Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 19 oktober 2007, 17:38   #81
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De waarheid en bewezen feit kan nooit een persoonlijke aanval zijn.
Beste,

Dat ziet u fout.
Om het even welk verwijt, zowel terecht als onterecht, is een aanval op de persoon.
Een verwijt k�*n inderdaad terecht zijn.
Er lopen nu eenmaal zwakzinnigen, debielen, klootzakken, chagrijnigaards,.......etc. rond.

De kwestie is echter dat wij op dit forum geen boodschap hebben aan de beschrijving van forumdeelnemers, ook al zijn ze voor 100% correct.
We wensen hier enkel debat over de politieke opinies en denkbeelden.
Hou u daaraan en u mag zowat alles posten behoudens een paar wettelijke uitzonderingen (cfr. supra)

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 19 oktober 2007, 18:19   #82
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Hou u daaraan en u mag zowat alles posten behoudens een paar wettelijke uitzonderingen (cfr. supra)

Peter Johan
Moderator, gewoon een vraag:
waarom zetten jullie het forum en de database niet op een buitenlandse server waar er geen wettelijke "beperkingen" zijn?
Ik weet dat het forum in privé handen is en jullie dus niks "moeten" van ons. Ge steekt daar tijd en moeite in, chapeau. Maar ik zou dus hier uw mening over willen weten. Volgens mij moet dat nu echt niet onoverkomelijk zijn.
Ambiorix is offline  
Oud 19 oktober 2007, 18:26   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.201
Standaard

Wat ik aan woorden zo goed vind, is het feit dat ze als een boemerang in het eigen gezicht geslingerd kunnen worden.

In een virtuele wereld als dit forum is dit alleszins het geval.

In de werkelijke wereld daarbuiten is het dat nog veel méér.

Wat ik aan dit forum zo goed vind, is het feit dat het de woorden erg veel vrijheid geeft.

Daardoor komen eventuele boemerangs ook goed terecht.

Wanneer moderatoren ingrijpen, spelen ze dus eigenlijk een beschermende rol.

Ook dat is goed.

djimi is offline  
Oud 19 oktober 2007, 18:31   #84
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Geachte,

U schat de zaken verkeerd in.
Wanneer u zich beperkt tot het schrijven over politiek-maatschappelijke opinies, strekkingen, ideologieën, dan kan u quasi alles schrijven wat u wenst (behoudens negationisme en revisionisme wegens wettelijk verspreidingsverbod hierop)

Zodra u merkt dat u forumleden op minder vleiende wijze begint te beschrijven i.p.v. hun ideeën, dan pas zit u fout.

B.V.
Schrijf dus niet:" XXX is een debiel", maar: "U hebt hier een debiele uitspraak gedaan, om reden x-y-z."

Simpel toch?

Peter Johan
Toch eerlijk, beste Peter sommige forumgangers kennen de kunst van het uitdagen van andere forumgangers heel goed en misbruiken deze fel
Graag zou ik dan ook een gebaar van goede wil van de moderators jegens deze misbruiken willen zien
Alvast bedankt moderators die doorgaans ZEER goed werk leveren

duveltje382
duveltje382 is offline  
Oud 20 oktober 2007, 07:12   #85
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Toch eerlijk, beste Peter sommige forumgangers kennen de kunst van het uitdagen van andere forumgangers heel goed en misbruiken deze fel
Graag zou ik dan ook een gebaar van goede wil van de moderators jegens deze misbruiken willen zien
Alvast bedankt moderators die doorgaans ZEER goed werk leveren

duveltje382
Beste,

Ik begrijp heel goed wat u bedoelt.
Langs de ene kant moet ik u teleurstellen: wie enkel provocatieve ideeën naar voor brengt, zonder de persoon van andere forumfiguren rechtstreeks aan te vallen, die moet ik laten begaan.
Wie zich door die provocaties aangevallen voelt, kan twee richtingen uit:
-ofwel totaal negeren (een optie die ik aanraad wanneer u de provocatie totale nonsens vindt)
-ofwel de provocatie en het ideeëngoed waarop ze gesteund is, aanpakken via een argumentatieve tegenaanval.

