Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2004, 15:36   #81
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Headin, in plaats van zo te lulle, zég dan eens wat zo extreem is.

Beweren dat het VB extreem is is geen motivatie.

Ik durf ervoor wedden dat je zoals 95% van de anti-VB'ers hun programma zelfs nog niet kent.
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:38   #82
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.

Leren luisteren, makker.
NEEN, u heb ongelijk !
FDW heeft op 28 maart 2000 gezegd : "We hebben ivm het 70 puntenplan inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden.".

Tot in den treure toe zal ik dit blijven herhalen : "Als je vertrekt van punt A, je maakt een bocht van 360°, dan eindig je terug bij punt A.
Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:39   #83
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.

Leren luisteren, makker.
"omdat de situatie is geëvolueerd en die voorstellen niet meer haalbaar zijn".
Niet "omdat we toen fout zaten en allochtonen niet correct en zelfs misprijzend benaderden." ...
ach ja, who cares.
lievendr is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:47   #84
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Is er eigenlijk een link naar dat 70-puntenprogramma?

http://scholieren.samenvattingen.com.../show/0470900/

Dit is van een Nederlandse site, mét punt voor punt het hele plan ontleed.


Citaat:
"Hoe ziet het Vlaams Blok de integratie van immigranten?"
Het blok spreekt zelfs niet meer over integratie, maar over assimilatie.
Dat geeft me al helemaal de kriebels, doet me onwillekeurig denken aan " We are the Borg, resistance is futile..." D�*t associëer ik met assimileren en het is niet eens een slechte metafoor in de context van het Blok!
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:48   #85
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.
Leren luisteren, makker.
"omdat de situatie is geëvolueerd en die voorstellen niet meer haalbaar zijn".
Niet "omdat we toen fout zaten en allochtonen niet correct en zelfs misprijzend benaderden." ...ach ja, who cares.
Mensen misprijzend behandelen is altijd verkeerd. Als het vreemdelingen zijn en ook als het VB-ers zijn.
luc broes is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:32   #86
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruz
Het Vlaams Blok is extreem omdat ze oa niet democratisch zijn. Ze ijveren voor een democratisch vlaanderen, maar ik heb nog nooit gehoord van een verkiezing in het vlaams blok... sinds karel dillen is er maar 1 voorzitter geweest...
En nog over dat democratisch vlaanderen: mijn vrijheid eindigt waar die van u begint. Denk erover na...
Het Vlaams Blok stelt voor om over de grote samenlevingsproblemen de bevolking via directe democratie te raadplegen en te laten beslissen. Is dat ondemocratisch? Is dat extreem?

Agalev was vroeger nochtans ook voorstander van politieke besluitvorming via directe democratie. Het was zelfs één van de drie basispijlers van zijn grondverklaring.
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:35   #87
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De voornaamste standpunten van het VB worden gedeeld door de overgrote meerderheid van de bevolking. Dus niet extreem.
Jij denkt er anders over, maar dan had ik graag enig bewijs.
Hoe verklaart u dan dat de overgrote meerderheid van Vlamingen niet voor het blok stemde?
Hoe verklaart u dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen niet voor Groen! stemde?
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:58   #88
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.

Leren luisteren, makker.
NEEN, u heb ongelijk !
FDW heeft op 28 maart 2000 gezegd : "We hebben ivm het 70 puntenplan inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden.".

Tot in den treure toe zal ik dit blijven herhalen : "Als je vertrekt van punt A, je maakt een bocht van 360°, dan eindig je terug bij punt A.
Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.
Ik heb ooit zelf eens een oefening gemaakt hoe de samenlevingsproblemen vanuit mijn analyse van de situatie van de laatste en de komende decennia het best zouden aangepakt worden.

Die analyse deed mij besluiten dat als er niets drastisch in onze samenleving verandert en het huidig beleid wordt voortgezet we in Europa regelrecht op een burgeroorlog zoals in Libanon afstevenen, maar dan op een veel grotere schaal.

De oplossingen die ik leek bedacht te hebben, kwamen voor zowat 80% overeen met wat ik later onder ogen kreeg toen ik het 70-puntenplan las.

Ik vind het 70-puntenplan, als je het onbevooroordeeld leest en er het provocerende uit laat VERUIT het meest HUMANE programma dat een partij in Europa ooit heeft voorgesteld ter oplossing van de samenlevingsproblemen van vandaag. Tenminste als je een gelijkaardige analyse van de huidige situatie gemaakt heb als ik.

