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dat probeert men al jaren met een steeds rechtser beleid. De oplossing ligt dus alleszins niet in een verdere verrechtsing. (Om in het simpele 'links-rechts'-schema te blijven.)
De oplossing is dan ook niet zo "simpel".

PS: ik ben het ook niet eens dat men "al jaren" een "steeds rechtser beleid" voert (of zijn Agalev en de SP-A nu plots ook al rechts misschien, en zijn voor u enkel PVDA en LSP nog "echt links" ?), maar dat is een andere discussie.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:03   #89
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
De oplossing is dan ook niet zo "simpel".

PS: ik ben het ook niet eens dat men "al jaren" een "steeds rechtser beleid" voert (of zijn Agalev en de SP-A nu plots ook al rechts misschien, en zijn voor u enkel PVDA en LSP nog "echt links" ?), maar dat is een andere discussie.
Als Agalev al links was, was dat ideaal voor de anderen om zich "rechts" te kunnen profileren (o.m. door moddercampagnes) En Sp-a is inderdaad bezwaarlijk links te noemen. Er is jammer genoeg, geen echt linkse partij van betekenis in Vlaanderen (niemand neemt toch de hopeloze klein-linkse partijtjes nog ernstig?).
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:04   #90
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat zal inderdaad niet volstaan. Maar wat we zeker NIET mogen doen, is na te laten om de mensen telkens weer te laten zien wat een lieverdjes het zijn
Ik denk dat (een groot deel van) de bevolking liefst eerst eens zou willen ondervinden wat voor politiekers het zijn, dan dat ze daarop willen gewezen worden... Ik vrees dus dat zulke reportages niet veel zoden aan de dijk zullen zetten: de overtuigden zijn namelijk al overtuigd...

Citaat:
Inderdaad. Maar dat betekent niet dat je hun "oplossingen" moet kopiëren.
Liefst niet (maar dat is mijn persoonlijke politieke smaak natuurlijk)
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:06   #91
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Nee?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je moet dat allemaal niet zo dramatisch afschilderen.

Johan De Mol en Bart Debie worden vaak aangehaald als halve SS'ers die met een boel zwartfrakken de gemeente even gingen zuiveren.

De Mol ken ik niet, maar Debie is een toffe jongen. Normaal. Heldere visie over de politiestructuur.

En neem iemand als Annemans, die altijd zo verschrikkelijk wordt afgeschilderd, dat is een normale mens, ze.

Gisteren speechte die trouwens. Kwam uiteraard niet op televisie, want dat was een zeer gematigde speech.

Enfin, ik was daar in functie, en kan er aldus even niets over zeggen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:08   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Als Agalev al links was, was dat ideaal voor de anderen om zich "rechts" te kunnen profileren (o.m. door moddercampagnes) En Sp-a is inderdaad bezwaarlijk links te noemen. Er is jammer genoeg, geen echt linkse partij van betekenis in Vlaanderen (niemand neemt toch de hopeloze klein-linkse partijtjes nog ernstig?).
Voila, neem daar dan nog bij dat VLD al lang niet meer "liberaal" is en de CD&V al lang niet meer "christelijk", en een deel van het probleem is naar mijns inziens al duidelijk geworden...: het volk gelooft de klassieke politieke partijen niet meer. Als een VLD'er het woord "belastingverlaging" in zijn mond neemt, of een SP-A'er het woord "sociale maatregel", dan volgt enkel hoongelach. Het aantal mensen dat vol extreem-rechtse, protectionistisch-nationalistische overtuiging op het Belang stemt, is belachelijk laag. Het aantal mensen dat zo gefrustreerd is door de politiek van de traditionele partijen, dat ze haar weg heeft gevonden naar het Belang, is belachelijk hoog...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:09   #93
drosophila
Eur. Commissievoorzitter
 
drosophila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 9.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik denk dat (een groot deel van) de bevolking liefst eerst eens zou willen ondervinden wat voor politiekers het zijn, dan dat ze daarop willen gewezen worden... Ik vrees dus dat zulke reportages niet veel zoden aan de dijk zullen zetten: de overtuigden zijn namelijk al overtuigd...
Ik vrees dat ik u moet gelijk geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Liefst niet (maar dat is mijn persoonlijke politieke smaak natuurlijk)
Is het overgrote deel van de posts op dit forum geen uitingen van een 'persoonlijke politieke (wan)smaak'?

