Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2010, 10:33   #81
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wel, dan zit ik hier op een dikke vette olie....euh waterbron. Kan nu amper mijn kelder droog houden. Er wachten mij dus nog vette jaren als dat waar is.
Je kan voicelesscharlie ook zo interpreteren, te droog of te nat, 't is alletwee een probleem
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2010, 11:30   #82
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 19.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
Peakolie is onzin! Ten eerst wordt de olie niet door fossielen aangemaakt maar door wat anders. Als je een olieveld leegpompt en je kompt 10 jaar later terug is ie weer helemaal vol.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ik heb dit ook gehoord en er mijn dikke twijfels over. Aan de andere kant, sommige planeten en manen zitten vol met koolwaterstoffen en dit zijn plaatsen waar er geen biologisch leven geweest is....

Ik ben geen chemicus, dus ik weet er hoedanook niets van.
Ik ben ook geen chemicus maar ik weet toch redelijk wat van 'vanalles'.
Dit is dan de onzin van de onzin-roeper, haha, want olie wordt niet 'door fossielen aangemaakt', olie is/zijn de fossielen zèlf. Olie is wat overblijft, bij hoge druk en warmte, van de complexe (grote moleculen/lange ketens) koolwaterstoffen die de grote bouwstenen vormen van leven.
De koolwaterstoffen die op sommige planeten en manen aanwezig zijn, zijn geen complexe maar simpele moleculen, die dus ook niks met leven te maken hebben.
De onzinverkopers maken opzettelijk dit onderscheid tussen complexe, relatief complexe|simpele en simpele moleculen niet, om zo processen die in simpele moleculen resulteren te kunnen 'gebruiken' ook voor complexe moleculen. Dat de respectievelijke chemische reacties om plaats te kunnen vinden totaal verschillende eisen stellen inzake druk, temperatuur, katalysatoren en uitgangsproducten, gaan ze compleet aan voorbij.
__________________
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP
20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 20 juli 2010 om 11:34.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:53   #83
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Yo, de mannen
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  barack_obama_mouammar_kadhafi_reference.jpg‎
Bekeken: 104
Grootte:  47,7 KB
ID: 78532  

Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 februari 2011 om 22:53.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 22:59   #84
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Yo, de mannen
Dictators en het misbruik van het Westen:

Deze zes basisprincipes worden op onze planeet op allerlei manieren omzeild.
Dit om zo goedkoop mogelijk aan bodemschatten te komen!
Het neokolonialisme was een systeem om roofbouw te plegen op andermans eigendom.
Voor de vrije markt is een dictator “het middel” om voordelig aan bodemschatten te komen!
Veel derde wereldlanden zijn politiestaten in handen van rijke families die meestal (een deel van) de industrie in handen hebben, het andere deel is in handen van westerse multinationals.
Die westerse multinationals profiteren op deze manier mee van deze politiestaat.
Morele en ethische waarden en mensenrechten worden op deze manier verkracht.

De geschikte dictator in het zadel helpen en in het zadel houden brengt dus enorm veel op:

1. De dictator eigent zich een alleenrecht voor de bodemschatten toe, verkoopt deze bodemschatten aan ondermaatse prijzen en wordt zelf steenrijk op koste van zijn burgers.
2. De valse vrije markt maakt op deze manier misbruik van landen en hun bevolking om aan bodemschatten te komen aan spotprijzen.
3. Niet alle dictators dienen hun eigenbelangen, dictators die hun zogenaamde dictatuur gebruiken voor het welzijn van hun eigen burgers worden weinig besproken of geminacht deze, “despoot of tiran” genoemd in het westen, deze zijn voor de westerse vrije markt niet bruikbaar.
4. Een dictatuur kan meer democratische principes bevatten dan een zogenaamde democratie.
5. De graadmeter voor het totale gehalte aan democratie van een land te meten bestaat niet.
6. Economische democratie is voor de meeste burgers het meest interessant, deze is echter in het vrije markt systeem niet aanwezig!
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 23:28   #85
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Yo, de mannen
Bodemschatten: ( democratisch internationaal recht)

1. Bodemschatten behoren de burgers toe van het land waar ze gedolven worden.
2. Ook de opbrengst van de gedolven bodemschatten behoren dus automatisch de burgers toe.
3. Ook een leider en zijn clan van een land hebben geen alleenrecht op bodemschatten.
4. De opbrengsten moeten dus rechtmatig over alle burgers verdeeld worden.
5. De ontginner van bodemschatten heeft nooit alleenrecht op de bodemschatten.
6. De ontginner heeft enkel recht op een vergoeding voor de ontginning van bodemschatten.

Dit is een democratisch recht van een land, en een mensenrecht.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 14:23   #86
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Zou het niet correcter zijn te stellen dat bodemschatten eenieder toebehoren die op deze planeet geboren is?

Het heeft tientallen miljoenen jaren in beslag genomen en gigantische natuurrampen om ze te vormen.

Werkelijk onvoorstelbaar.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 15:32   #87
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zou het niet correcter zijn te stellen dat bodemschatten eenieder toebehoren die op deze planeet geboren is?

Het heeft tientallen miljoenen jaren in beslag genomen en gigantische natuurrampen om ze te vormen.
Daarbij rijst ook de vraag welke generatie ze zich mag toeëigenen. Als we dat over tientallen miljoenen jaren moeten spreiden...
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 15:32   #88
corse
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 10.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Zou het niet correcter zijn te stellen dat bodemschatten eenieder toebehoren die op deze planeet geboren is?

Het heeft tientallen miljoenen jaren in beslag genomen en gigantische natuurrampen om ze te vormen.

Werkelijk onvoorstelbaar.
Zeer juist, maar ik ben al tevreden met het volk van een land, als we het toch over eigendom hebben.
In de wereld mijn dorp verhaal heb je gelijk, maar de Amerikanen denken ook dat alle wereld bodemschatten van hen zijn, desnoods met geweld worden ze geroofd, hier geld plots het liberale eigendom principe niet meer, enkel eigenbelangen en interesses zoals zij het verdekt verwoorden.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:30   #89
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb geen idee welke kracht momenteel het sterkst is. Feit is wel dat zowel wat Irak betreft als Afganistan de natuurlijke grondstoffen de hoofdreden waren voor de bezetting van deze twee landen. En feit is ook dat de VS al een tijdje bezig zijn nu ook Iran te viseren. En feit is ook dat de VS in Venezuela een staatsgreep hebben gesteund. Allemaal factoren die de VS niet bepaald het voordeel van de twijfel geven. Dus ik hoop dat de publieke opinie in de VS sterk genoeg blijkt om de oorlogsindustrie onder controle te houden. Als dat niet lukt wens ik de VS veel body bags toe.
Zijn daar aanwijzingen voor?
Libië is er ondertussen bijgekomen.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2011, 01:32   #90
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Peak Oil - Visually Explained (video)
26 apr 2008
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be