Sommigen zullen de oplossingen erin "extreem" vinden, maar ik vind de situatie waar we naar evolueren als we het huidig beleid op zijn beloop laten nog veel extremer. De keuze is voor mij dan ook héél snel gemaakt. En blijkbaar voor 1 op 4 Vlamingen ook. En hun aantal stijgt met de dag. In Anderlecht zijn ze reeds met 43%, in Sint-Jans-Molenbeek met 40%, in Schaarbeek en in Antwerpen zijn ze met 35%. De rest van Vlaanderen (voorlopig nog 24%) zal ook wel volgen.



PS : Mijn vrees voor een dergelijk scenario is bij mij pas ontstaan toen ik als Agalev-lid in de werkgroep "multicultureel" actief was en met -gematigde- islamleraars sprak. Toen die mij vertelden wat zij verstonden onder "integratie" maw dat van assimilatie nooit sprake zal zijn, dat er geen tweede generatie bestaat maar enkel een 1,5 generatie (1 van hier huwt met 1 van ginder), dat de imams hier om de twee jaar ververst worden met nieuwe exemplaren uit de thuislanden om niet door westerse invloeden besmet te worden, had ik meteen de schrik-reactie : "Dit betekent burgeroorlog".
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:13   #89
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

NEEN, u heb ongelijk !
FDW heeft op 28 maart 2000 gezegd : "We hebben ivm het 70 puntenplan inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden.".

Tot in den treure toe zal ik dit blijven herhalen : "Als je vertrekt van punt A, je maakt een bocht van 360°, dan eindig je terug bij punt A.
Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.
Ik heb ooit zelf eens een oefening gemaakt hoe de samenlevingsproblemen vanuit mijn analyse van de situatie van de laatste en de komende decennia het best zouden aangepakt worden.

Die analyse deed mij besluiten dat als er niets drastisch in onze samenleving verandert en het huidig beleid wordt voortgezet we in Europa regelrecht op een burgeroorlog zoals in Libanon afstevenen, maar dan op een veel grotere schaal.

De oplossingen die ik leek bedacht te hebben, kwamen voor zowat 80% overeen met wat ik later onder ogen kreeg toen ik het 70-puntenplan las.

Ik vind het 70-puntenplan, als je het onbevooroordeeld leest en er het provocerende uit laat VERUIT het meest HUMANE programma dat een partij in Europa ooit heeft voorgesteld ter oplossing van de samenlevingsproblemen van vandaag. Tenminste als je een gelijkaardige analyse van de huidige situatie gemaakt heb als ik.

Sommigen zullen de oplossingen erin "extreem" vinden, maar ik vind de situatie waar we naar evolueren als we het huidig beleid op zijn beloop laten nog veel extremer. De keuze is voor mij dan ook héél snel gemaakt. En blijkbaar voor 1 op 4 Vlamingen ook. En hun aantal stijgt met de dag. In Anderlecht zijn ze reeds met 43%, in Sint-Jans-Molenbeek met 40%, in Schaarbeek en in Antwerpen zijn ze met 35%. De rest van Vlaanderen (voorlopig nog 24%) zal ook wel volgen.



PS : Mijn vrees voor een dergelijk scenario is bij mij pas ontstaan toen ik als Agalev-lid in de werkgroep "multicultureel" actief was en met -gematigde- islamleraars sprak. Toen die mij vertelden wat zij verstonden onder "integratie" maw dat van assimilatie nooit sprake zal zijn, dat er geen tweede generatie bestaat maar enkel een 1,5 generatie (1 van hier huwt met 1 van ginder), dat de imams hier om de twee jaar ververst worden met nieuwe exemplaren uit de thuislanden om niet door westerse invloeden besmet te worden, had ik meteen de schrik-reactie : "Dit betekent burgeroorlog".
Euh..???
En dit epistel is uw reactie op het al dan niet voortbestaan van het 70 puntenplan? En u mag het me niet kwalijk nemen dat ik niet veel geloof hecht aan de betrouwbaarheid van uw persoonlijke analyse?!

Eerst zegt u dat het al 5 jaar niet meer van toepassing is, nu komt u aandraven met die ongefundeerde uitspraken en zegt u dat u het 70 puntenplan goedkeurt?