Laatst gewijzigd door drosophila : 12 april 2006 om 17:10.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:20   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lombas
Ik bedoel maar dat als je de VB-staat gelijk gaat stellen aan de neonazistische staat, je ook de PVDA-staat mag gelijk stellen aan de goelagstaat, en de VLD-staat aan de magnaatstaat (hoewel die VLD uiteraard nu een volkspartij is).
Lombas, de PVDA heeft meer banden met communisme dan het VB met het nazisme.

De VLD is nooit een volkspartij geweest maar hoogstens de partij van de gegoede burger.
Vandaag kreeg ik nog een rondleiding van een buurman even verderop die een landhuis type jachtstijl bezit. Zijn ouders bewonen het mini-kasteeltje er net voor en zijn broer het prachtige gebouw erachter dat ik nog nooit eerder had opgemerkt. Ik mocht ook een kijkje nemen in een bijgebouw dat regelmatig als 'recreatie-en relatieruimte' gebruikt wordt.
Een deel van de jachttrofeeën van de eigenaar waren daar in onder gebracht alsook de schilderijen van de familielandgoederen die hij beweerde zelf geschilderd te hebben. Ik zag er foto's van het watervliegtuig waar zoonlief mee vliegt in Canada alsook kiekjes van vaderlief bij zijn pas geschoten groot wild in één of ander Afrikaans land.
De landeigenaar vestigde echter zelf mijn aandacht op een foto met twee zwarte staatshoofden in gezelschap van hemzelf en zijn goede vriend....Marc Verwilghen. Naar eigen zeggen bracht hij de betrokkenen samen ten tijde dat Marc Verwilgen minister van ontwikkelingssamenwerking was.

Wil je nog meer voorbeelden van waar die 'partij van de burger' in werkelijkheid voor staat?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 17:24   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Het aantal mensen dat vol extreem-rechtse, protectionistisch-nationalistische overtuiging op het Belang stemt, is belachelijk laag. Het aantal mensen dat zo gefrustreerd is door de politiek van de traditionele partijen, dat ze haar weg heeft gevonden naar het Belang, is belachelijk hoog...
Vervang die tweede 'belachelijk' door iets anders en ik geef je helemaal gelijk.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:08   #96
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een woord als "cowboystaat", dat is pas populisme.
Ho maar, wat is het ergste ?

De bevolking allerlei dingen beloven waarvan men weet dat het ondoordacht is en dat het nooit realiteit zal worden.
Of een goed gekozen woord waarmee iedereen weet wat ik bedoel ?
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:16   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Ho maar, wat is het ergste ?

De bevolking allerlei dingen beloven waarvan men weet dat het ondoordacht is en dat het nooit realiteit zal worden.
Of een goed gekozen woord waarmee iedereen weet wat ik bedoel ?
Het feit dat de wapenwet versoepeld wordt, indien het VB mee zou regeren, is niet zo ondenkbaar.

Voor banken en risicoberoepen zou dat al zeker geen probleem meer vormen.

Ook niet zo onlogisch, lijkt me.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:29   #98
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het feit dat de wapenwet versoepeld wordt, indien het VB mee zou regeren, is niet zo ondenkbaar.

Voor banken en risicoberoepen zou dat al zeker geen probleem meer vormen.

Ook niet zo onlogisch, lijkt me.
Wapens in de winkels om zich te verdedigen tegen overvallers dus.

Zoiets wordt nooit, maar dan ook nooit goedgestemd.
Dat zou je toch moeten weten.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 18:31   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Wapens in de winkels om zich te verdedigen tegen overvallers dus.

Zoiets wordt nooit, maar dan ook nooit goedgestemd.
Dat zou je toch moeten weten.
Inderdaad, want bepaalde mensen vinden het abnormaal dat mensen zich wapenen tegen bijvoorbeeld een bende van Nijvel of je reinste bankovervallerscrapule.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 19:01   #100
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.206
Standaard

VB, dat is zo'n beetje als Berlusconi & C°,

maar dan zonder de poen (dat kan nog komen)

en zonder het 'talent' (*kuch kuch*).


Ik wens u er nog veel plezier mee.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be