Langs de andere kant kan ik u toch enigszins tegemoet komen:
Wie hier enkel de kantjes komt aflopen met louter provocatieve one-liners e.d., m.a.w. weinig of niks tot gefundeerde discussie bijdraagt, die moet in geval van een terechte klacht op geen greintje consideratie rekenen. Die gooi ik er onmiddelijk af, en zoals je weet bestaat hier geen amnestie........

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 20 oktober 2007, 07:15   #86
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Moderator, gewoon een vraag:
waarom zetten jullie het forum en de database niet op een buitenlandse server waar er geen wettelijke "beperkingen" zijn?
Ik weet dat het forum in privé handen is en jullie dus niks "moeten" van ons. Ge steekt daar tijd en moeite in, chapeau. Maar ik zou dus hier uw mening over willen weten. Volgens mij moet dat nu echt niet onoverkomelijk zijn.
Beste,

Ongeacht de eventuele serverplaats, besliste ooit het beheer om het forum te runnen conform de Belgische wet, waar de meeste verantwoordelijken onder ressorteren.
Op die wijze blijven de vrijwilligers zeker buiten schot.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:21   #87
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik heb 8 strafpunten ontvangen omwille van deze reden:

Geachte,

Oproepen tot discriminatie op basis van afkomst/religie + oproep tot het gebruiken van geweld tegen één welbepaalde bevolkingsgroep.


Peter Johan
prima.
een teken dat de moderators hun werk goed doen.

Citaat:
Ik heb twee opmerkingen.
leuk, kunnen die samen spelen.
Mitgard is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:43   #88
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Schrijven dat Lombas een "hij" is, is gewoon vragen om slagen op je neusje!
????????????
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:44   #89
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
leuk, kunnen die samen spelen.

rofl!
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:45   #90
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Ik vraag me af hoe vaak Peter Johan die uitleg hier nu al gedaan heeft. Ik krijg er een beetje compassie mee.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:48   #91
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
ziektes zoals het syndroom van Tourette...


ik heb nog nooit iemand met Tourette gezien die als tic beledigingen post op een forum.
__________________
Nynorsk is offline  
Oud 21 oktober 2007, 08:58   #92
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe vaak Peter Johan die uitleg hier nu al gedaan heeft. Ik krijg er een beetje compassie mee.
Een beetje maar?
Citaat:
ik heb nog nooit iemand met Tourette gezien die als tic beledigingen post op een forum.
Dan zit uw negeerbox waarschijnlijk overvol......
Peter Johan is offline  
Oud 21 oktober 2007, 09:43   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Dan zit uw negeerbox waarschijnlijk overvol......
vind je dat nu echt niet een vree grove belediging tav de mensen die met Tourette door het leven moeten?
Het is wellicht grappig bedoeld, maar mensen met Tourette kunnen niks doen aan hun tics, en ik ga ervan uit dat de meesten op dit forum 'toerekeningsvatbaar' zijn.
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 21 oktober 2007 om 09:44.
Nynorsk is offline  
Oud 21 oktober 2007, 09:55   #94
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
vind je dat nu echt niet een vree grove belediging tav de mensen die met Tourette door het leven moeten?
Het is wellicht grappig bedoeld, maar mensen met Tourette kunnen niks doen aan hun tics, en ik ga ervan uit dat de meesten op dit forum 'toerekeningsvatbaar' zijn.
Beste,

Ik kan u verzekeren dat ik absoluut niet probeerde grappig te zijn.
Misschien drukte ik me onduidelijk of onhandig uit, en dus probeer ik opnieuw:
Als je de wijze bekijkt waarop sommigen hier het forum gebruiken, (nl. constant schelden, persoonlijke aanvallen schrijven, provoceren naar de persoon toe etc. etc.) zou je af en toe zweren dat ze werkelijk die ziekte hebben, en ze hier komen uitleven.
Uit sommige forumpersonages hun pen komt waarlijk bijna niks anders, zodat ik me afvraag of ze inderdaad wel toerekeningsvatbaar zijn, en niet gewoon ziek. Ik zou er dan ook het volste begrip voor hebben, wanneer anderen (uit medelijden-wetende dat het toch geen zin heeft om te proberen discussiëren) dergelijke figuren in hun negeerbox droppen in een poging om de normale discussie uit het geheel te filteren.