Very strange, very strange indeed.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:18   #90
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

NEEN, u heb ongelijk !
FDW heeft op 28 maart 2000 gezegd : "We hebben ivm het 70 puntenplan inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden.".

Tot in den treure toe zal ik dit blijven herhalen : "Als je vertrekt van punt A, je maakt een bocht van 360°, dan eindig je terug bij punt A.
Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.
Ik heb ooit zelf eens een oefening gemaakt hoe de samenlevingsproblemen vanuit mijn analyse van de situatie van de laatste en de komende decennia het best zouden aangepakt worden.

Die analyse deed mij besluiten dat als er niets drastisch in onze samenleving verandert en het huidig beleid wordt voortgezet we in Europa regelrecht op een burgeroorlog zoals in Libanon afstevenen, maar dan op een veel grotere schaal.

De oplossingen die ik leek bedacht te hebben, kwamen voor zowat 80% overeen met wat ik later onder ogen kreeg toen ik het 70-puntenplan las.

Ik vind het 70-puntenplan, als je het onbevooroordeeld leest en er het provocerende uit laat VERUIT het meest HUMANE programma dat een partij in Europa ooit heeft voorgesteld ter oplossing van de samenlevingsproblemen van vandaag. Tenminste als je een gelijkaardige analyse van de huidige situatie gemaakt heb als ik.

Sommigen zullen de oplossingen erin "extreem" vinden, maar ik vind de situatie waar we naar evolueren als we het huidig beleid op zijn beloop laten nog veel extremer. De keuze is voor mij dan ook héél snel gemaakt. En blijkbaar voor 1 op 4 Vlamingen ook. En hun aantal stijgt met de dag. In Anderlecht zijn ze reeds met 43%, in Sint-Jans-Molenbeek met 40%, in Schaarbeek en in Antwerpen zijn ze met 35%. De rest van Vlaanderen (voorlopig nog 24%) zal ook wel volgen.



PS : Mijn vrees voor een dergelijk scenario is bij mij pas ontstaan toen ik als Agalev-lid in de werkgroep "multicultureel" actief was en met -gematigde- islamleraars sprak. Toen die mij vertelden wat zij verstonden onder "integratie" maw dat van assimilatie nooit sprake zal zijn, dat er geen tweede generatie bestaat maar enkel een 1,5 generatie (1 van hier huwt met 1 van ginder), dat de imams hier om de twee jaar ververst worden met nieuwe exemplaren uit de thuislanden om niet door westerse invloeden besmet te worden, had ik meteen de schrik-reactie : "Dit betekent burgeroorlog".
Eigenlijk moet ik u bij nader inzien gelijk geven..
Als we het provocerende eruit laten..
blijft er een blanco blad over dus daar kan ik idd weinig op tegen hebben, enkel dat het dan alle argumenten dat het VB geen constructieve en concrete oplossingen biedt staaft.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:27   #91
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Ik heb ooit zelf eens een oefening gemaakt hoe de samenlevingsproblemen vanuit mijn analyse van de situatie van de laatste en de komende decennia het best zouden aangepakt worden.

Die analyse deed mij besluiten dat als er niets drastisch in onze samenleving verandert en het huidig beleid wordt voortgezet we in Europa regelrecht op een burgeroorlog zoals in Libanon afstevenen, maar dan op een veel grotere schaal.

De oplossingen die ik leek bedacht te hebben, kwamen voor zowat 80% overeen met wat ik later onder ogen kreeg toen ik het 70-puntenplan las.

Ik vind het 70-puntenplan, als je het onbevooroordeeld leest en er het provocerende uit laat VERUIT het meest HUMANE programma dat een partij in Europa ooit heeft voorgesteld ter oplossing van de samenlevingsproblemen van vandaag. Tenminste als je een gelijkaardige analyse van de huidige situatie gemaakt heb als ik.

Sommigen zullen de oplossingen erin "extreem" vinden, maar ik vind de situatie waar we naar evolueren als we het huidig beleid op zijn beloop laten nog veel extremer. De keuze is voor mij dan ook héél snel gemaakt. En blijkbaar voor 1 op 4 Vlamingen ook. En hun aantal stijgt met de dag. In Anderlecht zijn ze reeds met 43%, in Sint-Jans-Molenbeek met 40%, in Schaarbeek en in Antwerpen zijn ze met 35%. De rest van Vlaanderen (voorlopig nog 24%) zal ook wel volgen.



PS : Mijn vrees voor een dergelijk scenario is bij mij pas ontstaan toen ik als Agalev-lid in de werkgroep "multicultureel" actief was en met -gematigde- islamleraars sprak. Toen die mij vertelden wat zij verstonden onder "integratie" maw dat van assimilatie nooit sprake zal zijn, dat er geen tweede generatie bestaat maar enkel een 1,5 generatie (1 van hier huwt met 1 van ginder), dat de imams hier om de twee jaar ververst worden met nieuwe exemplaren uit de thuislanden om niet door westerse invloeden besmet te worden, had ik meteen de schrik-reactie : "Dit betekent burgeroorlog".
Euh..???
En dit epistel is uw reactie op het al dan niet voortbestaan van het 70 puntenplan? En u mag het me niet kwalijk nemen dat ik niet veel geloof hecht aan de betrouwbaarheid van uw persoonlijke analyse?!

Eerst zegt u dat het al 5 jaar niet meer van toepassing is, nu komt u aandraven met die ongefundeerde uitspraken en zegt u dat u het 70 puntenplan goedkeurt?

Very strange, very strange indeed.
Ik heb nog nooit op politics.be ergens gepost dat het 70-puntenplan al 5 jaar niet meer van toepassing is. Dat zal iemand anders gedaan hebben.
Darwin is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:38   #92
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Ik heb nog nooit op politics.be ergens gepost dat het 70-puntenplan al 5 jaar niet meer van toepassing is. Dat zal iemand anders gedaan hebben.

U hebt gelijk, dat was iemand anders, mea culpa, desalniettemin was dit de post :

Citaat:
Werkslaaf schreef:
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.

Leren luisteren, makker.
Citaat:
Oriana schreef :
NEEN, u heb ongelijk !
FDW heeft op 28 maart 2000 gezegd : "We hebben ivm het 70 puntenplan inderdaad een bocht genomen, maar dan wel een bocht van 360 graden.".

Tot in den treure toe zal ik dit blijven herhalen : "Als je vertrekt van punt A, je maakt een bocht van 360°, dan eindig je terug bij punt A.
Het 70-puntenplan werd 'opgeborgen', maar nooit officieel herroepen of tegengesproken.
dus ik pas mijn reactie aan :
Euh..???
En dit epistel is uw reactie op het al dan niet voortbestaan van het 70 puntenplan? En u mag het me niet kwalijk nemen dat ik niet veel geloof hecht aan de betrouwbaarheid van uw persoonlijke analyse?!

Eerst zegt men dat het al 5 jaar niet meer van toepassing is, nu komt u aandraven met die ongefundeerde uitspraken en zegt u dat u het 70 puntenplan goedkeurt?

Very strange, very strange indeed.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:51   #93
Arne
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Locatie: Leuven
Berichten: 25
Stuur een bericht via MSN naar Arne
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arne
*Opdoeken van het centrum voor gelijkheid van kansen en rascismebestrijding
*De integratiepolitiek afwijzen
*De erkenning van de Islamitische eredienst intrekken
*Oprichting van een apart onderwijsnet voor Islamitische kinderen
*De akkoorden van Schengen en Dublin afwijzen
*Verplichte terugkeer na vijf maanden werkloosheid
*De terugkeer van de eerste, tweede en derde generaties vreemdelingen

*Verder stem je samen met het Blok in voor een avondklok, stem je niet tegen geweld in huislijke kringen, ... Voor dit laatste siteer ik A. Colen toen het VB TEGEN stemde voor het wetsvoorstel om huislijk geweld harder te bestraffen: Ook bij het wetsontwerp dat huiselijk geweld tussen partners wil bestraffen, stemt het Vlaams Blok tegen. Alexandra Colen hierover: "Wetten doen goedkeuren rond het zogenaamde "geweld in de huiskring" vormt een stap in de feministische handleiding om het traditionele beeld van mens en maatschappij te veranderen. Zo vormt het huidige wetsontwerp een onderdeel van die strategie om instellingen van huwelijk en gezin verdacht te maken als haarden van onderdrukking en geweld."