Wanneer die schelders dan toch toerekeningsvatbaar zijn, dan zijn zij het eigenlijk die met hun Tourette-immitatie de echte zieken belachelijk maken, en niet zoals u suggereert de forummers of moderatie die een syndroom onderkennen.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 21 oktober 2007 om 09:57.
Peter Johan is offline  
Oud 21 oktober 2007, 09:57   #95
Eddy B
Europees Commissaris
 
Eddy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2007
Locatie: Hoboken
Berichten: 6.274
Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Een beetje maar?

Dan zit uw negeerbox waarschijnlijk overvol......
Als U er ZO over denkt, waarom zijn die mensen dan niet in de ban?
__________________
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be



.
Eddy B is offline  
Oud 21 oktober 2007, 10:00   #96
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Als U er ZO over denkt, waarom zijn die mensen dan niet in de ban?
Beste,

Ik wil zoveel mogelijk mensen een kans geven om hun ei op dit forum kwijt te kunnen, ook zij die wat grover gebekt zijn.

Persoonlijk grijp ik uit principe slechts in wanneer iemand die zich zelf persoonlijk aangevallen voelt, terecht het driehoekje gebruikt.
Dit doe ik omdat sommige uitgescholdenen graag het gescheld laten staan als illustratie van de argumentatieve onmacht van hun 'belager', een vrijheid die ik hen op hun beurt wil gunnen.

Peter Johan

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 21 oktober 2007 om 10:00.
Peter Johan is offline  
Oud 21 oktober 2007, 10:08   #97
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Johan Bekijk bericht
Beste,

Ik wil zoveel mogelijk mensen een kans geven om hun ei op dit forum kwijt te kunnen, ook zij die wat grover gebekt zijn.

Persoonlijk grijp ik uit principe slechts in wanneer iemand die zich zelf persoonlijk aangevallen voelt, terecht het driehoekje gebruikt.
Dit doe ik omdat sommige uitgescholdenen graag het gescheld laten staan als illustratie van de argumentatieve onmacht van hun 'belager', een vrijheid die ik hen op hun beurt wil gunnen.

Peter Johan
Idd Peter dat siert U,maar enkel het driehoekje vind ik een aanleiding om dingen te misbruiken,zou er geen andere vorm bestaan om juister te modereren?
duveltje382 is offline  
Oud 21 oktober 2007, 10:32   #98
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd Peter dat siert U,maar enkel het driehoekje vind ik een aanleiding om dingen te misbruiken,zou er geen andere vorm bestaan om juister te modereren?
Beste,

Wees gerust, wie het driehoekje misbruikt en ons overlast aandoet zonder geldige reden, gebruikt ook zijn 'forumkrediet' op......

Idealiter zou moderatie overbodig moeten zijn.
In principe zouden we mogen verwachten dat de deelnemers aan dit forum, normale, evenwichtige, beschaafde mensen zijn, die kunnen discussiëren en debateren, zonder mekaar persoonlijk op de huid te zitten, zelfs al zijn er grondige meningsverschillen.

Mocht het daarenboven nog voorvallen, dat die ideale forummers, wanneer er toch iemand uit de bocht gaat, ook nog eens verdraagzaam daartegenover zijn, en de uitschuiver met de mantel der liefde bedekken, waarna diegene die door het lint ging zich later ook nog eens excuseert, dan kan een forum uitgroeien tot een zalige denktank, waarbij uit de botsing der ideeën wijsheid en inzicht geboren wordt, zonder betutteling 'van bovenaf'.

Dromend
Peter Johan
Peter Johan is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be