*Toen in 2001 de wet gestemd werd om man en vrouw gelijk te stellen, stemde de partij tegen.
Het Vlaams Blok wil geenszins alles migranten van de 1ste, 2de en 3de generatie terugsturen. Dat is trouwens onmogelijk.
Het Vlaams Blok pleit voor een humaan (menselijk, dus) terugkeerbeleid voor illegalen (mensen die geen recht hebben op ons grondgebied te verblijven) en vreemdelingen die veelvuldige criminele feiten plegen, daar moet men ook een stok achter de deur hebben.
Dat fameuze 'avondklok'-verhaaltje is al ettelijke keren weerlegd. Het is een voorstel om in stadsgedeelten, pleinen of wijken waar er een enorm hoge criminaliteitsgraad is, een avondklok in te voeren voor niet-volwassenen, kunt U mij anders mss zeggen hoeveel 7-8jarige kinderen er om 12u s'nachts nog buiten spelen in een criminele wijk?
Intrekking van de erkenning van de Islam, is een goeie zaak die enkel maar kan toegejuicht worden. Immers, Boedhisten en Sikhs worden ook niet gesubsidiëerd met Vlaams belastinggeld. Geloof is een persoonlijke zaak waar de belastingbetaler niet voor moet opdraaien.

De RTBF blaast zichzelf liever op dan één goed woord over het Vlaams Blok te spreken, dus de waade van die uitzending? niks.
De mandatarissen waar U over spreekt zijn geen mandatarissen en zijn uit de partij gezet, conform de nieuwe koers die de partij is ingeslagen.

ps: de VMO was de plakploeg van de Volksunie zaliger, en geen neonazigroepering.
De Volksunie brak eind jaren 60 met de VMO, maar ja, het zijn neo-nazis. Je moet maar eens nagaan hoe ze over Joden en socialisten denken.De VMO is altijd neo-nazistisch geweest, zelfs onder Maes. De meerderheid van haar leden werd gerecruteerd onder de Hitler-jeugd en andere collaborateurs. Wim Maes werd veroordeeld wegens collaboratie als lid van de Zwarte Brigade. Ook Xavier Buisseret en Wim Verycken waren op dat moment lid van het VMO en zouden later ook nog een rol spelen in de VMOrde. Buisseret stichtte later het blad Haro waarin de Holocaust werd ontkend

Dus het Vlaams Blok staat nu niet meer achter wat ze stemden over huishoudelijk geweld en de wet om mannen en vrouwen gelijk te stemmen? Wat met die andere punten die ik aanhaalde? Als ze er niet meer achter staan, waarom zwijgt FDW dan in alle talen over of hij er nog steeds achter staat of niet? Een nieuwe koers, maar een koers van 360° en met dezelfde mensen?!? Belooft niet veel goeds!

Als het VM de erkenning van de Islam gaat intrekken, gaat ze dan ook de erkenning van het Katholicisme intrekken en dus ook stoppen met de het katholieke schoolnet nog te subsidieren? We spreken beide over geloofsvormen, waarom zou je het ene toelaten en het andere niet?

Het VB wil een apart onderwijsnet voor allochtone kinderen. Hoe valt dit te rijmen met jullie assimilatie?

Over de RTBF, daar heb je gelijk in. Maar het is niet dat ze gevraagd hebben om daar acteurs te laten rondlopen of zo hé, die mensen liepen daar wel degelijk rond! Dus opnieuw, wat doen doe daar?
Arne is offline  
Oud 15 juni 2004, 17:57   #94
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Hela Seba, Dewinter heeft duidelijk gezegd dat het Vlaams Blok al 5 jaar het 70 punteplan niet volgt.

Leren luisteren, makker.
"omdat de situatie is geëvolueerd en die voorstellen niet meer haalbaar zijn".
Niet "omdat we toen fout zaten en allochtonen niet correct en zelfs misprijzend benaderden." ...
ach ja, who cares.
Verlopen de repatriëringen inmiddels al vlekkeloos? Zijn er geen criminele niet europese migranten meer? Komen er dan geen asielzoekers en andere niet europese vreemdelingen naar ons land? Zo ja, waarom blijven deze punten dan de hoofdmoot in het programma(verbetering; propaganda)? Zo niet, wat is dan de gewijzigde situatie?
Als de situatie evolueerd dan is dat een reden om je prioriteiten aan te passen maar toch niet om de manier waarop je je doelstellingen wil bereiken. Als het vroeger voor het Vlaams blok aangewezen was om de ongewenste vreemdelingen met een c-130 te repatriëren dan is dat nu toch evengoed zo. Dat is slechts de manier. Ofwel zeg je dus "we waren fout" i.v.m. de manier waarop we onze doelstellingen wilden bekomen en we verwerpen dat nu of je blijft erachter staan tot alle niet eu vreemdelingen weg zijn.
__________________

Lamzakl
George is offline  
Oud 15 juni 2004, 18:54   #95
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus

Het Vlaams Blok wil geenszins alles migranten van de 1ste, 2de en 3de generatie terugsturen. Dat is trouwens onmogelijk.
Het Vlaams Blok pleit voor een humaan (menselijk, dus) terugkeerbeleid voor illegalen (mensen die geen recht hebben op ons grondgebied te verblijven) en vreemdelingen die veelvuldige criminele feiten plegen, daar moet men ook een stok achter de deur hebben.
Dat fameuze 'avondklok'-verhaaltje is al ettelijke keren weerlegd. Het is een voorstel om in stadsgedeelten, pleinen of wijken waar er een enorm hoge criminaliteitsgraad is, een avondklok in te voeren voor niet-volwassenen, kunt U mij anders mss zeggen hoeveel 7-8jarige kinderen er om 12u s'nachts nog buiten spelen in een criminele wijk?
Intrekking van de erkenning van de Islam, is een goeie zaak die enkel maar kan toegejuicht worden. Immers, Boedhisten en Sikhs worden ook niet gesubsidiëerd met Vlaams belastinggeld. Geloof is een persoonlijke zaak waar de belastingbetaler niet voor moet opdraaien.

De RTBF blaast zichzelf liever op dan één goed woord over het Vlaams Blok te spreken, dus de waade van die uitzending? niks.
De mandatarissen waar U over spreekt zijn geen mandatarissen en zijn uit de partij gezet, conform de nieuwe koers die de partij is ingeslagen.

ps: de VMO was de plakploeg van de Volksunie zaliger, en geen neonazigroepering.
De Volksunie brak eind jaren 60 met de VMO, maar ja, het zijn neo-nazis. Je moet maar eens nagaan hoe ze over Joden en socialisten denken.De VMO is altijd neo-nazistisch geweest, zelfs onder Maes. De meerderheid van haar leden werd gerecruteerd onder de Hitler-jeugd en andere collaborateurs. Wim Maes werd veroordeeld wegens collaboratie als lid van de Zwarte Brigade. Ook Xavier Buisseret en Wim Verycken waren op dat moment lid van het VMO en zouden later ook nog een rol spelen in de VMOrde. Buisseret stichtte later het blad Haro waarin de Holocaust werd ontkend

Dus het Vlaams Blok staat nu niet meer achter wat ze stemden over huishoudelijk geweld en de wet om mannen en vrouwen gelijk te stemmen? Wat met die andere punten die ik aanhaalde? Als ze er niet meer achter staan, waarom zwijgt FDW dan in alle talen over of hij er nog steeds achter staat of niet? Een nieuwe koers, maar een koers van 360° en met dezelfde mensen?!? Belooft niet veel goeds!

Als het VM de erkenning van de Islam gaat intrekken, gaat ze dan ook de erkenning van het Katholicisme intrekken en dus ook stoppen met de het katholieke schoolnet nog te subsidieren? We spreken beide over geloofsvormen, waarom zou je het ene toelaten en het andere niet?

Het VB wil een apart onderwijsnet voor allochtone kinderen. Hoe valt dit te rijmen met jullie assimilatie?

Over de RTBF, daar heb je gelijk in. Maar het is niet dat ze gevraagd hebben om daar acteurs te laten rondlopen of zo hé, die mensen liepen daar wel degelijk rond! Dus opnieuw, wat doen doe daar?
het Vlaams Blok pleit niet langer voor aparte scholen voor Islamitische kinderen, vroeger mss wel.
ivm de beoordeling van die akkoorden: Het VB staat kritisch tav het onpersoonlijke en abstracte Europa, zoals zovele politieke partijen dwars door Europa. De akkoorden die er zijn moeten nageleefd worden dat is de evidentie zelve.
Het 'katholieke' net, het vrije onderwijs dus is de beste onderwijsvorm in dit land, wij zijn niet van plan om die goeie onderwijsmethode, die zichzelf heeft bewezen, van geldmiddelen te onthouden omdat enkele mensen vinden dat dat politieke pasmunt moet zijn om de erkenning van de Islam in te trekken. Dat zou de omgekeerde wereld zijn.
Over die RTBF-reportage: Ik kijk weinig naar Franstalige zenders, ik heb de reportage dan ook glorieus gemist. Maar het kan best zijn dat er hier en daar een vreemde vogel rondloopt, maar hier in Temse duidelijk niet, waarom zou de CD&V-Temse anders met ons willen samenwerken?
Trajanus is offline  
Oud 15 juni 2004, 19:22   #96
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

niet zoveel meer, maar men meot wel kritisch blijven: het is diezelfde Filip de Winter die nog geen 10 jaar geleden voor de mono-raciale samenleving aan het pleiten was. Ik wil niet zeggen dat hij nog dezelfde is, hij zal ongetwijfeld geleer dhebben, maar zolang hij bv. het 70-puntenplan niet openlijk afzweert (cf. vraag van Leterme waar hij duidelijk de vraag ontweek en niet antwoordde) stel ik mij toch soms nog vragen
over dat afzweren, hij heeft wel al ontelbare keren verteld dat het 70-puntenprogramma niet meer bestaat, van tafel is geveegd, tot het verleden behoort, naar de prullenmand is verwezen...
de pc's willen dat hij het "afzweert" , waarna ze hem zullen beschuldigen dat het dus "fout" was in het verleden, anders zweer je iets niet af, en dan zal het zijn: u was fout, dus kunnen we niet regeren met u
ze zoeken gewoon een excuus (of blijven het zoeken) om niet met het blok te regeren, dat is politiek correcte democratie
Wat was er eigenlijk zo extreem aan de teneur van het 70-puntenprogramma ?
Cynicus is offline  
Oud 15 juni 2004, 22:26   #97
Suits You, Sir!
Burgemeester
 
Suits You, Sir!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2003
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

Euh..???
En dit epistel is uw reactie op het al dan niet voortbestaan van het 70 puntenplan? En u mag het me niet kwalijk nemen dat ik niet veel geloof hecht aan de betrouwbaarheid van uw persoonlijke analyse?!

Eerst zegt u dat het al 5 jaar niet meer van toepassing is, nu komt u aandraven met die ongefundeerde uitspraken en zegt u dat u het 70 puntenplan goedkeurt?

Very strange, very strange indeed.
Ik heb nog nooit op politics.be ergens gepost dat het 70-puntenplan al 5 jaar niet meer van toepassing is. Dat zal iemand anders gedaan hebben.
Zou u beter eens niet antwoorden op mijn repliek? Of draagt u uw nickname zonder te weten waarvoor hij eigenlijk staat. MAW zonder de kennis te hebben wat de theorie van Darwin eigenlijk inhoudt?
__________________
Just give me spam, spam, spam, bacons, eggs and spam
Suits You, Sir! is offline  
Oud 16 juni 2004, 07:53   #98
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP

Hoe verklaart u dan dat de overgrote meerderheid van Vlamingen niet voor het blok stemde?
Hoe verklaart u dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen niet voor Groen! stemde?
Omdat de overgrote meerderheid van Vlamingen niet het standpunten van Groen volgen.
Net zoals de overgrote meerderheid van Vlamingen niet akkoord gaan met de standpunten van het Vlaams Blok.

Uw argumenten zijn wel uiterst zwak.
BartP is offline  
Oud 16 juni 2004, 08:31   #99
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Hoe verklaart u dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen niet voor Groen! stemde?
Omdat de overgrote meerderheid van Vlamingen niet het standpunten van Groen volgen.
Net zoals de overgrote meerderheid van Vlamingen niet akkoord gaan met de standpunten van het Vlaams Blok.
*Vlaanderen moet zichzelf kunnen besturen naar eigen inzicht.
*vluchtelingen moeten geholpen worden in eigen land
*illegalen en criminelen moeten terug naar eigen land
*geen Vlaams geld naar de misbruiken in Wallonië.
Dat zijn de voornaamste standpunten van het VB, en dit wilt ook de overgrote meerderheid van de Vlamingen
luc broes is offline  
Oud 16 juni 2004, 08:44   #100
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Het enige extreem aan het Vlaams Blok is de eindeloze reeks leugens en verdachtmakingen die door de linkse kerk en aanverwanten verspreid worden.
1.000.000 kiezers hebben duidelijk gemaakt dat ze het niet pikken.
luc broes is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be